Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    E36 m52b28 kiekkamittari

    Noniin elikkä tänään jaksoin tuon mittariston kanssa ihmetellä joten tässäpä selkeä ohje jos joku saman asian kanssa painii.

    Ecun liittimestä pinnistä 36 suora johto mittariston 1liittimen(valkoinen) pinniin 20. Ja siis johto molemmista päistä poikki jotta uusi johto ohittaa kaikki kummajaiset väliltä.

    Tämä ei vielä yksin riittänyt vaan tunerstudiosta pitää vielä vaihtaa se tacho output pin ign(js10) arvoon kun oletuksena siellä oli ac1.

    Ja lämpömittari herää samalla
    Last edited by Tikkunen85; 31-03-2019, 20:03.

    Comment

    • Tikkunen85
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 892
      • Paltamo

      Sytkäkivien virranrajoittimet

      Olisiko kellään heittää selvää how to ohjetta noiden ohitukseen KDFI 1.4 m52 levyssä.

      Pazi88 olikin johonkin topikkiin laittanut m50 ja m52 kuvat, mutta tässä nuo rajoittimet on toisella puolella levyä kuin itse nuo sytkämorkulat eli lieneekö vanhat kuvat jostain aiemmasta versiosta:think

      Pakko kysellä tyhmiä ja rämpiä tämän kdfi:n kanssa kun elektroniikka ymmärrys ei riitä speeduinon kanssa pelaamiseen ja kukkaro on erimieltä ns. oikeista moottorinohjaimista

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Minkäslaisia asetuksia tuohon sequentiaaliseen suihkutukseen pitää laittaa :think M50NV jos jotain väliä.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          Originally posted by Maikkeli View Post
          Minkäslaisia asetuksia tuohon sequentiaaliseen suihkutukseen pitää laittaa :think M50NV jos jotain väliä.
          Ei onnistu seqventiaalinen suihkutus kdfi:llä

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 565
            • Ulvila

            -----
            Last edited by bmw89; 08-03-2020, 11:07.
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jep onhan tuossa kdfi:ssä laatu vähän mitä sattuu ja prossukortilta puuttuu kokonaan suojaukset jännitepiikkien tms. varalta, niin kummasti noita menee välillä selittämättömästi pimeäksi..
              .
              Mulla tuossa harasteessa nyt V1.4 pnp purkki käytössä. Meneekö laadun/suojausten heikkouden piikkiin, vai onko mulla nyt joku asetus perseellään?

              Oireena että vapaalla tai hyvin kevyessä kiihdytytyksessä kun pitää kierroksia n.5300-5500 hetken aikaa, niin ilmeisesti sytkä katoaa kokonaan pois pelistä ja palautuu kun saavuttaa joutokäyntikierrokset.

              Jos kaasua pitää painettuna yhtään kun sytkä(?) lopettaa toimintansa ja kierrokset tippuu, pamauttaa putkessa helvetin kovaa.
              Välillä kierrokset jää humppaamaan tyhjäkäynnin kohdalle ja vaatii uudelleen käynnistyksen jolloin pelaa taas normaalisti, välillä pelaa suoraan ihan normaalisti kun kierrokset ensin tippuu tuonne joutokäynnille saakka.

              Kovemmalla kuormituksella, esim kiihdyttäessä täyskaasulla kelaa ihan normaalisti rajoittajalle saakka. Muutenkin pelaa ihan normaalisti, mutta ainoastaan tuolla päälle 5k rpm tulee kyseinen häikkä.:think

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 507
                • Tuusula

                Moottorina m60b40 ja moottorinohjauksena kdfi. Uudet bremin tarvikepuolat ja tulppina nkg bcr8es 0,5 kärkivälillä. 0,5bar ahdoilla toimii, mutta isommilla ahdoilla ahdoilla alkaa pätkimään. Polttoaineena e85 ja ennakkoa kokeiltu 15-25 välillä. Moottori pyörii hukkakipinämoodissa, saako tuon pyörimään sekventiaali sytytyksellä asetuksia muuttamalla ja onko sillä mitään vaikutusta kipinän riittävyyteen? Olen jo hommannut bosch p65 puolat tarkoituksena laittaa ne seuraavaksi. Onko kdfi kipinänrajottimien poistosta hyötyä ja onko itse tehtävissä m60 kdfi :hin? Onko muita vinkkejä miten pääsisi pätkimisestä eroon?
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  Moottori pyörii hukkakipinämoodissa, saako tuon pyörimään sekventiaali sytytyksellä asetuksia muuttamalla

                  Ei saa.



                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  ja onko sillä mitään vaikutusta kipinän riittävyyteen?

                  On, jos ongelma ei olisi purkin puolella.



                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  Olen jo hommannut bosch p65 puolat tarkoituksena laittaa ne seuraavaksi. Onko kdfi kipinänrajottimien poistosta hyötyä ja onko itse tehtävissä m60 kdfi :hin?

                  Se virranrajoitus "systeemi" on se ongelma, ja jos poistat sen niin otat riskin syttykivien käryämisestä kun niiden jäähdytys on alunperin puuttellinen kdfi:ssä



                  Originally posted by -kalevi- View Post
                  Onko muita vinkkejä miten pääsisi pätkimisestä eroon?

                  Mitäpä luulet? Speeduino
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Mitäpä luulet? Speeduino
                    Oma tietotaito ei riitä speeduinon rakentamiseen...
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                    Comment

                    • ippeex
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 99
                      • Suomi

                      Kannattaako vaivautua kytkemään laajakaistaa kdfi perään vai mennä suosiolla erillisellä mittarilla? taitaa noista löytyä myös outputti eculle jos haluaa

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎