INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jungar View Post
    Näinpäs olikin.

    Mistähän/keltähän nuo skriptit löytys? Toisaalta E65 alta ainaki löyty lukumahollisuus M67.
    E65 alta löytynee uudemman version lukumahdollisuus. Näin ulkomuistista heitettynä E38 taisi olla DDE 4.1 ja E65 vanhin oli DDE 5.1. Tuolla uudemmalla ei pysty lukemaan vanhempaa, joten siksi ei yhdistä. Tarvittavat filut löytyy googlettamalla/kokeilemalla eri versioita INPA:sta. INPA:n suurin ongelma on juurit tämä, että melkein joka versiosta puuttuu jotain. Siksi yhdeksi vaihtoehdoksi sanoin ISTA:n asentamisen. Siinä tulee kaikkien ohjainlaitteiden lukemiseen tiedostot. Tällöin välttyy siltä, että tiedosto x puuttuu. Toki ISTA ei ole parhaimmillaan vanhojen autojen kanssa, mutta 2000-> toimii mielestäni jo hyvin. Toimii toki vanhempienkin kanssa riippuen vähän autosta ja käytetystä kaapelista.

    Leave a comment:


  • Jungar
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Scriptit/filut puuttuu M67:lle. Eli tarvitset nuo filut tai sitten asennat ISTA/DIS. E38:ssa oli tuotannon loppuun asti tuo pyöreä pistoke EUR malleissa.
    Näinpäs olikin.

    Mistähän/keltähän nuo skriptit löytys? Toisaalta E65 alta ainaki löyty lukumahollisuus M67.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jungar View Post
    Potilaana olis E38 740D vanhalla pistokkeella ja ongelmana, että ei ole inpassa mahollisuutta edes tuolta moottorilta lukea koodeja, eli saiskaan mitenkään jollaki scripteillä E38:n alle M67 moottorin?

    Yritin E65 kautta lukea, muttei päästäny käsiksi ja M57 kautta sama homma.

    Onko jollaki kokemusta, mitä kautta pääsee käsiksi vai vaatiiko scriptit?
    Muuten sain koodeja, mutta moottorilta en.
    Scriptit/filut puuttuu M67:lle. Eli tarvitset nuo filut tai sitten asennat ISTA/DIS. E38:ssa oli tuotannon loppuun asti tuo pyöreä pistoke EUR malleissa.

    Leave a comment:


  • Jungar
    replied
    Potilaana olis E38 740D vanhalla pistokkeella ja ongelmana, että ei ole inpassa mahollisuutta edes tuolta moottorilta lukea koodeja, eli saiskaan mitenkään jollaki scripteillä E38:n alle M67 moottorin?

    Yritin E65 kautta lukea, muttei päästäny käsiksi ja M57 kautta sama homma.

    Onko jollaki kokemusta, mitä kautta pääsee käsiksi vai vaatiiko scriptit?
    Muuten sain koodeja, mutta moottorilta en.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kokeile toisella selaimella/koneella. Megasta lataaminen onnistuu itsellä ainakin normaalisti.
    Mega ei antanut ladata, mutta sain etsittyä torrentin piraattibaystä ja koodaukset tehtyä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Neuvokaa joku poloista mistä saisi ladattua nuo SP Datenit jotka toimii e90 malleissa. Mega jostain syystä pätkäisee aina 97% kun yritän sieltä ladata.
    Kokeile toisella selaimella/koneella. Megasta lataaminen onnistuu itsellä ainakin normaalisti.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Neuvokaa joku poloista mistä saisi ladattua nuo SP Datenit jotka toimii e90 malleissa. Mega jostain syystä pätkäisee aina 97% kun yritän sieltä ladata.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA jos käytät, niin ei noista päivityksistä ole oikeastaan mitään hyötyä kun softa pyörii yhtä nopeasti kuin ennen päivitystä. Toki koneen käynnistyminen ja muu käyttö nopeutuu, mutta INPA on niin kevyt, että päivittämällä se ei juuri nopeudu edes vanhalla koneella.

    INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.
    Joo totta tosiaan, nämä päivitykset tuleekin lähinnä yleisen käytön kannalta. Varsinkin tuo 40gt kovalevy jää hyvin äkkiä pieneksi jos useamman softan asentaa. Softien näkökulmasta katsottuna kallistun INPAN ja DIS:n puoleen. Kiitoksia jo annetuista vinkeistä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Tämä tulikin huomattua vähän tämän postauksen jälkeen, että OBD2 löytyykin muuten jo

    Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.
    INPA jos käytät, niin ei noista päivityksistä ole oikeastaan mitään hyötyä kun softa pyörii yhtä nopeasti kuin ennen päivitystä. Toki koneen käynnistyminen ja muu käyttö nopeutuu, mutta INPA on niin kevyt, että päivittämällä se ei juuri nopeudu edes vanhalla koneella.

    INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Et tarvitse toista piuhaa ellet aio lukea uudempia kuin 3/2007.. tuon mallin ADS palikassa on myös OBD2. Vanhoihin bemareihin toimii parhaiten DIS ja inpa. Inpasta ei tosiaan kannata sitten maksaa mitään.
    Tämä tulikin huomattua vähän tämän postauksen jälkeen, että OBD2 löytyykin muuten jo

    Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Joo Peto2 tuota suositteli edellisellä sivulla. Nyt on vaan enää epäselvää millä noita vanhempia kannattaa lukea. Osa suosittelee carsoftia, osa inpan vanhempaa versiota ja osa kertoo, että ei sillä inpan versiolla ole niin väliä kunhan ediabas on vanhemaa mallia. Suunnitelin, että tilaan Inpan ebaystä niin saan samalla obd2 piuhan ja softan niin onnistuu uudenpienkin lukeminen tulevaisuudessa. Vanhempien lukuun sitten jotain muuta.
    Et tarvitse toista piuhaa ellet aio lukea uudempia kuin 3/2007.. tuon mallin ADS palikassa on myös OBD2. Vanhoihin bemareihin toimii parhaiten DIS ja inpa. Inpasta ei tosiaan kannata sitten maksaa mitään.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo näyttää aivan oikealta letkulta.
    Joo Peto2 tuota suositteli edellisellä sivulla. Nyt on vaan enää epäselvää millä noita vanhempia kannattaa lukea. Osa suosittelee carsoftia, osa inpan vanhempaa versiota ja osa kertoo, että ei sillä inpan versiolla ole niin väliä kunhan ediabas on vanhemaa mallia. Suunnitelin, että tilaan Inpan ebaystä niin saan samalla obd2 piuhan ja softan niin onnistuu uudenpienkin lukeminen tulevaisuudessa. Vanhempien lukuun sitten jotain muuta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Tilasin tämän pari päivää sitten: http://www.one-stop-electronics.com/...&product_id=17
    Tuo näyttää aivan oikealta letkulta.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Noihin vanhoihin kannattaa hankkia ads kaapeli niin toimiikin. Tuo paketti ei siis ole paras vaihtoehto niille.
    Tilasin tämän pari päivää sitten: http://www.one-stop-electronics.com/...&product_id=17

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Oon tässä nyt pari päivää tutkinut netistä tähän vikakoodinlukuun liittyviä asioita lähinnä englannin foorumeilta, mutta aika moni asia on epäselvä tai vähintäänkin sekavaa.

    Tarkotukseni olisi tulevaisuudessa siis mahdollisesti koodaillakin tuolla win xp pro 32-bit sarjaportti läppärillä kunhan sen opin. Pääasiassa alkuun on kuitenkin tarkoitus harrastaa omien vehkeiden vikakoodien lukua ja autojen sielun elämän opiskelua. Tarkoitus on tosiaan lukea e32 ja e36 malleja ja myöhemmässä vaiheessa näistä malleista uudempia tai vaikka vanhempiakin, mutta niiden aika on sitten myöhemmin. Asentelin tuolle läppärille jo tuon Mike's Easy BMW Tools-paketin, mutta asennus tökkäs FTDI-ajureiden puuttumiseen? Piuhaa minulla ei siis vielä ole.

    1. BMW DIS: Missä malleissa tämä on hyvä? Miten tämä eroaa INPAsta?

    2. INPAN uudemman ja vanhempien versioiden erot?

    3. INPAN SP DATEN ja .ipo-filut. Mitä nämä ovat? "Skriptejä" jotta INPA voi lukea vaikka e32 mallia?

    4. EDIABAS: Mikä merkitys tämän versiolla on?
    Noihin vanhoihin kannattaa hankkia ads kaapeli niin toimiikin. Tuo paketti ei siis ole paras vaihtoehto niille.

    Leave a comment:

Working...
X