Kenelläkään heittää linkkiä, varmasti toimivaan inpa pakettiin?
Diagnostiikka läppäri työnalla ja edellisessä inpassa ei ole tarvittavia uudempia filuja.
DIS esys yms jutut kiinnostaa
E61 530XDA 2008 vaihdoin ledit peruutusvaloihin (canbus error free, Kiinasta). Nyt käynnistyksen yhteydessä pakkivalot vilkahtelevat ja tulee rear backing light right-herja. Haulla löysin ehdotuksen että asetuksista valojen käynnistyksen yhteydessä tehtävän Cold Testin pois ottamalla ongelma korjaantuisi.
Onko Lohjalla / lähialueella herrasmiestä (tai naista) joka tällläisen käpistyksen osaisi/viitsisi tehdä?
Kysytään nyt tässä säikeessä,vaikka ei ihan tänne kuulu.(ylipäätään bmw palstalle)
Minulla tuollainen K+Dcan kaapeli ja nyt kiinnostaisi myös vw konsernin autoja tutkia.
Tietääkö kukaan käykö tuo vag-com softan kanssa vai pitääkö olla eri kaapeli?
Viittiskö joku auttaa tietämätöntä? Tarkoitus olis päästä käsiksi -03 e39:iin, ja tuli ostettua e-villeltä K+DCAN USB -kaapeli. Tarviikos tuosta nyt juottaa pinnit yhteen, ja miten saan ohjelman pelittämään joko windows 8 tai 10?
Juuri noin, liitinongelmaa minäkin epäilen, koska murheet alkoi juurikin polttimoiden vaihdon jälkeen ja silloin umpiot oli ekan kerran irti.
Auto on 2006 mallin X3 ja siinä on tosiaan kaksi liitintä ulos per umpio.
Käytin eilen umpiot irti, irroitin modulit umpioista ja varmistin, että modulit ja muut liittimet on kunnolla kiinni. Ehkä siellä on joku häbä vielä liitoksissa.
Ai niin, nyt tuli mieleen, että oikean puolen umpion moninapaliittimestä meni aikoinaan se lukitusklipsi rikki. Ehkä se liitin ei puristu tarpeeksi tiukkaan vastakappaletta vasten ilman sitä lukitsinta. Saisikohan niitä varaosina..
Kovasti kuulostais siltä että liitin ei ole kunnolla paikallaa tai jostain muusta syystä tullut kontaktihäiriötä. Umpioissa on smc-moduulit jotka kääntää valoja, jomman kumman puolen kommunikaatio-ongelma kun tulee niin koko järjestelmä deaktivoituu. Pre-lci valoissa umpioon menee kaksi liitintä, uudemmissa yksi.
Juu, kyllä pariin otteeseen on tullut harjoiteltua "ajovalot pura ja kasaa" -operaatiota kun on loppunut luotto omiin tekemisiin. Kyllä piuhat on kiinni.. uskoisin :-D
Pitäneepä hätistellä Bönttiä, jos tämä homma ei ala pian avautumaan omin voimin.
Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.
Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/
Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"
Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..
Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.
Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.
Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..
Böntti Tampereella ainaki osaa auttaa, mutta mitä kurvivaloihin tulee, niin onhan kaikki liittimet umpioissa kunnolla kiinni. Jonku aikaa sitte oli vastaavanlainen ongelma ja yks liitin ei ollu perillä asti.
Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.
Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/
Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"
Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..
Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.
Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.
Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..
Paljonko kuuluis olla rate Pre-injection m57d30? Ongelmana siis pitkä päivän eka starttaus, ekan startin jälkeen ok. Siirtopaineet, suuttimien korjausarvot jne muut ok. Suuttimien ohivuototesti tehtävä viel.
Leave a comment: