INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MikkoJII
    replied
    Oon tässä nyt pari päivää tutkinut netistä tähän vikakoodinlukuun liittyviä asioita lähinnä englannin foorumeilta, mutta aika moni asia on epäselvä tai vähintäänkin sekavaa.

Tarkotukseni olisi tulevaisuudessa siis mahdollisesti koodaillakin tuolla win xp pro 32-bit sarjaportti läppärillä kunhan sen opin. Pääasiassa alkuun on kuitenkin tarkoitus harrastaa omien vehkeiden vikakoodien lukua ja autojen sielun elämän opiskelua. Tarkoitus on tosiaan lukea e32 ja e36 malleja ja myöhemmässä vaiheessa näistä malleista uudempia tai vaikka vanhempiakin, mutta niiden aika on sitten myöhemmin. Asentelin tuolle läppärille jo tuon Mike's Easy BMW Tools-paketin, mutta asennus tökkäs FTDI-ajureiden puuttumiseen? Piuhaa minulla ei siis vielä ole.

1. BMW DIS: Missä malleissa tämä on hyvä? Miten tämä eroaa INPAsta?

2. INPAN uudemman ja vanhempien versioiden erot?

3. INPAN SP DATEN ja .ipo-filut. Mitä nämä ovat? "Skriptejä" jotta INPA voi lukea vaikka e32 mallia?

4. EDIABAS: Mikä merkitys tämän versiolla on?

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Arvaa toimiiko se? se muuttaa kaikken muun kyllä englaniks, mutta ei vikakoodeija vielkään mukamas
    Mitä suotta. Google auttaa? Turhaa tollanen ENG noissa softissa.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Etkös jo toisessa topicissa kertonut ihan itse miten sen saa englanniksi?
    Arvaa toimiiko se? se muuttaa kaikken muun kyllä englaniks, mutta ei vikakoodeija vielkään mukamas

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Riippuisko vuosimallista tai jotain mutta ainakaan alkupään m52 malleissa ei minun usb-obd kaapelilla päässyt kun moottorin ohjaukseen ja airbag moduuliin ehkä.
    Mulla on alkupään m52 (7/95) ja ei kyllä minusta oo minkään muun kanssa ollu ongelmia kuin abs:ien. Jostain syystä niistä ei saa luettua livedataa vaikka koodien luku/nollaus onnistuu. Riippuu toki vähän softasta. INPA on nihkeä, mut carsoft esim. pelaa hyvin ja DIS.

Mut sit taas uudempi -97 316i, niin siinä kans pääsee joka purkkiin paitsi moottorinohjaukseen. M43:ssa kun on boschin ecu.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos e36:ssa on boschin moottorinohjaus, niin ainakin se moottorinohjaus vaatii ads-interfacen. Mut taas jos on siememsdin moottorinohjaus (m52), niin perus obd-usb piuhalla oon päässyt joka paikkaan kiinni. Boschin moottorinohjauksella varustetuissakin pääsee joihinkin bokseihin, vuosimallista riippuen.
    Riippuisko vuosimallista tai jotain mutta ainakaan alkupään m52 malleissa ei minun usb-obd kaapelilla päässyt kun moottorin ohjaukseen ja airbag moduuliin ehkä.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Jos e36:ssa on boschin moottorinohjaus, niin ainakin se moottorinohjaus vaatii ads-interfacen. Mut taas jos on siememsdin moottorinohjaus (m52), niin perus obd-usb piuhalla oon päässyt joka paikkaan kiinni. Boschin moottorinohjauksella varustetuissakin pääsee joihinkin bokseihin, vuosimallista riippuen.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Miten saa Inpan englaniksi, tai olisko kellään antaa linkkiä inpan english versioon
    Etkös jo toisessa topicissa kertonut ihan itse miten sen saa englanniksi?

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Miten saa Inpan englaniksi, tai olisko kellään antaa linkkiä inpan english versioon
    Last edited by tonnizi; 06-06-2017, 16:04.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Läppäri saatu. Onkos muuten Inpan versiolla väliä näiden vanhempien kans vai onko skripteillä ainut vaikutus?
    Vanhempien kanssa kannattaa ottaa joku vanhempi versio, niin paremmin löytyy englantia. Esim. INPA 3.01. Samalle koneelle voi myös laittaa useamman version, niin voi sitten käyttää uudempaa versiota uudempien autojen kanssa.

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    Tällä viikolla ostin Dell:n sarjaportillisen Windows XP läppärin. Mistäs ootte ostellu noita sarjaportti - OBD kaapeleita? Hintaa noilla näyttää valmiina olevan ihan kiitettävästi.

Tarkotus olis lukea ainakin e32 (m70 pata) ja e36 malleja. Oisko jollain heittää latauslinkkiä privalla valmiiseen pakettiin? :think

EDIT:
    No jaa, eipä se piuha kauheesti maksakaan, kokemuksia tämän myyjän piuhasta?
    http://www.ebay.de/itm/Adapter-1051-...BWcOAQVXxXC2uA
    Läppäri saatu. Onkos muuten Inpan versiolla väliä näiden vanhempien kans vai onko skripteillä ainut vaikutus?

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Joo tuohan onkin huomattavasti parempi, pitää laittaa tuommonen. Onko kokemuksia tuosta kaupasta ja sen rahdeista?
    Olen vuosia sitten tilannut pari kertaa, silloin ainakin tavarat tuli kuten pitääkin :think

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Eli homma ei toimi suoraan sarjaportista lähtevällä piuhalla ja 20-pinnin pistokkeella? :think

EDIT:
    Näköjään ei:
    http://www.ebay.de/itm/Tiny-ADS-Inte...cAAMXQlUNRMgzX
    Ainakin 6/96 e36:ssa sarjaportti-20pin tiny-ads piuhalla pääsee suurimpaan osaan moduuleista. Vanhempia en ole vielä koittanut.

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Itte ostaisin tämmösen, hieman monipuolisempi kun pääsee 3/2007 asti kiinni. :think
    Joo tuohan onkin huomattavasti parempi, pitää laittaa tuommonen. Onko kokemuksia tuosta kaupasta ja sen rahdeista?

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Eli homma ei toimi suoraan sarjaportista lähtevällä piuhalla ja 20-pinnin pistokkeella? :think

EDIT:
    Näköjään ei:
    http://www.ebay.de/itm/Tiny-ADS-Inte...cAAMXQlUNRMgzX
    Itte ostaisin tämmösen, hieman monipuolisempi kun pääsee 3/2007 asti kiinni. :think

Leave a comment:

• MikkoJII
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Noita vanhempia varten tarvit ADS-interfeissin.

EDIT:
    Näköjään ei:
    Last edited by MikkoJII; 04-06-2017, 19:27.

Leave a comment:

Working...
X