DISA ja sähkötermari pelaa tällä hetkellä ja niitä voi säätää "programmable" outputs osion kautta.
Tuplavanoksen ohjaus on lähinnä speeduinon koodista kiinni. Tupla VVT on jo pelannut pidemmän aikaa, mutta PWM closed loopin pelaamaan saaminen kunnolla on tuottanut harmaita hiuksia. Mutta nyt oon tässä pari päivää ajellut viimesimmällä koodiversiolla ja imunokan ohjaus ainakin pelaa kuten pitää nyt. Eiköhän se pakonokankin kans, kunhan vaan näppään oikeat asetukset sille. Eli todennäköisimmin seuraavassa Speeduino firmisversiossa on ko. tuki saatavilla.
Sit toki on vielä muutamia juttuja kuten ilmastointi, cruise, luistonesto ja sähkökaasuläppä. Tuolla core4 perusteisella eculla ei cruise ja sähkökaasuläppä tule toimimaan ikinää. Luistonesto ja ilmastointi ehkä jollain aikavälillä (ilmastointi varmaan sitten, kun mulla tulee liian kuuma ajella omalla autolla
Summa summarum: Jos meinaa ihan vakiokuntoisella autolla ajella, niin vakio eculla ajo on varmasti kaikkein järkevin vaihtoehto. Korjaa mitä osia menee rikki jne. Mut jos taas meinaa ruveta virittään ja cruiset yms. ei ole kriittisiä osa-alueita, niin speeduino on varmasti oikeen hyvä vaihtoehto, koska sen kanssa pelaa kuiteskin perus koneen ohjaaminen kuten pitää ja säätäminen pitäisi onnistua keltä vaan dynottajalta. Toisin kuin esim. vakio ecun säätäminen. Joka toki sekin on mahdollista, mutta vaatii harrastuneisuutta.
jo heinäkuusta asti e39:llä ajelleena.
Leave a comment: