Originally posted by Jungar
View Post
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by HTK12 View PostScriptit/filut puuttuu M67:lle. Eli tarvitset nuo filut tai sitten asennat ISTA/DIS. E38:ssa oli tuotannon loppuun asti tuo pyöreä pistoke EUR malleissa.
Mistähän/keltähän nuo skriptit löytys? Toisaalta E65 alta ainaki löyty lukumahollisuus M67.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jungar View PostPotilaana olis E38 740D vanhalla pistokkeella ja ongelmana, että ei ole inpassa mahollisuutta edes tuolta moottorilta lukea koodeja, eli saiskaan mitenkään jollaki scripteillä E38:n alle M67 moottorin?
Yritin E65 kautta lukea, muttei päästäny käsiksi ja M57 kautta sama homma.
Onko jollaki kokemusta, mitä kautta pääsee käsiksi vai vaatiiko scriptit?
Muuten sain koodeja, mutta moottorilta en.
Leave a comment:
-
-
Potilaana olis E38 740D vanhalla pistokkeella ja ongelmana, että ei ole inpassa mahollisuutta edes tuolta moottorilta lukea koodeja, eli saiskaan mitenkään jollaki scripteillä E38:n alle M67 moottorin?
Yritin E65 kautta lukea, muttei päästäny käsiksi ja M57 kautta sama homma.
Onko jollaki kokemusta, mitä kautta pääsee käsiksi vai vaatiiko scriptit?
Muuten sain koodeja, mutta moottorilta en.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKokeile toisella selaimella/koneella. Megasta lataaminen onnistuu itsellä ainakin normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostNeuvokaa joku poloista mistä saisi ladattua nuo SP Datenit jotka toimii e90 malleissa. Mega jostain syystä pätkäisee aina 97% kun yritän sieltä ladata.
Leave a comment:
-
-
Neuvokaa joku poloista mistä saisi ladattua nuo SP Datenit jotka toimii e90 malleissa. Mega jostain syystä pätkäisee aina 97% kun yritän sieltä ladata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostINPA jos käytät, niin ei noista päivityksistä ole oikeastaan mitään hyötyä kun softa pyörii yhtä nopeasti kuin ennen päivitystä. Toki koneen käynnistyminen ja muu käyttö nopeutuu, mutta INPA on niin kevyt, että päivittämällä se ei juuri nopeudu edes vanhalla koneella.
INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostTämä tulikin huomattua vähän tämän postauksen jälkeen, että OBD2 löytyykin muuten jo
Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.
INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostEt tarvitse toista piuhaa ellet aio lukea uudempia kuin 3/2007.. tuon mallin ADS palikassa on myös OBD2. Vanhoihin bemareihin toimii parhaiten DIS ja inpa. Inpasta ei tosiaan kannata sitten maksaa mitään.
Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostJoo Peto2 tuota suositteli edellisellä sivulla. Nyt on vaan enää epäselvää millä noita vanhempia kannattaa lukea. Osa suosittelee carsoftia, osa inpan vanhempaa versiota ja osa kertoo, että ei sillä inpan versiolla ole niin väliä kunhan ediabas on vanhemaa mallia. Suunnitelin, että tilaan Inpan ebaystä niin saan samalla obd2 piuhan ja softan niin onnistuu uudenpienkin lukeminen tulevaisuudessa. Vanhempien lukuun sitten jotain muuta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuo näyttää aivan oikealta letkulta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostTilasin tämän pari päivää sitten: http://www.one-stop-electronics.com/...&product_id=17
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNoihin vanhoihin kannattaa hankkia ads kaapeli niin toimiikin. Tuo paketti ei siis ole paras vaihtoehto niille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostOon tässä nyt pari päivää tutkinut netistä tähän vikakoodinlukuun liittyviä asioita lähinnä englannin foorumeilta, mutta aika moni asia on epäselvä tai vähintäänkin sekavaa.
Tarkotukseni olisi tulevaisuudessa siis mahdollisesti koodaillakin tuolla win xp pro 32-bit sarjaportti läppärillä kunhan sen opin. Pääasiassa alkuun on kuitenkin tarkoitus harrastaa omien vehkeiden vikakoodien lukua ja autojen sielun elämän opiskelua. Tarkoitus on tosiaan lukea e32 ja e36 malleja ja myöhemmässä vaiheessa näistä malleista uudempia tai vaikka vanhempiakin, mutta niiden aika on sitten myöhemmin. Asentelin tuolle läppärille jo tuon Mike's Easy BMW Tools-paketin, mutta asennus tökkäs FTDI-ajureiden puuttumiseen? Piuhaa minulla ei siis vielä ole.
1. BMW DIS: Missä malleissa tämä on hyvä? Miten tämä eroaa INPAsta?
2. INPAN uudemman ja vanhempien versioiden erot?
3. INPAN SP DATEN ja .ipo-filut. Mitä nämä ovat? "Skriptejä" jotta INPA voi lukea vaikka e32 mallia?
4. EDIABAS: Mikä merkitys tämän versiolla on?
Leave a comment:
-
Leave a comment: