no ei ihan mahoton sentään
ootkos seuraillut kulutusluemia??
entä päästöarvojen muutoksia ??
Kulutus tippunut desillä (7,7l/100, aiemmin 7,8l/100) Harinen sanoi että kulutuksen pitäisi tippua max puolella litralla satasella. En epäile jos malttaisi olla kiihdyttelemättä Päästöarvoja en oo käynyt mittauttamassa.
Itse kävin kesän alussa Harisella ohjelmoinnissa (E 60 steppi).Alussa tehoa oli 209 hp ja 460 nm (valmistaja ilmoittaa 218 hp ja 500 nm) Ohjelmoinnin jälkeen 270 hp ja 610 nm ja alue jolla tehot(väännöt) käytössä kasvoi kauttaaltaan.
Itse olen hyvin tyytyväinen miten auto käyttäytyy. 0-100 km/h lähtee rivakasti,mutta mutta silloin luistonesto hillitsee menoa alussa suht paljon.Lähinnä auton nykyiset ominaisuudet lulevat esiin ohituksissa (nopeus 80-120 km/h) ja -> 150 km/h noudessa,jaksaa kelata suht rivakasti siitä vielä ylöspäin sekä kun lähtee kiihdyttämään ylämäkeen.
Hurjia lukemia saadaan aikaiseksi ohjelmoinnilla. Onko mitään käsitystä, miten tuo ZF kestää lastutusta. Luulisi, että ainakin jollain Saksanfoorumeilla olisi asiasta keskusteltu.
Hurjia lukemia saadaan aikaiseksi ohjelmoinnilla. Onko mitään käsitystä, miten tuo ZF kestää lastutusta. Luulisi, että ainakin jollain Saksanfoorumeilla olisi asiasta keskusteltu.
Juu, kovia lukemia ja kukaan ei edes huomaa mitään outoa....
Jos kysessä on Steptronic salkku, niin sama setuppi manuaaliilla antaa heti lähes 100Nm vähemmän vääntöä. Steptronic laatikolla väännön mittaus on nopanheittoa.
Eikö kenelläkään ole käynyt mielessä kyseinalaistaa vääntökäyrää jossa sama vääntö (Nm) taso säilyy noin 250 rpm ajan ???
Alkuperäisessä postauksessa lähetetty dynolappu on malliesimerkki siitä kuinka väärin vääntökäyrä saadaan näistä mitattua. Kyseessä on pyörästä mitattu vääntö joka on täysin erilainen verrattuna moottorin tuottamaan vääntöön. Kyseinen moottori jaksaa tuottaa alkuperäisenäkin 400Nm tasoista vääntöä kohtalaisen laajalle rpm- alueelle.
Siis eihän vakio turbolla ja suuttimilla vanhempi M57D kone edes pysty tuottamaan 650Nm moottorivääntöä.
Uudemmissa esim. E60 laatikko käyttäytyy eri tavalla ja vääntökäyrätkin ovat oikean näköisiä.
Oikein tai ei mutta tuossa alkuperäisessä lapussa ihmettelyä aiheuttaa se, miten Steptronicilla on saatu mitattua koko kierrosalue läpi? Oman auton laatikko vaihtaa AINA pienemmälle jos kierrokset ovat alle 2800rpm eli tilannetta, että kaasu olisi pohjassa ja kierrokset esim. 2000rpm en saa aikaiseksi.
Jos kaasun painaa kickdowniin asti niin kaasu on jo ns. pohjassa.
Juurikin näin!
"Kick-down switch
The AGS control unit receives the transmit signal for kick-down gearshifts via a signal line and a switch to ground. The switch must be adjusted such that driving is possible under full load, i.e. accelerator pedal position 100%, and the kick-down shifts when the accelerator pedal is further depressed."
Tämän lisäksi pienemmälle vaihtamiseen vaikuttaa kaasupolkimen painamisnopeus "kick-fast".
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei mun steppi ainakaan vaihda pienemmälle manuaalilla. Muutakuin jos ajonopeus menee liian pieneksi isolle vaihteelle. Penkissä oli muistaakseni kakkosvaihde, jolla oma auto mitattiin. Tai oliko kolmonen, en muista nyt.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Eli manuaalimoodissa steppi ei vaihda alaspäin, mutta tietysti jos rusentaa kick-downiin saakka niin varmaan silloin. Eihän sitä kickdownia kannata painaa, jos autosta tehoja mittaa.
No kyllähän se kaasu tavataan painaa pohjaan saakka kun huipputehoja mitataan ja stepillä se ei onnistu. Ainakaan noiden e39 530d.mallien kohdalla vääntö ei tule totuuden mukainen ainakaan alakierroksilla. Yleensähän teho mitataan rullilla vaihteella jossa on suora välitys 1:1 eli yleensä nelosella, isolla vaihteella mittaus täytyy rullilla ajettaessa kuitenkin tehdä jottei auto sudi niin herkästi.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Ei vaihda pienemmälle jos ei paina Kick-Downiin saakka mutta edelleen ihmetyttää Harrin käppyröissä se, ettei turbiinin luistoa ole ollenkaan tai se ei ainakaan näy teho- ja vääntökäyrissä.
Comment