Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    Originally posted by M-T2 View Post
    En omastakaan muista minkä mallinen oli, mutta voisko olla tuossa http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...exterior_trim/ nro 12 vai onko tuo etuovesta kun muut osat on etu ovesta.
    Katos joo:think Tuommoinenhan se tiiviste on kun niitä eilen irrottelin. KIITOS
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

    Comment

    • Stare
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 7
      • Rauma

      Muutama ongelma

      Terve vaan. Tuli vikkonloppuna haettua e36 cabrio. Tiedossa oli että katto ei normaalistikkaan toimi. Mitäs kaikke rupean nyt tarkistamaan? Kyseessä on ns. puoliautomaatti katto. Mitä ne vaijeri jutut on takapenkin alla? Jos hermot ei kestä kuntoon laittamista niin voinko käyttää tota kattoa täysin maluaalisesti?

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Tästä iltalukemista



        Lisäksi youtubesta löytyy tosi hyvä video aiheesta:



        Toivottavasti linkit toimii.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Stare
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 7
          • Rauma

          Kyl noi oli tullu katottuu. Toisest korvast sisäl ja toisest ulos, vittu ko piti koulus nukkuu kaik englannin tunnit.

          Comment

          • RaR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 230
            • Kangasala

            Mikä mahtaa olla vikana? Täysautomaattinen e46 cabrion katto. Napissa vilkkuu punainen valo, avausnapista aukeaa ikkunat mutta katto ei liiku mihinkään. Etureunan kun ruuvaa manuaalisesti auki ja painaa avaunappia niin katto lähtee toimimaan täysin normaalisti ja menee alas. Myös sulkemisnappi tämän jälkeen toimii ja katto menee kiinni normaalisti ja etureuna lukittuu. Tämän jälkeen kuitenkin jää punainen valo vilkkumaan eikä kummastakaan napista tapahdu mitään. Jos haluaa eloa kattoon niin jälleen on manuaalisesti avattava tuo etureunan lukitus.
            Last edited by RaR; 21-03-2013, 14:27.
            e64 M6 -07

            ex: ~100x bmw + jotain random merkkejä


            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1525
              • Iisalmi

              Originally posted by RaR View Post
              Mikä mahtaa olla vikana? Täysautomaattinen e46 cabrion katto. Napissa vilkkuu punainen valo, avausnapista aukeaa ikkunat mutta katto ei liiku mihinkään. Etureunan kun ruuvaa manuaalisesti auki ja painaa avaunappia niin katto lähtee toimimaan täysin normaalisti ja menee alas. Myös sulkemisnappi tämän jälkeen toimii ja katto menee kiinni normaalisti ja etureuna lukittuu. Tämän jälkeen kuitenkin jää punainen valo vilkkumaan eikä kummastakaan napista tapahdu mitään. Jos haluaa eloa kattoon niin jälleen on manuaalisesti avattava tuo etureunan lukitus.
              1. Mittaas akku ensimmäisenä, vähintään 12v että jaksaa auvata kunnolla.
              2. Mahdollisesti kettuileva korimoduulin rele?
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • HeL_rOt
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 46
                • Haapavesi

                Kyseinen pirssi e36 -96 328i. Katto on täysin sähköinen, mitään ongelmaa ei ennen ole ollut. Nyt kun kevät lähestyy nii cabia ruettu hieromaan kesäksi kuosiin.
                Ja itse ongelmaan. Eli katto aukeaa hyvin mutta kiinni laitettaessa hattuhylly nousee ja samoin katto tulee päälle, katon etu ja takaosa on normaalisti ylhäällä taitoksissa. Tämän jälkeen hattuhyllyn tipahtaa alas ja katon pitäisi laskeutua päälle, mutta katto jää ylös taitoksiin.

                Kaikki tangot on kunnossa, hattuhyllyn anturi toimii kun lukitsee paräkontin jne.

                Eli voisiko tulla kalibroinnilla kuntoon vai onko vielä joku anturi joka tähän toimintoon vaikuttaisi?

                Ja lisäksi kun rätti kääntyy koteloon tai sieltä ulos kopsahtaa katon takaosa hattuhyllyyn, pitäisikö tähän olla säätö että hattuhylly kääntyisi pitemmälle?

                Comment

                • Juh4
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 5450
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by HeL_rOt View Post
                  Ja lisäksi kun rätti kääntyy koteloon tai sieltä ulos kopsahtaa katon takaosa hattuhyllyyn, pitäisikö tähän olla säätö että hattuhylly kääntyisi pitemmälle?
                  Kaasujouset jotka ohjaa sitä kattokotelonkantta on todennäköisesti jo parhaat päivänsä nähneet. Liekkö niitä puoliautomaattisessa kaksi kaasujousta.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    Kotelon kansi ottaa kattoa laskiessa rättiin kiinni noustuaan n.10cm. Vaikuttaa siltä, ettei rätti taitu riittävän paljon "kasaan", vaan osuu kotelon kanteen heti sen taitoskohdan/saranan takapuolelta. Käsin kun nostaa kotelon kantta taikka työntää rättiä lyttyyn niin alkaa toimia. Kattoa nostettaessa toimii normaalisti.

                    Heti perään kun kokeilee laskea kattoa se toimii ilman avituksia. Päivä-pari ettei kattoa liikutella niin saa taas auttaa käsin.

                    Ja täysin sähköllä toimiva katto sikäli sillä on väliä.

                    Kellään tietoa? Jos nyt kukaa mitään tuosta tajusi
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Joutti View Post
                      Kotelon kansi ottaa kattoa laskiessa rättiin kiinni noustuaan n.10cm. Vaikuttaa siltä, ettei rätti taitu riittävän paljon "kasaan", vaan osuu kotelon kanteen heti sen taitoskohdan/saranan takapuolelta. Käsin kun nostaa kotelon kantta taikka työntää rättiä lyttyyn niin alkaa toimia. Kattoa nostettaessa toimii normaalisti.

                      Heti perään kun kokeilee laskea kattoa se toimii ilman avituksia. Päivä-pari ettei kattoa liikutella niin saa taas auttaa käsin.

                      Ja täysin sähköllä toimiva katto sikäli sillä on väliä.

                      Kellään tietoa? Jos nyt kukaa mitään tuosta tajusi
                      Ne remmit siellä katon sisällä antaneet periksi (=venyneet). Omaani aikanaan korjasin mustekaloilla. Toinen vaihtoehto on kokeilla josko kontissa olevassa katon moottorissa raja-arvojen säätö auttaisi. Siellä moottorissa on kaksi säätöruuvia jotka kontrolloivat moottorin pysähtymistä ääripäissä.
                      Huom! Sitä tankoa joka katon takaosaa nostaa, ei kannata ruveta säätämään, koska se ei mitään auta (sillä säätyy periaatteessa vaan "alue" kohdilleen kun taas säätöruuveilla säädetään ääripäät), ja aiheuttaa sitten sen että kattoa päälle laittaessa takaosa ei välttämättä enää kiristy tarpeeksi koria vasten eikä ole näinollen enää tiivis.

                      Kattavat ohjeet löytyy multa jostain koneelta jemmasta, sekä koko katon toimintaperiaate (ei niinkään troubleshootingia) selitettynä ao. linkissä:
                      http://www.unofficialbmw.com/e36/ext...ble_adjust.pdf


                      Originally posted by Juh4 View Post
                      Kaasujouset jotka ohjaa sitä kattokotelonkantta on todennäköisesti jo parhaat päivänsä nähneet. Liekkö niitä puoliautomaattisessa kaksi kaasujousta.
                      On kaksi kaasujousta. Eivät tosin auta mitään jos vaijerit eivät päästä kotelon kantta tarpeeksi ylös. Sen kokeilee helposti sillä että ajaa luukun ääriasentoon (täysin auki) ja kokeilee että saako sitä kädellä vielä avattua enemmän.
                      Last edited by Supra^; 31-03-2013, 17:55.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        E36 328i 98 täysautomaattisella katolla:

                        Katto aukeaa etulaidasta normaalisti, mutta kun katon takaosan pitäisi nousta ylös ei vaan mitään tapahdu ja katon lasku jää jumiin. Myöskään sitä ei pysty käsin nostamaan ylös. Molemmat moottorit vapautettu ja siltikään ei nouse, 15-20cm sitä pystyy takalaidasta nostamaan ylöspäin jonka jälkeen tuntuu sellainen kolahdus jostain suojakotelon alta.



                        ?

                        Comment

                        • HeL_rOt
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 46
                          • Haapavesi

                          Originally posted by HeL_rOt View Post
                          Kyseinen pirssi e36 -96 328i. Katto on täysin sähköinen, mitään ongelmaa ei ennen ole ollut. Nyt kun kevät lähestyy nii cabia ruettu hieromaan kesäksi kuosiin.
                          Ja itse ongelmaan. Eli katto aukeaa hyvin mutta kiinni laitettaessa hattuhylly nousee ja samoin katto tulee päälle, katon etu ja takaosa on normaalisti ylhäällä taitoksissa. Tämän jälkeen hattuhyllyn tipahtaa alas ja katon pitäisi laskeutua päälle, mutta katto jää ylös taitoksiin.

                          Kaikki tangot on kunnossa, hattuhyllyn anturi toimii kun lukitsee paräkontin jne.

                          Eli voisiko tulla kalibroinnilla kuntoon vai onko vielä joku anturi joka tähän toimintoon vaikuttaisi?

                          Ja lisäksi kun rätti kääntyy koteloon tai sieltä ulos kopsahtaa katon takaosa hattuhyllyyn, pitäisikö tähän olla säätö että hattuhylly kääntyisi pitemmälle?
                          Katto rupesi pelaamaan täydellisesti kalibroinnilla, ja tankoa joka nostaa katon takaosaa säädin pari milliä lyhemmäksi. Katto istuu tiiviisti vielä luukun päälle

                          Comment

                          • HeL_rOt
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 46
                            • Haapavesi

                            Originally posted by Antti O View Post
                            E36 328i 98 täysautomaattisella katolla:

                            Katto aukeaa etulaidasta normaalisti, mutta kun katon takaosan pitäisi nousta ylös ei vaan mitään tapahdu ja katon lasku jää jumiin. Myöskään sitä ei pysty käsin nostamaan ylös. Molemmat moottorit vapautettu ja siltikään ei nouse, 15-20cm sitä pystyy takalaidasta nostamaan ylöspäin jonka jälkeen tuntuu sellainen kolahdus jostain suojakotelon alta.



                            ?
                            Katso että kattokotelon puoleinen moottori on kunnolla paikoillaa, itsellä toinen irtosi kalibroinnin jälkee kun ei ollut kunnolla lukittautunut. Ja juuri noin kuten sinulla vain etulaita nousi.
                            Jos moottori näyttää kuitenkin olevan kiinni, nii siitä lähtisin vikaa hakemaan.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              Originally posted by HeL_rOt View Post
                              Katso että kattokotelon puoleinen moottori on kunnolla paikoillaa, itsellä toinen irtosi kalibroinnin jälkee kun ei ollut kunnolla lukittautunut. Ja juuri noin kuten sinulla vain etulaita nousi.
                              Jos moottori näyttää kuitenkin olevan kiinni, nii siitä lähtisin vikaa hakemaan.
                              Mielestäni tuo kattokotelon puoleinen moottori ei edes yritä pyöriä.
                              Voisiko olla ihan yksinkertainen moottorivika? Miten tuota moottoria voi testata?
                              Otin siis moottorit jo irti siitä hätävapauttimesta penkin alla.

                              Comment

                              • HeL_rOt
                                BTCF Member
                                • Mar 2011
                                • 46
                                • Haapavesi

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Mielestäni tuo kattokotelon puoleinen moottori ei edes yritä pyöriä.
                                Voisiko olla ihan yksinkertainen moottorivika? Miten tuota moottoria voi testata?
                                Otin siis moottorit jo irti siitä hätävapauttimesta penkin alla.
                                Jos moottori on tiputetu alas näkee hammaspyörän, ja että pyöriikö se nappia painettaessa. Mutta tällöin pitää vaikka teipata luukun anturit pohjaan että luulee luukun olevan kiinni.

                                Jos moottosi ei pyöri täytysi mitata tuleeko moottorille edes virtaa, jos tulee vika on melko varmasti moottorissa. Mutta jos virtaa tulee nii pitäisi tietää mitkä kaikki tekijät vaikuttaa moottorin ohjaukseen jne. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎