Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1183
    • lahti

    E36 lämpömittari

    Onkohan lämpömittarin toimimattomuuteen löytynyt syytä? Täällä myös kierrosluku ja lämpömittari mykkänä, sais edes lämpömittarin pelaa ni uskaltais ajaa ilman tietokonetta.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • ProPioneer
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 42
      • kokkola

      Originally posted by mige95 View Post
      Onkohan lämpömittarin toimimattomuuteen löytynyt syytä? Täällä myös kierrosluku ja lämpömittari mykkänä, sais edes lämpömittarin pelaa ni uskaltais ajaa ilman tietokonetta.
      joo, itellä ainaki rupes pelaa ku katkas sen kierroslukumittarin johdon oisko ollu musta ( kannattaa tarkistaa) ni moottorinohjauksen ja mittariston päästä ja vetäsin suoran johon tilalle, ilmeisesti lisävarusteet jotenki häirihtee sitä? semmosen käsityksen sain että kierroslukumittarin johto antaa jännitteen sille lämpömittarillekki.. :think . jokatapauksessa molemmat mittarit rupes pelaa ko tuon kikan teki, tottakai kannattaa tarkistaa et on ohjelmasta se kierroslukulähtö päällä

      pitäs jossai vaiheessa rueta selvittää et miten sen sais toimii varusteitten kans, ko nyttei toimi vakkari ainakaa ilman sitä.

      onko kyseessä mikä moottori ja korimalli?
      Bmw e36 328i Turbo
      Bmw f31 330d

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1183
        • lahti

        Originally posted by ProPioneer View Post
        joo, itellä ainaki rupes pelaa ku katkas sen kierroslukumittarin johdon oisko ollu musta ( kannattaa tarkistaa) ni moottorinohjauksen ja mittariston päästä ja vetäsin suoran johon tilalle, ilmeisesti lisävarusteet jotenki häirihtee sitä? semmosen käsityksen sain että kierroslukumittarin johto antaa jännitteen sille lämpömittarillekki.. :think . jokatapauksessa molemmat mittarit rupes pelaa ko tuon kikan teki, tottakai kannattaa tarkistaa et on ohjelmasta se kierroslukulähtö päällä

        pitäs jossai vaiheessa rueta selvittää et miten sen sais toimii varusteitten kans, ko nyttei toimi vakkari ainakaa ilman sitä.

        onko kyseessä mikä moottori ja korimalli?

        Okei, eli eculta suora johto mittaristoon? Se kiertää ilmeisesti alunperin joittenki varusteitten kautta? Kyseessä vakkarilla varustettu 93 vuoden 325:sen sähköt, moottorissa ei ole kuin lohko alkuperäistä. Ja kori on -94 318i avo.
        Last edited by mige95; 23-04-2017, 19:57.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1183
          • lahti

          Originally posted by mige95 View Post
          Okei, eli eculta suora johto mittaristoon? Se kiertää ilmeisesti alunperin joittenki varusteitten kautta? Kyseessä vakkarilla varustettu 93 vuoden 325:sen sähköt, moottorissa ei ole kuin lohko alkuperäistä. Ja kori on -94 318i avo.
          Homma ratkes vedin piuhan eculta pin 47:sta mittaristoon ja tunerstudiosta piti muuttaa tacho meter outputista jn10 lähtöön sen jälkeen alkoi pelaamaan.

          päivitys, mitää johtoa ei tarvinnutkaan vetää, riitti asetuksen muuttaminen jn10 lähtöön.
          Last edited by mige95; 20-05-2017, 21:12.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1183
            • lahti

            bugi

            Onko kellään samaa ongelmaa että välillä käynnistäessä vanoksen asetukset menee päinvastoin, virrat pois ja uudestaa käyntiin ongelma on kadonnut tai tunerstudiosta vaihtaa toiminta perjaatteen päinvastoin ja takas. :think
            huomaa heti siitä että kone menee tyhjäkäynnillä laihalle ja alkaa röpeltää jne, mullakun vanos kytketään vasta 2800rpm eikä oteta pois ollenkaa.

            oliskohan sillä vaikutusta sekoiluun että tunerstudio näyttää välillä yli 1v eri jännite lukemaa kun plx esim? koittanu kalibroida sitä mutta ei tunnu onnistuvan
            Last edited by mige95; 21-05-2017, 02:19.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11160
              • Oulu

              Sää käytät programmable outputs vslikko vsnos ohjaukseen?

              Onko asetukset tyyliin näin?

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1183
                • lahti

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Sää käytät programmable outputs vslikko vsnos ohjaukseen?

                Onko asetukset tyyliin näin?
                joo, paitsi olen vaihtanut tuon tps:än rpm tietoo eikä mulla mulla ole käytössä tuota alempaa asetusta eli ns pois lähtöä, olenko ymmärtänyt oikein että toi "hysteria" on se kuinka helposti se reagoi siihen toimintaa ettei esim (minun asetuksilla) ajaessa 2800 +- 200 rpm venkslaa sitä vanosta on/off? (asetuksissa siis 2800rpm vanoksen päälle laittoo) mulla on siinä hysteriassa 300 asetuksena.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11160
                  • Oulu

                  Originally posted by mige95 View Post
                  joo, paitsi olen vaihtanut tuon tps:än rpm tietoo eikä mulla mulla ole käytössä tuota alempaa asetusta eli ns pois lähtöä, olenko ymmärtänyt oikein että toi "hysteria" on se kuinka helposti se reagoi siihen toimintaa ettei esim (minun asetuksilla) ajaessa 2800 +- 200 rpm venkslaa sitä vanosta on/off? (asetuksissa siis 2800rpm vanoksen päälle laittoo) mulla on siinä hysteriassa 300 asetuksena.
                  Eli jos sulla on pelkästään että alle 5000 esim. on vanos päällä, niin silloin se toimii ihan väärin. Se ei saa olla tyhjäkäynnillä ja pienellä moottorin kuormalla päällä. Käy ihan paskasti. Kuten sulla on, jos tps asetus puuttu. Varmasti sekoilee. Vasta kun laitetaan reilummin kaasua, niin silloin pitää vanoksen kääntyä ja sit jossain 4000-5000 välillä pois. Riippuen nokista ja monesta muusta.

                  Laita sinne nuo mun asetukset ja rukkaa pois päältä kierrosluku omaan koneeseen sopivaksi. Hysteresis joo vaikuttaa herkkyyteen. Esim. jos sulla tps asento värisee 30% molemmin puolin, kun ajat menemään, vanoksenkin asento vaihtelee ees takas. Mut jos laitat vähän hystereistä, sen pitää hetki pysyä 30% toisella puolella että muutosta tapahtuu. Mutta en itse ole huomannut ongelmaa, vaikka se on nollassa. Sinkkuvanos on muutenkin niin hidas kääntymään, ettei 0 arvo haittaa.
                  Last edited by Pazi88; 21-05-2017, 17:49.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1183
                    • lahti

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Eli jos sulla on pelkästään että alle 5000 esim. on vanos päällä, niin silloin se toimii ihan väärin. Se ei saa olla tyhjäkäynnillä ja pienellä moottorin kuormalla päällä. Käy ihan paskasti. Kuten sulla on, jos tps asetus puuttu. Varmasti sekoilee. Vasta kun laitetaan reilummin kaasua, niin silloin pitää vanoksen kääntyä ja sit jossain 4000-5000 välillä pois. Riippuen nokista ja monesta muusta.

                    Laita sinne nuo mun asetukset ja rukkaa pois päältä kierrosluku omaan koneeseen sopivaksi. Hysteresis joo vaikuttaa herkkyyteen. Esim. jos sulla tps asento värisee 30% molemmin puolin, kun ajat menemään, vanoksenkin asento vaihtelee ees takas. Mut jos laitat vähän hystereistä, sen pitää hetki pysyä 30% toisella puolella että muutosta tapahtuu. Mutta en itse ole huomannut ongelmaa, vaikka se on nollassa. Sinkkuvanos on muutenkin niin hidas kääntymään, ettei 0 arvo haittaa.
                    okei täytyy laittaa kyseiset asetukset, paitsi pois oton niin pitkälle että ei lähde pois päältä, olen testannut vanosksen myöhäsellä laittoa 5000rpm jälkeen ja ei vedä niin hyvin kun vanos päällä, autossa onki 288° hiotut nokat joissa on overlappia 3.4mm ja vanos aikasella 4.2mm
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11160
                      • Oulu

                      Originally posted by mige95 View Post
                      okei täytyy laittaa kyseiset asetukset, paitsi pois oton niin pitkälle että ei lähde pois päältä, olen testannut vanosksen myöhäsellä laittoa 5000rpm jälkeen ja ei vedä niin hyvin kun vanos päällä, autossa onki 288° hiotut nokat joissa on overlappia 3.4mm ja vanos aikasella 4.2mm
                      Aa joo. Sulla on noin järeät nokat. Tosiaan sillon tuon vanoksen toiminta melkeen. Kääntyy päinvastoin. Tuo rpm raja niinpäin että alle 2800 on pois ja sen jälkeen päällä vsikka sinne loppuun aati. Sit tuo tps raja lisäksi.

                      EDIT pistä screenshot sun asetuksista, niin voi kattoo voiko ne olla vian syynä. Menee muuten sekavaksi
                      Last edited by Pazi88; 21-05-2017, 22:00.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1183
                        • lahti

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Aa joo. Sulla on noin järeät nokat. Tosiaan sillon tuon vanoksen toiminta melkeen. Kääntyy päinvastoin. Tuo rpm raja niinpäin että alle 2800 on pois ja sen jälkeen päällä vsikka sinne loppuun aati. Sit tuo tps raja lisäksi.

                        EDIT pistä screenshot sun asetuksista, niin voi kattoo voiko ne olla vian syynä. Menee muuten sekavaksi
                        jep sillee mulla olikin asetukset että päälle 2800rpm-> kokeilin tänää rukata asetuksia ei ollut vaikutusta, ongelma vaan pahenee nyt vanosta ei saa myöhäselle vasta kun on ajanut moottorin kuumaksi ja alkaa vaihtelee asetuksia jonka jälkeen saa vanoksen myöhäselle mutta ei käänny enää aikaselle... oon kokeillu kahdella eri solenoidilla ei ole ollut vaikutusta. moottoria kasatessa laitoin korjausarjan vanokseen, vanoshan on rajoitettu mekaanisesti toimimaan puolet alkuperäisestä liikeradasta mutta en usko sillä olevan tekemistä koska se on vain pultti joka estää männän palaamasta ns pohjaan asti. luulen kuitenki että vika on mekaaninen.

                        asetukset pitäis muuten olla sun ohjeitten mukaisesti paitsi käytän tuota itb ohjaustyyliä
                        Last edited by mige95; 12-03-2018, 08:08.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11160
                          • Oulu

                          Originally posted by mige95 View Post
                          jep sillee mulla olikin asetukset että päälle 2800rpm-> kokeilin tänää rukata asetuksia ei ollut vaikutusta, ongelma vaan pahenee nyt vanosta ei saa myöhäselle vasta kun on ajanut moottorin kuumaksi ja alkaa vaihtelee asetuksia jonka jälkeen saa vanoksen myöhäselle mutta ei käänny enää aikaselle... oon kokeillu kahdella eri solenoidilla ei ole ollut vaikutusta. moottoria kasatessa laitoin korjausarjan vanokseen, vanoshan on rajoitettu mekaanisesti toimimaan puolet alkuperäisestä liikeradasta mutta en usko sillä olevan tekemistä koska se on vain pultti joka estää männän palaamasta ns pohjaan asti. luulen kuitenki että vika on mekaaninen.

                          asetukset pitäis muuten olla sun ohjeitten mukaisesti paitsi käytän tuota itb ohjaustyyliä
                          Kokeile eka että kdfi:n lähtö varmasti pelaa halutulla tavalla, esim. vaikka lamppu solenoidin tilalle josta näät pelaako oikein. Sit jos se on ok, niin mekaanista vikaa metsästään. Esim. Jumittava ohjausventtiili. Vanosta voi käsin nsosutella ees taas, esim. paineilmsn avulla:

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1183
                            • lahti

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Kokeile eka että kdfi:n lähtö varmasti pelaa halutulla tavalla, esim. vaikka lamppu solenoidin tilalle josta näät pelaako oikein. Sit jos se on ok, niin mekaanista vikaa metsästään. Esim. Jumittava ohjausventtiili. Vanosta voi käsin nsosutella ees taas, esim. paineilmsn avulla:
                            https://youtu.be/MVPWL-tQG2s
                            okei tarvii alkaa testailee, viikonpäästä dynoaika varattu että pakkohanse vika on selvitettävä
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1183
                              • lahti

                              hmm

                              vanoksen ohjaus toimii niinkuin pitää ja paineilmalla ajettu vanosta edestakas, ainaki äänen perusteella pelaa mutta käynissä ei vaikka antaa suoraa virtaa, vanos ei sano yhtää mitää, eli siellä ei kulje öljyä riittävällä paineella? letkun kun irroitti sieltä ei tullut kuin tippa öljyä, eikös sieltä pitäis vähän enemmän valahtaa? olenkohan laittanut ö-paine anturin ja vanoksen letkun ristiin ja se ei pelaisi sen takia onko edes mahdollista?
                              Last edited by mige95; 23-05-2017, 14:42.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1183
                                • lahti

                                Originally posted by mige95 View Post
                                vanoksen ohjaus toimii niinkuin pitää ja paineilmalla ajettu vanosta edestakas, ainaki äänen perusteella pelaa mutta käynissä ei vaikka antaa suoraa virtaa, vanos ei sano yhtää mitää, eli siellä ei kulje öljyä riittävällä paineella? letkun kun irroitti sieltä ei tullut kuin tippa öljyä, eikös sieltä pitäis vähän enemmän valahtaa? olenkohan laittanut ö-paine anturin ja vanoksen letkun ristiin ja se ei pelaisi sen takia onko edes mahdollista?
                                letku oikeessa paikassa ja öljyä letkusta tulee ei siitä pitäis kiinni olla, täytyy huomenna ottaa venttiilikoppa pois ja katsoa kääntyykö nokka kun vanosta ajaa paineilmalla, ei enää tuu muuta mielee vikakohteeks kun nokan päässä oleva "boori pultti" joka on irroitettu nokkien hionnan ajaksi, laitoin sen kiinni pulttipyssyllä nokkaa kädessä pitämällä, voi olla että ei ole mennyt riittävän kireellä ja nyt ajossa auennut?
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎