Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

    luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?
    Hei on niitä joskus nähty, missä ei tosiaan ole kun yksi tai kaksi vikakoodia

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
    Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
    Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.
    E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

    luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    E61 m47 sytytti abs ja dtc valot kesken moottoritien tasakaasulla ajettaessa. Joka renkaan nopeusanturit näyttää samaa.
    Inpa antaa vikakoodia 4a07 generator (layer_BSD)
    Koodi tulee heti takaisin kun poistaa. Ei kyllä luulisi laturin vaikuttavan abseihin mutta sinne ei tule mitään koodia, tuo on ainut mitä antaa mistään. Mistähän lähtisi selvittämään vikaa kun näyttää lataavankin normaalisti.

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Laitetaan re-postauksena tännekin kysymys seuraavista (muistaakseni korimoduulin) vikakoodeista:

    A3B1 Message error (turn-signal indicator light cycle, 0x1F6), receiver instrument panel, transmitter light module.
    A3C7 No message, receiver instrument panel, transmitter EHC, Instrument cluster
    A3B9 Message (Dynamic Stability Control, 0x1E9) faulty, receiver KOMBI, transmitter DSC, Instrument cluster

    Ongelma on se, että etuovissa olevien ikkunakatkaisimien valot vilkkuvat päälle/pois noin parin minuutin välein ja vain silloin kun auto on paikallaan lepotilassa, ovet lukitsematta. Samaan tahtiin kuuluu jonkin releen tms. naksuntaa kojelaudasta tai ilmansuodatinkotelon alta.

    Ovatko nämä koodit mahdollisesti yhteydesä ongelmaan? Tai onko muuta arvausta sen aiheuttajasta?

    Auto on E61 530d preFL.
    Last edited by Bertram; 30-04-2019, 10:59.

    Leave a comment:


  • Babbarainen
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jännite tulee(tai pitäisi tulla) samalta sulakkeelta. Riipuen koneen mallista/iästä, sitä et tuossa kertonut.

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...sions-control/
    Vaihdoin etummaisen lambdan ja vikavalo tuli taas takasin, vaihdan jälkeen catin olevan kun saan, seuraavaks epäilyksen aihe on DME rele koska livedatasta näkee että lämmittää mutta pätkien sulake on siis pois suljettu?
    Tota lämmitystä ilmeisesti ohjaa DME rele K6300... Onkohan kalliskin ja saakohan muualta kun marmorilta?

    Leave a comment:


  • rphx
    replied
    E39 535 1998, tällaset koodit löytyy:

    14 Zuendkreis 10-> Batterieabtrennung
    Err Freq : 1
    Grenzwertunterschreitung(alin arvo ylitetty)
    ------------------------------------------------
    8 Zuendkreis 4 -> Seitenairbag Links
    Err Freq : 1
    Grenzwertuberschreitung(ylin arvo ylitetty)
    ------------------------------------------------
    5 Zuendkreis 1 -> Fahrer Gurtstrammer(turvavyönkiristin)
    Err Freq : 55
    Grenzwertuberschreitung
    ------------------------------------------------
    1 Interner Steuergerraetefehler
    Err Freq : 1
    ------------------------------------------------
    14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
    Err Freq : 7
    Grenzwertunterschreitung
    Fehler Momentan Vorhanden(virhe tällähetkellä saatavissa)
    ------------------------------------------------
    3 Versorgungs Spannung
    Err Freq :4
    Grenzwertunterschreitung
    ------------------------------------------------
    24 Sitzbelegungserkennung(Istuimen käytön tunnistus)
    Err Freq :1
    Kommunikationsstoerung(Viestinnän häiriöt)
    Kurzschluss Gegen U-Batt
    ------------------------------------------------
    32 Seitenairbag Links kommunikationsfehler oder
    Leitungsunterbrechung(Linjan keskeytys)
    Err Freq :256
    ------------------------------------------------
    33 Seitenairbag Rechts kommunikationsfehler oder
    Leitungsunterbrechung
    Err Freq :256
    ------------------------------------------------
    14 Zuendkreis 10 -> Batterieabtrennung
    Err Freq : 256
    Kurzschluss Gegen U-Batt(Kurzschluss=oikosulku)
    ------------------------------------------------

    Sitten koodia poistaessa tulee laatikko:
    Ediabas Error
    AbiCheckJobStatus:JobStatus error[ERROR_ECU_REJECTED]
    Continue Script prosessing
    Y/N

    Eli mitä on jumissa(boxi konsolissa?) tästä on jo laitettu apukuskin penkki jatkuvasti käyttöön, akkupommi ohitettu, piuhat tinattu molempien penkkien alta.
    Last edited by rphx; 27-04-2019, 20:38.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Kaasuläpän potentiometri, eli siis asentotunnistin, ja kertoo moottorinohjaukselle kaasuläpän asennon.
    Tänks.. Tarkemmin aateltuna aika loogista kun käyttää kaasun pohjassa niin menee vikatilaan. Onkohan kaasuläppäanturi entinen vai jotain muuta?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Kaasuläpän potentiometri, eli siis asentotunnistin, ja kertoo moottorinohjaukselle kaasuläpän asennon.

    Leave a comment:


  • turbo touring
    replied
    Mikähän tämä ylimmäinen on ja mitä se tekee? PS saksa ei oikein taitu...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Babbarainen
    replied
    Juu on n46... pitää koittaa mitata thx

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Babbarainen View Post
    Kone on N42B20 vuosimalli 2005. Livedataa kun katsoo autocomilla niin lämmitys menee noin sekunniksi päälle ja sekunniksi pois päältä, näin jatkuu ainakin sen ajan kun katsoin, toimiiko oikein ?
    Ei jos niistä kuitenkin tulee jatkuvasti vikakoodeja. Voit mitata lambdan lämmitysvastuksen resistanssin sekä onko johdot ehjät. Aikaisemmassa kuvassa näkyy johtojen värit. Lambda-anturin tyyppi lienee Bosch LSU 4.2 ja lämmityksenvastuksen resistanssi pitäisi ilmeisesti olla noin 4,5Ohm @ 20C.

    Ja niin autosi konetyyppi taitaa olla N46?

    Leave a comment:


  • Babbarainen
    replied
    Kone on N42B20 vuosimalli 2005. Livedataa kun katsoo autocomilla niin lämmitys menee noin sekunniksi päälle ja sekunniksi pois päältä, näin jatkuu ainakin sen ajan kun katsoin, toimiiko oikein ?
    Last edited by Babbarainen; 10-04-2019, 22:07.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Babbarainen View Post
    E87 118i ja tulee koodit: 2CA3 ja 2CA2 eli molempien lambda anturien lämmityksestä, mites noi sähköisesti liittyy toisiinsa? kun en usko et molemmat olis menny jotenkin pashaks yhtaikaa
    Jännite tulee(tai pitäisi tulla) samalta sulakkeelta. Riipuen koneen mallista/iästä, sitä et tuossa kertonut.

    Leave a comment:


  • Babbarainen
    replied
    Lambdan lämmityksestä koodit

    E87 118i ja tulee koodit: 2CA3 ja 2CA2 eli molempien lambda anturien lämmityksestä, mites noi sähköisesti liittyy toisiinsa? kun en usko et molemmat olis menny jotenkin pashaks yhtaikaa

    Leave a comment:


  • Teukka 90
    replied
    e46 mittaristo

    Iltaa, mitähän mahtais olla tuollaset koodit mittaristosta? Viat on että kaukovalojen ja airbagin merkkivalot ei pala mittaristossa missään vaiheessa
    ylimmäinen nyt on ulkolämpö anturi mikä hävinnyt kokonaan mutta nuo kaks muuta
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎