Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    Originally posted by Electroid View Post
    Penkinlämmittimet ei pysy päällä (-25c) ja apukuskin ovi ei meinaa mennä kiinni.
    Johtuu akusta toi penkilämmittimien temppuilu..

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Micce///M View Post
      -En saanut autoa vapaalle kylmällä koneella.

      -Edellä mainitun seikan takia en voinut käytellä autoa kauaa paikallaan.

      -Edellä mainitun seikan takia ei vaihteet löydä paikkaansa ajossa, muutaman ensikilometrin aikana. (oireilee jo -20 lämpötilassa)

      -Edellä mainitun seikan takia aiheutin pahan liikenneruuhkan kaupungissa, ruuhka-aikaan. (ei löytynyt muita vaihteita kun ykkönen)
      Kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt?

      Comment

      • deeque
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 473
        • Suomi

        Perkeleen perkele, kerrankin tärähti m20 tulille ihan suosiolla näillä pakkasilla, mutta sitten ei tullutkaan missään vaihessa lämmintä kabiinin puolelle ja kohta se keittikin

        Mikään letku ei kuitenkaan tuntunut liian kuumalta ja myös lämppärille menevät/tulevat letkut olivat lämpöisiä, joten minne jäi minun lämmöt?

        Parit mummolit meinas myös jäädä matkan aikana alla, kun tuulilasissa 5x5cm alue josta näki läpi enää loppumatkasta..

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7466
          • Oulu

          Originally posted by tmth View Post
          Kummassakaan BMW:ssä (523ia ja 325ia) ei ole ilmennyt oikeastaan mitään ongelmia pakkasista huolimatta.
          Sama mullakin E39:ssä. Tänään -32°C ja liikkeelle lähtiessä toista takaparkkia herjasi, mutta sekin tuntui ajon jälkeen olevan kunnossa.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Esca
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1662
            • Pirkkala

            Searchi ei näköjään toimi joten kokeillaan tänne.

            Autona toimii e36, 320 -94 ja ongelma (yksi monista) on se että puhaltaa lämmintä ilmaa vain silloin kun ajetaan sitä 80km/h++. Jos kierrokset ylittävät jatkuvasti sen 3k niin kyllä lämmintä puhaltaa, muuten taajamassa puhaltaa pelkkää kylmää. Autossa ei ole ilmastointia eikä näin ollen raitisilmasuodatintakaan.

            Monta kertaa miettinyt että pitäisikö joku suojapahvi jonnekkin lätkästä. Kummallista on kyllä myös se että moottorin lämmöt nousevat aina moitteettomasti idyllisiin arvoihin. Mitäs pitäis lähteä tutkimaan, kenno tukossa maybe? Olisi eritoten miellyttävää jos joku osaisi auttaa meinaan kohta ajan vielä kolarin kun jäädyn puikoksi autossa näin -25 asteen pakkasessa. Perkele.

            Comment

            • muuris
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              Escalator: onko kiertovesipumppua, ja jos on niin onko se ehjä?
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Esca
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1662
                • Pirkkala

                Saksantuonti, eli en usko että kiertovesipumppua löytyy. Missäs se yleensäkkin sijaitsee niin voisin tarkastaa jos löytyy?

                Comment

                • _Hämis_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 238
                  • Raahe

                  -33 pakkasta. Meinaa 320d nyk-nyk-nyk-nykiä.
                  Jos sen polttoainesuodattimen vaihtais. :think
                  320d -02
                  Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                  Astra 1.6 -00

                  Comment

                  • Hammu
                    Moderator
                    • Nov 2006
                    • 3971
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Escalator View Post
                    Searchi ei näköjään toimi joten kokeillaan tänne.

                    Autona toimii e36, 320 -94 ja ongelma (yksi monista) on se että puhaltaa lämmintä ilmaa vain silloin kun ajetaan sitä 80km/h++. Jos kierrokset ylittävät jatkuvasti sen 3k niin kyllä lämmintä puhaltaa, muuten taajamassa puhaltaa pelkkää kylmää. Autossa ei ole ilmastointia eikä näin ollen raitisilmasuodatintakaan.

                    Monta kertaa miettinyt että pitäisikö joku suojapahvi jonnekkin lätkästä. Kummallista on kyllä myös se että moottorin lämmöt nousevat aina moitteettomasti idyllisiin arvoihin. Mitäs pitäis lähteä tutkimaan, kenno tukossa maybe? Olisi eritoten miellyttävää jos joku osaisi auttaa meinaan kohta ajan vielä kolarin kun jäädyn puikoksi autossa näin -25 asteen pakkasessa. Perkele.
                    Suojapahvit ei auta.
                    Omassa oli sama vika, (328 + automaatti-ilmastointi) eka puhalteli vain kierroksilla lämmintä.
                    Sitten kun iski kovemmat pakkaset niin päätti lopettaa koko lämpimän puhaltamisen.

                    Vesiventtiili oli aika varma vikakohde joten purin, voitelin ja kasasin sen.
                    Venttiili takas paikalleen, uudet nesteet sisään ja järjestelmän kunnollinen ilmaus.
                    Nyt tulee lämmintä / kuumaa vaikka auto olis paikallaan tyhjäkäynnillä.
                    Venttiilin huoltamiseen menee 10-30min, sen pois saaminen koneen takaa on enemmän ongelma ainakin isokätiselle.

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by _Hämis_ View Post
                      -33 pakkasta. Meinaa 320d nyk-nyk-nyk-nykiä.
                      Jos sen polttoainesuodattimen vaihtais. :think
                      Jos se tankattu aine on -32 suodatettavuudella niin kyllä aika riski lähteä tuolla pakkasella liikkeelle. Mulla toppas 1,5km ajon jälkeen kun pakkasta -17 ja kesälaatua (-15) tankissa. Suodatin oli täysin tukossa hetkessä.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • _Hämis_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 238
                        • Raahe

                        Originally posted by Esal View Post
                        Jos se tankattu aine on -32 suodatettavuudella niin kyllä aika riski lähteä tuolla pakkasella liikkeelle. Mulla toppas 1,5km ajon jälkeen kun pakkasta -17 ja kesälaatua (-15) tankissa. Suodatin oli täysin tukossa hetkessä.
                        -32 on joo suodatettavuus, plus sitten jäänesto.
                        Nyt onneksi pari pykälää laskenu pakkanen, ja suodatinkin on jo vaihdettu.
                        320d -02
                        Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                        Astra 1.6 -00

                        Comment

                        • QbiC
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 1
                          • Tampere

                          e46 -318d 04 ei käynnisty pakkasella

                          Juu... Pakkasella ei toivookaan lähteä auto käyntiin vaikka pitäis koko yön lohkolämmittimessä kiinni. Toissatalvena siihen asennettiin lohkolämmitin ja vaihdettiin akku... hehkutulppa oli paskana ja se vaihdettiin tänäkesänä. Taitaa olla keskieuroopan autoja noi bemarit... noo... tekosyy töistä pois olemiseen

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Kesälaatua ei ole tarkoitettu käytettäväksi pienessäkään pakkasessa, vaikka mainostavat suodatettavuutta -15. Menee jo pikku pakkasilla puuroksi.

                            Dieseliin kannattaisi vaihtaa joka syksy uudet suodattimet.

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8094
                              • Willähde

                              Helevetin perse. E39;n kabiiniin ei meinaa tulla lämmintä, kone kyllä lämpiää. Pari kertaa nostanu lämpöjä mutta laskenu alas kyllä.
                              Taitaa olla jäätyny jostai?
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Rocker
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1023
                                • Suburb of SUUR-Oulu

                                Originally posted by peltone View Post
                                Helevetin perse. E39;n kabiiniin ei meinaa tulla lämmintä, kone kyllä lämpiää. Pari kertaa nostanu lämpöjä mutta laskenu alas kyllä.
                                Taitaa olla jäätyny jostai?
                                Hyvin todennäköisesti kyllä, mittaappa jäähdytynesteen pakkasenkesto ensi töikseen.
                                --Tero
                                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                                EX: 524Tda, 324TdicT
                                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                                Comment

                                Working...
                                X