Originally posted by Ghostriders
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vikakoodinlukija BMW
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Ghostriders View PostTäytyypä tutkailla asiaa. Täytyy yrittää ensin löytää se oikea ja toimiva piuha.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Ghostriders View PostTäytyypä tutkailla asiaa. Täytyy yrittää ensin löytää se oikea ja toimiva piuha.
lataa koneelle team viewer ohjelma.
anna turkan (htk12) asentaa se ohjelma etänä. piuhassa menee pari viikkoa tulla kotiin ja turkka laittaa sulle googlen pilvipalveluun ladattavat tiedostot jotta ovat valmiina kun etänä alkaa herra asentaa. hinnottelusta en sano mitään mutta tonnilla selvii ei vaineskaan. tuut yllättyy kun olet ollut valmis laittamaan 250e ohjelmistoonE61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Tarkotus olis vähän vikakoodeja lueskella ja valoja koodailla yms.. lähinnä e39, e46 yms.. eli ei siis F sarjaan.
INPA ja NCS expert löytyy jo läppäriltä valmiina.
Piuhoja vaille valmiina siis, pitäiskö seuraavilla kahdella piuhalla onnistua, vai tarviiko johdon olla tuo "modified" että pääsee koodaileen esim. alkupään E39?
NEW 20 Pin to OBD2 OBD 2 Female 16Pin Connector Adapter Cable for BMW - ebay.com
JA
BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB Interface Diagnostic Cable - ebay.com
Vai tartteeko olla tämä kytkimellinen "modified" piuha?
BMW K+DCAN USB - MODIFIED for FULL functionality 1996-2011
Kiitoksia jo etukäteen!
- R.RBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by Roito View PostTarkotus olis vähän vikakoodeja lueskella ja valoja koodailla yms.. lähinnä e39, e46 yms.. eli ei siis F sarjaan.
INPA ja NCS expert löytyy jo läppäriltä valmiina.
Piuhoja vaille valmiina siis, pitäiskö seuraavilla kahdella piuhalla onnistua, vai tarviiko johdon olla tuo "modified" että pääsee koodaileen esim. alkupään E39?
NEW 20 Pin to OBD2 OBD 2 Female 16Pin Connector Adapter Cable for BMW - ebay.com
JA
BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB Interface Diagnostic Cable - ebay.com
Vai tartteeko olla tämä kytkimellinen "modified" piuha?
BMW K+DCAN USB - MODIFIED for FULL functionality 1996-2011
Kiitoksia jo etukäteen!
- R.Re39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Noniin tämä selvensi, kiitoksia vastauksesta!BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by Roito View PostNoniin tämä selvensi, kiitoksia vastauksesta!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Löytyiskö vikakoodien/livedatan lukijaa ylläkseltä alkuviikosta?
Veli menossa ylläkselle ja vm01 530d alkanut yskiin tyhjäkäynnillä ja voimaa hukassa ettei meinaa mäen päälle päästä. Ajossa ei nouse kierrokset yli 3000 mutta tyhjäkäynnillä menee.
Edit. Pellosta matka jatkunut jo eli ei tartte enää koodinlukua siellä. Autolla pääsee eteenpäin mut tehot puuttuu. maffin johto irroitettu ei vaikutusta.Last edited by karis79; 05-03-2017, 17:51.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Koittanut kahlata näitä useita täältä löytyviä topiceja lävitse, enkä oikein saanut lopulta mitään järjellistä tolkkua asioihin. Autona on sigun -97 (valm. 11/96) E36, jossa ei siis ole kuin se pyöreä liitin konehuoneessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuosta saisi ainakin jonkin verran dataa luettavaksi oikeilla välineillä.
Jonkinlainen RS232-USB -kaapeli löytyy, mutta tekeekö tuollaisella lopulta mitään. Lisäksi löytyy jokusen vuoden vanha läppäri, jossa taitaa tällä hetkellä olla sisässä Win10. Alunperin tuossa ollut Win7. 64-bittisenä molemmat.
Olen ymmärtänyt, että oikea kokoonpano olisi oikeanlaiset kaapelit ja INPA? Vaikka tässä mainitaan vuodet 98->08 vaikuttaisi tämä mielestäni oikealta. http://www.ebay.co.uk/itm/332022749820BMW E36 328i Touring -97
SAAB 9000 2.3T CSE -98
SAAB 900 T16 2dr -88
Comment
-
-
Originally posted by Haffu View PostKoittanut kahlata näitä useita täältä löytyviä topiceja lävitse, enkä oikein saanut lopulta mitään järjellistä tolkkua asioihin. Autona on sigun -97 (valm. 11/96) E36, jossa ei siis ole kuin se pyöreä liitin konehuoneessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuosta saisi ainakin jonkin verran dataa luettavaksi oikeilla välineillä.
Jonkinlainen RS232-USB -kaapeli löytyy, mutta tekeekö tuollaisella lopulta mitään. Lisäksi löytyy jokusen vuoden vanha läppäri, jossa taitaa tällä hetkellä olla sisässä Win10. Alunperin tuossa ollut Win7. 64-bittisenä molemmat.
Olen ymmärtänyt, että oikea kokoonpano olisi oikeanlaiset kaapelit ja INPA? Vaikka tässä mainitaan vuodet 98->08 vaikuttaisi tämä mielestäni oikealta. http://www.ebay.co.uk/itm/332022749820
Nyt en aivan varmaksi sano mitä dataa kyseisellä kaapelilla saa ulos autostasi mutta olen lukenut vastaavalla ihan onnistuneesti 328:ia moottorinohjauksen puoleltakin. En vain nyt muista mitä vuosimallia kyseinen auto oli.
Comment
-
-
Sanokaas viisaat minkälainen kaapeli pitää hommata että saa homman skulaamaan? Mulla on nyt toinen switchillinen inpa compatible obd k/dcan kaapeli menossa ja tämäkään ei ilmeisesti lue kaikkia väyliä oikein. ISTAlla koitan lueskella e70 ja löytää normaat moduulit hyvin mutta esim dynamic driven VDC iskarimoduuleita ei löydy ollenkaan (eikö noi oo VDM moduulin alla?), onko ne toisen väylän hommia.
ISTAn väyläpuussa näkyy punasella unit not responding - > VDM, CA, JBE, ARS, DSC
Oisko jollain myydä toimivaksi todettu kaapeli tai osoittaa sormi sellaisen suuntaan vai onko tällä kaapelilla vielä toivoa?Last edited by Niilopi; 11-03-2017, 10:53.F11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
-
Originally posted by Niilopi View PostSanokaas viisaat minkälainen kaapeli pitää hommata että saa homman skulaamaan? Mulla on nyt toinen switchillinen inpa compatible obd k/dcan kaapeli menossa ja tämäkään ei ilmeisesti lue kaikkia väyliä oikein. ISTAlla koitan lueskella e70 ja löytää normaat moduulit hyvin mutta esim dynamic driven VDC iskarimoduuleita ei löydy ollenkaan (eikö noi oo VDM moduulin alla?), onko ne toisen väylän hommia.
ISTAn väyläpuussa näkyy punasella unit not responding - > VDM, CA, JBE, ARS, DSC
Oisko jollain myydä toimivaksi todettu kaapeli tai osoittaa sormi sellaisen suuntaan vai onko tällä kaapelilla vielä toivoa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
on vähän pitkästi luettevaa jos kahlaa koko topicin läpi. Mutta saako prefacelift e46 eli -2000 320d kamppeesta vikakoodeja ulos millään dongle lukijalla ja ohjelmalla, kun on yksinkertainen ebaystä hankittu 20pin to 16pin adaptori käytössä. Koitin elm327 wifi mokkulalla ja kännykän eobd-facile ohjelmalla, mutta ei saa muodostettua yhteyttä ecuun. Eli jos tiedossa joku kännysofta joka tuon vanhan laitoksen kanssa kommunikoi olis ihan jees.
Comment
-
-
e39 7/99
Koitin kahlata koko ketjua läpi ja löytää vastausta tähän mun erikoisuuteen siinä onnistumatta.
Autona siis e39 07/99 523 (M52B25TU), moottoritilasta löytyy 20pin-liitin ja kojelaudasta kuskin jalkatilasta löytyy tuo 16pin-liitin. Ensinnäkin kun koitin etsiä tästä yhdistelmästä jotain tietoa, joka paikassa lukee ettei 99-mallissa pitäisi vielä tuota 16pin-liitintä löytyä.
Mikä siis olisi järkevin tapa lähteä vikakoodeja lukemaan ja resetoimaan, tarkoituksena myös tarkastella live-diagnostiikkaa läppärin kautta (INPA, Testo, RomRaider Logger)? Jollain ELM-modulilla onnistuin kyllä tästä jalkatilan 16pin-liittimestä lukemaan (ainakin osittain) vikakoodit, mutten uskaltanut sillä kiinanihmeellä lähteä edes yrittämään mitään muuta.
(Linkit lyhennetty dy.fi-palvelulla hirveiden ebay-linkkien piilottamiseksi)
Toimisiko yhteys siis suoraa 16-pin liittimen kautta paremmin esim.
BMW KKL USB FT232RL - K-Line Diagnosis 1996-2007 - INPA OBD2 ncs expert FTDI
vai olisiko järkevää ottaa 20pin->16pin adapteri ja vetää vain johto siitä sisätiloihin?
20 Pin to Obd2 OBD 2 Female 16pin Adapter Cable for BMW
Toivottavasti joku osaa valaista asiaa ettei tarvitse ihan sokkona lähteä tilailemaan tavaraa, kiitos
Comment
-
Comment