Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by n9500 View Post
    No perskuta, voiko uusi sensori sitten olla viallinen ? Ku tosiaan edelleen ilmo on päällä ja ei suostu nollaamaan takajarrujen huoltoväliä ollenkaan. Kai se on purettava uudestaan sit...
    en tosiaan ole varma miten tuo on toteutettu uudemmassa autossa :P
    kantsii myös tarkistaa et ne sensorien pistokkeet on kunnolla pohjassa, itel ensiks näytti et on kunnol mut ku tutkin ja hutkin ni kas, se meniki viel syvemmälle ja sen jälkeen ei ookkaa palanu (tosin mulla ny onki vaa nyppästy paloista pois se piuha ja sidottu päät yhtee) :P

    Leave a comment:


  • n9500
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    tuo jarrupalaindikaattori ainaki E39:ssä on vaan piuha joka kiertää ja tutkii et kulkeeko virta läpi, eli en usko et mitään valoa pitäisi jäädä palamaan jos on piuhat ja palat kohillaan, tällöin olisi joku piuha jossain poikki...

    Inpalla yleensä noiden valojen poisto tapahtuu instrumental clusterissa nollailemalla tai nollailemalla vikakoodit, esm airbagin valo kun syttyy jonkin pienen häikän takia ni se lähtee pois nollaamalla koodit...



    Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P
    No perskuta, voiko uusi sensori sitten olla viallinen ? Ku tosiaan edelleen ilmo on päällä ja ei suostu nollaamaan takajarrujen huoltoväliä ollenkaan. Kai se on purettava uudestaan sit...

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    aa, ookra :>, eli insinöörit on ajatellu jotai

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Jos joudut jättämään auton tienposkeen niin säätää akkua kun jättää vain "puolikkaat puolikkaat" päälle. Suomessahan ei ole tarvetta jättää valoja päälle mutta esim Saksassa pitää.
    No ei se nyt ihan noin ole:

    Tieliikennelaki 37 § Valojen käyttö pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa

    Tielle pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa on pimeän tai hämärän aikana tai näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut pidettävä etu- tai lähivalot tai, milloin niitä ei ole, muut ajoneuvolle määrätyt valot sytytettyinä, jollei tie ole niin hyvin valaistu, että ajoneuvon voi muutoinkin selvästi havaita riittävän etäältä.
    Jos asetuksessa tarkemmin määritelty ajoneuvo on pysäköity ajoradan suuntaisesti eikä siihen ole kytketty muuta ajoneuvoa, voidaan taajamassa 1 momentissa mainittujen valojen sijasta käyttää pysäköintivaloa. Valon on oltava sytytettynä liikenteen puoleisella sivulla tai ajoradan keskelle pysäköitäessä molemmilla sivuilla.
    Mitä 1 momentissa on säädetty, ei sovelleta ajoneuvoon, joka on pysäytetty tai pysäköity ajoradan ulkopuolella olevalle pysäköintipaikalle, eikä muutoinkaan polkupyörään tai mopoon, joka pysäytetään tai pysäköidään ajoradan ulkopuolelle.
    Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.


    Etuvalot = ns. parkit
    Pysäköintivalot = liikenteen puoleiset valot

    Eli noita termejä on muutettu jossain vaiheessa kun nämä toispuolen valot on tullut laillisiksi Suomessa

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    mikäs logiikka siinä on , säikähin jo et jotai vikaa jossai :P
    Jos joudut jättämään auton tienposkeen niin säätää akkua kun jättää vain "puolikkaat puolikkaat" päälle. Suomessahan ei ole tarvetta jättää valoja päälle mutta esim Saksassa pitää.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Näin sen kuuluukin toimia
    mikäs logiikka siinä on , säikähin jo et jotai vikaa jossai :P

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,
    Näin sen kuuluukin toimia

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Ilmeisesti tuota ei onnistu koodata automaattiseksi, mut tuohan on alunperinkin varmaan kaikissa e39 korin autoissa, avaimet pois paikoiltaan ja räpäyttää pitkiä, a'vot saattovalot on päällä
    eii toimi mulla :/, ihmetelly tosiaa sitä,

    sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P
    Ilmeisesti tuota ei onnistu koodata automaattiseksi, mut tuohan on alunperinkin varmaan kaikissa e39 korin autoissa, avaimet pois paikoiltaan ja räpäyttää pitkiä, a'vot saattovalot on päällä

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    tuo jarrupalaindikaattori ainaki E39:ssä on vaan piuha joka kiertää ja tutkii et kulkeeko virta läpi, eli en usko et mitään valoa pitäisi jäädä palamaan jos on piuhat ja palat kohillaan, tällöin olisi joku piuha jossain poikki...

    Inpalla yleensä noiden valojen poisto tapahtuu instrumental clusterissa nollailemalla tai nollailemalla vikakoodit, esm airbagin valo kun syttyy jonkin pienen häikän takia ni se lähtee pois nollaamalla koodit...



    Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P

    Leave a comment:


  • n9500
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Uudet sensorit, niin onnistuu nollaus mittariston kauttakin.
    Sensorit vaihdettu, ei vieläkään suostu nollaamaan mittariston kautta. Mites Inpalla homma hoituu ?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by n9500 View Post
    Vaihdettiin takajarrupalat E90een. Kuinka Inpalla pystyy nollaamaan jarruhuolto indikaattorin ? Manuaalisesti kun koitin mittariston kautta, ei suostu nollaa.

    Mittaristo edelleen ilmoittaa, että palat ovat lopussa. Pitäskö se ilmoitus häipyä automaattisesti kun palat on vaihdettu, vai onko sensorit mennyttä kamaa ?
    Uudet sensorit, niin onnistuu nollaus mittariston kauttakin.

    Leave a comment:


  • n9500
    replied
    Vaihdettiin takajarrupalat E90een. Kuinka Inpalla pystyy nollaamaan jarruhuolto indikaattorin ? Manuaalisesti kun koitin mittariston kautta, ei suostu nollaa.

    Mittaristo edelleen ilmoittaa, että palat ovat lopussa. Pitäskö se ilmoitus häipyä automaattisesti kun palat on vaihdettu, vai onko sensorit mennyttä kamaa ?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Jos asennan Inpan saksaksi, niin valikoita löytyy enemmän mm. E61:een palikoita, mutta kun asennan UK version niin valikoita on vähemmän eli ei mm. E61:een mitään? Siis nuo päävalikon E60 näppäyksen jälkeen!

    Leave a comment:


  • Izzman
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Eihän DDE:llä ole mitään tekemistä tässä asiassa mittariston kanssa.
    Tarkoitatko että Functional Jobs ei löydä mittaristoa vai miten sitä olet yrittänyt etsiä?
    Aa, juu, sitä.. eli hiukan heitti muisti.. mut tosiaan, ei siellä ollut kuin yksi Instrument Cluster valittavissa ja se heitti tuota virheilmoa. Toisaalta, onneksi ei nyt ollut/ole välttämättä sitä saatava sieltä auki. Jos se siis oli oikea polku ja oikea valinta (oliko?) niin se tieto periaatteessa riittää eli siinä on sitten "joku ongelma", muu kuin mun virhevalinta ja antaa hänen sitten olla. Mittaristo kuitenkin toimii sentään.

    Leave a comment:

Working...
X