INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettipepe
    replied
    Uusin toimiva INPA

    Kenelläkään heittää linkkiä, varmasti toimivaan inpa pakettiin?
    Diagnostiikka läppäri työnalla ja edellisessä inpassa ei ole tarvittavia uudempia filuja.
    DIS esys yms jutut kiinnostaa

    Privaa tulemaan.

    Leave a comment:


  • Kimmo OK
    replied
    E61 530XDA 2008 vaihdoin ledit peruutusvaloihin (canbus error free, Kiinasta). Nyt käynnistyksen yhteydessä pakkivalot vilkahtelevat ja tulee rear backing light right-herja. Haulla löysin ehdotuksen että asetuksista valojen käynnistyksen yhteydessä tehtävän Cold Testin pois ottamalla ongelma korjaantuisi.

    Onko Lohjalla / lähialueella herrasmiestä (tai naista) joka tällläisen käpistyksen osaisi/viitsisi tehdä?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Kysytään nyt tässä säikeessä,vaikka ei ihan tänne kuulu.(ylipäätään bmw palstalle)

    Minulla tuollainen K+Dcan kaapeli ja nyt kiinnostaisi myös vw konsernin autoja tutkia.
    Tietääkö kukaan käykö tuo vag-com softan kanssa vai pitääkö olla eri kaapeli?

    Leave a comment:


  • 320bmw
    replied
    Viittiskö joku auttaa tietämätöntä? Tarkoitus olis päästä käsiksi -03 e39:iin, ja tuli ostettua e-villeltä K+DCAN USB -kaapeli. Tarviikos tuosta nyt juottaa pinnit yhteen, ja miten saan ohjelman pelittämään joko windows 8 tai 10?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Jaa se oli x3, sen liittimien lukumäärästä en tiedä mutta vahingossa meni oikein.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Juuri noin, liitinongelmaa minäkin epäilen, koska murheet alkoi juurikin polttimoiden vaihdon jälkeen ja silloin umpiot oli ekan kerran irti.

    Auto on 2006 mallin X3 ja siinä on tosiaan kaksi liitintä ulos per umpio.
    Käytin eilen umpiot irti, irroitin modulit umpioista ja varmistin, että modulit ja muut liittimet on kunnolla kiinni. Ehkä siellä on joku häbä vielä liitoksissa.

    Ai niin, nyt tuli mieleen, että oikean puolen umpion moninapaliittimestä meni aikoinaan se lukitusklipsi rikki. Ehkä se liitin ei puristu tarpeeksi tiukkaan vastakappaletta vasten ilman sitä lukitsinta. Saisikohan niitä varaosina..

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Kovasti kuulostais siltä että liitin ei ole kunnolla paikallaa tai jostain muusta syystä tullut kontaktihäiriötä. Umpioissa on smc-moduulit jotka kääntää valoja, jomman kumman puolen kommunikaatio-ongelma kun tulee niin koko järjestelmä deaktivoituu. Pre-lci valoissa umpioon menee kaksi liitintä, uudemmissa yksi.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Juu, kyllä pariin otteeseen on tullut harjoiteltua "ajovalot pura ja kasaa" -operaatiota kun on loppunut luotto omiin tekemisiin. Kyllä piuhat on kiinni.. uskoisin :-D

    Pitäneepä hätistellä Bönttiä, jos tämä homma ei ala pian avautumaan omin voimin.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Löytyisikö kollegoilta jelppiä..

    Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.

    Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/

    Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"

    Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..

    Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.

    Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.

    Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..
    Böntti Tampereella ainaki osaa auttaa, mutta mitä kurvivaloihin tulee, niin onhan kaikki liittimet umpioissa kunnolla kiinni. Jonku aikaa sitte oli vastaavanlainen ongelma ja yks liitin ei ollu perillä asti.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Löytyisikö kollegoilta jelppiä..

    Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.

    Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/

    Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"

    Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..

    Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.

    Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.

    Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..

    Leave a comment:


  • Henkka90
    replied
    Paljonko kuuluis olla rate Pre-injection m57d30? Ongelmana siis pitkä päivän eka starttaus, ekan startin jälkeen ok. Siirtopaineet, suuttimien korjausarvot jne muut ok. Suuttimien ohivuototesti tehtävä viel.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mittaristo -> activate -> oil service reset (tjsp, ei voi erehtyä)
    Onkohan mulla joku pula-ajan versio, kun mielestäni tuolla polussa sitä ei ollut.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    miten inpalla tehdään öljynvaihtoresetti tai miksi ikinä kutsutaankaan sitä kilsojen nollausta?
    Mittaristo -> activate -> oil service reset (tjsp, ei voi erehtyä)

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    miten inpalla tehdään öljynvaihtoresetti tai miksi ikinä kutsutaankaan sitä kilsojen nollausta?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ei näy ainakaan F-sarjan infokoodit vaikka miten päin vääntää tuota configia. Istalle tuntemattomat vikakoodit kyllä tulee näkyviin.

    Leave a comment:

Working...
X