Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannu-11
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 29
    • Lemi

    - Pakkasten tultua ei meinaa käynnistyä vaikka on lämmityksessä. Moottori pyörittää hyvin mutta mitään ei tapahdu. Tosin välillä lähtee ekalla ja esim. tänään aamulla kympillä. Ei ole väliä vaikka olisi ajettu välillä.

    - Sumuvalojen merkkivalo syttyi mittaristoon vaikka ko. valoja autossa ei ole. Katkaisija löytyy mutta sen painaminen mitään auta.
    E83 X3-08
    Ex. E36 320i Touring-96, E36 323i-95, E46 325xi-01

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      Tänään jouduin käynnistämään auton ilman lämmitystä sen seistyä yön taivasalla pahimmillaan -28 lämpötiloista. Kyllähän se käyntiin lähti, vaikka pari ensimmäistä startin pyörähdystä olivat melkoisen jäykkiä. Ekat pari kolme sekuntia ei käynyt kaikilla pytyillä, mutta sen jälkeen kävi nätisti. Kyllä käy sivistyneesti Bemun moottori kylmänäkin, kun vertaa joihinkin muihin merkkeihin. Kierrokset hetken aikaa normaalia korkeammalla tyhjäkäynnillä, sen jälkeen laskevat siihen normaaliin tyhjäkäyntikierroksiin ja käy tasaisesti ja hiljaisesti.

      Eipä ole pakkaset aiheuttaneet mitään erikoisia ongelmia, lukuunottamatta kitisevää puhallinta. Vielä kun sais aikaiseksi asentaa eristetty huohotin varmuudeksi, vaikka vanhakin puhtaalta näyttää.
      f22 220i

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Originally posted by TH88 View Post
        Johtuuko tämä ihan siitä vaan kun on jäykät oljyt eikä kerkee tuottaan tarpeeksi painetta
        Juuri päin vastoin, kylmillä öljyillä on enemmän painetta.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 284

          Nyt se myrkyn lykkäsi (523 E39 vm. 1998 manuaali), olin ajelemassa aamulla töihin, kun yhtäkkiä katosi veto. Katsoin, että mit vit, eikö vaihde ole pykälässä. No olihan se, mutta kaasulla ainoastaan kierrokset nousivat, millään vaihteella ei ottanut kiinni lainkaan. 4. ja 5. vaihteella, kun nosti kytkimen ylös, kierrokset hieman laskivat, mutta ei muuta.

          Johtuu osittain varmasti siitä, että 'säteilywebasto' ei riitä näillä pakkasilla ja nyt se sitten laukesi. Kuulostaa helvetin kalliilta remontilta.

          Mitäs mieltä, menikö koko boksi vaihtoon, vai voisiko olla jokin yksittäinen osa?
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            Originally posted by Aceishigh View Post
            Nyt se myrkyn lykkäsi (523 E39 vm. 1998 manuaali), olin ajelemassa aamulla töihin, kun yhtäkkiä katosi veto. Katsoin, että mit vit, eikö vaihde ole pykälässä. No olihan se, mutta kaasulla ainoastaan kierrokset nousivat, millään vaihteella ei ottanut kiinni lainkaan. 4. ja 5. vaihteella, kun nosti kytkimen ylös, kierrokset hieman laskivat, mutta ei muuta.

            Johtuu osittain varmasti siitä, että 'säteilywebasto' ei riitä näillä pakkasilla ja nyt se sitten laukesi. Kuulostaa helvetin kalliilta remontilta.

            Mitäs mieltä, menikö koko boksi vaihtoon, vai voisiko olla jokin yksittäinen osa?
            Siis mikä boksi?
            Miten toi webasto vetoon vaikuttaa?

            Mä vedän joka aamu auton kylmiltä käyntiin, kun ei oo lohkoa eikä wepastoa...

            Vaikuttais kytkinongelmalta, jos nyt yhtään ymmärsin selostustasi oikein...
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Aceishigh View Post
              Nyt se myrkyn lykkäsi (523 E39 vm. 1998 manuaali), olin ajelemassa aamulla töihin, kun yhtäkkiä katosi veto. Katsoin, että mit vit, eikö vaihde ole pykälässä. No olihan se, mutta kaasulla ainoastaan kierrokset nousivat, millään vaihteella ei ottanut kiinni lainkaan. 4. ja 5. vaihteella, kun nosti kytkimen ylös, kierrokset hieman laskivat, mutta ei muuta.

              Johtuu osittain varmasti siitä, että 'säteilywebasto' ei riitä näillä pakkasilla ja nyt se sitten laukesi. Kuulostaa helvetin kalliilta remontilta.

              Mitäs mieltä, menikö koko boksi vaihtoon, vai voisiko olla jokin yksittäinen osa?
              Tuosta on nyt paha mennä sanomaan mitä hajosi, voi olla myös perä, kardaani, kytkin tai vetoakseli.

              Mikä on säteilywebasto? tarkoitatko sähköllä toimivaa säteilylämmitintä? webastothan lämmittävät polttoaineella.

              Comment

              • Oxys
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 19
                • Jyväskylä

                mun veljella sattui sama juttu sen volvossa. ajoi töistä kotiin ja matkalla autosta hävis veto. siinä oli kytkimen cylinderi vääntynyt jotenkin. Vaihteet meni paikoilleen mutta mitään ei tapahtunut ku kaasutti.

                Comment

                • Aceishigh
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 284

                  [quote=Wiking;1908909]Vaikuttais kytkinongelmalta, jos nyt yhtään ymmärsin selostustasi oikein...
                  Niin vaikuttaa. Toinen vaihtoehto voisi olla vetoakseli, kun luin noita ketjuja läpi. Näköjään aika yleistä.
                  Vetoakselihan se oli. Huh, toteutunut kustannusarvio pieneni kymmenesosaan.
                  Last edited by Aceishigh; 28-01-2010, 23:33.
                  Old golfers never die, they only lose their balls.

                  BMW 740d xDrive (06/2014).

                  Comment

                  • Aceishigh
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 284

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tuosta on nyt paha mennä sanomaan mitä hajosi, voi olla myös perä, kardaani, kytkin tai vetoakseli.

                    Mikä on säteilywebasto? tarkoitatko sähköllä toimivaa säteilylämmitintä? webastothan lämmittävät polttoaineella.
                    Webastona se on mulle myyty. Mutta taitaa tosiaan olla sähköllä toimiva säteilylämmitin. Ei lämmitä lohkoa lainkaan.
                    Old golfers never die, they only lose their balls.

                    BMW 740d xDrive (06/2014).

                    Comment

                    • 328 e36
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 488
                      • pori

                      Originally posted by Aceishigh View Post
                      Webastona se on mulle myyty. Mutta taitaa tosiaan olla sähköllä toimiva säteilylämmitin. Ei lämmitä lohkoa lainkaan.
                      Säteilylämmitin juuri lämmittää lohkoa..
                      e36 320 cabrio.
                      e36 328 coupe.

                      Comment

                      • Aceishigh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 284

                        Originally posted by 328 e36 View Post
                        Säteilylämmitin juuri lämmittää lohkoa..
                        Ok, minulla on termistö hukassa.
                        Old golfers never die, they only lose their balls.

                        BMW 740d xDrive (06/2014).

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          Olisko sulla nyt siis vaan sisätilan lämmitin????

                          Sillähän ei oo mitään tekemistä:
                          -webaston (toimii polttoaineella, lämmittää koneen ja sisätilan)
                          -eberin (toimii polttoaineella, lämmittää koneen ja sisätilan)
                          -säteily/lohkolämmittimen kanssa (toimii sähköllä, lämmittää koneen) yhdistettynä sisätilan lämmittimeen, lämmittää myös sisätilan
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            Originally posted by Aceishigh View Post
                            Toinen vaihtoehto voisi olla vetoakseli, kun luin noita ketjuja läpi. Näköjään aika yleistä.
                            Eihän vaan ole vetoakselin tumppi lipsahtanut lukituksesta irti perämurikasta ja tullut ulospäin?Yksi tarkastamisen arvoinen paikka kytkimen lisäksi.

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 284

                              Originally posted by Wiking View Post
                              Olisko sulla nyt siis vaan sisätilan lämmitin????

                              Sillähän ei oo mitään tekemistä:
                              -webaston (toimii polttoaineella, lämmittää koneen ja sisätilan)
                              -eberin (toimii polttoaineella, lämmittää koneen ja sisätilan)
                              -säteily/lohkolämmittimen kanssa (toimii sähköllä, lämmittää koneen) yhdistettynä sisätilan lämmittimeen, lämmittää myös sisätilan
                              Vaihtoehto C. Kauko-ohjaimella ja kellolla.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • Wiking
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 1647
                                • Laihia

                                Originally posted by Aceishigh View Post
                                Vaihtoehto C. Kauko-ohjaimella ja kellolla.
                                Noilla kahdella toimii webasto ja eberi.
                                Ne lämmittävät kyllä auton moottorin ja sisätilan.

                                Mikään ei lämmitä vaihteistoa..

                                Eli siis what??????:think
                                Nyt
                                BMW 330e g21 M-Sport
                                Ennen
                                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎