INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aksu_j
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Hmm...
    En helpommin osaa enää selittää mutta siis näin :
    Onko tässä ne pinnit mitä tarkoitat, jos on niin ne ei ole yhdessä. Pitääkö ottaa kolvi kauniiseen käteen?

    Ja konehuoneesta en löytänyt pikaisella tonkimisella liitintä, missä sen pitäisi olla?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by aksu_j View Post
    Autona on E46 330d M57, INPA asennettu ohjeiden mukaan, latency on 1 ja ajurit on mukamas asennettu.

    INPA:lla pääsee käsiksi pelkästään moottorin purkkiin, vikakoodit yms saa luettua ok mutta kun yritän päästä esim huoltovalot nollaamaan instrument clusterista niin antaa herjan

    Variant Checking

    IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped


    Piuha on kiinasta K+DCAN USB interface


    Osaako joku jeleppiä?
    Onko autossa sisällä obd2 liitin ja konehuoneessa pyöreä diagnostiikkaliitin?

    jos näin niin täytyy käyttää konehuoneen liitintä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by aksu_j View Post
    Autona on E46 330d M57, INPA asennettu ohjeiden mukaan, latency on 1 ja ajurit on mukamas asennettu.

    INPA:lla pääsee käsiksi pelkästään moottorin purkkiin, vikakoodit yms saa luettua ok mutta kun yritän päästä esim huoltovalot nollaamaan instrument clusterista niin antaa herjan

    Variant Checking

    IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped


    Piuha on kiinasta K+DCAN USB interface


    Osaako joku jeleppiä?
    Onko pinnit 7&8 yhdessä?

    Leave a comment:


  • aksu_j
    replied
    Autona on E46 330d M57, INPA asennettu ohjeiden mukaan, latency on 1 ja ajurit on mukamas asennettu.

    INPA:lla pääsee käsiksi pelkästään moottorin purkkiin, vikakoodit yms saa luettua ok mutta kun yritän päästä esim huoltovalot nollaamaan instrument clusterista niin antaa herjan

    Variant Checking

    IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped


    Piuha on kiinasta K+DCAN USB interface


    Osaako joku jeleppiä?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Mikä mättää, kun en pääse Inpalla kiinni N47:n moottorinohjaimeen, mutta muhin moduleihin kylläkin? Eli body, chassis jne saa yhteyden, mutta engine-> N47 ei onnistu. Kaapeli ja softa Bcablesilta, auto 318d 12/2010.
    Originally posted by huupi View Post
    Koneesta särkyi kovalevy ja siitä seuraten Inpan uudelleen asennus uudelle levylle. Nyt Engine -> DDE N47 antaa seuraavanlaisen ilmoituksen:



    Tarkoittaako tuo nyt, että yhteys periaatteessa toimii, mutta versiot ei täsmää?
    Kiitos Kissvesalan, Inpa saatiin pelittään. Ihan tarkkaan en tiedä mitä siinä tapahtui, ilmeisesti datenit oli vanhoja ja puuttuiko sieltä joku rivinpätkä koodia, mutta joka tapauksessa nyt toimii.

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Juhani88 View Post
    Ongelmia inpan kanssa... Sain näkyviin vihdoin valikot mutta ei suostu yhdistämään autoon. Battery ja ignition kohdissa kuitenki täpät mustana. Antaa virheilmoituksen "error compiling script file". Eli ilmeisesti jokin tiedosto uupuu? Miten ton saisi nyt toimimaan...?
    Auto on e61 vm. 2004
    Starttaa Inpa Inpaload.exestä, ei Inpa.exestä, josta tulee tuo herja aina kun yrittää mennä johonkin purkkiin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Juhani88 View Post
    Ongelmia inpan kanssa... Sain näkyviin vihdoin valikot mutta ei suostu yhdistämään autoon. Battery ja ignition kohdissa kuitenki täpät mustana. Antaa virheilmoituksen "error compiling script file". Eli ilmeisesti jokin tiedosto uupuu? Miten ton saisi nyt toimimaan...?
    Auto on e61 vm. 2004
    Helpoimmin saat toimimaan lataamalla sellaisen version, jossa on kaikki tarvittavat tiedostot mukana.

    Leave a comment:


  • Juhani88
    replied
    Ongelmia inpan kanssa... Sain näkyviin vihdoin valikot mutta ei suostu yhdistämään autoon. Battery ja ignition kohdissa kuitenki täpät mustana. Antaa virheilmoituksen "error compiling script file". Eli ilmeisesti jokin tiedosto uupuu? Miten ton saisi nyt toimimaan...?
    Auto on e61 vm. 2004

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Tuollaisen ilmoituksen antaa, kun valitsee Engine->DDE7 N47
    Koneesta särkyi kovalevy ja siitä seuraten Inpan uudelleen asennus uudelle levylle. Nyt Engine -> DDE N47 antaa seuraavanlaisen ilmoituksen:



    Tarkoittaako tuo nyt, että yhteys periaatteessa toimii, mutta versiot ei täsmää?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No minkä virheilmoitukset saat?
    Originally posted by huupi View Post
    Öh... En tarkalleen ottaen muista. Tämä täytyy tarkistaa. Kuitenkin MS45:een pääsen ja saan luettua vikakooditkin. Ongelmana on siis ollut moottorin vikavalon palaminen.
    Tuollaisen ilmoituksen antaa, kun valitsee Engine->DDE7 N47

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No minkä virheilmoitukset saat?
    Öh... En tarkalleen ottaen muista. Tämä täytyy tarkistaa. Kuitenkin MS45:een pääsen ja saan luettua vikakooditkin. Ongelmana on siis ollut moottorin vikavalon palaminen.
    Last edited by huupi; 21-03-2016, 06:45.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Mikä mättää, kun en pääse Inpalla kiinni N47:n moottorinohjaimeen, mutta muhin moduleihin kylläkin? Eli body, chassis jne saa yhteyden, mutta engine-> N47 ei onnistu. Kaapeli ja softa Bcablesilta, auto 318d 12/2010.
    No minkä virheilmoitukset saat?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Mikä mättää, kun en pääse Inpalla kiinni N47:n moottorinohjaimeen, mutta muhin moduleihin kylläkin? Eli body, chassis jne saa yhteyden, mutta engine-> N47 ei onnistu. Kaapeli ja softa Bcablesilta, auto 318d 12/2010.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Iltaa, hopean johdo ongelmaa tarjolla

    Eli onkelmaa K+DCan piuhan kanssa. Aiemmin oli sininen K-can(?) piuha jolla toimi windows10:sessa inpa hyvin e46sen kanssa.
    No hukkasin johdon ja ostin tämän hopean johdon.

    BMCable(aiemman johdon softa) launcheri ei edes tunnista koko lakua. Luin ulkomaalaisia bimmerifoorumeita ja varmistin com1:sen obd.inistä joka on windows kansiossa, ebidias.inissäkin oli tarvittavat ip-osoitteet ja interface oli STD:OBD. Laitehallinnan com1 ja viive 1ms on ok. Koitin poistaa laitehallinnan porteista laitteen ja päivittää muttei auttanu. Inp valittaa ku ottaa enginen tai minkä tahansa moduulin, IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed. DCAN utility ohjelmaakin kokeilin auton virtojen ollessa pääl mutta sanoo vaan echo timeout. Dos pohjainen sama ohjelma sanoo ettei connectori ole kiinni.

    On tarkistettu kaikki mitä tuo inpa.pdf neuvo mut ei.. Kokeilin jopa kolvata 7 ja 8 pinnit liittimestä yhteen niinku neuvotaan ei auttanut. Jondunko ostaa vanhemman ja aiemman mallise sinisen piuhan taas.. Jäi viel mietityttää, aiemmalla johdolla oli com1 ja tällä piuhal oli com3, muutin sen takas 1 koska obd.ini windows kansiossa ei anna muuttaa sieltä.

    Plz help!

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Kiitos vastauksesta! Ok, tarvii olla tarkkana. Ja jättää sitten tekemättä, jos ei ole satavarma. Ajattelisin tuon vikakoodien luvun olevan vielä riittävän turvallisilla vesillä, kun autolta vaan kysytään dataa eikä sinänsä syötetä mitään. Toinen mikä kiinnostaa on tarkastella DPF:n polttoja. Mahtaako siihen löytyä ohje jostain?

    Mulla on siis tarkalleen tämä setti:
    Last edited by AK-87; 05-02-2016, 17:36.

    Leave a comment:

Working...
X