Originally posted by salppi
View Post
Inpa asennus ja asetukset
Collapse
X
-
Kovan yrittämisenkään jälkeen en ole saanut inpan ja auton yhteyttä toimimaan. Erroreina pyörii ifh-0018 ja ifh-0003. Ei itellä ole taitoa enää tähän hommaan.
Mietin olisiko Tampereen seudulla ketään, joka vois kattoa nämä asetukset kuntoon, jos tulisin pyörähtämään. Tarttis saada ohjelma kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salppi View PostKokeilin tuota ohjelmaa. Mutta se laittaa ilmeisesti vain ediabas.ini tiedoston kuntoon vai kuinka? Eli obd.ini pitää säätää itse..
Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
[OBD]
Port=Com1
Hardware=USB
RETRY=ON
Ja laitehallinnasta com1 ja latenssi 1. Suosittelen kokeilemaan eri porttia ja kokeilla vaihtaa tuo hardware=USB
Sitten tietysti voi alkaa epäillä kaapelia tai ohjelmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lenkka View Postediabas konfigurator on näppärä ohjelma, joka laittaa nuo yhteysasetukset obd-tiedostoihin automaattisesti kuntoon. Latenssiasetukset ja portti täytyy laittaa laitehallinnasta itse.
Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
Katoin laitehallinnasta, että porttina on COM9 ja viive 1ms. Kuvassa on minun obd.ini tiedoston asetukset, onko näissä jotain vikaa?
Minulla on kaapelissa nappi, joka on ollut koko ajan samassa asennossa ja olen kyllä kokeillut molemmissa asennoissa. Eilen tarkistin, et kaapeli ei pitäisi olla poikki mistään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salppi View PostTässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
Minulta löytyy pdf-tiedosto, josta löytyy toimiva inpa asennus. Tiedostossa myos linkki asennusohjeisiin, jotka step by step toimintamallia jos ei meinaa onnistua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salppi View PostTässä on vielä se erikoista, että inpassa näkyy mustana ne kaksi palluraa, kun autossa on virrat päällä. Mutta tulee tuo vikailmoitus kuitenkin. Pitää vielä kertaalleen kattoa nuo kaikki yhteysasetukset. Oisko niihin joku pikaohje olemassa, mitkä asetukset pitäisi olla?
Leave a comment:
-
-
Latency 1ms ja virtuaalinen com portti sama joka on määriteltynä obd.ini tiedostossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostWinkkari päivittänyt itseään ja piuhan asetukset tietokoneen laitehallinasta resetoitunut default arvoihin?
Leave a comment:
-
-
Winkkari päivittänyt itseään ja piuhan asetukset tietokoneen laitehallinasta resetoitunut default arvoihin?
Leave a comment:
-
-
Hei, osaako joku antaa neuvoa inpan käytössä. Itellä on aikaisemmin toiminut inpa tietokoneella E70 Bemarin kanssa lähes ongelmitta.
Nyt kävi niin, että edellisenä päivänä toimi inpa normaalisti, mitä nyt joku virheilmoitus taisi tulla. Mutta seuraavana päivänä ei enää toiminut ollenkaan. Vikailoitukseksi tuli joku, d-motor ifh-0003.
Yrittänyt lukea tätä foorumia, et mikä mahtaisi olla, mutta en ole saanut kuntoon ohjelmaa/yhteyttä. Tarve olisi kova.
Mikä voi tehdä sen, että toisena päivänä toimi ihan normaalisti ja sitten yhtäkkiä ei toimi enää ollenkaan.
Sain joskus aikaisemminkin kyseisen virheilmoituksen, mutta en yhtään muista miten sain sen korjattua. Toivottavasti joku osaa auttaa.
Leave a comment:
-
-
Vähän väliä INPA antaa virheilmoituksen ”Language variants do not match. malfunction possible”. Tulee esim. kun valitsee auton ja sitten functional jobs.
Puuttuukohan multa kenties jokin käännöstiedosto tms?
Leave a comment:
-
-
Suuttimet vaihdoin ja uudet asetusarvot pitäisi saada systeemiin. Inpa ei kuitenkaan suostu näyttämään vanhoja arvoja, vaan tarjoaa "ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUE N CE_ERROR". Uusien arvojen syöttäminen ei myöskään onnistu. Muuten INPA noin päällisin puolin näyttää toimivan ok, kokemusta sen käytöstä on tosin minimaalisesti. Mistä päästä tätä ongelmaa vois lähtä ratkomaan?
Auto on E90 330i -08.Last edited by luxman; 22-10-2020, 10:03.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miolta View PostHei
E91 320d -09 kyseessä. Mikähän on kun ei Inpalla pääse moottorin boksiin? Inpa hakee jostain syystä ilmeisesti vanhemman moottorin boksia, löytää tuon uudemman ja sulkee ohjelman..wtf? Vaihdelaatikossa sama juttu, tulee pitkä lista automaattilaatikon tyypeistä joita etsii, mutta ei juuri sitä mikä autossa. Ei tullut kuvaa otettua tuosta laatikon virheilmoituksesta, mutta hoituisiko se samalla jos löytyy neuvo tuohon moottorin moduuliin?
Datenit päivittelin, siinä suunnilleen se mitä osasin tehdä? Mikähän auttaisi? Kävin suunnilleen kaikki muut boksit läpi ja niihin pääsee.
Leave a comment:
-
Leave a comment: