Kiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Tarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.
Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.
Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.Last edited by fraatti; 15-09-2017, 00:25.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTee View PostKiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?
Ediabas.ini:iin laita:
Interface = ENET
tällä muistaakseni meni. Omassa autossa ei ENET:tiä niin en pääse koittamaan.
Originally posted by fraatti View PostTarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.
Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.
Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.
M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTee View PostMuutin heti aluksi interfaceksi ENET, kokeilin myös valmista tiedostojen joukossa ollutta ediabas-konfigurator softaa mutta autoon ei saa yhteyttä. Vasemmassa alanurkassa näkyvä virhe on muistaakseni "illegal parameter".
Koititko sitä ecun detektointia: Main->Detect Ecu->Detect ? Sen pitäis toimia jos kaikki on kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostEdiabas.ini:iin laita:
Uusimmassa on aika paljon käännöksiä loggausta varten. Kannattaa tehdä "Custom Job", niissä on myös käännetyt englanniksi, ainakin yleisimmät. Ne käännökset on siellä custom job ikkunan oikealla reunalla.
M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja
En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKatos niimpä näyttää olevan.
En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?
Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.
Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.Last edited by pheno; 22-09-2017, 21:09.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostHyvä havainto !
Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.
Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Noniin, pääsin testailemaan.
Pari kysymystä.
Autona E46 M54B30 moottorilla ja MS43 (MS430DS0) moottorinohjauksella.
MS43 serial ei näytä mitään? Vai teenkö jotain väärin? Eli esimerkkikuvassa valittu vanos, mutta ruutu on tyhjä.
Jos valitsen tuon ylemmän "MS43.0 fuer M54 EWS 3", niin oletattavasti kaikki arvot on näkyvillä, koska lista on pitkä.
EDIT: Vastaan itselleni ja muille jotka mahdollisesti miettii samaa. Ini-tiedostossa oli COM=9 eikä COM=1. Hyvin toimii kun muutti sen COM=1
Sitten aiheeseen:
Mitä tarkoittaa NW_ROHWERT_EIN_RAW ja NW_ROHWERT_AUS_RAW?
Täytyy kyllä sanoa että hyvää työtä Phenolta! Pakko arvostaa.Last edited by |makke; 07-11-2017, 22:04.
Comment
-
-
Ms43 ds3 serialista pitäs löytyä additive ja multiplicaptive bensa adaptaatio ihan englanniksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment