Emännän 323Ti:ssä hieman puhallin alkanut vikistä välillä ja takaluukun pumput kuoleentuneet, ei kait siinä muuta.
Lisättäköön vielä että pakkivalot hävisivät, mutta äsken kun kävin pesemässä auton TI hallissa, niin taas toimii. Ja takaluukun pumputkin vaihdettu jo uusiin, eikä puhallin enää vikise..
*Keskuslukko rikki ei toimi kaukosäädöllä eikä lukosta
*taka ovet ei meinaa mennä kiinni
*ehkä pahin on se että noin yli 10 pakkas asteen,
ilman tolppaa: startta hyvin mutta sammuu jos ei anna kaasua ja lähtee ajamaan niin nykii ajossa ja sammuu jos hidastaa esim valoihin
voisko vaikuttaa että pysyy käynnissä jos heivaan ton turhan kartiosuodattimen mettään ja lyön originellin takas...se piti jo kesällä tehä mutta ei ole kerinnyt
kun toimii muuten ihan moitetta! heti kun pakkasta niin oireet alkaa.
vai voiko vaikuttaa jos auto ei tolpassa ollenkaan
Viduttaa kun ei voi kovilla pakkasilla ajaa kun sammuu
-Yli -20c kylmyydessä käynnistäessä käy satunnaisesti ilmeisesti vajailla pytyillä,pieni kaasutus auttaa heti ja pysyy käynnissä
-Kuskin ovi ei mene kunnolla kiinni,rasvauksen puutetta
-Takaluukun painonappi jää pohjaan avattaessa,rasvauksen puutetta
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Eilen aamulla akku tyhjeni Webastolla, pakkasta jotain -25 luokkaa. Auto e46 330d touring, Akku vuoden ollut Exide 100ah, lähti käyntiin hieman ontuen, ajoin pätkän ja vielä Webasto vartiksi päälle, ja se oli siinä. 20min laturia ja elpymistä niin pyörähti taas käyntiin. Olisko toi tyhjeneminen akun paikastakin kiinni, sehän ei lämpene koskaan näillä keleillä siellä takapyörän takana eikä siten lataudu kunnolla vaikka ajettuakin tulee sen lämmitysajan verran hyvinkin?
Akun sijoitukseen on tarkoitus.
Kun akku on kokoajan viileässä, pitää se paremmin varauksen.
Jos akkua ei kuormita ja se kannetaan syksyllä autotalliin lämpimään (+20c), purkaa se itse itseään 2x nopeudella verrattuna nolla keliin.
Toki jos akku on vanha ja pitää huonosti varauksen, saattaa se silloin jäätyä kovalla pakkasella.
Elikkäs kun se nyt on siellä varapyörärenkaan vieressä kylmässä, pitää se pitää myös varauksessa. => välillä yöksi lataukseen tai jotain muuta.. jos webasto ja paljon pätkäajoa..
- sammuu jonkun 25km ajon jälkeen tyhjäkäynnillä,(-20,-30 astetta) lähtee käyntiin kuitenkii sen jälkeen iha normaalisti mutta saattaa sammua taas uudestaan. pitää vähän aikaa kierroksia ja taas toimii. mikähän lienee?! akku?! lamda?!
- rääkäisee aika pahasti kylmänä käynnistettäessä. varmaan joku hihna luistaa..
- rupes yhtenä aamuna nykimään aika lailla kesken ajon mutta varmaan oli tankkiin kondensoitunutta vettä ku oli tankki alle puolillaan.
- ovet on jäässä eivätkä meinaa mennä kiinni, samoin kontti.
- keskuslukko ei toimi ollenkaan vänkärin puolelta.
- kaikki toiminta on ekat metrit aika jäykkää
sellasta kaikkee ton laitoksen kanssa. eniten häiritsee kyllä toi tyhjäkäynnillä sammuminen..
Akun sijoitukseen on tarkoitus.
Kun akku on kokoajan viileässä, pitää se paremmin varauksen.
Jos akkua ei kuormita ja se kannetaan syksyllä autotalliin lämpimään (+20c), purkaa se itse itseään 2x nopeudella verrattuna nolla keliin.
Mutta sillä varauksella ei ole mitään tekoa siellä akussa jos sitä ei saa käyttöön sieltä. Kylmä akku ei luovuta varausta -> ei lähde auto käytiin eikä myöskään ota latausta vastaan -> aina vaajaana...
...miksiköhän sitä ennen vietiin akku sisään lämpöiseen yöksi? Ei ainakaan siksi että se purkaantuisi yön aikana.
E39 530da touring 2004, kohta 200000km mittarissa:
-webasto temppuilut eli välillä pöhisee hetken ja sitten lopettaa, joskus jatkaa talviunta eikä sano mitään (ei tietoa webaston huoltohistoriasta, todennäköisesti kosteutta jossain/ohjainkortti tjsp.)
-Jarruvalot jäi palamaan jouluna aamun käynnistyksen jälkeen, noin 30min akun miinus irti korjasi -> pitkä lista vikakoodeja INPA/Carsoft (kaikki sai kuitattua pois)
-alusta kolisee vähä joka nurkasta normaalia enemmän (iskarit tiensä loppupäässä, takana tukivarret vaihto kunnossa)
-kylmänä automaatti vaihteisto ei oikein osaa päättää millä vaihteella on paras ajella 40-50km/h D-asennossa kylmällä moottorilla (sport/"niksuttelu" asennossa ok)
-ovet pitää paiskata kiinni
+webasto heräsi tänä aamuna käynnistyksen jälkeen parin viikon hiljaiselon jälkeen (-30C) ja toimii edelleen :p mikä lie oikku ollut
+moottori jopa lämpenee ilman webastoa lämpömittarin yläasentoon noin 30-45min jälkeen noin -30C pakkasella, vaatii pätkän 80-100km/h
+käynnistyy -34C pakkasesta öljypohjanlämmittimellä ja Defa akkulaturin sekä uuden akun avustuksella, hirvittävän kolinan ja metelin säestyksellä tosin
Itsekin epäilin tuota sekotussuhdetta, mutta kun juuri viime viikolla ostin samaa tavaraa pienen litran purkin ja tein siitä 2 litran purkkia ja nyt oli molemmat purkit jäässä.
Itselläkin ollut se käsitys että pitäisi olla ok laatua mutta nyt meni vähän usko tuohon. Tiedä sitten voiko olla vain joku valmistuserän virhe, samasta paikasta kyllä ostettu sekä iso kannu että tuo pikkupurkki mutta muutama kuukausi kuitenkin aikaa välissä...
Ostin litran purkin ja tein siitä 2 litran purkkia, eli oli myös 50 prosenttista.
Oletko varma että se litran purnukka oli 100% ainetta VAI oliko se käyttövalmis seos joka kestää sellaisenaan -36c, purkit on miltei identtiset, pieni teksti etiketissä erottaa ne.
Juuri tänä aamuna ( pakkasta -32 ) toin ulkovarastosta noita 10l astioita sisälle, neste täysin juoksevaa vielä tuossakin kylmyydessä. Vuodessa myydään tuhansia litroja tuota Zeroa, ikinä ei ole ollut ongelmia, mutta kaikkihan toki voi olla mahdollista...
Eilen mittarissa -34 ja 316 purkas akun kokonaan. Tänään (-28) melkeen 2h laturissa + roikassa, mutta eloa ei ollu juuri havaittavissa, vaikka laturin mukaan akku oli melkeen täynnä.
Pitää toivoa että yö latauksessa ja roikassa auttaa, ku aamupäivästä pitäis päästä liikkeelle...
Oletko varma että se litran purnukka oli 100% ainetta VAI oliko se käyttövalmis seos joka kestää sellaisenaan -36c, purkit on miltei identtiset, pieni teksti etiketissä erottaa ne.
Juuri tänä aamuna ( pakkasta -32 ) toin ulkovarastosta noita 10l astioita sisälle, neste täysin juoksevaa vielä tuossakin kylmyydessä. Vuodessa myydään tuhansia litroja tuota Zeroa, ikinä ei ole ollut ongelmia, mutta kaikkihan toki voi olla mahdollista...
Olen varma, purkin kyljessä olevassa taulukossa luki pakkasenkestot eri sekoitussuhteilla. 50% ainetta + 50% vettä luvattiin -36 astetta.
Comment