Originally posted by M o S
View Post
530Da uusilla tehoilla !!!
Collapse
X
-
Pirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?Originally posted by Marko.K View Postjoo eli mitä ootte mieltä ko. käyristä??? ite en oo viel paljoo näihin perehtyny...tehoa tuli lisää 34,6% ja vääntöä 32,6%
Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.
Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.
Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ei tullut kyseltyä kun olin niin tohkeissaan, eka tulos oli jotai pikkasen yli 230hv ja sit se tais säätää jotai ku kokeili uudestaan ja sit löyty mukava tasalukema 180kW, ja säätäjänä Ossi Harinen (vanhempi veljistä) vääntöä kuulemma saa vielä n.120nm hyvällä putkistolla ja ns. loppuohjelmalla, ihan tyytyväinen kyllä täytyy olla ku tuli tehoa enemmän mitä odotin vaikkakin vääntö jäi vähän alle sen mitä uumoilin, vaikka kyllä se ihan "järkevästi" jätettiin toho 528nm:n...kaksi kertaa ehdin aamulla vetäistä n. klo 5.30 100-200km/h 5-vaihteella ja kummallakin kerralla sama tulos 21sekuntia (tankki puolillaan jos on ees mitää vaikutusta noilla spekseillä) ja laatikko on manuaali...ois tomaattiakin joskus kiva noilla tehoilla kokeillaOriginally posted by Clavurion View PostPirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?
Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.
Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.
Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
ihan näin mielenkiinnosta nii voisiko joku kokeilla tuota vakio e39 530d 100-200km/h kiihtyvyyttä 5-vaihteella nii sais jotai vertailupohjaa, ku ei tullu ite ikinä vakiolla kokeiltua???F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
sulla näyttää olevan automaatti loota, eli siin ei varmaa viel satasen nopeudessa suurinta vaihettaa oo päällä =(Originally posted by -Harri- View PostTäytyypi kokeilla omalla sama veto niin näkee että onko väännöstä apua
Last edited by Marko.K; 15-10-2006, 00:37.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
530dA
Ainakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.Originally posted by Marko.K View Postsulla näyttää olevan automaatti loota, eli siin ei varmaa viel satasen nopeudessa suurinta vaihettaa oo päällä =(
-
JN
Comment
-
no sitten Harri ei muuta kun testaamaan, ja tulosta sitten tänneOriginally posted by docjones View PostAinakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.
-
JNF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Jos siinä on ollut entuudestaan jo jonkunsortin "lastu".Originally posted by -Tapi View PostOnkohan Harinen "kalibroinut" penkin essonbaariväännöille
Uskon kyllä tuon 650 Nm väännön mutta että vakiosta 465 Nm? Yleensä niistä tulee 50 Nm vähemmän.
Karalalla on ainakin yksi asiakas joka on rikkonut kolme lootaa yli 600 Nm vääntävällä softalla mutta sitä auto kuulemma käsketään koko rahalla ja se laukeaisi pienemmilläkin väännöillä..
Savuttaako huomattavasti/törkeästi?
edit: Kova vääntö + alhaiset kierrokset ovat myrkkyä. Kestävyys tulee juuri päinvastaisella yhdistelmällä.E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
Comment