Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ramzez
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Mulla vilahtaa ainoastaan lukittaessa ovet, koodasin hälyttimen bmw scannerilla. Kiinostaa kyllä tietää miten saisi vilkahtamaan avattaessakin.
    Omassa E38:ssa sama homma, tosin en ole siihen mitään koodannut. Ja saman asian, eli vilkkujen välähtämisen avatessa, haluaisin toimimaan. En vain ole jaksanut alkaa arvailla tuolla NCS:llä miten sen tekisi.

Originally posted by Clavurion View Post
    Ja sen jälkeen CKM:stä myös avauksen vilkahdus aktiiviseksi? En muista, oliko tuossakin ominaisuudessa jotain rajoituksia alkupään koliyseissä.
    Voisiko tuon vilkkuhomman saada toimimaan E38:ssa? Olen mielestäni lukenut jostain, että ainakin joissakin vuosimalleissa, voisi saada jopa hälyn pitämään jonkun piippauksen, kun avaa ja lukitsee ovet.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Mulla vilahtaa ainoastaan lukittaessa ovet, koodasin hälyttimen bmw scannerilla. Kiinostaa kyllä tietää miten saisi vilkahtamaan avattaessakin.
    Ja sen jälkeen CKM:stä myös avauksen vilkahdus aktiiviseksi? En muista, oliko tuossakin ominaisuudessa jotain rajoituksia alkupään koliyseissä.

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    Jos vilkahdukset haluaa sekä avatessa että suljettaessa, autossa täytyy olla hälytin tai se pitää koodata korimoduliin (ei aiheuta ongelmia, vaikka hälyyn liittyviä komponentteja ei asentaisikaan).

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Ookra. Oisko jollai näppituntumalla tuota listaa noista optioista ja sitä numeroa ett vois lisäillä sen hälärin :P.
    Ei siihen näppituntumaa tarvita. Kurkkaa NCSEXPER\DATEN\E39ZST. Sieltä löytyy E39:n varusteet ja niiden SA-bitit. Sitten koodaat korimodulin, kun olet lisännyt hälyn bitin ZCS:ään.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    ZCS sisältää kaiken tiedon itse autosta ja sen ohjainlaitteista. Tasan sen perusteella NCS (tai mikä tahansa muu softa) koodaa ohjainlaitteet. Auto itse ei käytä ZCS:ää mihinkään. Se on tallennettu aina kahdelle purkille, E39:ssä mittaristolle ja EWS:lle (ajonesto). ZCS koostuu kolmesta osasta: GM (korimalli, moottori, laatikko, oikea/vasen ohjaus, ECE vs. US), SA (auton varusteet) ja VN (tarkenteet ohjainlaitteiden koodausversioista). ZCS ei sisällä Car & Key Memoryn (CKM) yksilöityjä ominaisuuksia.

Coding Index (Cxx) kertoo ohjainlaitteen softaversion. Aivan alkupään LCM:n softaversiossa kaikkia CKM:n ominaisuuksia ei ole valittavissa. Avatessa ja suljettaessa tapahtuvat vilkahdukset tulevat korimodulin ohjaamina. Jos vilkahdukset haluaa sekä avatessa että suljettaessa, autossa täytyy olla hälytin tai se pitää koodata korimoduliin (ei aiheuta ongelmia, vaikka hälyyn liittyviä komponentteja ei asentaisikaan).
    Ookra. Oisko jollai näppituntumalla tuota listaa noista optioista ja sitä numeroa ett vois lisäillä sen hälärin :P.

Toinen tuli mieleen että kun koetin ajaa tuon code car. Ni eipä menny läpi ei. ekalla kerralla syttyi mittaristoonkin se kiva pilkku :O, noh onneks sit uudelleen kokeilin niin päästiin hiukan pidemmälle koodauksessa mutta vieläkin vaikka pari kertaa koetin niin ABG moduuliin ei päästy käsiks.
    Sieltä kyllä voidaan lukea data mutta kirjottaessa sanoo että module doesn't respont tjsp.

http://forum.autotalking.com/ncs-dummy-taking-expert-out-ncs-expert-333775.html

Tuossa on ainaki selkeät ja helpot ohjeet. , tuo dummy vaikutti iha pätevältä ohjelmalta kertomaan noi eri vaihtoehdot.
    Last edited by kaikkone; 06-10-2010, 20:10.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Eli anna mun kaikki ymmärtää.
    ZCS == Central Coding Key (Zentraler Codierschlüssel - ZCS), Auto ei käytä tätä?, tämä on tarkoitettu vain myyjälle tallentaakseen auton ominaisuudet sitä varten että jos tulevaisuudessa tarvii koodata joku moduli uusiksi?

ZCS on joku koodinpätkä mikä on tallennettu EWS:ään?
    ZCS ei ole se inviduaalisettingsei sisältävä, pikemminkiin suuntaa antava.

Ja haa.. LCM moduulin pitäs olla joku C17 malli vähintää jotta tuo Home Shine valot toimisivat.
    Tuon valojen vilkahusten kun ovet sulkee/avaa pitäisi kyllä olla jo. Tosin tarkistampas huomenna sen.
    ZCS sisältää kaiken tiedon itse autosta ja sen ohjainlaitteista. Tasan sen perusteella NCS (tai mikä tahansa muu softa) koodaa ohjainlaitteet. Auto itse ei käytä ZCS:ää mihinkään. Se on tallennettu aina kahdelle purkille, E39:ssä mittaristolle ja EWS:lle (ajonesto). ZCS koostuu kolmesta osasta: GM (korimalli, moottori, laatikko, oikea/vasen ohjaus, ECE vs. US), SA (auton varusteet) ja VN (tarkenteet ohjainlaitteiden koodausversioista). ZCS ei sisällä Car & Key Memoryn (CKM) yksilöityjä ominaisuuksia.

Coding Index (Cxx) kertoo ohjainlaitteen softaversion. Aivan alkupään LCM:n softaversiossa kaikkia CKM:n ominaisuuksia ei ole valittavissa. Avatessa ja suljettaessa tapahtuvat vilkahdukset tulevat korimodulin ohjaamina. Jos vilkahdukset haluaa sekä avatessa että suljettaessa, autossa täytyy olla hälytin tai se pitää koodata korimoduliin (ei aiheuta ongelmia, vaikka hälyyn liittyviä komponentteja ei asentaisikaan).

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Eli anna mun kaikki ymmärtää.
    ZCS == Central Coding Key (Zentraler Codierschlüssel - ZCS), Auto ei käytä tätä?, tämä on tarkoitettu vain myyjälle tallentaakseen auton ominaisuudet sitä varten että jos tulevaisuudessa tarvii koodata joku moduli uusiksi?

ZCS on joku koodinpätkä mikä on tallennettu EWS:ään?
    ZCS ei ole se inviduaalisettingsei sisältävä, pikemminkiin suuntaa antava.

Ja haa.. LCM moduulin pitäs olla joku C17 malli vähintää jotta tuo Home Shine valot toimisivat.
    Tuon valojen vilkahusten kun ovet sulkee/avaa pitäisi kyllä olla jo. Tosin tarkistampas huomenna sen.
    Last edited by kaikkone; 06-10-2010, 19:02.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jos joku keksii, miten tuon saisi toimimaan, niin olisin kiinnostunut ohjeista. Seiskassa tällä hetkellä vilkut välähtävät vain lukitessa, muttei avatessa. Tuohon avaamiseenkin haluaisin vilkut mukaan.
    Kirjottasin vaikka heti, kuha vaa onnistusin tossa omassani.

Leave a comment:

• Ramzez
    replied
    vilkut vilkahtaisivat kun sulkee ovet/avaa.
    Jos joku keksii, miten tuon saisi toimimaan, niin olisin kiinnostunut ohjeista. Seiskassa tällä hetkellä vilkut välähtävät vain lukitessa, muttei avatessa. Tuohon avaamiseenkin haluaisin vilkut mukaan.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Vieläkään ei mene tähä puupäähän kyllä että miten saan sen ZCS:n talteen niin ettei tarvi pelätä sen hukkumista & sekottamista jne..
    Kirjoita paperille

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Eli ZCS on juuri noi kolme lukua GM, SA, VN, eli olet lukenut sen jo. Minä kyllä olen ymmärtänyt ettei kaikea voi lisätä vain kirjoittamalla niitä sinne asetuksiin jos ohjain ei kuitenkaan tue sitä, silloin se ei mene "perille".
    Tuossa eilen tutkiessa kyllä meni vaikka minkä näköistä koodia "successfull" tjsp.. mutta jos oli just joku omituinen tai kirjotusvirhe ni ei menny perille.
    Vieläkään ei mene tähä puupäähän kyllä että miten saan sen ZCS:n talteen niin ettei tarvi pelätä sen hukkumista & sekottamista jne..

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Eli voiskohan joku selostaa mitä tavallaan tapahtuu/mitä eroa kun mennään ja valitaan eka se IKE, KMB tai EWS, tjsp.. ja sen jälkeen mennään sinne toiseen valikkoon ja valitaan joko LCM tai joku muu module jota muokataan..
    Eli onko tuolla ekalla valinnalla väliä?

Ja lueskelin että pitäis se zcs lukea ja kirjotella sillä se alkuperänen koodinpätkä niihi moduleihi ni sais alkuperäset asetukset joista olis hyvä lähteä. Mitenkäs tämä siis tehdään?.
    Ei paljoa kertonu että lue vaan se zcs ja kirjota sit yli se vanha lcm. Olen joko sokea tai jotai mutta en ole löytäny ohjeista että miten zcs:stä luetaan.
    Eli ZCS on juuri noi kolme lukua GM, SA, VN, eli olet lukenut sen jo. Minä kyllä olen ymmärtänyt ettei kaikea voi lisätä vain kirjoittamalla niitä sinne asetuksiin jos ohjain ei kuitenkaan tue sitä, silloin se ei mene "perille".

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Eli voiskohan joku selostaa mitä tavallaan tapahtuu/mitä eroa kun mennään ja valitaan eka se IKE, KMB tai EWS, tjsp.. ja sen jälkeen mennään sinne toiseen valikkoon ja valitaan joko LCM tai joku muu module jota muokataan..
    Eli onko tuolla ekalla valinnalla väliä?

Ja lueskelin että pitäis se zcs lukea ja kirjotella sillä se alkuperänen koodinpätkä niihi moduleihi ni sais alkuperäset asetukset joista olis hyvä lähteä. Mitenkäs tämä siis tehdään?.
    Ei paljoa kertonu että lue vaan se zcs ja kirjota sit yli se vanha lcm. Olen joko sokea tai jotai mutta en ole löytäny ohjeista että miten zcs:stä luetaan.

Leave a comment:

• kaikkone
    replied
    Eiköhän sulla oo vakiona ne saattovalot siellä, virrat pois ja pitkien viiksestä vilauttaa pitkiä niin pitäis jäädä palamaan, itse elän luulossa ettei niitä saakaan toimimaan automaattisesti.
    Ainakin tuolta ZCS:n tiedostosta löytyy heimluchten tjsp. ja samoin toi vilkkujen väläytys.
    Ja tosiaan ei toimi tuo viiksestä veto. sen just haluisin saada toimiin.

Ja tietty ois helmi jos sais ne kaistavalikutkin toimimaan

Leave a comment:

• jsr85
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Ei ole.
    Ok, milloin ne on tullut e39?

Leave a comment:

Working...
X