Announcement

Collapse
No announcement yet.

530Da uusilla tehoilla !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    Originally posted by M o S View Post
    ihan kivat tehot = pitää sanoa että kyllä ne pojat osaavat säätää ja kertovat oikeasti tehdä.

    Kaveri laittoi juuri autoonsa lastun ja uuden isomman turbon (Audi1.8 T) ja kyllä ne pojat osaavat katsoa kaikki kohilleen!!!!

    mutta noi 600nM väännöt ovat suorastaan MONSTERIMAISET!!!!!
    PORNOA SUORAAN 6:SEN SYDÄMMESTÄ
    joo kyllä ammattitaitoa ja tietoa näyttää riittävän, kateeks käy
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9141
      • Oulu

      Originally posted by Marko.K View Post
      joo eli mitä ootte mieltä ko. käyristä??? ite en oo viel paljoo näihin perehtyny...tehoa tuli lisää 34,6% ja vääntöä 32,6%
      Pirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?

      Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.

      Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.

      Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        Originally posted by Clavurion View Post
        Pirun nätin näköiset käppyrät! Kyselitkö säätäjältä, millä keinoilla nämä speksit saatiin väännettyä?

        Viitaten käymääni keskusteluun herra Karalan kanssa: Nuo omastani otetut väännöt (teho) ovat vakiopalikoilla vielä optimiruiskutusajalla saavutettavat arvot. Sinulla vääntökäyrä menee omani yläpuolelle 2700 RPM ->, sitä ennen momenttia olisi todennäköisesti saanut enemmänkin, mutta se on sinulla alakierroksilla rajoitettu. Eli 2700 RPM -> koneeseen pitää saada lisää soppaa, mutta se on mahdollista vain lisäämällä ruiskutusaikaa ohi optimin tai nostamalla rail-painetta. Todennäköisesti tuolla kierrosalueella savutus lisääntyy ja ominaiskulutus kasvaa palamattoman PA:een takia. Tuota ongelmaa ei tule, jos rail-painetta nostetaan, mutta suurena riskinä on korkeapainepumpun porsiminen.

        Todennäköisesti osin savutusarvojenkin takia käyttökelpoista kierrosaluetta on loppupäästä jouduttu hieman kaventamaan.

        Onko muuten omasi manuaali vai automaatti?
        Ei tullut kyseltyä kun olin niin tohkeissaan, eka tulos oli jotai pikkasen yli 230hv ja sit se tais säätää jotai ku kokeili uudestaan ja sit löyty mukava tasalukema 180kW, ja säätäjänä Ossi Harinen (vanhempi veljistä) vääntöä kuulemma saa vielä n.120nm hyvällä putkistolla ja ns. loppuohjelmalla, ihan tyytyväinen kyllä täytyy olla ku tuli tehoa enemmän mitä odotin vaikkakin vääntö jäi vähän alle sen mitä uumoilin, vaikka kyllä se ihan "järkevästi" jätettiin toho 528nm:n...kaksi kertaa ehdin aamulla vetäistä n. klo 5.30 100-200km/h 5-vaihteella ja kummallakin kerralla sama tulos 21sekuntia (tankki puolillaan jos on ees mitää vaikutusta noilla spekseillä) ja laatikko on manuaali...ois tomaattiakin joskus kiva noilla tehoilla kokeilla
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          ihan näin mielenkiinnosta nii voisiko joku kokeilla tuota vakio e39 530d 100-200km/h kiihtyvyyttä 5-vaihteella nii sais jotai vertailupohjaa, ku ei tullu ite ikinä vakiolla kokeiltua???
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • -Harri-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 36
            • Nurmijärvi

            Täytyypi kokeilla omalla sama veto niin näkee että onko väännöstä apua
            E53 X5 4.4 i

            EX : E39 530DA -03

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              Originally posted by -Harri- View Post
              Täytyypi kokeilla omalla sama veto niin näkee että onko väännöstä apua
              sulla näyttää olevan automaatti loota, eli siin ei varmaa viel satasen nopeudessa suurinta vaihettaa oo päällä =(
              Last edited by Marko.K; 15-10-2006, 00:37.
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • docjones
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 127

                530dA

                Originally posted by Marko.K View Post
                sulla näyttää olevan automaatti loota, eli siin ei varmaa viel satasen nopeudessa suurinta vaihettaa oo päällä =(
                Ainakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.

                -
                JN

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  Originally posted by docjones View Post
                  Ainakin vakio 530dA:ssa suurin vaihde kytkeytyy noin 75km/h nopeudessa ja lukko pysyy kiinni tuolla nopeudella siihen asti kun hetkellinen kulutus ylittää 8l/100km. Kierrokset jossain 1300-1400 tienoilla.

                  -
                  JN
                  no sitten Harri ei muuta kun testaamaan, ja tulosta sitten tänne
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • mbmy
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 71

                    Millaisia kokemuksia teillä on muutoskatsastuksista?

                    Comment

                    • Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

                      Originally posted by mbmy View Post
                      Millaisia kokemuksia teillä on muutoskatsastuksista?
                      Minkä muutoskatsastuksesta?

                      Comment

                      • mbmy
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 71

                        Tuon lastutuksen suhteen kysyin.

                        Comment

                        • jeppis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 165
                          • Laihia

                          muutoskatsastaako joku näitä muka
                          BMW M535i 1986

                          Comment

                          • jannejm
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 348
                            • tampesteri

                            mikä järki on muutoskatsastaa... so not sano nykänen...

                            ahtopainemittarilleki (edellisessä autossA) oli hyvä selitys vain, että tuuninkia-tuuninkia...
                            #######
                            e30 325i cab
                            ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15227
                              • Ajamisen Iloa

                              olinkin näköjään jo vastannut.
                              Last edited by Remotion; 17-11-2006, 10:09.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Mr. Z
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2003
                                • 943
                                • Manse

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Onkohan Harinen "kalibroinut" penkin essonbaariväännöille Uskon kyllä tuon 650 Nm väännön mutta että vakiosta 465 Nm? Yleensä niistä tulee 50 Nm vähemmän.

                                Karalalla on ainakin yksi asiakas joka on rikkonut kolme lootaa yli 600 Nm vääntävällä softalla mutta sitä auto kuulemma käsketään koko rahalla ja se laukeaisi pienemmilläkin väännöillä..

                                Savuttaako huomattavasti/törkeästi?

                                edit: Kova vääntö + alhaiset kierrokset ovat myrkkyä. Kestävyys tulee juuri päinvastaisella yhdistelmällä.
                                Jos siinä on ollut entuudestaan jo jonkunsortin "lastu".
                                E38 740ia
                                E39 530 dAT
                                ex. E34 520i sedan
                                ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                                ex. E36 325i sedan
                                ex. E36 328i touring
                                ex. E36 318 iS qp
                                ex. E36 325i qp -R.I.P-
                                ex. E21 320i sedan
                                ex. E30 318i sedan
                                ex. E3 2500 sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎