Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Jos seos muuttuu kun muuttaa number of squirts määrää, niin silloin suutinten dead time asetus on väärä. Mikä monesti aiheuttaa monenlaisia ongelmia pienillä pulssinleveyksillä.
-
-
Originally posted by Ringali View Postpw 1,25msec. Suuttimien opentime 0,47.
Oletko laittanut suuttimien jännitekorjauksen oikein? Tuo opentime on jollekkin jännitteelle. Vähäinenkin jännitteenvaihtelu muuttaa ns. suuttimen offsettiä erittäin paljon ja silloin jännitekorjauskäyrän on oltava kohdallaan.
Ps. suihkutusajoitustakin kannattaa kokeilla muuttaa. Suuttimien tulisi suihkuttaa polttoaine kanavaan ENNEN kuin imuventtiili aukeaa. Silloin seos on tasaisempi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostLevy on 2.1, sekventiaalinen suihkutus ja ja tyhjäkäynnillä pw 1,25msec. Suuttimien opentime 0,47.
Taidan kokeilla vakiosuuttimilla ja basemapilla saisinko niilläkään säädettyä.
Myydään turbo bmw
Jouduin siis pudottamaan 25 naksua alaspäin nurkan yhdeksää solua että suostui käymään ja käynnistymään.
Mitäs nämä asetukset nyt käytännössä vaikutti kun reg fuel pysyi samana. Ja voisinko kaikessa yksinkertaisuudessaan lineaarisesti pudottaa koko bensakarttaa saman 25 naksua alaspäin koska nykynen karttahan on aivan liian paksu näillä uusilla injector staging ja squirts cycle asetuksilla. Näinhän se Pazin ohjeidenkin mukaan pitäisi olla, en ymmärrä missä perkeleessä nämä on vaihtunut..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by muuris View PostMikä levy, onko sekventiaalisella suihkutuksella?
Mikä on pw tyhjäkäynnillä?
Taidan kokeilla vakiosuuttimilla ja basemapilla saisinko niilläkään säädettyä.
Myydään turbo bmw
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostTässä on speeduinon kanssa ajeltu m52b28 turbolla reilun kuukauden verran ja tehopenkissäkin säädetty muutoskatsastusta varten. Tyhjäkäyntiä en vaan saa pelaamaan vaan haluaa käydä tosi paksulla afr 11-12 välillä ja haisee sen mukaiselle..
Mikä on pw tyhjäkäynnillä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostRE85 on kyllä vaihtoehto ja periaatteessa pumppua lukuunottamatta viinan kestävää on muut paikat. Walbro 255 nyt paikallaan. Meinaatko että viinalla vois pelata paremmin kun evästä saisi enemmän suuttimen läpi.:thinkEikä tuo Walbrokaan nyt heti viinalla hajoa vaikka ei olisikaan sille erityisesti speksattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostTämä on nyt ihan mutua mutta voisiko olla suuttimista kiinni, paloruiskumalliset Dekat eivät välttämättä ole ihan helpoimmat säätää tyhjäkäynnille sopivan pienillä aukioloajoilla.
Tuskin tähän ongelmaan suoraan apua toisi mutta et ole ajatellut E85:sella kokeilla bensan sijaan?
RE85 on kyllä vaihtoehto ja periaatteessa pumppua lukuunottamatta viinan kestävää on muut paikat. Walbro 255 nyt paikallaan. Meinaatko että viinalla vois pelata paremmin kun evästä saisi enemmän suuttimen läpi.:think
Tulpat on 0,55 kärkivälillä. Kokeiltu myös 0,7 joka oli suunnilleen se mitä paketista otettuna. En huomannut eroa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ringali View PostTässä on speeduinon kanssa ajeltu m52b28 turbolla reilun kuukauden verran ja tehopenkissäkin säädetty muutoskatsastusta varten. Tyhjäkäyntiä en vaan saa pelaamaan vaan haluaa käydä tosi paksulla afr 11-12 välillä ja haisee sen mukaiselle..
Käy kyllä tasaseen siellä 900rpm tai miten itse haluaa säätääkkään. Bensakarttaa kun näppäilee alemmas niin reagoi ihan vähän mutta vähitellen kipuaa takaisin 12 tienoille kunnes sitten kierrokset alkavat seilaamaan ja afr pomppii 13-16 välillä.. Ennakoilla pelaamalla ei juurikaan vaikutusta.
Epäilys on ollut kokoajan että vika olisi muualla kuin elektroniikassa ja tähän saakka on uusittuna tai tarkastettuna
-Uudet puolat Bremi
-Kammen tunnistin (nokalla käytetty m54 orkkis)
-Imusarjalta TK moottorille menevät letkut (imi tyhjäkäynnillä silikonit niin ruttuun että epäilin olevan vaikutusta ja vaihdoin modatut bmw orkkikset)
-Imuvuodot testattu laittamalla painetta järjestelmään.
-Bensanpaine perus 3,5bar ja tyhjäkäynnillä 3bar. Paluusta mittasin paineen, oli jotain 2bar. Mitä mieltä siitä? Kanisteriin purkamalla ei vaikutusta seokseen kun epäilin ahdistaisko paluu. Bensalinjat on uudet, mutta vakiokokoiset. Tukilta paluupuolelta mittasin 3bar ja bp.säädin näyttää samaa.
-Moottorin ajoitus tarkastettu (vakio nokat, vakio ajoitus, kaikki ok)
-Siemens Deka 668cc suuttimet ja niiden mukaan asetukset laitettu. Finjectorilla tarkastuksessa.
Asiasta toiseen. Onko heittää vinkkiä miten tuon vss:n sais pelaamaan nyt siellä asetuksissa on vss pin 3 ja pulses per km 6185 mutta tuneri näyttää vaan 0 nopeudeksiLast edited by aaape; 09-06-2021, 22:27.
Leave a comment:
-
-
Tämä on nyt ihan mutua mutta voisiko olla suuttimista kiinni, paloruiskumalliset Dekat eivät välttämättä ole ihan helpoimmat säätää tyhjäkäynnille sopivan pienillä aukioloajoilla.
Tuskin tähän ongelmaan suoraan apua toisi mutta et ole ajatellut E85:sella kokeilla bensan sijaan?
Leave a comment:
-
-
Tässä on speeduinon kanssa ajeltu m52b28 turbolla reilun kuukauden verran ja tehopenkissäkin säädetty muutoskatsastusta varten. Tyhjäkäyntiä en vaan saa pelaamaan vaan haluaa käydä tosi paksulla afr 11-12 välillä ja haisee sen mukaiselle..
Käy kyllä tasaseen siellä 900rpm tai miten itse haluaa säätääkkään. Bensakarttaa kun näppäilee alemmas niin reagoi ihan vähän mutta vähitellen kipuaa takaisin 12 tienoille kunnes sitten kierrokset alkavat seilaamaan ja afr pomppii 13-16 välillä.. Ennakoilla pelaamalla ei juurikaan vaikutusta.
Epäilys on ollut kokoajan että vika olisi muualla kuin elektroniikassa ja tähän saakka on uusittuna tai tarkastettuna
-Uudet puolat Bremi
-Kammen tunnistin (nokalla käytetty m54 orkkis)
-Imusarjalta TK moottorille menevät letkut (imi tyhjäkäynnillä silikonit niin ruttuun että epäilin olevan vaikutusta ja vaihdoin modatut bmw orkkikset)
-Imuvuodot testattu laittamalla painetta järjestelmään.
-Bensanpaine perus 3,5bar ja tyhjäkäynnillä 3bar. Paluusta mittasin paineen, oli jotain 2bar. Mitä mieltä siitä? Kanisteriin purkamalla ei vaikutusta seokseen kun epäilin ahdistaisko paluu. Bensalinjat on uudet, mutta vakiokokoiset. Tukilta paluupuolelta mittasin 3bar ja bp.säädin näyttää samaa.
-Moottorin ajoitus tarkastettu (vakio nokat, vakio ajoitus, kaikki ok)
-Siemens Deka 668cc suuttimet ja niiden mukaan asetukset laitettu. Finjectorilla tarkastuksessa.
Mulla ei oo käyössä lambdakorjaus, tai mielestäni mitään muutakaan mikä voisi tuon tyhjäkäyntialueen sekoittaa. Tai tarkemmin sanottuna ongelma esiintyy myös n. 2000rpm alueella, eli en saa säädettyä seosta osumaan tontillekkaan että autosta päästöjä saisi läpi.
Omat ideat alkaa olemaan kohtuullisen loppu, joten ajattelin alkaa siirtämään katseita ecun suuntaan voiko siellä olla kuitenkin joku asetus pielessä. Ladattu aikanaan m52 basetune ja mitään sieltä ei varsinaisesti ole muutettu muutakuin suutinarvot sekä lambda kalibrointi. Olisiko hyviä ideoita mistä voisin jatkaa vianetsintää?
Menin vielä tyhmänä viemään konttorille kun en tajunnut että muutoskatsastuksen yhteydessä mitataan päästöt..
Leave a comment:
-
-
Eipä oo kyllä moista ongelmaa tullu vastaan. Oisko EEPROM prossulla sökö :think Eli uus Mega prossu vaihtaa.
Tuo lambda arvon ero mittarissa ja ecussa on aika yleinen ongelma kun on erillinen laajakaista ohjain aftermarket ecun kanssa. Ei tarvi paljoa maa potentiaaleissa ja/tai vertailujännitteissä eroa, niin heittää ton verran. Custom calibroinnilla saa näyttämään samaa.
Leave a comment:
-
-
Mistähän johtuu että aina kun laittaa läppärin kiinni ecu:n niin tuneri herjaa että sytkä kartta ei täsmää ecun ja tunerin välillä herja on aina samalla kohti 50kpa/5000rpm. Onko muilla ollut vastaavaa? [IMG][/IMG]
Sitten toinen asia. lambda näyttää mittarin ja tunerin välillä kokoajan eri lukemia. Esim jos mittari näyttää 14.7 näyttää tuneri 15-15.1 maadoitusta oon kokeillu useampaan paikkaan ei vaikutusta. Onko tuo innovaten mtx vaan paska :think rupesi epäilyttämään kun jos nyt säädän mittarin mukaan tyhjäkäynnin sinne 14.7 ja huomenna lyön auton tulille niin seokset on jossain 10-12 välilläLast edited by aaape; 16-05-2021, 22:35.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by DirtyDiesel View PostMitä eroa Speeduinolla on ihan perus turbokäytössä verrattuna Kdfi:in?
...
Jokainen sen tietää kuitenkin, että nälkä kasvaa syödessä, niin jatkoa silmälläpitäen onko sen suhteen eroja?
Muutama postaus aiemmin topikissa on linkki esim diyefi:lle mistä voit ostaa valmiiksi kasattuna Pazi88 suunnitteleman levyn, jonka vaihdat sitten vakio kuorien sisään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View PostMistähän johtuu että kiekkamittari näyttää liikaa n. 200-300 kiekkaa alkuperäsellä eculla näyttää just oikeeta auto e36 328 ja 2.1levy versio. Sinällään tuo ei haittaa pisti vain silmään kun säätelin tyhjäkäyntiä. Asetuksista jos puolittaa nii sillon näyttää 2-300 liian vähän
Leave a comment:
-
Leave a comment: