e34 520ia, vaihdeloota viheltää 2-3tonnin alueella jännästi ja lämmintä ilmaa vaikeampi saada
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pekka_ View PostPari päivää oli -28 ja nyt ei saa ajovaloja päälle, valokytkin jumittaa parkkiasentoon.
Onko tietoa mikä sieltä on mennyt rikki ja kuinka ton kytkimen saa irti (e36)e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
-
-20C tänään ja auto pihassa kaks viikkoo seisseenä oli pikkasen kivireki lähteä ajelemaan. Ei muita havaittavia onkelmia muutakun lievä huurtuminen. Lämpöäkin riittää Mikäs näihin kolmenelkkuihin on luottaessa, toimiiLast edited by turbopuusti; 08-01-2010, 11:56.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by 328 e36 View PostTuskin nyt kuitenkaan käynnissä olevaa moottoria tarvii pahemmin hehkutella enää?E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Loppiaisena oli täällä etelässä kovimmat pakkaset, parhaimmillaan pakkanen taisi meillä käydä -27 asteessa.
Torstai aamuna olikin iloinen yllätys kun töihin lähdin ajelemaan, kilometrin päästä huomasin että lämpömittarin viisari alkaa nousemaan normaalisti mutta lämmintä ei tule kabiiniin.
Auto huoltiksen pihalle parkkiin ja ihmettelemään, lämmöt tässä kohtaa jo puolessa välissä. Ylävesiletku lämmin, syylärin pääty lämmin ja toinen pääty+alavesiletku jääkylmä (ei kuitenkaan kivikova eli ei ollut umpijäässä)
Siinä sitten rutistelin vesiletkuja ja käytin autoa välillä ja vesi lähtikin kiertämään hetken päästä, muutama minuuttia tästä alkoi sisällekin tulla lämmintä ja uskalsin jatkaa matkaa.
Töissä sitten mietin asiaa ja ajattelin josko pari kuukautta sitten syyläriä vaihtaessa olisi tullut joku laskuvirhepaholainen pakkasnesteen sekotussuhteissa...
Mutta yllätys yllätys takaluukussa ollut viime viikolla ostamani ja sekoittamani litran purkki samaa ainetta oli myös jäässä! Ja purkin kyljessä lukee että 50% sekotussuhteella pitäisi kestää -36 asteen pakkanen
Eli tätä ainetta en ainakaan voi suositella muille:
-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostLoppiaisena oli täällä etelässä kovimmat pakkaset, parhaimmillaan pakkanen taisi meillä käydä -27 asteessa.
Torstai aamuna olikin iloinen yllätys kun töihin lähdin ajelemaan, kilometrin päästä huomasin että lämpömittarin viisari alkaa nousemaan normaalisti mutta lämmintä ei tule kabiiniin.
Auto huoltiksen pihalle parkkiin ja ihmettelemään, lämmöt tässä kohtaa jo puolessa välissä. Ylävesiletku lämmin, syylärin pääty lämmin ja toinen pääty+alavesiletku jääkylmä (ei kuitenkaan kivikova eli ei ollut umpijäässä)
Siinä sitten rutistelin vesiletkuja ja käytin autoa välillä ja vesi lähtikin kiertämään hetken päästä, muutama minuuttia tästä alkoi sisällekin tulla lämmintä ja uskalsin jatkaa matkaa.
Töissä sitten mietin asiaa ja ajattelin josko pari kuukautta sitten syyläriä vaihtaessa olisi tullut joku laskuvirhepaholainen pakkasnesteen sekotussuhteissa...
Mutta yllätys yllätys takaluukussa ollut viime viikolla ostamani ja sekoittamani litran purkki samaa ainetta oli myös jäässä! Ja purkin kyljessä lukee että 50% sekotussuhteella pitäisi kestää -36 asteen pakkanen
Eli tätä ainetta en ainakaan voi suositella muille:
Oliko se raakaa se purkki peräkontissa? Jos oli, ei ihme että oli jäässä...
Raaka ei kestäkkään edes -20 jäätymättä, veden kanssa jäätymispiste alenee...
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostEli tätä ainetta en ainakaan voi suositella muille:
Comment
-
-
Eilen aamulla akku tyhjeni Webastolla, pakkasta jotain -25 luokkaa. Auto e46 330d touring, Akku vuoden ollut Exide 100ah, lähti käyntiin hieman ontuen, ajoin pätkän ja vielä Webasto vartiksi päälle, ja se oli siinä. 20min laturia ja elpymistä niin pyörähti taas käyntiin. Olisko toi tyhjeneminen akun paikastakin kiinni, sehän ei lämpene koskaan näillä keleillä siellä takapyörän takana eikä siten lataudu kunnolla vaikka ajettuakin tulee sen lämmitysajan verran hyvinkin?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostItse olen tähän asti kyllä pitänyt Zero:a laatumerkkinä,jopa parhaana.Tälläkin hetkellä on omassa autossa,eikä ole ollut mitään ongelmia.Todella outoa tuo jäätäminen,jos sekoitussuhteesi ovat osuneet kohdilleen.Takavuosina (työetuna saatu) Teboilin pakkasneste teki itselleni vastaavaa jäätymistä,mutta siitä on jo vuosia.
Itselläkin ollut se käsitys että pitäisi olla ok laatua mutta nyt meni vähän usko tuohon. Tiedä sitten voiko olla vain joku valmistuserän virhe, samasta paikasta kyllä ostettu sekä iso kannu että tuo pikkupurkki mutta muutama kuukausi kuitenkin aikaa välissä...
Originally posted by Risto113 View PostOliko se raakaa se purkki peräkontissa? Jos oli, ei ihme että oli jäässä...
Raaka ei kestäkkään edes -20 jäätymättä, veden kanssa jäätymispiste alenee...-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
530d -00
letkulämmitin kyrvähti.apuvirralla käyntiin ku on nii kovat pakkaset,poltti hehkut.
n.3viikkoo sitte rupes hävittämään jäähdytysnestettä.alkuun ilmesty pientä lammikkoo auton alle.nyt en ole enää huomannut mutta hävittää n.1l 250km.ei äkkiseltään huomaa mistä hävittäs,ostin uuden paisarin korkin ja ei auttanut?!?
välillä perse alhaalla aamulla kun on auomaattinen perän tason säätö=ilmeisesti venttiilit jäässä.pakkanen pysytellyt kestona -25-30 ei oikein tarkene tutkimaan vikoja.
Comment
-
Comment