Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    Kiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?
    Last edited by TuomasTee; 13-09-2017, 22:49.
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Tarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.

      Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.

      Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.
      Last edited by fraatti; 15-09-2017, 00:25.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by TuomasTee View Post
        Kiitoksia! Nyt on asennus onnistunut mutta yhteyttä autoon ei ole vielä saatu. Ediabas.ini asetukset pitää varmaan laittaa ENET kaapelille kohdalleen? Mitkä oikeat asetukset ovat, pitääkö useasta kohdasta muuttaa?


        Ediabas.ini:iin laita:

        Interface = ENET

        tällä muistaakseni meni. Omassa autossa ei ENET:tiä niin en pääse koittamaan.

        Originally posted by fraatti View Post
        Tarvis M57TU:ta loggailla ja viimeksi loggaus tuotti saksankielistä dataa. Onko tuohon käännöksiä olemassa tai onko niitä helppo tehdä.

        Ongelmana on siis se että hiukan yli 3500 kierroksen kohdalla auto vedot loppuvat hetkellisesti. Johtunee softasta ja sen puukottaminen auttanee. Olikos tuossa tyypillinen ongelma se että ahdot karkaavat? Tämä vaatinee sen että auto on kunnolla lämmin eli reilun pitkä siivu ajoa pitää olla taustalla.

        Toinen "ongelma" liittyy siihen että hiukan rontin 2000 kierroksilla veto on aaltomaista. Epäilen että mahtaako tämä johtua siitä että väännönrajoituskartta loppuu käsittääkseni noille tietämille ja jos sallittu vääntö /pyynti on sen jälkeen reilusti suurempi niin tämä tekee tietyssä kohdassa sen että muutos on sen verran suuri että sopivasti kierrosluvun kohdalla moottori saattaa olla tilassa jossa muutos on liian nopea suhteessa kierrosluvun kasvuun. Loggaus saattaisi antaa kuvaa siitä olenko oikeassa.
        Uusimmassa on aika paljon käännöksiä loggausta varten. Kannattaa tehdä "Custom Job", niissä on myös käännetyt englanniksi, ainakin yleisimmät. Ne käännökset on siellä custom job ikkunan oikealla reunalla.

        M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          Muutin heti aluksi interfaceksi ENET, kokeilin myös valmista tiedostojen joukossa ollutta ediabas-konfigurator softaa mutta autoon ei saa yhteyttä. Vasemmassa alanurkassa näkyvä virhe on muistaakseni "illegal parameter".
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by TuomasTee View Post
            Muutin heti aluksi interfaceksi ENET, kokeilin myös valmista tiedostojen joukossa ollutta ediabas-konfigurator softaa mutta autoon ei saa yhteyttä. Vasemmassa alanurkassa näkyvä virhe on muistaakseni "illegal parameter".
            Ok, kumma juttu.

            Koititko sitä ecun detektointia: Main->Detect Ecu->Detect ? Sen pitäis toimia jos kaikki on kunnossa.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by pheno View Post
              Ediabas.ini:iin laita:
              Uusimmassa on aika paljon käännöksiä loggausta varten. Kannattaa tehdä "Custom Job", niissä on myös käännetyt englanniksi, ainakin yleisimmät. Ne käännökset on siellä custom job ikkunan oikealla reunalla.

              M57TU:sta löytyy hirveesti logattavia arvoja
              Katos niimpä näyttää olevan.

              En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by fraatti View Post
                Katos niimpä näyttää olevan.

                En vain saanut logattu esim kierroslukua/sylinteri tai suuttimen korjausarvoa/sylinteri. Osaatko sanoa mikä tuohon auttaisi?
                Hyvä havainto !

                Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.

                Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.
                Last edited by pheno; 22-09-2017, 21:09.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Originally posted by pheno View Post
                  Hyvä havainto !

                  Siinä pitää käynnistää ensin oikea jobi START_SYSTEMCHECK_XXXXXX, INPA osaa ton tehdä automaagisesti. En ole tässä ees tajunnut tehdä vastaavaa.

                  Mikä se sun ecu oli ? Voisin tehdä ohjelmaan jonkun lisätoiminnon, että saisi nuo toimimaan helpommin. Oot kanssa näköjään Tampereelta, niin voisi tätä joskus kattella paikan päällä.
                  Mikäli vain suinkin jaksat.. ecu tais olla d62m57b0.prg... tarkoituksen siis saada logiin jotain joka kielisi viallisesta suuttimesta. Tuntuu olevan melkoisen haastavaa löytää ongelmia aiheuttava paikka... logista saattaisi löytää jotain mikä ei välttämättä muuten osu silmiin...
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    Onko jollain tätä ohjelmaa käytössä Vaasan alueella? Täällä olisi yksi potilas

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by |makke View Post
                      Onko jollain tätä ohjelmaa käytössä Vaasan alueella? Täällä olisi yksi potilas
                      Ei kovin paljon vaadi tietämystä, jos on Ediabas yms. asennettu toimintaan. Oon laittanu youtubeen muutamia videon loggauksesta.

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        Originally posted by pheno View Post
                        Ei kovin paljon vaadi tietämystä, jos on Ediabas yms. asennettu toimintaan. Oon laittanu youtubeen muutamia videon loggauksesta.
                        Jees, luin koko threadin läpi tässä INPA:a ja kaapelia odotellessa :think
                        Suomen posti näyttää voimansa

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          Noniin, pääsin testailemaan.

                          Pari kysymystä.

                          Autona E46 M54B30 moottorilla ja MS43 (MS430DS0) moottorinohjauksella.

                          MS43 serial ei näytä mitään? Vai teenkö jotain väärin? Eli esimerkkikuvassa valittu vanos, mutta ruutu on tyhjä.



                          Jos valitsen tuon ylemmän "MS43.0 fuer M54 EWS 3", niin oletattavasti kaikki arvot on näkyvillä, koska lista on pitkä.

                          EDIT: Vastaan itselleni ja muille jotka mahdollisesti miettii samaa. Ini-tiedostossa oli COM=9 eikä COM=1. Hyvin toimii kun muutti sen COM=1

                          Sitten aiheeseen:
                          Mitä tarkoittaa NW_ROHWERT_EIN_RAW ja NW_ROHWERT_AUS_RAW?





                          Täytyy kyllä sanoa että hyvää työtä Phenolta! Pakko arvostaa.
                          Last edited by |makke; 07-11-2017, 22:04.

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            Pystyykö Test0:lla loggaamaan fuel trimmejä? Mikä mahtaa noista saksan sepustuksista olla?
                            M54B30 MS43

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11086
                              • Oulu

                              Ms43 ds3 serialista pitäs löytyä additive ja multiplicaptive bensa adaptaatio ihan englanniksi.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • |makke
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 847
                                • Vaasa

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Ms43 ds3 serialista pitäs löytyä additive ja multiplicaptive bensa adaptaatio ihan englanniksi.
                                Hmm, etin siis short term fuel trimmejä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎