memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ripaxp86
    replied
    Etsi inpan kansiosta cfgdat kansio. Sieltä avaat notepädillä mikä alusta sulla on. Tässä näkyy inpan scriptit mitkä näkyy siinä kun inpaa käytät. Pilkun jälkeinen rivi näkyy ohjelmassa. Ennen pilkkua on sen ohjainlaiteen nimi. Tämä ei taas näy ohjelmassa. Jos siinä rungossa ei oo sitä kyseistä ohjainlaitetta, niin sen joutuu siihen lisäämään.
    Attached Files

Leave a comment:

• edva
    replied
    Ymmärrys tähän tietokonepuoleen on lähellä nollaa. Miten tää korjataan?

Leave a comment:

• ripaxp86
    replied
    Väärän ohjainlaitteen scriptillä koitat mennä ohjainlaitteeseen sisälle. Siinä herjassa lukee mikä ohjainlaite sun autosta löytyy. Pitää olla sen ohjainlaiteen .IPO scripti..............

Leave a comment:

• edva
    replied
    INPA herjaa:
    Request control unit: XXXXX not found.
    Control unit found XXX
    Program will be stopped

Päivittelin sp-daten mut ei vaikutusta. Myös istassa osa service functioneista harmaalla. Koitin saada oil wear koodia pois, ei onnistu. Eikä onnistu päästä Air condition functions et vois yrittää manuaalina startat ac:ta.
    Missähän vika?
    Aiemmin INPA ja ISTA toiminut koneessa ihan ok.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Nuo asetukset on oikein.

Esim. Tämmösia herjoja:

"Version do not match
    Mallfunction possible"

"Language variant do not match
    Malfunction possible"

"Edibias error

Sys 0010 intilazion error
    Continue script processing"

Sitten osa vikakoodit on Saksaksi.

Ja paketti ladattu bimmergreekin sivulta
    Versio ja kieliherja on ihan normaalia INPAn kanssa. Jos koneen rauta vaan taipuu, niin suosittelen kyllä asentamaan myös ISTA:n koneelle.

Leave a comment:

• Munanjatke
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Johtuu mitä todennäköisimmin kaapelin asetuksista. Menet sinne samaan paikkaan mistä vaihdoit com-portin (Device Manager -> Ports (COM & LPT) -> USB Serial Port (COM1) -> Port Settings -> Advanced -> BM Options alla on "Latency timer (msec)". Tuo pitää olla 1, jos on vakio 16 niin diagnostiikka ei toimi e6x ja uudemmissa kunnolla. Omassa e61 ei saanu kuin pari purkkia luettua ja nakkasi miljoona mysteeristä virhettä kun tuo oli väärin

Nuo asetukset on oikein.

Esim. Tämmösia herjoja:

"Version do not match
    Mallfunction possible"

"Language variant do not match
    Malfunction possible"

"Edibias error

Sys 0010 intilazion error
    Continue script processing"

Sitten osa vikakoodit on Saksaksi.

Ja paketti ladattu bimmergreekin sivulta

Leave a comment:

• energy
    replied
    Jeps, johto toimii, kun vihdoin löyty kohta josta vaihtaa portti

Inpa toimiii vähän miten sattuu, puuttuu vissiin jotain, kun koittaa lukea koodeja E83 bemarista, niin tulee jotain herjoja, eikä edes akkua pysty koodamaan.
    Johtuu mitä todennäköisimmin kaapelin asetuksista. Menet sinne samaan paikkaan mistä vaihdoit com-portin (Device Manager -> Ports (COM & LPT) -> USB Serial Port (COM1) -> Port Settings -> Advanced -> BM Options alla on "Latency timer (msec)". Tuo pitää olla 1, jos on vakio 16 niin diagnostiikka ei toimi e6x ja uudemmissa kunnolla. Omassa e61 ei saanu kuin pari purkkia luettua ja nakkasi miljoona mysteeristä virhettä kun tuo oli väärin

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Mistäs sen tietää että Inpa on asentunut oikein, vai onko johto rikki ??

bimmergreekin ohjelma asennettu, lähtee käyntiin, alhaalla lukee vihreällä running, muttei tunnista johtoa.

Asensin myös FTDI:n

Porttina kuitenkin 9....
    muistaakseni COM1 oletuksena asennuksen jälkeen, mutta saatat pystyä vaihtamaan laitehallinnan(?) kautta sen kaapelin myös COM9:sistä COM1:seksi,
    jolloin ei tarvi inpan tiedostoihin(=asetuksiin) edes koskea.

Leave a comment:

• Munanjatke
    replied
    Mistäs sen tietää että Inpa on asentunut oikein, vai onko johto rikki ??

bimmergreekin ohjelma asennettu, lähtee käyntiin, alhaalla lukee vihreällä running, muttei tunnista johtoa.

Asensin myös FTDI:n

Porttina kuitenkin 9....

EDIT:

Jeps, johto toimii, kun vihdoin löyty kohta josta vaihtaa portti

Inpa toimiii vähän miten sattuu, puuttuu vissiin jotain, kun koittaa lukea koodeja E83 bemarista, niin tulee jotain herjoja, eikä edes akkua pysty koodamaan.
    Last edited by Munanjatke; 15-08-2023, 19:11.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Olikos niin että pitää valita asennuksen aikana uk rectification programs jos haluaa celsiukset? Nyt en enään muista ollenkaan varmaksi kyllä.

English tai dutch oli mahdolista, ja otin english.
    Mutta silti näyttää F lämpötilan
    Last edited by tonnizi; 30-06-2022, 16:48.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by tonnizi View Post
    Mistä INPA, toimiva sellanen.

Nyt mikä mulla on, diagnose-software.com:in kautta, on myös toimiva, mutta asteet näyttää F, ista:ssa tass kaikki ok
    Olikos niin että pitää valita asennuksen aikana uk rectification programs jos haluaa celsiukset? Nyt en enään muista ollenkaan varmaksi kyllä.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Mistä INPA, toimiva sellanen.

Nyt mikä mulla on, diagnose-software.com:in kautta, on myös toimiva, mutta asteet näyttää F, ista:ssa tass kaikki ok

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Saa poistaa
    Last edited by tonnizi; 29-06-2022, 16:21.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA & ISTA ei saa käyttää yhtäaikaa. Molemmat käyttää yhteyteen Ediabasta, joten varmasti on ongelmia luvassa, jos yrittää molempia yhtä aikaa käyttää. Tuossa edellä hyvin valotettiin noita COM-portti ongelmia, itsekään en niitä stressaisi, laittaa ne kuntoon, jos huomaa ettei toimi.
    Tää ei ollut mulla tiedossa ennen. Mutta hyvä tietää edes tässä vaiheessa.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Olikohan niin, että nää mun yhteysongelmat on ainakin osin ihan itse aiheutettuja? Jäin tuossa miettimään mitä olen tehnyt ja aina olen ensin avannut Inpan ja tarkistanut sillä että yhteys toimii. Olen jättänyt sen päälle ja sitten avennut Istan, jolloin ongelmia on ollut.

Nyt kun viimeiset kerrat olen sulkenut Inpan ennen Istan avaamista niin ongelmia ei ole ollut.

Olisko niin, että kaksi eri softaa ei pysty sitä samaa yhteyttä jakamaan ongelmitta?

Tää ei tosin ratkaise sitä miksi noi mun com-portin asetukset vähän väliä karkaa.
    INPA & ISTA ei saa käyttää yhtäaikaa. Molemmat käyttää yhteyteen Ediabasta, joten varmasti on ongelmia luvassa, jos yrittää molempia yhtä aikaa käyttää. Tuossa edellä hyvin valotettiin noita COM-portti ongelmia, itsekään en niitä stressaisi, laittaa ne kuntoon, jos huomaa ettei toimi.

Leave a comment:

Working...
X