Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biimersson
    Bimmer Rookie
    • Jul 2018
    • 64
    • Lahti

    Kokeillaan täältä jos tulis selkeyttä eli E39 M52 sinkkuvanos koneeseen ymppäsin ahtimen ja laitoin KDFI v1.4 ohjaamaan moottoria.
    Pari asiaa on nyt kysymysmerkkinä eli miten tossa tunerstudiossa pystyy vanosta säätämään? Eli milloin päällä/pois.
    Kiekkamittari myös mykkä KDFI:llä mutta se vissiin korjaantuu suoralla johdolla.
    Eniten nyt ihmetyttää tuo vanos.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Ms2:ssa ei ole vvt tukea kuten ms3:ssa esim on. Jotenka vanosta ohjataan programmable outputsin kautta. Esim. näin:

      Ainakin aikaisemmin siellä oli tuo tps raja asetettukkin oikealle outputille, mutta tuo vanoksen poiskytkentä kierroksilla puuttu.

      Ja vakio nokille sopivampi poiskytkentä rpm on ennemmin 4000 kuin tuo 5000. Ja mitään feedbäkkiähän tuossa ei ole, että pelaako vanos oikein vai ei.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Biimersson
        Bimmer Rookie
        • Jul 2018
        • 64
        • Lahti

        Jes kiitos tästä!
        Nyt yritetään vaan saada koneet säätöihin

        Comment

        • Biimersson
          Bimmer Rookie
          • Jul 2018
          • 64
          • Lahti

          Noniin eli kone lähti tulille yllättävän kivuttomasti
          Mutta ongelmana on seilaava tyhjäkäynti.
          Kone humppaa n100rpm välillä ja TK kierrokset on jossain 900-1000 tienoilla.
          Käytössä on vakio TK venttiili ja se on kytketty kuten vakionakin kaasuläpän taakse.
          Imuvuotoja yritin etsiä mutta en kyllä löytänyt.
          Sytkä on tyhjäkäynnillä n18°
          Bensakarttaa sai nostaa aika reilusti että suostui edes pysymään käynnissä.
          Laajakaista mittari tulee maanantaina että rupeaa näkemään seoksen mutta ajattelin että kysyn täältä vielä että voiko tollanen humppaaminen johtua huonoista säädöistä vai onko jotain muuta ongelmaa mahdollisesti.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11120
            • Oulu

            Juu puhtaasti säädöistä johtuvaa. Et sitä humppaamista saa pois ennenkuin bensakartan olet saanu tasoitettua laajakaistan avulla. Ennakko on aika paljon tyhjäkäynnillä ainakin m5x moottorille. Joku 10-15 ennemmin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Biimersson
              Bimmer Rookie
              • Jul 2018
              • 64
              • Lahti

              Nonniin yksi ehkä vähän tyhmäkin kysymys vielä.
              Eli nyt on laajakaista (AEM) kiinni. Mitään muuta lamdaa ei ole ja tuostahan saa laajakaista signaalin vielä eteenpäin.
              Ihmettelen vaan nyt sitä että mihkä ihmeen pinniin se pitää kytkeä jos haluaa lamdan signaalin boxille.
              Yritin manuaalia lukea mutta enhän mä vissiin tarvi tota KDFIn laajakaista ohjainta? Vaan riittää kun se tieto vaan menee sinne purkille? Täytyy myöntää että tämän kanssa oon ihan hukassa mutta pitää yrittää vaan nyt taistella tää läjään että saa viisaamman ihmisen käsittelyyn rullille ja olis kaikki piuhat oikeassa paikassa.
              VE kartan sain sen verran kuntoon että käy nyt nätisti tyhjää lambda arvolla: 1 sytkä 14°
              Käynnistys rikastuksia joutuu roplaamaan vielä kun on tuo RE85 polttoaineena.
              Edit: luin vielä manuaalia ja sain sellaisen käsityksen että GP2 pinni maihin (kytkee lamdaohjauksen käyttöön) ja sitten se mun mittarilta tuleva 0-5v tohon pinniin OXY1 niin tulee signaali boxille. Menikö sinneppäinkään
              Last edited by Biimersson; 22-08-2018, 20:32.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                Oxy1 pinniin vedät vaan laajakaistan 0-5v signaalin. Ja tunerstudiosta oikea laajakaista kalibrointi käyttöön.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Biimersson
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2018
                  • 64
                  • Lahti

                  Kiitos pazi!
                  Oon sun videoita kattonu ahkerasti ja niistä ollu suunnaton apu, mahtavaa että jotkut viittii jakaa tietämystään aiheesta. Välillä joutuu vaan tyhmälle vääntämään rautalangasta.
                  Tämä on eka moottorinohjaus rojekti niin meinaa välillä kivestää, mutta yritetään opiskella mahdollisimman paljon särkemättä tietenkään mitään

                  Comment

                  • Biimersson
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2018
                    • 64
                    • Lahti

                    No nyt kaikki mikä pitääkin niin pelaa kiitos vielä avuista.
                    Eka testilenkki heitetty ja on tuo ihan eri moottori kun sinne työntää vähän painetta bensakartta ainakin turvallisesti rikkaan puolella hiotaan penkissä sitten kohdalleen.
                    Kierroslukumittari puuttuu yhä kun en löytänyt kaaviota netistä että mihin pinniin tulee kierrosluku mittarin päässä osaisko joku jelpata tässä? (e39 523i vm96) Eipä tuolla nyt kiire ole kun tunerstudio näyttää kyllä kierrokset.

                    Comment

                    • Lehtiskä
                      Newbiemmer
                      • Dec 2016
                      • 16
                      • Lahti finland

                      Mikäs tossa tunerstudiossa pitää M52 moottorin kanssa valita tohon IGNITION INPUT CAPTURE kohtaan?
                      Vakiona oli: falling edge
                      Mutta mitä oon kattellu netistä niin yleensä (ainakin M50 moottoreissa on ollu rising edge.)
                      Johtuuko tuo nyt siitä että M50 triggerissä puuttuvat hampaat on eri kohdassa kun M52 moottorissa
                      Ja siis käytössähän on M52 moottorille tarkoitettu KDFIn boxi
                      Last edited by Lehtiskä; 26-08-2018, 22:50.

                      Comment

                      • Tenhune
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 44
                        • Pihtipudas

                        Originally posted by Biimersson View Post
                        No nyt kaikki mikä pitääkin niin pelaa kiitos vielä avuista.
                        Eka testilenkki heitetty ja on tuo ihan eri moottori kun sinne työntää vähän painetta bensakartta ainakin turvallisesti rikkaan puolella hiotaan penkissä sitten kohdalleen.
                        Kierroslukumittari puuttuu yhä kun en löytänyt kaaviota netistä että mihin pinniin tulee kierrosluku mittarin päässä osaisko joku jelpata tässä? (e39 523i vm96) Eipä tuolla nyt kiire ole kun tunerstudio näyttää kyllä kierrokset.

                        Onko kukaan keksiny syytä miksi kdfi boksi ei anna mittaristolle kierroslukua? omassa e39 528 kaikki muu kyllä toimii paitsi kierrosluku puuttuu.
                        E61 535d

                        E92 330CdA xdrive msport
                        E39 528i Tbo Montrealblau

                        Exät
                        E83 X3 2.0d
                        E60 530da Titansilber
                        E46 320d Titansilber

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by Tenhune View Post
                          Onko kukaan keksiny syytä miksi kdfi boksi ei anna mittaristolle kierroslukua? omassa e39 528 kaikki muu kyllä toimii paitsi kierrosluku puuttuu.
                          On keksitty

                          Kierroslukutieto jakaantuu useampaan paikkaan, vakkarille yms.
                          Kdfi:ssä ei riitä signaalin vahvuus jakamaan sitä moneen paikkaan ja siksi mittari ei näytä mitään. Vedä joko suora piuha boksilta mittaristoon tai poista ne sivuhaarat alkuperäisestä johtosarjasta.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            Keskusteleekos toi kdfi vaihdelaatikon boksin kanssa?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Keskusteleekos toi kdfi vaihdelaatikon boksin kanssa?
                              Ei keskustele

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Tikkunen85
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 892
                                • Paltamo

                                Originally posted by makkis View Post
                                On keksitty

                                Kierroslukutieto jakaantuu useampaan paikkaan, vakkarille yms.
                                Kdfi:ssä ei riitä signaalin vahvuus jakamaan sitä moneen paikkaan ja siksi mittari ei näytä mitään. Vedä joko suora piuha boksilta mittaristoon tai poista ne sivuhaarat alkuperäisestä johtosarjasta.
                                Jaksaisko joku joka homman tehnyt niin vääntää tämän rautalangasta?

                                Purkin omaa ohjetta tutkailin ja nettiä, mutten vielä suoraa how to ohjetta löytänyt. Potilas 328 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎