Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gRt
    BTCF Member
    • May 2009
    • 209
    • Tampere

    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Tuntuu tuo e46 kusevan ne nesteet muillakin. Onkos selvinnyt että mikä siellä vuotaa kun ei mitään vuotoa missään näy ja yhtäkkiä onkin taas säiliö tyhjä vaikkei ois kertaakaan täytön jälkeen käytetty.
    Eilen huomasin että parkkipaikalle tiputtanut sinistä (pissapoikanestettä) ja taulus palaa valo ilmoittaen alhaisesta pissapojan nestemäärästä.

    Ei ole jaksannut noil pakkaskeleillä mennä oikein tutkimaan mistä kusee. Pitää katsoa paremmilla ilmoilla. Toivottavasti joku ihmillisessä paikassa oleva liitos...

    No jos jotakin positiivista niin ainakin syylari taitaa olla toistaiseksi ehjä..

    Comment

    • grandpa-look
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 531
      • Vaasa/Seinäjoki

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Tuntuu tuo e46 kusevan ne nesteet muillakin. Onkos selvinnyt että mikä siellä vuotaa kun ei mitään vuotoa missään näy ja yhtäkkiä onkin taas säiliö tyhjä vaikkei ois kertaakaan täytön jälkeen käytetty.
      Originally posted by gRt View Post
      Eilen huomasin että parkkipaikalle tiputtanut sinistä (pissapoikanestettä) ja taulus palaa valo ilmoittaen alhaisesta pissapojan nestemäärästä.

      Ei ole jaksannut noil pakkaskeleillä mennä oikein tutkimaan mistä kusee. Pitää katsoa paremmilla ilmoilla. Toivottavasti joku ihmillisessä paikassa oleva liitos...

      No jos jotakin positiivista niin ainakin syylari taitaa olla toistaiseksi ehjä..
      Itellä jääty viime talvena omasta e34:sta pissapojan moottori.. Vuotoa etin säiliöstä, paineistettuna, vaihdoin tiivisteitä säiliöön yms. Oli moottori korkannu ja kusi nestettä läpi, vaikka moottori toimi normaalisti

      Ovet eivät ole enää lukkojen _PERUSTEELLISEN_ puhdistuksen (sen toisen puhdistus kerran) jälkeen jäätyneet auki asentoon. Mittarilukema on välillä kovilla pakkasilla pimeänä ja check controlin taustavalo saattaa elää omaa elämäänsä, eli aika pieniä oireita
      Nyt: E39 530d 2002 m-sport
      ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        Vajaa pari kk:ta sitten Kl-varaosista E39:n ostamani uusi Nissens-merkkinen jäähdytin alkoi vuotamaan molemmista päädyistä kun oli näitä -30 pakkasia.
        Jo oli paskaa tarvikelaatua!!
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          Originally posted by creative 22 View Post
          Vajaa pari kk:ta sitten Kl-varaosista E39:n ostamani uusi Nissens-merkkinen jäähdytin alkoi vuotamaan molemmista päädyistä kun oli näitä -30 pakkasia.
          Jo oli paskaa tarvikelaatua!!
          vai oiskohan kuitenkin nesteet jäätyny ja rikkonu syylärin?

          Comment

          • Karvanaamari
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 168
            • Kyrkslätt

            ASC + ABS aloitti kikkailunsa
            E39 523i -96 Aspensilber Metallic
            Suzuki GSX 750F

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by creative 22 View Post
              Vajaa pari kk:ta sitten Kl-varaosista E39:n ostamani uusi Nissens-merkkinen jäähdytin alkoi vuotamaan molemmista päädyistä kun oli näitä -30 pakkasia.
              Jo oli paskaa tarvikelaatua!!
              Originally posted by Timbe] View Post
              vai oiskohan kuitenkin nesteet jäätyny ja rikkonu syylärin?
              Senhän näkee rikkoutumisesta. Jos on säiliöt halki niin eipä voi muuta kun syyttää asentajaan kun on laihat liemet sinne laittanut. Jos vuoto on säiliön reunan saumasta niin takuuseen vaatimaan uutta tilalle.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9997
                • KVLA

                Mutua.Pakkasnesteet jos jäätyy,niin harvoin paikat oikeasti rikkoontuu.Pakkasneste seos jäätyy "hileille",eikä umpijäähän,siten kuin vesi.Eli täytyy olla tosi laimeat seokset koneessa nestettä,jos paikat repeilee.
                Last edited by Heguli 31; 13-01-2010, 20:21.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Mutua.Pakkasnesteet jos jäätyy,niin harvoin paikat oikeasti rikkoontuu.Pakkasneste seos jäätyy "hileille",eikä umpijäähän,siten kuin vesi.Eli täytyy olla tosi laimeat seokset koneessa nestettä,jos paikat repeilee.

                  Tai sitten niin että kipataan vuoronperään vettä ja pakkasnestettä...
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Tai sitten niin että kipataan vuoronperään vettä ja pakkasnestettä...
                    Lisää mutua.Kaiketi se vesi ja neste olisi kuitenkin vesipumpun avulla ainakin moottorissa sen verran sekoittuneet,että tuskinpa enää jäätyisivät.Edes jäähdyttimessä.Etenkin jos autolla oli jo jonkin aikaa ajeltu,kuten lukemastani ymmärsin.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Lisää mutua.Kaiketi se vesi ja neste olisi kuitenkin vesipumpun avulla ainakin moottorissa sen verran sekoittuneet,että tuskinpa enää jäätyisivät.Edes jäähdyttimessä.Etenkin jos autolla oli jo jonkin aikaa ajeltu,kuten lukemastani ymmärsin.
                      Just just...jäi huomioimatta että johan se jäähdytin pari kuukautta sitten oli vaihdettu Kuitenkin murtunut säiliö kertoisi siitä jäätymisestä ja vuotava sauma valmistusvirheestä. Kumpihan...
                      Nissenssin jäähdyttimet kuitenkin yleensä ovat olleet ihan kunnollisia joten kannattaa kauppiasta lähestyä takuu asioissa.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Just just...jäi huomioimatta että johan se jäähdytin pari kuukautta sitten oli vaihdettu Kuitenkin murtunut säiliö kertoisi siitä jäätymisestä ja vuotava sauma valmistusvirheestä. Kumpihan...
                        Nissenssin jäähdyttimet kuitenkin yleensä ovat olleet ihan kunnollisia joten kannattaa kauppiasta lähestyä takuu asioissa.
                        Jep.En torpannutkaan tuota jäätymisen mahdollisutta vaurioon.Tarkoitin vaan sitä,että pakkasnestettä ei ole todellakaan paljoa sitten laitettu,jos syyläri on umpijäässä ollut.Tällöin olisi kone myös ollut umpijäässä tai edes hyhmässä ja ajamaan lähdettäessä olisi varmaan vähintään keittänyt.Tai pullauttanut jopa alumoottoristakin jotain.Mutta eiköhän tuo vaurion aiheuttaja ehkä selviä,kun nesteet on mitattu ja jäähdytin tutkittu.Ja oli syy mikä hyvänsä,niin ilman muuta takuuseen yrittämään,jos vaikka...

                        Comment

                        • jukeboy43
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 3

                          Originally posted by 324tdic2d View Post
                          Akun sijoitukseen on tarkoitus.
                          Kun akku on kokoajan viileässä, pitää se paremmin varauksen.
                          Jos akkua ei kuormita ja se kannetaan syksyllä autotalliin lämpimään (+20c), purkaa se itse itseään 2x nopeudella verrattuna nolla keliin.

                          Toki jos akku on vanha ja pitää huonosti varauksen, saattaa se silloin jäätyä kovalla pakkasella.

                          Elikkäs kun se nyt on siellä varapyörärenkaan vieressä kylmässä, pitää se pitää myös varauksessa. => välillä yöksi lataukseen tai jotain muuta.. jos webasto ja paljon pätkäajoa..
                          No jopahan taas on selitykset. Kylmä akku ei koskaan varaudu täyteen joten parempi jos akku pääsisi lämpenemään välillä, jolloin se myös varautuisi täyteen.
                          Ehjä akku ei purkaudu tyhjäksi vaikka sitä säilyttäisi useamman kuukauden esim. lämpimässä tallissa.

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            Originally posted by Timbe] View Post
                            vai oiskohan kuitenkin nesteet jäätyny ja rikkonu syylärin?
                            Jaa, jos uusilla nesteillä 1/1 suhteella jäätyy, ei voi sitten kai mitään.
                            Mainittakoon vielä että paisarin korkki uusittiin samalla.
                            Eikä ollut mitään hyhmää syylärissä tai paisarissa -31 oli kun tarkistin tämän.
                            Koneeseen kaadettiin valmis 1/1 seos eikä vettä ja nestettä erikseen.Ja eikö tuo nyt 2kk ajelun jälkeen olisi jo muutenkin "sekoittunut".

                            Toisaalta, turha valittaa.Olisi pitänyt valita laadukas alkuperäinen osa.
                            Last edited by creative 22; 14-01-2010, 16:39.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • bamboosel
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 31
                              • Villi-Itä

                              520i -96 e39

                              -Ei lämpee sisältä edes nuotiota sytyttämällä, pienemmillä pakkasilla lämpeni vähän, kun ryki sisäilmankierrätyksen päälle.
                              -Lämmöt ei nouse, lämpenee vasta kun käyttää pitkään paikallaan, mutta kun lähtee ajamaan, niin laskee taas lämmöt. Termari tilauksessa, (apuja saa antaa)
                              -Käynnistäessä saattaa vähän karjasta
                              -Ohjaustehostin ja vaihdelaatikko kankeita ekat kilometrit
                              -Normaalia enemmän höyryttää, liekö vesipumppu?
                              -D2:set pikkusen kohmeessa.
                              -Nastat hävinny...
                              -Näytön toiminta TODELLA hidasta
                              -Muija nipottaa, ajattelin ratkaista vaihtamalla auton ja muijan
                              -Sillointällöin ajossa pieniä natinoita
                              -Lämppärin puhallin soutaa ja ei tottele aina
                              -Ratti on kylmä ja kuskia vituttaa...
                              -Lukot ei pahemmin jäädä, kun muisti onneksi rasvata
                              Kesää kaipailee

                              Comment

                              • creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

                                Originally posted by bamboosel View Post
                                520i -96 e39

                                -Ei lämpee sisältä edes nuotiota sytyttämällä, pienemmillä pakkasilla lämpeni vähän, kun ryki sisäilmankierrätyksen päälle.
                                -Lämmöt ei nouse, lämpenee vasta kun käyttää pitkään paikallaan, mutta kun lähtee ajamaan, niin laskee taas lämmöt. Termari tilauksessa, (apuja saa antaa)
                                -Käynnistäessä saattaa vähän karjasta
                                -Ohjaustehostin ja vaihdelaatikko kankeita ekat kilometrit
                                -Normaalia enemmän höyryttää, liekö vesipumppu?
                                -D2:set pikkusen kohmeessa.
                                -Nastat hävinny...
                                -Näytön toiminta TODELLA hidasta
                                -Muija nipottaa, ajattelin ratkaista vaihtamalla auton ja muijan
                                -Sillointällöin ajossa pieniä natinoita
                                -Lämppärin puhallin soutaa ja ei tottele aina
                                -Ratti on kylmä ja kuskia vituttaa...
                                -Lukot ei pahemmin jäädä, kun muisti onneksi rasvata
                                Kesää kaipailee

                                Kaikki tämä kuuluu kauppaan kun olet ostanut Bmw:n
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                                BMW Freude Am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎