INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Mistä vuosimallista eteenpäin e36:een saa yhteyden Inpa:lla ja tavallisella k+dcan kaapelilla? Muistelen että viimeisissä malleissa tämä toimisi. Saako näihin vanhempiin ADS interferencen vaativiin malleihin yhteyttä millään yleismallin testerilläkään kuten Autocom:lla?
    Kuten tuossa jo luki niin käytännössä m52 moottorisiin, eli 95-> pääsee noilla käsiksi moottorin ohjaukseen ainakin.
    ADS-kaapelilla ja inpalla sai jo useimpiin moduuleihin yhteyttä, mutta esim. m50 ja m42 moottorisiin ei ollenkaan, niihin pitäisi vissiin olla Dis.
    Autocomista ei kokemusta.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Mikä tämä skripti juttu on, kun ei auttanut uudelleen asennuksetkaan... onko se sitten vaan ettei toimi w10 kanssa..
    Last edited by Telehell; 04-06-2016, 20:58.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Mistä vuosimallista eteenpäin e36:een saa yhteyden Inpa:lla ja tavallisella k+dcan kaapelilla? Muistelen että viimeisissä malleissa tämä toimisi. Saako näihin vanhempiin ADS interferencen vaativiin malleihin yhteyttä millään yleismallin testerilläkään kuten Autocom:lla?
    Autocom toimii myös noihin vanhempiin.

    Ainakin 95 328 osasi jo jotain puhua k+dcan kaapelilla mutta kaikkiin moduuleihin ei muistaakseni saanut yhteyttä.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Mistä vuosimallista eteenpäin e36:een saa yhteyden Inpa:lla ja tavallisella k+dcan kaapelilla? Muistelen että viimeisissä malleissa tämä toimisi. Saako näihin vanhempiin ADS interferencen vaativiin malleihin yhteyttä millään yleismallin testerilläkään kuten Autocom:lla?

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kissavesalahan jo tuossa vastasi mitä tehdä. Eli pinnit 7&8 pitää yhdistää, että toimii. Tämän voi sitten tehdä juottamalla tai laittamalla sen katkaisijan väliin tai.. Kyllä niitä katkaisijalla varustettuja sekä pinnit yhteen kolvattuja piuhoja myydään.
    Jees, tänks.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Eli tähän ei siis myydä valmista kaapelia? Ja onko tämä oikea tapa menetellä: http://i.imgur.com/KWK9L.jpg ?
    Kissavesalahan jo tuossa vastasi mitä tehdä. Eli pinnit 7&8 pitää yhdistää, että toimii. Tämän voi sitten tehdä juottamalla tai laittamalla sen katkaisijan väliin tai.. Kyllä niitä katkaisijalla varustettuja sekä pinnit yhteen kolvattuja piuhoja myydään.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Ei voi vaan on vika siinä piuhassa. 7 ja 8 Pinni yhteen ja jos joskus tarttet sitä piuhaa e60/90 autoon missä on cic niin katkasija väliin.

    Eli tähän ei siis myydä valmista kaapelia? Ja onko tämä oikea tapa menetellä: http://i.imgur.com/KWK9L.jpg ?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Mistähän johtuu, kun luen inpalla tai ista-d:llä autoni diagnostiikkaa, niin en pääse inpalla kovinkaan kummosiin tietoihin, vain koneeseen. Ista-D:ssä taas en pääse alkuunkaan. Itse on syötettävä VIN-numero, mutta tämän jälkeen kun koittaa koittaa lukea autoa niin tämä tulee ilmoitukseksi: http://blog.wobd2.com/wp-content/upl...entified-2.jpg

    Kaverin autossa tosin toimivat kaikki kivat toiminnot kun lyön piuhani ja läppärin siihen. Hänen autonsa on 118D vm 2008 muistaakseni ja omani 320D -04.
    Olen lukenut, että piuhalla saattaisi olla osuutta asiaan. Oma piuhani on K+DCAN, missä ei ole tätä nappulaa jolla vaihtaa autokohtaisesti piuhan ominaisuutta. Voiko siinä olla syy, vai kenties muussa?
    Ei voi vaan on vika siinä piuhassa. 7 ja 8 Pinni yhteen ja jos joskus tarttet sitä piuhaa e60/90 autoon missä on cic niin katkasija väliin.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Mistähän johtuu, kun luen inpalla tai ista-d:llä autoni diagnostiikkaa, niin en pääse inpalla kovinkaan kummosiin tietoihin, vain koneeseen. Ista-D:ssä taas en pääse alkuunkaan. Itse on syötettävä VIN-numero, mutta tämän jälkeen kun koittaa koittaa lukea autoa niin tämä tulee ilmoitukseksi: http://blog.wobd2.com/wp-content/upl...entified-2.jpg

    Kaverin autossa tosin toimivat kaikki kivat toiminnot kun lyön piuhani ja läppärin siihen. Hänen autonsa on 118D vm 2008 muistaakseni ja omani 320D -04.
    Olen lukenut, että piuhalla saattaisi olla osuutta asiaan. Oma piuhani on K+DCAN, missä ei ole tätä nappulaa jolla vaihtaa autokohtaisesti piuhan ominaisuutta. Voiko siinä olla syy, vai kenties muussa?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied


    Johdot oli aikaisemmin oikarissa. Onko tuolle enään mitään tehtävissä?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Olethan koodannut ohjainlaitteet flässäyksen jälkeen? Löytyykö uif:stä CAS ja DME/DDE?
    Molemmat löytyy. Päivämäärät ja ja vinit kohdallaan.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Olethan koodannut ohjainlaitteet flässäyksen jälkeen? Löytyykö uif:stä CAS ja DME/DDE?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Mä oon kyllä melkoisen varma, että mulla on filuissa vikaa eikä ecussa.
    Ihan normaalisti pääsee lukemaan kaikki vikakoodit ja uifissa ei mtn erikoista näy.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tietää kyllä, ilman virtalähdettä ei pidä päivittää yhtään mitään. Akun jännite ei täydellä, uudellakaan akulla ole riittävä.

    Se on myös täysin normaalia että osassa ecuista on alustanumerona UIF:ssä yyyyyyy. Ehkä ei kannata korjata jos ei ole vikaa.

    Katso samasta UIF:stä että minkä ohjainlaitteen tiedot on sekaisin. EWS-synkka voi olla myös sekaisin.
    Eihän näissä kuuskympeissä ole kuin vikaa!
    Täytyy tsekkaa duunin jälkeen mitä sieltä löytyy. Mulla on semmonen mustikuva, että katsoin jo noi uifit ja ne oli ihan kunnossa. Kun yritän tehdä synkronointia, niin ilmoittaa että "no response from control unit".
    Mahtaako olla läppärin softassa vikaa? Kohta alkaa olla eurot halpoja meidän pihalla, kun joku tuon laittaa kuntoon!

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tietää kyllä, ilman virtalähdettä ei pidä päivittää yhtään mitään. Akun jännite ei täydellä, uudellakaan akulla ole riittävä.

    Se on myös täysin normaalia että osassa ecuista on alustanumerona UIF:ssä yyyyyyy. Ehkä ei kannata korjata jos ei ole vikaa.

    Katso samasta UIF:stä että minkä ohjainlaitteen tiedot on sekaisin. EWS-synkka voi olla myös sekaisin.
    Last edited by böntti; 19-04-2016, 22:37.

    Leave a comment:

Working...
X