memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    ongelma korjaantu ku vähensi progmanille annettua muistia ja pienensi progmanille asetettua resoluutioo.

    nyt olis toinen ongelma, kun menen settings osioon ni siellä lukee operation statuksessa että not available. kerran sen sain jo usableks mut sit loppu läppäristä akku ja uudelleen käynnistettäessä se oli taas not available enkä tie millai sain sen aikasemmin kuntoon?


    edit. vois men nukkuu osaa perkele kirjottaa
    Annoit virtuaalikoneelle liikaa muistia ja se swappasi kiintolevylle.
    Todella hidasta tuolla tavalla.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    nyt kun se on tossa tunnin miettiny niin tuli ruutuun "#3". onko tää oikeesti näin hidas?
    ongelma korjaantu ku vähensi progmanille annettua muistia ja pienensi progmanille asetettua resoluutioo.

    nyt olis toinen ongelma, kun menen settings osioon ni siellä lukee operation statuksessa että not available. kerran sen sain jo usableks mut sit loppu läppäristä akku ja uudelleen käynnistettäessä se oli taas not available enkä tie millai sain sen aikasemmin kuntoon?


    edit. vois men nukkuu osaa perkele kirjottaa
    Last edited by ARDler; 28-07-2013, 02:06.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    ton progmanin kans pieni ongelma.

    kun käynnistän progmanin vmwaressa niin on ihan perkeleen hidas. pystyykö sitä nopeuttaan jollai asetuksilla vai onko koneesta kiinni?
    nyt kun se on tossa tunnin miettiny niin tuli ruutuun "#3". onko tää oikeesti näin hidas?

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    ton progmanin kans pieni ongelma.

    kun käynnistän progmanin vmwaressa niin on ihan perkeleen hidas. pystyykö sitä nopeuttaan jollai asetuksilla vai onko koneesta kiinni?

    Leave a comment:


  • bmwenthusiast
    replied
    Originally posted by bmwenthusiast View Post
    Täällä on aiemminkin puitu kyseistä ongelmaa, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.

    Ongelmana on se, että K+Dcan USB -piuha antaa lukea moottorin koodit, mutta moniin muihin ei pääse käsiksi, kuten airbägeihin yms. Inpa antaa vain, että no response from control unit. Missä vika? Tuskin vika voi olla piuhassa kun moottoriinkin pääsee käsiksi?
    Ongelmaan löytyikin vastaus, joka on seuraava.

    Kyseessä on 2001 e46, jossa on OBD II pistoke vain jalkatilassa. Kun piuha on ns. uuden mallinen, jolla voi lukea myös Dcan mallisista autoista koodit, niin e46 varten piti 7 ja 8 pin liittää yhteen juottamalla, sillä esim airbag tarvitsee toimiakseen 8 pin liittimeltä signaalia. (Kyseessä tämä: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...ion-cable.html )

    Juotin nämä yhteen, ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

    Tässä selitys asialle, jonka löysin netin uumenista...

    - - - - -

    Our K+DCAN USB Interface
    came in the beginning unlike products from
    other vendors with full backward compatibility to
    older K
    -
    Line
    equipped vehicles, many of those vehicles use besides the primary K
    -
    Line on pin7 also the secondary K
    -
    Line on pin8 for additional modules
    (ECUs). Unfortunately on the latest F Series DCAN equipped vehicles
    that pin got re
    -
    used as Ethernet acti
    vation which interfered with that
    full backward compatibility by causing connection problems.

    Because most customers prefer the ability to work on latest DCAN
    equipped vehicles over the full backward compatibility to older K
    -
    Line
    equipped vehicles

    -

    pin8 w
    as physically removed from the Interface to
    enable that. The consequence from that step is

    that when used in
    backward compatibility

    mode on older K
    -
    Line equipped vehicles
    that
    the Interface now only covers modules (ECUs) connected to the
    primary K
    -
    Line on
    pin7. Modules (ECUs) connected to the secondary K
    -
    Line on pin8 will no longer be directly accessible.

    - - - - - - - -
    Last edited by bmwenthusiast; 25-06-2013, 17:23.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by bmwenthusiast View Post
    Täällä on aiemminkin puitu kyseistä ongelmaa, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.

    Ongelmana on se, että K+Dcan USB -piuha antaa lukea moottorin koodit, mutta moniin muihin ei pääse käsiksi, kuten airbägeihin yms. Inpa antaa vain, että no response from control unit. Missä vika? Tuskin vika voi olla piuhassa kun moottoriinkin pääsee käsiksi?
    Mikä vuosimalli? Jos löytyy vielä 20 pinninen pistoke konehuoneesta niin sieltä pääsee käsiksi muihin yksiköihin.

    Leave a comment:


  • bmwenthusiast
    replied
    Täällä on aiemminkin puitu kyseistä ongelmaa, mutta vastausta ei tunnu löytyvän.

    Ongelmana on se, että K+Dcan USB -piuha antaa lukea moottorin koodit, mutta moniin muihin ei pääse käsiksi, kuten airbägeihin yms. Inpa antaa vain, että no response from control unit. Missä vika? Tuskin vika voi olla piuhassa kun moottoriinkin pääsee käsiksi?

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Ei sittenkään mitään. Toimii kuin junan vessa siperiassa
    Last edited by Krynx; 24-06-2013, 19:26.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Bmw inpa ja e46 328i vm99

    Pystyykö tuota inpa ohjelmaa lataamaan netistä? Kaapeli löytyy mutta levy joka tuli mukana on kadonnut jonnekkin. Olisiko kellään antaa linkkiä josta pystyn lataamaan varmasti toimivan ohjelman?:think

    Autona e46 328i vm99.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    pukkaa tällaista herjaa (Couldn't find INPA configuration file C:\EC-APPS\INPA\BIN\..\cfgdat\Script.ENG)
    Scriptit puuttuu. Eli asennus ei ollut täydellinen. Koita toisella asennuspaketilla.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    pukkaa tällaista herjaa (Couldn't find INPA configuration file C:\EC-APPS\INPA\BIN\..\cfgdat\Script.ENG)

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    mitä tehdä kun asensin inpan ja battery ja ignition täplät palaa mutta alareunassa ei näy valikkoja kuin 2kpl ja kun painaa script nappia niin herjaa ettei löydä jotain tiedostoa...
    Last edited by lurkki3; 09-06-2013, 19:01.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Asensin Inpan 5.00 version ja oikea johto löytyy 328 -95 bemariin. Mitä minun täytyy tehdä ensimmäisenä, että saan laitteen toimimaan, että pystyn lukemaan vikakoodit ja livedatat ym.

    Apu olisi tarpeen, en ymmärrä näistä mitään :think

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Jaaha. Tilasin vahingossa uuden K-CAN-johdon, kun piti tilata ADS. No, johto toimii ok, mutta sillä ei syty battery- eikä Ignition- täppä. Ilmeisesti tällaisia johtojakin sitten on olemassa, mistähän tuo johtuu? Eipä tuo nyt juuri haittaa, mutta olisihan se kiva saada ne palamaan.
    Johdon mukana tuli 20-pin pyöreä välijohto, se ilmeisesti käy kaikkiin OBD-johtoihin?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Lisäksi pitänee hommata OPS, jotta saa kuituliitännän, muta toimiiko OPS myös NCS:n kanssa?
    Tottahan toki toimii, onhan kyseessä tehtaan työkalut

    Originally posted by jaki View Post
    Ja pitääko adapteriasetukset aina muuttaa, jos vekslaa OPS:n ja noiden muiden piuhojen välillä?
    Pitää.

    Leave a comment:

Working...
X