kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coooper
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Juu tarkoitin että on se potikka tyylinen eikä on/off niinkuin m20 tai m30.

    Onko m50b25 tai m52b28 isompi kaasuläppä kuin m20b25 60mm? onko kumpikaan sovituskelpoinen e30 325i:hin? käykö kaasuvaijeri sinnepäinkään kohilleen tai onnistuuko adapterilla sovitus imusarjaan.
    Originally posted by Re-pe View Post
    M50b25:sen kaasuläppä on kokoa 65mm ja ei saa ilman adpteria menemään m20 imusarjaan kiinni.
    Itse teetätin aikuisopistolla laipat ja hitsasin mutkaputken väliin että sain M50 kaasuläpän tulemaan kauemmas, kun se ei mahdu olemaan samassa kohdassa missä M20 kaasuläppä on(Kaasuvivusto hässäkkä liian iso)
    M50 kaasuläppä on 64mm. M20 kaasuläppäkotelon pystyy sorvaamaan 64mm ja sovittamaan m50 läpän, näin itsellä.

    Leave a comment:


  • Re-pe
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Juu tarkoitin että on se potikka tyylinen eikä on/off niinkuin m20 tai m30.

    Onko m50b25 tai m52b28 isompi kaasuläppä kuin m20b25 60mm? onko kumpikaan sovituskelpoinen e30 325i:hin? käykö kaasuvaijeri sinnepäinkään kohilleen tai onnistuuko adapterilla sovitus imusarjaan.
    M50b25:sen kaasuläppä on kokoa 65mm ja ei saa ilman adpteria menemään m20 imusarjaan kiinni.
    Itse teetätin aikuisopistolla laipat ja hitsasin mutkaputken väliin että sain M50 kaasuläpän tulemaan kauemmas, kun se ei mahdu olemaan samassa kohdassa missä M20 kaasuläppä on(Kaasuvivusto hässäkkä liian iso)

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sama kaasuläpän asentoanturi on m50 ja m52 sekä monessa muussakin bemarin koneessa. Ja oikeestaan sen asentoanturin ei edes tarvi olla mikään speciaali kdfi:tä varten, vaan melkeen mikä vaan käy. Kalibroida se kun pitä jokatapauksessa.
    Juu tarkoitin että on se potikka tyylinen eikä on/off niinkuin m20 tai m30.

    Onko m50b25 tai m52b28 isompi kaasuläppä kuin m20b25 60mm? onko kumpikaan sovituskelpoinen e30 325i:hin? käykö kaasuvaijeri sinnepäinkään kohilleen tai onnistuuko adapterilla sovitus imusarjaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Sama kaasuläpän asentoanturi on m50 ja m52 sekä monessa muussakin bemarin koneessa. Ja oikeestaan sen asentoanturin ei edes tarvi olla mikään speciaali kdfi:tä varten, vaan melkeen mikä vaan käy. Kalibroida se kun pitä jokatapauksessa.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Tuli tuossa mieleen että saako jostain mallista pienellä sovituksella samointein isomman kaasuläpän m20b25 imusarjaan jossa olisi tuo kdfi passeli läpän asentoanturi jo valmiina ja joka kävisi e30 johtosarjaan? m50b25? m52b28?

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Ok, kiitokset. Eiköhän tuo pitäne sitten tuommoinen varmaan laitella kun aika tulee.... jospa sen joku sais säätöihinkin

    Jos jollain vielä kokemuksia että minkä verran tuommoisen säätö suurinpiirtein ottaa penkissä ja minkälaista hintaa siitä joutuu kärsimään niin eikun kertomaan tänne tai privaan!

    Leave a comment:


  • Re-pe
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Ok. Kiitoksia! Ja tuonne sytkäpuolelle ei tarvinnut mitään muutoksia puolaan tai virranjakajaan tai minnekään että saa säädettyä?
    Ei tarvitse tehdä.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No mulla ainakin oli lämpötila-antureiden kalibroinnit vähän sielläpäin, moodina alpha-n (pelkkä tps signaali) ja mitähän vielä muuta pientä. Saahan sen niillä käyntiin, mutta ei oikein pelaa järkevästi. Kartatkin on aika "about" mutta ne nyt pitää säätää kuteskin. Sitten myös ainakin req. fuel arvo pitää laittaa kohdilleen suuttimien perusteella ja olikohan EGO korjauskin vähän hassulla asetuksella suoraan paketista.

    Tuner studioon saa muutamalla kympillä ostettua lisenssin VE Analyze Live! -toimintoon, joka säätää bensakartan kohdilleen automaattisesti, kun ajelee. Toimii ihan ok, mutta 100% kohdilleen se ei säädä. Ihan hyvä apu, jos itse on aivan käsi, mutta haluaa bensakartan suht kohdilleen ennen oikeeseen säätöön vientiä.
    Ok. Kiitoksia! Ja tuonne sytkäpuolelle ei tarvinnut mitään muutoksia puolaan tai virranjakajaan tai minnekään että saa säädettyä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    No mulla ainakin oli lämpötila-antureiden kalibroinnit vähän sielläpäin, moodina alpha-n (pelkkä tps signaali) ja mitähän vielä muuta pientä. Saahan sen niillä käyntiin, mutta ei oikein pelaa järkevästi. Kartatkin on aika "about" mutta ne nyt pitää säätää kuteskin. Sitten myös ainakin req. fuel arvo pitää laittaa kohdilleen suuttimien perusteella ja olikohan EGO korjauskin vähän hassulla asetuksella suoraan paketista.

    Tuner studioon saa muutamalla kympillä ostettua lisenssin VE Analyze Live! -toimintoon, joka säätää bensakartan kohdilleen automaattisesti, kun ajelee. Toimii ihan ok, mutta 100% kohdilleen se ei säädä. Ihan hyvä apu, jos itse on aivan käsi, mutta haluaa bensakartan suht kohdilleen ennen oikeeseen säätöön vientiä.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Hyvin pitkälti noin. Imuilman lämpöanturi on periaatteessa sama mistä se on, kuhan vaan kytkee johdot oikein ja muistaa tehdä kalibroinnin.

    Laajakaistan signaalille on painoliitin valmiina levyllä. Laajakaista ohjaimelta vedetään vain yksi johto 0-5v lähdöstä tähän. Hyvin simppeliä.

    Puristussuhde vaikuttaa lähinnä bensa/sytkä karttoihin, eli ei mitään ongelmia ole kdfi:n kanssa.

    Oulussa ainakin dynotest center jäälissä suostuu säätämään megaa (omat läppärit/sofat oltava ja perusasetukset kans kuntoon eka).
    Jeps, kiitoksia

    Toki tiedossa on että tuolla sytkää pystyy säätämään mutta tarkoitin että ei tarvitse mitään muita muutoksia enää kuin nuo em. Eli esim puola, virranjakaja jnejne saa kaikki olla vakiot ja sytkää onnistuu säätää?

    Mitä tarkoittanee nuo perus asetukset? Eikös noissa k-datan purkeissa ole jonkinnäköinen peruskartta ja asetukset valmiina sisässä?

    Muistelenko oikein että oli joku ohjelma mikä sääti itse karttoja pelkkien anturitietojen perusteella? Liekkö sillä tekee mitään edes alkuun säätäessä ennen penkkisäätöä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Hyvin pitkälti noin. Imuilman lämpöanturi on periaatteessa sama mistä se on, kuhan vaan kytkee johdot oikein ja muistaa tehdä kalibroinnin.

    Laajakaistan signaalille on painoliitin valmiina levyllä. Laajakaista ohjaimelta vedetään vain yksi johto 0-5v lähdöstä tähän. Hyvin simppeliä.

    Puristussuhde vaikuttaa lähinnä bensa/sytkä karttoihin, eli ei mitään ongelmia ole kdfi:n kanssa.

    Oulussa ainakin dynotest center jäälissä suostuu säätämään megaa (omat läppärit/sofat oltava ja perusasetukset kans kuntoon eka).
    Last edited by Pazi88; 18-11-2014, 19:59.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Muutamaan luultavasti todella tyhmään kysymykseen pitäisi saada vastaus että saisi hommat etenemään.... Itse en näistä todellakaan tajua oikein mitään.

    Tuommoiseen vapari m20b28 strokeriin moottoriohjaus siis suunnitteilla. Jos oletetaan että se olisi täysin tuolla uudemmalla e30:pin motronicilla (3-rivinen 55pin liitin) kasattu niin onko tämä siis näillä muutoksilla valmis säätöön vietäväksi?

    -kaasuläpän anturin vaihto esim m50 tps?
    -imm mäkeen ja imm johtoihin yhdistää irrallinen imulämpöanturi?
    -laajakaistan liittäminen?
    -imusarjasta alipaineletkun veto boksille.
    -boksi kiinni johtosarjaan orkkis ecun tilalle ja eikun säätämään?


    Ei muuta?

    Sitten, jos mulla on laajakaista anturi ja mittari niin siis siltä ohjaimelta vedetään piuhat tuonne eculle? Liitetäänkö ne jonnekin orkkis johtosarjan johtoihin vai pitääkö ne tinailla boksin levylle itse vai onko boksissa valmis liitinpaikka niille?

    Minkä aikaa suunnilleen tuollaisen boksin säätäminen ottaa, kuka niitä pohjois-suomen alueella tekee ja minkä hintaista lystiä suunnilleen?

    Ja viimeiseksi pystyykö tuolla nyt sitten säätämään suoraan ilman muita muutoksia sytytystä kasvaneelle puristussuhteelle vai vaatiko se vielä jotain lisätöitä pelatakseen?

    vai jätänkö puristussuhteen tarpeeksi alhaiseksi ja tappelen orkkismotronicin kanssa bensapaineiden ja imm naksuttelun kanssa oldschool tyyliin
    Last edited by Miku; 18-11-2014, 17:22.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Minkälaista trankkua olet käyttänyt? Manuaalissa esitetyssä kytkennässä on FET. TIP122 voisi olla toinen varma valinta koska se toimii hyvin PWM-ohjauksessa tyhjäkäyntiventtiilien kanssa.
    Tommonen 2N2222, mitä tässäkin on ehoteltu.


    Harmi, kun tuli sillon koulussa elektroniikan tunneilla nukuttua, niin ei mitään muistikuvaa enään miten tommonen transistorikytkentä pelaa. Kun mietin, että pitäskö tuohon olla joku eri suuruuksinen vastus tai jotain. Toki tuota TIP122:sta vois kokeilla.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Minkälaista trankkua olet käyttänyt? Manuaalissa esitetyssä kytkennässä on FET. TIP122 voisi olla toinen varma valinta koska se toimii hyvin PWM-ohjauksessa tyhjäkäyntiventtiilien kanssa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Oikei elikkä tutkimisen jälkeen paljastuu, että IAC2 on jo suoraan kytketty ohjaamaan vanos solenoidia ja se pelaa kuten pitää. Perusasetukset tunerstudiossa oli niin, että vanos on päällä aina kun TPS on päälle 30%. Siihen kun vielä lisää ehdon, että kierrokset pitää olla alle 3000, niin VANOS pelaa oikein m52:ssa ilman mitään muutoksia kytkentöihin. En itse hoksannu sen olevan toiminnassa, koska itse vanos solenoidi oli rikki.

    Päärin sitten käyttää D-sytkälähtöä (JS11) ahtopaineohjaukseen, ja sillekin on valmis kytkentä levyllä siten, että se ohjaa ilmastoinnin flektiä (nasta 19 DME liittimessä).

    Probleema on, että yleismittarilla mitattuna tämä pinni 19 toimii kuten pitää, eli mega maadottaa sitä käskytettynä. Mutta kun kytkee solenoidin siihen, niin mitään ei tapahdukkaan :think Ajattelin, että onko tuo pieni smd transistori sittenkin liian pieni (samanlainen, mitä edellisen sivun kuvissa) ja vaihdoin sen isompaan. Mutta silti sama efekti, että maadottaa kyllä, muttei virtaa kulje tarpeeksi. Mikähän tuossa kytkennässä voisi olla vialla?

    Vanos solenoidin paikkaan kytkettynä pelaa kyllä.

    EDIT n. 170 mA kulkee virtaa läpi, mikä ei riitä käyttämään solenoidia. Mikä mättää? Kytkentä on sama, mikä megamanuaalissa.
    Last edited by Pazi88; 11-10-2014, 13:43.

    Leave a comment:

Working...
X