Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan.

    Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
    Näin se tyypillisesti on ollut, että ecuun pääsee käsiksi vain konehuoneen töpselin kautta ja obd-väylän kautta mahdollisesti joihinkin muihin, vähän lukijasta sun muista riippuen.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.

    Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
    Joo E34 tarvitsee ads yhteyttä.

    Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.

    Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Heh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.

    Leave a comment:


  • simppaska
    replied
    -- S 0180 No communication possible with safety module/restraint system--

    Eli onko tuo koodi nyt juurikin tuo airbag mööbeli, jota linkin firma korjailisi? Auto 05vm e61

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Katsoin tuossa taas Carlyllä vikakoodit ja tällä kertaa oli ihan uusi koodi "2F9E Thermal oilniveausensor".

    Lyhyellä goolauksella tuo taitaa johtua siitä kun auto oli noin viiko sitten jonkin aikaa jyrkässä alamäessä käynnissä ja paikallaan. Tuo öljymäärän tunnistin on jonkun googletetun videon perusteella öljypohjan takaosassa, jolloin auton ollessa keula alaspäin anturi saattaa hetken päästä luulla, että öljy on vähissä. ja niinhän se mulla tuossa jokin aika sitten kävi tuon alamäkipysähtymisen jälkeen, että öljyn varoitusvalo syttyi. Pienen stopin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen öljyn määrä oli taas normaalin rajoissa. Tämä vikakoodi lienee tässä tapauksessa "aiheeton".

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    M60 antaa inpalla vikakoodit 201 ja 203 eli lambdoihin viittavaa vikaa? Mistähän tätä lähtisi selvittämään. Käy tyhjäkäyntiä aika paksulla ja vähän epätasaisesti.

    Uudet tulpat jo tilasin kun ei mitään tietoa millon viimeksi vaihdettu ja enkä huomanut imuvuotojakaan kun breikkarilla suihkin konehuonetta ympäri.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Jaa, ilmeisesti tuo linkkaamani sivu oli jokin piraattiversio. Aitoon ei rahat tavallisilla autoilijalle varmaan riitäkään.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    ^ Kiitos. Tutkailen, mikä kannattaa ostaa.

    BMW Unlimited Access to the Server Electronic Delivery
    €69.99Regular Price€52.49Sale Price
    Server content:

    ISTA+
    ISTA-P
    E-SYS
    BMW Software Collection
    Virtual Box
    Bimmercode
    Carly
    FSC Codes
    SDP & Delta Files & PSdZData
    SP-Daten
    And Much More
    Always Up To Date

    Tuollaisella paketilla saisi jo kait aika kattavat. Päivityksiin on vain vuoden tilaus, mutta ohjelmaa ilmeisesti pystyy käyttämään päivittämättömänäkin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Ohjelma hankittaneen täältä https://www.bmw-ista.com/

    Kaapelit selitettynä:
    Exx- Series

    Interface = K+DCAN Cable (OBDII to USB) or ICOM

    ECU Data Files = SP-Daten

    NCS Expert = Coding Software

    WinKFP = Programming (Flashing) Software

    EDIABAS = Low-Level ECU Communication Software used by NCS Expert & WinKFP

    Fxx- / Ixx- / Gxx-Series, Mini, & Rolls-Royce:


    Interface = ENET Cable (OBDII to RJ45 Ethernet) or ICOM

    ECU Data Files = PSdZData

    E-Sys = Coding Software

    E-Sys = Programming (Flashing) Software

    Jaa'a. Kaipa se voi olla syytä siirtyä heti hyvien ohjelmien pariin :think

    Ilmeisesti siis 3 eri kaapelia/ adapteria tarvitsee jos haluaa kattaa E60, E34 ja F25.

    ICOM käy kaikkiin (e34 toki tarvii adapterin) on toki selkeästi kallein.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse valitsisin ISTA:n uudempin (F-sarja jne.) kanssa. En näe mitä tuollainen carsoft voisi tarjota jota ei ISTA:sta löydy. Koodaukset jos kiinnostaa, niin siihen sitten E-sys.
    Linkki poistettu. Edit.

    Kaapelit selitettynä:
    Exx- Series

    Interface = K+DCAN Cable (OBDII to USB) or ICOM

    ECU Data Files = SP-Daten

    NCS Expert = Coding Software

    WinKFP = Programming (Flashing) Software

    EDIABAS = Low-Level ECU Communication Software used by NCS Expert & WinKFP

    Fxx- / Ixx- / Gxx-Series, Mini, & Rolls-Royce:


    Interface = ENET Cable (OBDII to RJ45 Ethernet) or ICOM

    ECU Data Files = PSdZData

    E-Sys = Coding Software

    E-Sys = Programming (Flashing) Software

    Jaa'a. Kaipa se voi olla syytä siirtyä heti hyvien ohjelmien pariin :think

    Ilmeisesti siis 3 eri kaapelia/ adapteria tarvitsee jos haluaa kattaa E60, E34 ja F25.
    Last edited by kp21121; 22-08-2019, 23:00.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Kenties sitten hyvänä yhdistelmänä voisi toimia tuo nyttemmin päivittynyt icarsoft yhdistettynä siihen, että ostaa kaapelin inpaa varten ja napsii molemmista rusinat pullasta.:think
    Itse valitsisin ISTA:n uudempin (F-sarja jne.) kanssa. En näe mitä tuollainen carsoft voisi tarjota jota ei ISTA:sta löydy. Koodaukset jos kiinnostaa, niin siihen sitten E-sys.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Kenties sitten hyvänä yhdistelmänä voisi toimia tuo nyttemmin päivittynyt icarsoft yhdistettynä siihen, että ostaa kaapelin inpaa varten ja napsii molemmista rusinat pullasta.:think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Laitetaanpa sopivampaan ketjuun. Onko Inpa jotenkin täysin ylivoimainen vai käykö iCarsoft BMM v 2.0 yhtä hyvin uudehkoihin Bemareihin?

    Verrattuna aikaisempaan iCarsoft i910 malliin, uusia ominaisuuksia BMM V2.0 mallissa ovat esimerkiksi sähköisen käsijarrun auki- ja kiinniajo, huoltovälin nollaus, ratin anturin kalibrointi sekä hiukkassuodattimen (DPF) pakkopoltto. Lisäksi laitteessa on isompi värillinen 4,0" TFT näyttö.

    INPA vie ainakin hinnan puolesta 100-0 jos vaan läppärin omistaa valmiiksi (halpa läppärikin kyllä mahtuu icarsoftin hintaan) ja INPA on tehdassofta niin kaikki ominaisuudet löytyy. Miinuksia inpalle tulee sitten hankalahkosta asentamisesta ja uudempien autojen kohdalla on enemmän kuin todennäköistä että scriptit on saksaksi.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Laitetaanpa sopivampaan ketjuun. Onko Inpa jotenkin täysin ylivoimainen vai käykö iCarsoft BMM v 2.0 yhtä hyvin uudehkoihin Bemareihin?

    Verrattuna aikaisempaan iCarsoft i910 malliin, uusia ominaisuuksia BMM V2.0 mallissa ovat esimerkiksi sähköisen käsijarrun auki- ja kiinniajo, huoltovälin nollaus, ratin anturin kalibrointi sekä hiukkassuodattimen (DPF) pakkopoltto. Lisäksi laitteessa on isompi värillinen 4,0" TFT näyttö.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎