memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aae30
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tää ei tosin ratkaise sitä miksi noi mun com-portin asetukset vähän väliä karkaa.
    joka on tosin "ihan normaalia" ainakin mielestäni. hukkaa muilla vastaavilla laitteilla ne melkeinpä yhtä usein.
    itse tarkistan ne asetukset vain silloin, kun huomaan ettei toimi. aika varmasti ei ista toimi, jos inpa on päällä.

nykyläppärit* kun ovat niin monimutkaisia, että se laite näyttää käyttöjärjestelmälle usein eri laitteelle kuin se,
    jolle asetukset laitoit, vaikka olis fyysisesti samassa portissa jne., koska usb(ja kiinalaiset bulkkipiirit yms. on
    sotkuinen yhdistelmä).

*) ihan vain että olisi taaksepäinkin yhteensopivaa+vähävirtaista akun takia, niin valmistajilla on outoja ratkaisuja
    usb:n, ja varsinkin läppäreillä mm. sen käyttäjälle näkymättömien hubien kanssa jotka virtuaalisesti siirtelevät
    'porttia', johon käyttöjärjestelmä/laitteen ajurit sen kytkettynä näkee, joka taas saattaa vaikuttaa asetuksiin jne..

edit: point being: tuhat muuttujaa^2 - ei kannata vaivata päätä bulkkilaitteen katoavilla asetuksilla.
    Last edited by aae30; 13-06-2022, 23:12.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Olikohan niin, että nää mun yhteysongelmat on ainakin osin ihan itse aiheutettuja? Jäin tuossa miettimään mitä olen tehnyt ja aina olen ensin avannut Inpan ja tarkistanut sillä että yhteys toimii. Olen jättänyt sen päälle ja sitten avennut Istan, jolloin ongelmia on ollut.

Nyt kun viimeiset kerrat olen sulkenut Inpan ennen Istan avaamista niin ongelmia ei ole ollut.

Olisko niin, että kaksi eri softaa ei pysty sitä samaa yhteyttä jakamaan ongelmitta?

Tää ei tosin ratkaise sitä miksi noi mun com-portin asetukset vähän väliä karkaa.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Latenssi on 1 ja kokeiltu eilen myös nimimerkki Lakun ~2006 vuosimallin E8x:ssä.

Ja aiemmin myös tossa mun talvipulkassa (2008 E91) on yhteydet onnistuneet ja epäonnistuneet hieman epäsäännöllisesti.

Ja kytkin on oikeassa asennossa (ylhäällä).

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Se oikea porttiasetus oli mennyt jostain syystä piilotetuksi. Jossain lisätiedoissa oli ilmoitus virhetilanteesta. En ole ihan varma mitä tein, että sain sen portin taas aktiiviseksi (saattoi olla se bootti). Senkään jälkeen ei toiminut.

Sitten katselin uudestaan yksiä ohjeita, joissa todettiin, että portin pitäisi olla Com9. No portin asetuksissa näin oli, mut ODB:n asetuksissa oli Com1. Muutin ODB:lle Com9:n.

Ei toiminut. Sitten muistin että pitikö insta ja Inpa käynnistää järjestelmän valvojan oikeuksin. Tein kumpaankin tuon muutoksen ja kokeilien taas. Ei toiminut.

Sitten muutin vielä kokeeksi ODB:stä portin takaisin Com1:ksi ja myös portin asetuksista vaihdoin Com9->Com1.

Sen jälkeen bootin jälkeen lähti toimimaan.
    Sen portin voi vapaasti valita, mutta se sama portti pitää olla sitten kaikkialle määritetty. Eli jos valitset com1, niin se kaikkialle.

Jotain hämminkiä tuossa yhteyden muodostamisessa edelleen tuntuu olevan. Tuossa kun luettiin nimimerkki Lakun autosta vikakoodeja, niin Inpalla sain yhteyden helposti, mutta Istalla piti taas temppuilla moneen kertaan ennenkuin suostui muodostamaan yhteyden. Tuntuu siltä että yhteys onnistuu tai epäonnistuu satunnaisesti.

Voisiko se olla kaapelista kiinni?
    Onhan se katkaisija oikeassa asennossa ja latenssi 1? Jos edellä mainitut on kunnossa, niin kokeile toisessa suunnilleen samanikäisessä autossa toimiiko siinä kunnolla.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Jotain hämminkiä tuossa yhteyden muodostamisessa edelleen tuntuu olevan. Tuossa kun luettiin nimimerkki Lakun autosta vikakoodeja, niin Inpalla sain yhteyden helposti, mutta Istalla piti taas temppuilla moneen kertaan ennenkuin suostui muodostamaan yhteyden. Tuntuu siltä että yhteys onnistuu tai epäonnistuu satunnaisesti.

Voisiko se olla kaapelista kiinni?

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Se oikea porttiasetus oli mennyt jostain syystä piilotetuksi. Jossain lisätiedoissa oli ilmoitus virhetilanteesta. En ole ihan varma mitä tein, että sain sen portin taas aktiiviseksi (saattoi olla se bootti). Senkään jälkeen ei toiminut.

Sitten katselin uudestaan yksiä ohjeita, joissa todettiin, että portin pitäisi olla Com9. No portin asetuksissa näin oli, mut ODB:n asetuksissa oli Com1. Muutin ODB:lle Com9:n.

Ei toiminut. Sitten muistin että pitikö insta ja Inpa käynnistää järjestelmän valvojan oikeuksin. Tein kumpaankin tuon muutoksen ja kokeilien taas. Ei toiminut.

Sitten muutin vielä kokeeksi ODB:stä portin takaisin Com1:ksi ja myös portin asetuksista vaihdoin Com9->Com1.

Sen jälkeen bootin jälkeen lähti toimimaan.

Leave a comment:

• aae30
    replied
    onhan sulla nyt 'kaapeli' koneen usb-portissa kiinni?

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Muuta ei tuossa ole tarjolla. Pitääkö nyt luoda uusi porttiasetus, va miten toi menee?

Leave a comment:

• evilracer
    replied
    Mulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
    pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?

Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.
    Sulla on väärän COM-portin asetukset auki, tuo joku Intelin laite eikä inpa-kaapeli

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Mulla on taas com-portin asetukset karanneet. Mutta nyt mä ihmettelen, että miten mä pääsen latencyn muuttamaan kun ohjeiden mukaan latency
    pitäisi löytyä portin lisäasetusten takaa?

Minulla siitä aukeaa ihan eri valinnat.

Leave a comment:

• polttelis
    replied
    Kiitoksia hyvät herrat, oikea etunurkka ei anna signaalia, sielläpä se viallinen osa on. Muista tasainen nopeustieto alle 10km/h vauhdissa. Hyppylanka nakattiin tuonne pyöreän liittimen 17 ja 20 napojen väliin, se riitti

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Tai sitten vaan hyppylanka sinne konetilan pistokkeeseen niin alkaa sisätilankin liitin toimia kuten pitää, lisätiedot googlaamalla.

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by polttelis View Post
    Autona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.

No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.

Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.

Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit

Windows 8 64 bit

Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.

Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.

Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.

Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.
    Tarviit sen adapterin luultavimmin että pääset siitä konehuoneen pyöreästä pistokkeesta yrittämään. Saattaa paremmalla onnella ruveta toimimaan.

Edit: vähän hidas

Leave a comment:

• JiiVee92
    replied
    Pitää lukea just siitä konehuoneen pistokkeesta, sisätilan obd pistokeesta yhteys vain moottoriin ja automaattilootaan.

Leave a comment:

• polttelis
    replied
    2000 vuoden 320CI INPA lukee sujuvasti moottoria ja askia, ei abs/dcs puolta

Autona 11/99 valmistettu 320 bensa cuuppa. M52 kone. Probleema: ajoittainen abs/acs rutina ruudussa. Epäilys on että jokin anturi olisi antautumaan päin.

No koitettu INPA:lla lukea että missä vika luuraa. Ei vaan suostu kertomaan auto mitään "Chassis" puolelta josta acs/dsc jne puoli löytyy ja just ABS antureidebn live data.

Tämmönen ruutu on tullut viikon aikana aivan liian tutuksi.

Kotimaisen firman "kytkimellinrn" OBD / USB lukija käytössä. Kaksi windows konetta kokeiltu- Windows 7 32 bit

Windows 8 64 bit

Lukijan mukana tullut softa koitettu - eihän siiinä ollut edes INPA asennusta mukana.

Mikes Easy Inpa setti pääsee pisimmälle. Lukee hyvin moottorin tiedot ja kielitiedosto rutinan kera automaattilaatikon (5 - vaihteinen) tiedot. Kuittas hyvin mm moottorin alijännite pohjaiset vikakoodit kuikkaan. Com1 portti ja 1 ms vaste käytössä. Pinnit 7&8 yhdessä K-D-D-D valinnan K-asennon mukaan. Kaikki USB 2.0 ja 3.0 portit koitettu läpi.

Mutta ei tosiaan "E46" -> "Chassis" alta lue yhtään millääb valinnalla mitään ulos. Sama juttu hupilaitteiden osalta (radio jne). Konehuoneessa on pyöreä pistoke hantin puolella ja siinä on hattu paikallaan. Kuskin jaloissa on OBD pistoke ja sitä on käytetty.

Googlea on hinkattu ja läppäreiden akkuja tyhjennetty tässä viikon päivät, nyt puuttuu oivallus/osuma mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Olisko jollain selkeä vinkki mistä homma puristaa? Ei auta, että vika tulee ja menee miten tahtoo, lähinnä kosteuden vaihtelu tuntuupi vaikuttavan ilmenemistiheyteen.

Leave a comment:

Working...
X