memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by salppi View Post
    Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.

Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.
    Etänä onnistuu tarkistaa asetukset.

Leave a comment:

• salppi
    replied
    Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.

Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.

Leave a comment:

• Lenkka
    replied
    Kokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
    Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
    Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
    Näin minulla:

[OBD]
    Port=Com1
    Hardware=USB
    RETRY=ON

Ja laitehallinnasta com1 ja latenssi 1. Suosittelen kokeilemaan eri porttia ja kokeilla vaihtaa tuo hardware=USB

Sitten tietysti voi alkaa epäillä kaapelia tai ohjelmaa.

Leave a comment:

• salppi
    replied
    Originally posted by Lenkka View Post
    ediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.

Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
    Kokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
    Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
    Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
    Attached Files

Leave a comment:

• Lenkka
    replied
    Tässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
    ediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.

Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Tässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
    Onko sulla kaapelissa nappi minkä asento ois voinu vahingossa siirtyä? Kaikissa kaapeleissa sitä ei taida olla.

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Latency 1ms ja virtuaalinen com portti sama joka on määriteltynä obd.ini tiedostossa.

Leave a comment:

• salppi
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Winkkari päivittänyt itseään ja piuhan asetukset tietokoneen laitehallinasta resetoitunut default arvoihin?

Leave a comment:

• JiiVee92
    replied
    Winkkari päivittänyt itseään ja piuhan asetukset tietokoneen laitehallinasta resetoitunut default arvoihin?

Leave a comment:

• salppi
    replied
    Hei, osaako joku antaa neuvoa inpan käytössä. Itellä on aikaisemmin toiminut inpa tietokoneella E70 Bemarin kanssa lähes ongelmitta.
    Nyt kävi niin, että edellisenä päivänä toimi inpa normaalisti, mitä nyt joku virheilmoitus taisi tulla. Mutta seuraavana päivänä ei enää toiminut ollenkaan. Vikailoitukseksi tuli joku, d-motor ifh-0003.
    Yrittänyt lukea tätä foorumia, et mikä mahtaisi olla, mutta en ole saanut kuntoon ohjelmaa/yhteyttä. Tarve olisi kova.
    Mikä voi tehdä sen, että toisena päivänä toimi ihan normaalisti ja sitten yhtäkkiä ei toimi enää ollenkaan.
    Sain joskus aikaisemminkin kyseisen virheilmoituksen, mutta en yhtään muista miten sain sen korjattua. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Originally posted by tonnizi View Post
    Mistä toimiva inpa ja koodaus ohjelmat?
    Toimiiko Mike´s easy vai?
    Kyllä sen Bimmergeeksin version pitäisi toimia (mikä sinulla tuon toisen threadin mukaan on) jos vain muut asetukset koneessa on oikein.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Mistä toimiva inpa ja koodaus ohjelmat?
    Toimiiko Mike´s easy vai?

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Vähän väliä INPA antaa virheilmoituksen ”Language variants do not match. malfunction possible”. Tulee esim. kun valitsee auton ja sitten functional jobs.

Puuttuukohan multa kenties jokin käännöstiedosto tms?

Leave a comment:

• luxman
    replied
    Suuttimet vaihdoin ja uudet asetusarvot pitäisi saada systeemiin. Inpa ei kuitenkaan suostu näyttämään vanhoja arvoja, vaan tarjoaa "ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUE N CE_ERROR". Uusien arvojen syöttäminen ei myöskään onnistu. Muuten INPA noin päällisin puolin näyttää toimivan ok, kokemusta sen käytöstä on tosin minimaalisesti. Mistä päästä tätä ongelmaa vois lähtä ratkomaan?

Auto on E90 330i -08.
    Last edited by luxman; 22-10-2020, 10:03.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by miolta View Post
    Hei

E91 320d -09 kyseessä. Mikähän on kun ei Inpalla pääse moottorin boksiin? Inpa hakee jostain syystä ilmeisesti vanhemman moottorin boksia, löytää tuon uudemman ja sulkee ohjelman..wtf? Vaihdelaatikossa sama juttu, tulee pitkä lista automaattilaatikon tyypeistä joita etsii, mutta ei juuri sitä mikä autossa. Ei tullut kuvaa otettua tuosta laatikon virheilmoituksesta, mutta hoituisiko se samalla jos löytyy neuvo tuohon moottorin moduuliin?

Datenit päivittelin, siinä suunnilleen se mitä osasin tehdä? Mikähän auttaisi? Kävin suunnilleen kaikki muut boksit läpi ja niihin pääsee.
    Varmaan pitäisi säätää mihin ecuun inpa yrittää yhdistää. Jos yrittää väärään käy juuri noin. Tuon ikäiseen itse käyttäisin istaa. Jos nyt kuitenkin haluaa inpaa käyttää, niin helpoimmalla pääset kun asennat uudemman version inpasta.

Leave a comment:

Working...
X