Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    newTIS ainakin vajaaälynen moottorin osalta, eikä tosiaan google löydä kun tojotan ecu kuvat. ISTA en oo vielä kokeillu, joten se sit seuraavaks (sithän se on paketti kasassa, kun löytyy koneelta kaikki mahollinen ja mahoton , INPA+hilppeet, DIS+hilppeet, BMW scanner ja nyt sit viimeseks ISTA)


    mistä saa WDS koneelle? joskus muistan löytäneeni, mutta nyt 5-6 päivää selannu nettiä läpi (googlen avustuksella) ja kaikki potentiaaliset reitittää samalle maksulliselle sivustolle, josta tosiaan esikatselun perusteella löytyy MR-1 ecu kuvat (selitteenä lukee kyllä E39, E46 ja E38, mutta kovasti kuvan perusteella on erilainen)
    Meillä lienee sitten erilainen google. Kyllähän noita näytti monestakin paikasta löytyvän. Löytyy sieltä mistä löytyy muutkin BMW softat. En kehtaa tähän nyt alkaa linkittämään, mutta tuosta rajan takaa venäjän pojilla näkyy olevan pelkkää wds ja valmiiksi virtuaalikoneeseen asennettua wds träkkerillä, monesta muutakin paikasta näkyi löytyvän. Sarjaan kun lisäät vielä TIS, ETK, KSD jne. niin alkaa olla softat nipussa.

    Ellei kiinnosta netistä kaivaa, niin saahan sen WDS android laitteellekkin, esim. tablettiin, kännykkään jne. suoraan play storesta.
    Last edited by HTK12; 17-02-2019, 22:14.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sähkökaaviothan nyt löytyy vähän vaikka mistä näihin. WDS saa omalle koneelle tai sitä voi käyttää netin, newtis, ISTA koneelle jne. jne. :think

    newTIS ainakin vajaaälynen moottorin osalta, eikä tosiaan google löydä kun tojotan ecu kuvat. ISTA en oo vielä kokeillu, joten se sit seuraavaks (sithän se on paketti kasassa, kun löytyy koneelta kaikki mahollinen ja mahoton , INPA+hilppeet, DIS+hilppeet, BMW scanner ja nyt sit viimeseks ISTA)


    mistä saa WDS koneelle? joskus muistan löytäneeni, mutta nyt 5-6 päivää selannu nettiä läpi (googlen avustuksella) ja kaikki potentiaaliset reitittää samalle maksulliselle sivustolle, josta tosiaan esikatselun perusteella löytyy MR-1 ecu kuvat (selitteenä lukee kyllä E39, E46 ja E38, mutta kovasti kuvan perusteella on erilainen)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Näyttäisi olevan pikkusen helpommin sanottu kuin tehty.



    Ei meinaa google löytää mulle kaavioita, joten jos joku sattuu tietää mistä löytää DDE pinni järjestyksen/kytkentäkuvat, niin olen kiitollinen.


    Kaikki nuo piuhathan hukkuu johonkin imusarjan alle, niin ei pääse seuraamaan kovin pitkälle.:think

    Sähkökaaviothan nyt löytyy vähän vaikka mistä näihin. WDS saa omalle koneelle tai sitä voi käyttää netin, newtis, ISTA koneelle jne. jne. :think

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kytkentäkaaviot esille ja johtojen mittaus kyseessä olevista kikkareista moottorinohjaimen liittimelle saakka?

    Näyttäisi olevan pikkusen helpommin sanottu kuin tehty.



    Ei meinaa google löytää mulle kaavioita, joten jos joku sattuu tietää mistä löytää DDE pinni järjestyksen/kytkentäkuvat, niin olen kiitollinen.


    Kaikki nuo piuhathan hukkuu johonkin imusarjan alle, niin ei pääse seuraamaan kovin pitkälle.:think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    dropboxi ei näköjään enää toimi, ni laitetaas nyt uudestaa uudella kuvalla, josko joku keksis mistä alottaa metsästyksen
    Kytkentäkaaviot esille ja johtojen mittaus kyseessä olevista kikkareista moottorinohjaimen liittimelle saakka?

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Sellasta nyt sitte tällä kertaa. Mistähän lähtis vikaa hakee (sulakkeet pellin alta katottu) ahtopaine-anturi oikosessa/ei saa virtaa? kaasupoljin eikä MAF saa virtaa?


    En tiedä liittyykö nämä nyt edes toisiinsa, mutta taulussa palaa Fuel inject. system, nostaa kierrokset 1500rpm (iteksiään) eikä reagoi kaasuun ollenkaan. PA-Suodattimen vaihoin reilu viikko sitten ja sen jälkeen pelas ihan ok tähän aamuun asti.



    Potilaana siis e39 530Da -02 (M57D30)


    dropboxi ei näköjään enää toimi, ni laitetaas nyt uudestaa uudella kuvalla, josko joku keksis mistä alottaa metsästyksen

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    Joo sorry, korjasin linkn ylle.

    Carlyä mitä enemmän käyttänyt, niin huomannut, että noista koodeista harvoin saa mitään irti ja vikoja etsiessä parempi hommata kunnon vehkeet lukemiseen.
    Juu näin se on, tuo carly ei ole kovin kummoinen vikojen etsimiseen kun nuo selitykset on välillä ihan mitä sattuu. INPA lisäksi kun koneelle vielä laittaa ISTA:n niin alka homma sujumaan. ISTA:sta löytyy sähkökaaviota, korjausohjeita, löytyy testauspolkuja jne.

    Tuo INPA koodi taitaa viitata siihen laatikon nopeusanturiin.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei toimi tuo dropbox linkitys ja tuosta carlyn antamasta en kyllä ota tolkkua.
    Joo sorry, korjasin linkn ylle.

    Carlyä mitä enemmän käyttänyt, niin huomannut, että noista koodeista harvoin saa mitään irti ja vikoja etsiessä parempi hommata kunnon vehkeet lukemiseen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    ZF 5HP19 probleemia.

    Carlylla
    Transmission / Getriebe GS2
    Fault Code: 000020
    Fault Explanation: :Solenoid valve 3 / Speed signal n from (output) /
    Solenoid valve 3 (sol. C) / Evaluation transmission input speed /
    Solenoid valve converter clutch.

    INPAlla
    https://www.dropbox.com/s/7pxkcfpdb1...pture.PNG?dl=0

    Jos vian nollaa, ei vaihda ykköseltä isommalle D:llä. Kun vaihtaa S manuaalipuolella, saa isompaa silmään ja vika tulee päälle. Tämän jälkeen voi ajella normaalisti. Vaihdot 2->1 töksähtää aina ja muutenkin tuntuisi olevan hakusessa, millä vaihteella haluaa välillä ajella.

    Solenoidi C ja/tai pyörintänopeusanturi? Loota ollut Recrolla remontissa pari vuotta sitten ja tuolloin kaikki ok - tosin eivät solkkuja vaihelleet vaan on vain mitattu.

    Liekö jollain näkemystä, millä ohjelmalla voisi penkoa lisää tai tarkempaa tietoa, mitä tämä INPA 32 vika tarkoittaa (ja meneekö tuo jossain "vikatilassa", kun vika päällä). Vikavaloja ei pala missään, koskaan.
    Ei toimi tuo dropbox linkitys ja tuosta carlyn antamasta en kyllä ota tolkkua.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    ZF 5HP19 probleemia.

    Carlylla
    Transmission / Getriebe GS2
    Fault Code: 000020
    Fault Explanation: :Solenoid valve 3 / Speed signal n from (output) /
    Solenoid valve 3 (sol. C) / Evaluation transmission input speed /
    Solenoid valve converter clutch.

    INPAlla
    https://www.dropbox.com/s/7pxkcfpdb1...pture.PNG?dl=0

    Jos vian nollaa, ei vaihda ykköseltä isommalle D:llä. Kun vaihtaa S manuaalipuolella, saa isompaa silmään ja vika tulee päälle. Tämän jälkeen voi ajella normaalisti. Vaihdot 2->1 töksähtää aina ja muutenkin tuntuisi olevan hakusessa, millä vaihteella haluaa välillä ajella.

    Solenoidi C ja/tai pyörintänopeusanturi? Loota ollut Recrolla remontissa pari vuotta sitten ja tuolloin kaikki ok - tosin eivät solkkuja vaihelleet vaan on vain mitattu.

    Liekö jollain näkemystä, millä ohjelmalla voisi penkoa lisää tai tarkempaa tietoa, mitä tämä INPA 32 vika tarkoittaa (ja meneekö tuo jossain "vikatilassa", kun vika päällä). Vikavaloja ei pala missään, koskaan.
    Last edited by Benighted; 14-02-2019, 12:14. Reason: linkki död

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Sellasta nyt sitte tällä kertaa. Mistähän lähtis vikaa hakee (sulakkeet pellin alta katottu) ahtopaine-anturi oikosessa/ei saa virtaa? kaasupoljin eikä MAF saa virtaa?


    En tiedä liittyykö nämä nyt edes toisiinsa, mutta taulussa palaa Fuel inject. system, nostaa kierrokset 1500rpm (iteksiään) eikä reagoi kaasuun ollenkaan. PA-Suodattimen vaihoin reilu viikko sitten ja sen jälkeen pelas ihan ok tähän aamuun asti.



    Potilaana siis e39 530Da -02 (M57D30)

    Last edited by Kiwes; 14-02-2019, 17:26. Reason: Nyt pitäs kuvankin näkyä prkl.

    Leave a comment:


  • Zamii
    replied
    Moro, tuli hommattua tommonen 2002 e39 520 m54b22 koneella. Vikavalohan sieltä syttyi parin päivän ajon jälkeen ja inpalla näytti viat 227 ja 228. Vaihdoin maffin jälkeiset kumiletkut uusiin kun joku oli hienosti niitä paikkaillu sialla. Putsasin maffin. Laitoin myös disaan korjaussarjan. O-rengas tiiviste ei ainakaan tiivistänyt yhtään. Näitten jälkeen tuli ajeltua n. 20 ajokertaa ja taas syttyi valo. Samat koodit 227 ja 228. Uutena oli tullu 188. Kuvat liitteinä. Oisko heittää mitään suuntaa, mistä lähteä vikaa etsimään ? Edit: auto toimii muuten normaalisti, mutta välillä tullessa valoihin, kun laittaa vapaalle ja kierrokset laskee, niin kierrokset käy n. 500 ja hieman täristää. Nousee sitten siitä n. 700. Satunnaista muutakin seilaamista havaittavissa tyhjäkäynnillä. Lambda arvoista kuvat vikakoodit aktiivisena. Aluksi kumpikin arvo oli 99 mutta hetken päästä toinen heräsi eloon.
    Attached Files
    Last edited by Zamii; 28-12-2018, 08:16.

    Leave a comment:


  • juaakkopetteri
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Onko autossa jotakin havaittavaa vikaa tai oiretta, vai mistä syystä noita koodeja on luettu?

    Auton akku hyväkuntoinen ja latingissa?
    Onhan nuita havaittavissa. Lähettiin hakemaan alunperin kun webasto rupesi temppuilemaan ilman havaittavaa syytä, eikä patterien vaihto auttanut. Ei saatu sieltä koodeja, mutta sitten iski nuo. Tosi nätisti tuo on kyllä suurimmilta osin pelannu, pakko myöntää ja todeta tyytyväisyys siinä mielessä. Ongelmat ovat onneksi olleet tähän mennessä (kop kop kop) sen verran pieniä, että ei niihin juuri (ehdi) kiinnittämään huomiota. Aina välillä joku käy mielessä että toimiikohan tämä nyt ihan niin ku pitää ja sitten sitä arpoo hetken kunnes se jää taas toimittamatta loppuun kun tapahtuu jotain muuta elämässä. Elän tällä hetkellä siis melko kiireistä elämää opiskeluiden, laji-harrastusten ja haja-asutus seudun pitkien välimatkojen vuoksi, eikä oman tallin / vastaavien tilojen uupuminenkaan edes-auta tilannetta juurikaan.

    Mitä nyt on havainnut kuitenkin tarkkaillessa niin koneen käynti ääni ei ole mielestäni normaali, sytytyksessä / yhteydessä ehkä jotain ongelmaa.

    - Pieniä sähkö-ongelmia on mm. ajovalojen palamisen kanssa, sekä peruutusvalot ei saa virtaa jostain syystä. Ajovaloista tällä hetkellä vaan toisessa palaa angel eyes -rinkulat ja toisessa ei. Toimiva angel eye räpsyy virtojen käännettäessä päälle hetken ja rauhoittuu sitten. Kone käynnissä on palanut useimmiten niin kuin pitää. Nyt ainakin viimeisen 2kk. Sitä ennen olivat n. 8kk mykkiä kummatkin ja sitä ennen n. 6kk paloivat milloin molemmat oikein ja milloin miten halusi.
    - Peruutustutka piippaa aina, mikä johtunee yhdestä nuista vikakoodeista ja käsitän sen niin että oikealta puolelta on tutka mäsä.
    - Mankka ei saa virtaa jokaisen käynnistyksen yhteydessä vaan toisinaan menee hetki ennen ku "Alpine" pamahtaa näytölle.
    - Ilmastointikanavista kuluu jonkinlainen vikinä / ulina riippumatta onko edes päällä
    - Cruise tahtoo humpata välillä n. +-200rpm
    - Konehuone tuntuu olevan melekosen lämmin melekosen pitkään

    Lähinnä jäi kiinnostamaan tuolta nuo:
    - Keskirunko - AIC/RLS (Automaattinen itsetestaus): 80 -Ohjausyksikkö viallinen
    - Alusta - LWS (Ohjauskulman tunnistin): 0B -Virhe osjausyksikön osoituksen yhteydessä ja 04 -Ohjauspyörän liitin viallinen, säätöajo
    - Ajonestolaite - EWS3 (Elektroninen ajonestolaite 3): 0E -Sisäisen ohjausmodulin luku- ja kirjoitusmuistin (RAM) virhe, katkonainen
    - Instrument (Mittaristo): BE - CAN:tietojen taltioinnin ero LZV:hen sekä
    - 41FI, Ilmeisesti moottorin vikakoodeja ja -Jäähdytystuuletin kohteena, jatkuva oire.

    Kuullostaa kuitenkin sen verran dramaattiselta omaan korvaan, että olis mukava tietää vähän että mistä on oikein kyse. Loput nyt ei niin akuuteilta ainakaan kuullostanut omaan korvaan.. Saanut aika hyvän yksilön ostettua kohtalaiseen hintaan edellisen omistajan menehdyttyä äkillisesti onnettomuudessa ja olen yrittänyt tehdä parhaani auton hyväksi. Valitettavasti tietotaidon taso ei ole kovinkaan valtava ja monet ehostukset on maksettava paperilla. Tällä yhtälöllä kun putosin ei-säännöllisille tuloille, sekin teettää aika-ajoin hankaluuksia. Vähäiset ruosteetkin hoidatin nyt kesällä pois ja kyllähän se ois hyvä saaha terveeksi myös peltien toiselta puolen ku kerta jonkinlaisia varotuksia sieltä sylkee ulos.

    Jos tämä ei ole paras tapa selvitellä ja tutustella asiaan, niin osaako / viitsiikö joku vinkata tumpelolle jotain paikkaa mistä voisi lähteä liikkeelle?

    Auton akku on vajaan vuoden ikäinen ja latingissa ollut kyllä. Viime talvena muutaman kk ollessa ystävällä lainassa auto sai vain lyhyttä ajoa rankalla webaston käytöllä alustettuna, joten autoon asennettiin ylläpitolaturi kompensoimaan noita käyttökertoja. Eikä ole ollut koskaan aikaisemmin mitään ongelmia etteikö olisi liikkeelle päässyt tms.
    Last edited by juaakkopetteri; 13-11-2018, 17:54.

    Leave a comment:


  • juha77
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Ompa kamalia nuo Carlyn koodit Vaikea ottaa selvää mutta jotain tälläistä

    Ekasta en osaa sanoa, katalysaattori jotain vaiko 6-sylinterin misfire
    Etulambda bank 2 jotain en tajua
    Sisäinen DME vika - voi olla joku virta vähissä ym vanha koodi
    Tankin huohotusventtiili auki

    Noi koodit ei ilman km määrää kerro kauheasti, saati livedataa. Mutta ehkä noilla pääsee alkuun tai joku tietää paremmin. Ite vaihtaisin Carlyn vaikka ihan vaan INPA:an.
    Joo nuo Carlyn selitykset on kyllä vaikeaselkoisia. Autolla on ajettu 340tkm ja nämä koodit tuli nollauksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Ompa kamalia nuo Carlyn koodit Vaikea ottaa selvää mutta jotain tälläistä

    Ekasta en osaa sanoa, katalysaattori jotain vaiko 6-sylinterin misfire
    Etulambda bank 2 jotain en tajua
    Sisäinen DME vika - voi olla joku virta vähissä ym vanha koodi
    Tankin huohotusventtiili auki

    Noi koodit ei ilman km määrää kerro kauheasti, saati livedataa. Mutta ehkä noilla pääsee alkuun tai joku tietää paremmin. Ite vaihtaisin Carlyn vaikka ihan vaan INPA:an.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎