memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RaneMaster
    replied
    Enpä ollut noita ajanut, mutta mikään ei muuttunut mitenkään vaikka noita koitti.

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Ookko ajanut sen hardware kansiossa olevan ads exen. Kokeileppa samasta paikkaa std obd exe
    Tätähän siis ei tartte ku kerran tehä

Leave a comment:

• RaneMaster
    replied
    Eipä onnistu

Kun vaihdan Interface kohdasta STD:OBD paikan tilalle ADS ja sama alempaan, sen jälkeen koko Inpa ei enään mene päälle vaan tulee herja "Create File: DirectNt.sys kann nicht geöffnet werden".
    Eli jokin on pielessä mutta mikä?

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Tuon com portin muuttamisen laitehallinnasta sain tehtyä, mutta ediabas.ini tiedoston muuttaminen onkin kovempi pala. Kumpaa tiedostoa muutan, sitä joka löytyy EDIABAS/tutorial vai sitä joka löytyy EDIABAS/bin? Toisessa niistä on julmetusti tekstiä ja alussa lukee configuration ja toisessa vaan muutama rivi ja configuration lukee siinäkin alussa. Ja mitä niistä siis muutetaan? Ihan rautalangasta saa vääntää...
    Sitä mikä on siellä bin kansiossa. Etit sieltä sen interface kohan missä on default ja nyt joko ads tai std obd sekä alemmalla rivillä myös ja siitä vaan noiden kahden välillä vaihtelee

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    ok, kiitos. Ilmeisesti tuolta ea-90x paketista löytyy nuo uudet dde6:t prg:t ja .IPO:t ? Vai pitääkö ne kopsata DIS:stä.
    Löytyy, mutta miksei niitä dissistä kopioisi?

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse tulee käytettyä DIS:iä, mutta eiköhän tuohon DDE6:een löydy INPA:llekin scriptit. N-sarjan DDE7:aankin löytyy jo tuoreimmasta standard tools paketista filut. M57N2=M57TÜ2
    ok, kiitos. Ilmeisesti tuolta ea-90x paketista löytyy nuo uudet dde6:t prg:t ja .IPO:t ? Vai pitääkö ne kopsata DIS:stä.

Leave a comment:

• RaneMaster
    replied
    Tuon com portin muuttamisen laitehallinnasta sain tehtyä, mutta ediabas.ini tiedoston muuttaminen onkin kovempi pala. Kumpaa tiedostoa muutan, sitä joka löytyy EDIABAS/tutorial vai sitä joka löytyy EDIABAS/bin? Toisessa niistä on julmetusti tekstiä ja alussa lukee configuration ja toisessa vaan muutama rivi ja configuration lukee siinäkin alussa. Ja mitä niistä siis muutetaan? Ihan rautalangasta saa vääntää...

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Lisätään nyt vielä helpompi keino
    mulla on nykysellään 2 läppäriä bimmereihin. Toisessa (IBM t30) sarjaportilla vanhempaa kalustoa varten ja uudempia roplataan asuksen koneella usbin kautta
    Mitäs helppoa siinä on?
    Joutuu roudaa kahta konetta mukana ja sitten aina miettimään onko kaikki softat ja työkalut kummallakin varmasti

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Helppo homma. Mulla on sarjaportti com1 ja usb-obd adapterin virtuaalisarjaportti com2. Obd.inissä määritelty että käyttää vaan com2:sta.
    Sitten mulla on 2 bat ikonia työpöydällä joka kopsaa aina halutun konffin ediabas.ini tilalle niin ei tartte käydä käsin aina käpelöimässä.
    Jos käyttää pelkää inpaa niin sittenhän noihin batteihin voi lisätä vielä että käynnistää inpan kopioinnin jälkeen.
    Mutta kun itse käytän myös dis yms niin helpompi näin.
    Lisätään nyt vielä helpompi keino
    mulla on nykysellään 2 läppäriä bimmereihin. Toisessa (IBM t30) sarjaportilla vanhempaa kalustoa varten ja uudempia roplataan asuksen koneella usbin kautta

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Laitehallinnasta sarjaporttia muuttamalla com1 aina sille joka käytössä ja ediabas.ini tiedostoa joutuu muokkaan joka kerta ku vaihtaa std-obd ja ads välillä. Jos tästä jotain apuja ois. On niin hankalia selittää vaikka perus juttuja omilla pikku kätösillä tehtynä
    Helppo homma. Mulla on sarjaportti com1 ja usb-obd adapterin virtuaalisarjaportti com2. Obd.inissä määritelty että käyttää vaan com2:sta.
    Sitten mulla on 2 bat ikonia työpöydällä joka kopsaa aina halutun konffin ediabas.ini tilalle niin ei tartte käydä käsin aina käpelöimässä.
    Jos käyttää pelkää inpaa niin sittenhän noihin batteihin voi lisätä vielä että käynnistää inpan kopioinnin jälkeen.
    Mutta kun itse käytän myös dis yms niin helpompi näin.

Leave a comment:

• Kissvesala
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Mitäs asetuksia täytyy muuttaa jotta saan Inpan toimimaan usb portin sijasta com portilla tai vielä parempi jos saisi molemmat skulaamaan yhdessä? Äsken pääsin käsiksi e46 vm98 usb piuhalla jonka päässä 20pin adapteri.
    Mutta kun minulla on vanhempiin autoihin sopiva ads kaapeli com piuhalla niin ilmeisesti täytyy jotain asetuksia muuttaa jotta kone lukee tuota com porttia usb portin sijaan? Kone ei anna mitään eloa kun com piuha on kiinni, ei siis syty edes battery täppä mustaksi joka taas tapahtuu kun liitän usb piuhan kiinni.
    Luultavasti helppo juttu, mutten ymmärrä näistä yhtikäs mitään...
    Laitehallinnasta sarjaporttia muuttamalla com1 aina sille joka käytössä ja ediabas.ini tiedostoa joutuu muokkaan joka kerta ku vaihtaa std-obd ja ads välillä. Jos tästä jotain apuja ois. On niin hankalia selittää vaikka perus juttuja omilla pikku kätösillä tehtynä

Leave a comment:

• RaneMaster
    replied
    Mitäs asetuksia täytyy muuttaa jotta saan Inpan toimimaan usb portin sijasta com portilla tai vielä parempi jos saisi molemmat skulaamaan yhdessä? Äsken pääsin käsiksi e46 vm98 usb piuhalla jonka päässä 20pin adapteri.
    Mutta kun minulla on vanhempiin autoihin sopiva ads kaapeli com piuhalla niin ilmeisesti täytyy jotain asetuksia muuttaa jotta kone lukee tuota com porttia usb portin sijaan? Kone ei anna mitään eloa kun com piuha on kiinni, ei siis syty edes battery täppä mustaksi joka taas tapahtuu kun liitän usb piuhan kiinni.
    Luultavasti helppo juttu, mutten ymmärrä näistä yhtikäs mitään...

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    autona 530D vm. 2009 ja moottorina M57N2, löytyykö INPA:an sopivat skriptit ? vai pitääkö turvautua DIS:iin ?

Edit: onko M57N2 sama motti kuin M57TÜ2 ?
    Itse tulee käytettyä DIS:iä, mutta eiköhän tuohon DDE6:een löydy INPA:llekin scriptit. N-sarjan DDE7:aankin löytyy jo tuoreimmasta standard tools paketista filut. M57N2=M57TÜ2

Leave a comment:

• pheno
    replied
    autona 530D vm. 2009 ja moottorina M57N2, löytyykö INPA:an sopivat skriptit ? vai pitääkö turvautua DIS:iin ?

Edit: onko M57N2 sama motti kuin M57TÜ2 ?
    Last edited by pheno; 03-08-2013, 22:48.

Leave a comment:

• ARDler
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Annoit virtuaalikoneelle liikaa muistia ja se swappasi kiintolevylle.
    Todella hidasta tuolla tavalla.
    juu niin oli , luin brittifoorumilta että progman on vissii aika tarkka ton resoluution kanssa.

täytyykö se operation status olla usable? ainakin pääsin cmk:lle katteleen missä asennos pallurat oli vaikka oli "not available", mutta en muuttanut mitään vielä ettei kuse tai jotain.

Leave a comment:

Working...
X