Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carsoft diagnostiikka ohjelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    Originally posted by Thuppu View Post
    Jartsa, kuinka uusista malleista noilla sun piuhoilla saa luettua?
    Tonne jonnekin 03/2007 saakka, jolloin vikakoodisysteemi muuttuu D-CANniin.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      E: Niin ja kun jartsa sano, että joihinkin vanhempiin autoihin tolla senkin piuhalla on päässy, mutta ei läheskään kaikkiin. Ihme ettei noita ole standardoitu ton paremmin.
      No kerran koitin tuollaiseen -92 525tds, bägiin pääsi käsiksi.

      -Janne
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.

        Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?

        Noita personoitavia asetuksiahan on vaikka kuinka paljon ja niitä pystyy ohjekirjan mukaan tallentamaan myös avainkohtaisesti.

        Carsoftissa on jotain asetuksia, kuten km/h / miles, kelloaika 12 tai 24H jne. mutta ei mitään "syvemmälle" menevää.

        Inpan kaikkia Program -kohtia ei uskalla testailla, kun ei tiedä mitä ne tekee
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by sassi View Post
          Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.

          Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?
          INPAlla ei pysty koodaamaan ja CS:llä pystyt korkeintaan kielen vaihtamaan joihinkin malleihin jos sitä koodaukseksi voidaan kutsua, koodauksiin on ihan omat ohjelmansa.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            Originally posted by Rahu View Post
            INPAlla ei pysty koodaamaan ja CS:llä pystyt korkeintaan kielen vaihtamaan joihinkin malleihin jos sitä koodaukseksi voidaan kutsua, koodauksiin on ihan omat ohjelmansa.
            Aivan, mutta mitä nämä "ihan omat ohjelmansa" on?
            Vai onko se joku sisäpiirin salaisuus, kun foorumilla ei näistä puhuta kuin hieman vinkaten
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              Ei oo salaisuus, progman on koodaukseen tarkoitettu ohjelma.

              -Janne
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • kalyytik
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 77
                • Espoo

                Miksi e36 M51:n DDE-moduli ei löydy Carsoft 6.5:lla

                Tähänkin kysymykseen on varmasti vastaus jo olemassa täällä forumilla, mutta hakukoneen ominaisuudet loppuivat kesken enkä löytänyt sitä.

                Kaverin läppärillä (Vista) on virtuaalikone (XP) jossa pyörii Carsoft versio 6.5 ymmärtääkseni. Sitä käyttämällä meikäläisen 1998 325tds:stä löytyi systeemillä muutama moduli, mutta ei sitä kaikkein tärkeintä eli moottorinohjausyksikköä DDE:tä. Kokeilimme ainoastaan moottoritilan pyöreän liittimen kautta, koska muita sopivia piuhoja ei ollut. Elikkäs DDE:n kohdalla ohjelma sanoo "Module does not respond" eikä myöskään live data toimi. Virtalukko on asennossa 2 ja ajotietokoneen mukaan systeemistä löytyi jännitettä muistaakseni noin 12,5 volttia. Kokeiltiin myös muutaman kerran vekslata virtalukkoa nollaan ja taas kakkoseen, mutta se ei auttanut. Onko arvauksia miksi DDE ei vastaa, mutta jotkin muut modulit kyllä?
                2005 530d(A) touring
                ex: 1998 325tds touring

                Comment

                • ttw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1016
                  • Vantaa

                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Ei oo salaisuus, progman on koodaukseen tarkoitettu ohjelma.

                  -Janne
                  Nussitaan pilkkua, Progman on nykyään ISSS/ISTA-P. Ja ex-progmani ja nyk. ISSS:ällä tehdään myös ohjelmoinnit.
                  728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                  Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                  MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by sassi View Post
                    Aivan, mutta mitä nämä "ihan omat ohjelmansa" on?
                    Vai onko se joku sisäpiirin salaisuus, kun foorumilla ei näistä puhuta kuin hieman vinkaten
                    Jo sulla on täys versio INPA:sta niin sillä pystyy koodaamaan ja ohjelmoimaan
                    Mutta parempi olla koskematta näihin ohjelmiin jos ei tiedä mitä tekee
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Dunky View Post
                      Jo sulla on täys versio INPA:sta niin sillä pystyy koodaamaan ja ohjelmoimaan
                      Ihanko totta? Miten erottaa täysversion ja vajaaversion toisistaan?
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        Originally posted by sassi View Post
                        Minulla on tuollainen Jartsalta ostettu piuha, INPA 4.4.7/5.2 ja Carsoft 6.1 toimii kumpikin kuten pitää.

                        Mutta mitä vaaditaan, että pääsee "käpistelemään" noita ohjelmoitavia asetuksia, kuten että ekalla kaukosäätimen painalluksella avataan vain kuskin ovi, toisella kaikki tai eka painalluksella kaikki, ovien lukitus liikkeelle lähdettäessä ym?

                        Noita personoitavia asetuksiahan on vaikka kuinka paljon ja niitä pystyy ohjekirjan mukaan tallentamaan myös avainkohtaisesti.

                        Carsoftissa on jotain asetuksia, kuten km/h / miles, kelloaika 12 tai 24H jne. mutta ei mitään "syvemmälle" menevää.

                        Inpan kaikkia Program -kohtia ei uskalla testailla, kun ei tiedä mitä ne tekee
                        Kyllä mulla löytyy Carsoftista nuo lukituksen "Selective locking" ja "Auto locking during driving" vaihtoehdot samalta välilehdeltä missä on nuo km-jututkin. Selective locking on se joka ei avaa kerralla kaikkia ovia. Molemmat vaihtoehdot tosin omasta mielestä on huonompia kuin tämä "vakioasetus". Auto locking ryhtyy ottamaan kupoliin aika pian kun lukot pitää niin kovaa ääntä eikä lukitus edes aukea automaattisesti pysäköitäessä.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          Lainataas tätä aihetta. Asentelin ton INPA:n koneelle, mutta en oo nyt varma että menikö asennus oikein. Kokeilin ensin pöytäkoneelle asentaa ja sitten läppäriin jos tämä toimii. Eli onko tälläinen kuva ihan normaali?

                          Last edited by arska84; 03-05-2009, 13:12.
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • ttw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1016
                            • Vantaa

                            Ainoa ongelma tuossa ohjelmoinnissa on että mistähän nuo päivitykset tulee.
                            Ei taida olla kun merkkiliikkeet jotka pääsevät lataamaan ne servereiltä.

                            Niin, ja muistakaa että ohjelmoinnin yhteydessä pitää olla vähintään 50-75A syöttävä akkulaturi. Muuten on kusessa.
                            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by arska84 View Post
                              Lainataas tätä aihetta. Asentelin ton INPA:n koneelle, mutta en oo nyt varma että menikö asennus oikein. Kokeilin ensin pöytäkoneelle asentaa ja sitten läppäriin jos tämä toimii. Eli onko tälläinen kuva ihan normaali?

                              Ei ole... Scriptit puuttuu
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by ttw View Post
                                Ainoa ongelma tuossa ohjelmoinnissa on että mistähän nuo päivitykset tulee.
                                Ei taida olla kun merkkiliikkeet jotka pääsevät lataamaan ne servereiltä.

                                Niin, ja muistakaa että ohjelmoinnin yhteydessä pitää olla vähintään 50-75A syöttävä akkulaturi. Muuten on kusessa.
                                Ei akkulaturia!! Virtalähde riittävällä ulostulolla. Akkulaturit ei anna tasaista virtaa.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎