E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa
E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
Ongelma on se, että etuovissa olevien ikkunakatkaisimien valot vilkkuvat päälle/pois noin parin minuutin välein ja vain silloin kun auto on paikallaan lepotilassa, ovet lukitsematta. Samaan tahtiin kuuluu jonkin releen tms. naksuntaa kojelaudasta tai ilmansuodatinkotelon alta.
Ovatko nämä koodit mahdollisesti yhteydesä ongelmaan? Tai onko muuta arvausta sen aiheuttajasta?
Vaihdoin etummaisen lambdan ja vikavalo tuli taas takasin, vaihdan jälkeen catin olevan kun saan, seuraavaks epäilyksen aihe on DME rele koska livedatasta näkee että lämmittää mutta pätkien sulake on siis pois suljettu?
Tota lämmitystä ilmeisesti ohjaa DME rele K6300... Onkohan kalliskin ja saakohan muualta kun marmorilta?
Sitten koodia poistaessa tulee laatikko:
Ediabas Error
AbiCheckJobStatus:JobStatus error[ERROR_ECU_REJECTED]
Continue Script prosessing
Y/N
Eli mitä on jumissa(boxi konsolissa?) tästä on jo laitettu apukuskin penkki jatkuvasti käyttöön, akkupommi ohitettu, piuhat tinattu molempien penkkien alta.
Kone on N42B20 vuosimalli 2005. Livedataa kun katsoo autocomilla niin lämmitys menee noin sekunniksi päälle ja sekunniksi pois päältä, näin jatkuu ainakin sen ajan kun katsoin, toimiiko oikein ?
Ei jos niistä kuitenkin tulee jatkuvasti vikakoodeja. Voit mitata lambdan lämmitysvastuksen resistanssin sekä onko johdot ehjät. Aikaisemmassa kuvassa näkyy johtojen värit. Lambda-anturin tyyppi lienee Bosch LSU 4.2 ja lämmityksenvastuksen resistanssi pitäisi ilmeisesti olla noin 4,5Ohm @ 20C.
Kone on N42B20 vuosimalli 2005. Livedataa kun katsoo autocomilla niin lämmitys menee noin sekunniksi päälle ja sekunniksi pois päältä, näin jatkuu ainakin sen ajan kun katsoin, toimiiko oikein ?
E87 118i ja tulee koodit: 2CA3 ja 2CA2 eli molempien lambda anturien lämmityksestä, mites noi sähköisesti liittyy toisiinsa? kun en usko et molemmat olis menny jotenkin pashaks yhtaikaa
Jännite tulee(tai pitäisi tulla) samalta sulakkeelta. Riipuen koneen mallista/iästä, sitä et tuossa kertonut.
E87 118i ja tulee koodit: 2CA3 ja 2CA2 eli molempien lambda anturien lämmityksestä, mites noi sähköisesti liittyy toisiinsa? kun en usko et molemmat olis menny jotenkin pashaks yhtaikaa
Iltaa, mitähän mahtais olla tuollaset koodit mittaristosta? Viat on että kaukovalojen ja airbagin merkkivalot ei pala mittaristossa missään vaiheessa
ylimmäinen nyt on ulkolämpö anturi mikä hävinnyt kokonaan mutta nuo kaks muuta
Leave a comment: