Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 794
    • PKS

    #16
    Mikäköhän on vikana: Saan INPAlla luettua ja nollattua vikakoodit ok sekä katseltua livedatoja kun auto ei ole käynnissä, mutta auto käynnissä livedata-valikot eivät aukea, vaan yrittää hetken ja sitten tulee virheilmoitus.

    Autona on E36 328 5/1995 ja kaapelina normaali, ei-ADS-kaapeli. Inpa 5.02.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • jones\\
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 90
      • Lahti

      #17
      Originally posted by JH. View Post
      Mikäköhän on vikana: Saan INPAlla luettua ja nollattua vikakoodit ok sekä katseltua livedatoja kun auto ei ole käynnissä, mutta auto käynnissä livedata-valikot eivät aukea, vaan yrittää hetken ja sitten tulee virheilmoitus.

      Autona on E36 328 5/1995 ja kaapelina normaali, ei-ADS-kaapeli. Inpa 5.02.
      Sulla on 1.0 usb.Eli liian hidas tohon live dataan,uudempi läppäri tai PCMCIA korttipaikkaan usb 2.0 muunnin,maksaa parikymppiä.
      e91 320da

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 794
        • PKS

        #18
        Originally posted by jones\\ View Post
        Sulla on 1.0 usb.Eli liian hidas tohon live dataan,uudempi läppäri tai PCMCIA korttipaikkaan usb 2.0 muunnin,maksaa parikymppiä.
        Kiitokset, sehän tuli kuin apteekin hyllyltä. .

        Se kuitenkin vähän ihmetyttää, että E39:n kanssa livedata toimi ongelmitta....
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • jones\\
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 90
          • Lahti

          #19
          Originally posted by JH. View Post
          Kiitokset, sehän tuli kuin apteekin hyllyltä. .

          Se kuitenkin vähän ihmetyttää, että E39:n kanssa livedata toimi ongelmitta....
          joo,itelläki pelas uudemmissa 16pinnisissä usb 1.0,mutta vanhemmissa adapterin kans vaan pari sekunttia ja kaatu koko ohjelma.
          e91 320da

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 794
            • PKS

            #20
            Samat ongelmat jatkuu, vaikka nyt on läppäri, jossa on USB 2. Vikakoodit toimii ok, mutta livedataan ei pääse.

            Inpa on jostain syystä yleisesti tuon E36:n kanssa hirveän epävakaa ja erinäköisiä erroreita vilistää kun jotain yrittää tehdä.

            Yksi erroreista oli "Data transmission to control unit disturbed". Inpa faq käskee:
            "Set the receive and transmit buffers to 8 as shown in the following:
            Use Start
            My Computer Control Panel System Hardware Device Manager Ports (COM & LPT) and then click with the right mouse button to call up the properties of the COM port that is being used. Under the Port Settings tab, set the Data bits of the receive and transmit buffers to 8."

            En kuitenkaan pysty tekemään tuota, koska buffer-asetukset näkyvät vain hardis-sarjapostissa (ei USB-sarjaportissa).

            Ideoita?
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • jones\\
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 90
              • Lahti

              #21
              Originally posted by JH. View Post
              Samat ongelmat jatkuu, vaikka nyt on läppäri, jossa on USB 2. Vikakoodit toimii ok, mutta livedataan ei pääse.

              Inpa on jostain syystä yleisesti tuon E36:n kanssa hirveän epävakaa ja erinäköisiä erroreita vilistää kun jotain yrittää tehdä.

              Yksi erroreista oli "Data transmission to control unit disturbed". Inpa faq käskee:
              "Set the receive and transmit buffers to 8 as shown in the following:
              Use Start
              My Computer Control Panel System Hardware Device Manager Ports (COM & LPT) and then click with the right mouse button to call up the properties of the COM port that is being used. Under the Port Settings tab, set the Data bits of the receive and transmit buffers to 8."

              En kuitenkaan pysty tekemään tuota, koska buffer-asetukset näkyvät vain hardis-sarjapostissa (ei USB-sarjaportissa).

              Ideoita?
              http://www.youtube.com/watch?v=dzPUxafEJ28 EDIT:Ei toiminu se aikasemmin lisätty linkki,tämä pelaa

              Ajat sen obd setupin niin näet mistä kangertaa.Teet sitte tarvittavat muutokset rekisterieditorissa.Enpä itte ainakaan muuta keksi...
              Last edited by jones\\; 29-03-2012, 14:23.
              e91 320da

              Comment

              • JH.
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 794
                • PKS

                #22
                Originally posted by jones\\ View Post
                http://www.youtube.com/watch?v=dzPUxafEJ28 EDIT:Ei toiminu se aikasemmin lisätty linkki,tämä pelaa

                Ajat sen obd setupin niin näet mistä kangertaa.Teet sitte tarvittavat muutokset rekisterieditorissa.Enpä itte ainakaan muuta keksi...
                Kiitti yrityksestä, ODBSetupissa kuitenkin kaikki "OK".

                Pitäisköhän alkaa jo epäillä kaapelia? E39:n kanssa reilu vuosi sitten pelatessa kaikki meni hienosti.
                MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                Käyttis i4 eDrive40
                Kesällä E36 M3
                Radalla E36 325i track day tool

                Comment

                • jones\\
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 90
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by JH. View Post
                  Kiitti yrityksestä, ODBSetupissa kuitenkin kaikki "OK".

                  Pitäisköhän alkaa jo epäillä kaapelia? E39:n kanssa reilu vuosi sitten pelatessa kaikki meni hienosti.
                  Jep,jep.Minkälaista kaapelia oot käyttäny?Itellä tämmönen,http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1505990
                  Tuolla pelaa ku junan vessa.eikä oo kalliskaa,14,90e--->http://www.e-ville.com/fi/18-obd-kaa...for-4091-.html
                  Last edited by jones\\; 30-03-2012, 08:48.
                  e91 320da

                  Comment

                  • Rikke
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 579
                    • Paimio

                    #24
                    Tässä ollaan pikkuhiljaa harjoiteltu tuota inpan käyttöä, muutama asia kuitenkin askarruttaa. Versioita on käytössä kolme omina virtuaalikoneinaan, kaapelin mukana tullut, olisko 5.00tjsp. Sama versio v45 skripteillä, ja ea90x.

                    Mutta mistä tuolta saa näkyviin esim dieselissä tarpeellisen dpf:n paineen? Pitääkö jotain asetuksia muuttaa kun olen selannut kaikki valikot läpi mutta ei tunnu löytyvän?

                    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                    Nyk. VW Golf '00
                    Nyk. VW Golf '95
                    Historiaa:x17 BMW +Muuta

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #25
                      INPA kysymyksiä ja vastauksia

                      Tässä topicissa voit kysyä ja vastata vapaasti inpan käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa.

                      Mikäli sinulla on inpan asennus ongelmia / kysymyksiä niitä koskevat kysymykset voit laittaa tänne:
                      Last edited by Takalo_kari; 30-05-2012, 13:09.
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #26
                        Aloitetaas omalla ongelmallani, elikkä olen ottanut inpalta livedataa E46 lambdoilta mutta noita taulukoita on pirusti.

                        mikä noista on se lambda tieto joka kertoo seoksen? tuollahan on tupla lambdat ennen kattia (1 & 2) (3 & 4) cyl omat lambdat

                        Lambdasensor before cat bank 1 & 2 on tietenkin ennen kattia, mutta minusta tuosta ei tule mitään järkeviä lukemia, kun taas
                        Lambdasensor int. bank 1 & 2 näyttää ymmärrettävältä lukemalta.

                        mitä eroa tuolla int. bank ja before cat bank tiedoilla on?

                        aina kun nostan kaasun niin kaikki arvot tietenkin muuttuvat silloin
                        int. bank menee arvoon 1.00 voisiko tämä olla se oikea lambdatieto jota tarvitsen?

                        mitä tuo add bank ja mul. bank tarkoittaa sekä miten noita arvoja kuuluu lukea?
                        ainoa arvo jota ymmärrän on tuo int. bank

                        alla screenshotti
                        Last edited by Takalo_kari; 29-06-2014, 17:32.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Juker
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 80
                          • Oulu

                          #27
                          Pystyykö Inpalla nollaamaan MAF:in adaptaatioarvot? Jos pystyy, niin voisiko joku vääntää rautalangasta miten se tapahtuu.

                          Autona 520d 2006 (kone M47N2). Käytössä Inpa 5.00.
                          F10 530d xDrive///M Sport
                          Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                          Ex F31 320d xDrive///M Sport
                          Ex E60 530dA
                          Ex E61 520d ///M Sport

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Pitäiskö inpassa näkyä digital1:ssä se vanoksen täplä mustana, kun vanos tulee toimintaan? Ja onko se toiminnassa jos kaasuttelee paikallaan? kiuvas M52b25 single vanos.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Viltsu318
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 59
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by janke View Post
                              Pitäiskö inpassa näkyä digital1:ssä se vanoksen täplä mustana, kun vanos tulee toimintaan? Ja onko se toiminnassa jos kaasuttelee paikallaan? kiuvas M52b25 single vanos.
                              Jos vanoksen toimintaa haluat seurata niin paremmin se onnistuu kun seuraat "vanos" sivulta nokkien ajoitusta.. Kuinka hyvin se saavuttaa tavoite arvon ja pääseekö niihin..

                              Siitä voi päätellä vanoksen tiivisteiden kunnon... solenoidin seuranta ei kerro oikeen mitään..
                              E39 528iA -99

                              Ex. E46 318i -03
                              Ex. VW Golf 1.4 mk4
                              Suzuki GSX-R 750 -01

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                #30
                                Kertokaas mulle mistä tuolta inpasta pystyy katoo vikakoodit?
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎