Originally posted by kp21121
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by kp21121 View PostAdapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Millä sofilla ja kaapelilla tuota nyt koitat?
Leave a comment:
-
-
Adapteri päivitetty mutta eipä tuota E34:sta taida pystyä näin suoraan obd-lukijoilla lukemaan. Netin mukaan pinni 15 kertoo siitä että vikakoodit on luettava ADS-modella tms. Lukija löytää mukamas ajoneston ja pari muuta mutta ei moottoriväylää.
Huolestuttavampaa on, että X3:sta löytyt muutamia moduleita mutta ei kuitenkaan moottorin ohjausta, vaikka ne juuri luettiin korjaamolla. Näinköhän meni rahat hukkaan, jää nähtäväksi.
Leave a comment:
-
-
Heh, tulipa säästettyä väärässä kohtaa. Halpisadapterista E34:een puuttuu ilmeisesti olennaisia kytkentöjä ja siltoja. Kolvasin jo 20->17->2 ja vielä täytyisi netin mukaan kytkeä obd -päässä 7 ja 8 samaan sekä 1 ja 2 samaan. Tämä vaatii liittimen rungon rikkomista, koska en halua vahingoittaa mitenkään kunnollista vastakkaista obd-kaapelia.
Leave a comment:
-
-
-- S 0180 No communication possible with safety module/restraint system--
Eli onko tuo koodi nyt juurikin tuo airbag mööbeli, jota linkin firma korjailisi? Auto 05vm e61
Leave a comment:
-
-
Katsoin tuossa taas Carlyllä vikakoodit ja tällä kertaa oli ihan uusi koodi "2F9E Thermal oilniveausensor".
Lyhyellä goolauksella tuo taitaa johtua siitä kun auto oli noin viiko sitten jonkin aikaa jyrkässä alamäessä käynnissä ja paikallaan. Tuo öljymäärän tunnistin on jonkun googletetun videon perusteella öljypohjan takaosassa, jolloin auton ollessa keula alaspäin anturi saattaa hetken päästä luulla, että öljy on vähissä. ja niinhän se mulla tuossa jokin aika sitten kävi tuon alamäkipysähtymisen jälkeen, että öljyn varoitusvalo syttyi. Pienen stopin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen öljyn määrä oli taas normaalin rajoissa. Tämä vikakoodi lienee tässä tapauksessa "aiheeton".
Leave a comment:
-
-
M60 antaa inpalla vikakoodit 201 ja 203 eli lambdoihin viittavaa vikaa? Mistähän tätä lähtisi selvittämään. Käy tyhjäkäyntiä aika paksulla ja vähän epätasaisesti.
Uudet tulpat jo tilasin kun ei mitään tietoa millon viimeksi vaihdettu ja enkä huomanut imuvuotojakaan kun breikkarilla suihkin konehuonetta ympäri.
Leave a comment:
-
-
Jaa, ilmeisesti tuo linkkaamani sivu oli jokin piraattiversio. Aitoon ei rahat tavallisilla autoilijalle varmaan riitäkään.
Leave a comment:
-
-
^ Kiitos. Tutkailen, mikä kannattaa ostaa.
BMW Unlimited Access to the Server Electronic Delivery
€69.99Regular Price€52.49Sale Price
Server content:
ISTA+
ISTA-P
E-SYS
BMW Software Collection
Virtual Box
Bimmercode
Carly
FSC Codes
SDP & Delta Files & PSdZData
SP-Daten
And Much More
Always Up To Date
Tuollaisella paketilla saisi jo kait aika kattavat. Päivityksiin on vain vuoden tilaus, mutta ohjelmaa ilmeisesti pystyy käyttämään päivittämättömänäkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostOhjelma hankittaneen täältä https://www.bmw-ista.com/
Kaapelit selitettynä:
Exx- Series
Interface = K+DCAN Cable (OBDII to USB) or ICOM
ECU Data Files = SP-Daten
NCS Expert = Coding Software
WinKFP = Programming (Flashing) Software
EDIABAS = Low-Level ECU Communication Software used by NCS Expert & WinKFP
Fxx- / Ixx- / Gxx-Series, Mini, & Rolls-Royce:
Interface = ENET Cable (OBDII to RJ45 Ethernet) or ICOM
ECU Data Files = PSdZData
E-Sys = Coding Software
E-Sys = Programming (Flashing) Software
Jaa'a. Kaipa se voi olla syytä siirtyä heti hyvien ohjelmien pariin :think
Ilmeisesti siis 3 eri kaapelia/ adapteria tarvitsee jos haluaa kattaa E60, E34 ja F25.
ICOM käy kaikkiin (e34 toki tarvii adapterin) on toki selkeästi kallein.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse valitsisin ISTA:n uudempin (F-sarja jne.) kanssa. En näe mitä tuollainen carsoft voisi tarjota jota ei ISTA:sta löydy. Koodaukset jos kiinnostaa, niin siihen sitten E-sys.
Kaapelit selitettynä:
Exx- Series
Interface = K+DCAN Cable (OBDII to USB) or ICOM
ECU Data Files = SP-Daten
NCS Expert = Coding Software
WinKFP = Programming (Flashing) Software
EDIABAS = Low-Level ECU Communication Software used by NCS Expert & WinKFP
Fxx- / Ixx- / Gxx-Series, Mini, & Rolls-Royce:
Interface = ENET Cable (OBDII to RJ45 Ethernet) or ICOM
ECU Data Files = PSdZData
E-Sys = Coding Software
E-Sys = Programming (Flashing) Software
Jaa'a. Kaipa se voi olla syytä siirtyä heti hyvien ohjelmien pariin :think
Ilmeisesti siis 3 eri kaapelia/ adapteria tarvitsee jos haluaa kattaa E60, E34 ja F25.Last edited by kp21121; 22-08-2019, 23:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostKenties sitten hyvänä yhdistelmänä voisi toimia tuo nyttemmin päivittynyt icarsoft yhdistettynä siihen, että ostaa kaapelin inpaa varten ja napsii molemmista rusinat pullasta.:think
Leave a comment:
-
-
Kenties sitten hyvänä yhdistelmänä voisi toimia tuo nyttemmin päivittynyt icarsoft yhdistettynä siihen, että ostaa kaapelin inpaa varten ja napsii molemmista rusinat pullasta.:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kp21121 View PostLaitetaanpa sopivampaan ketjuun. Onko Inpa jotenkin täysin ylivoimainen vai käykö iCarsoft BMM v 2.0 yhtä hyvin uudehkoihin Bemareihin?
Verrattuna aikaisempaan iCarsoft i910 malliin, uusia ominaisuuksia BMM V2.0 mallissa ovat esimerkiksi sähköisen käsijarrun auki- ja kiinniajo, huoltovälin nollaus, ratin anturin kalibrointi sekä hiukkassuodattimen (DPF) pakkopoltto. Lisäksi laitteessa on isompi värillinen 4,0" TFT näyttö.
INPA vie ainakin hinnan puolesta 100-0 jos vaan läppärin omistaa valmiiksi (halpa läppärikin kyllä mahtuu icarsoftin hintaan) ja INPA on tehdassofta niin kaikki ominaisuudet löytyy. Miinuksia inpalle tulee sitten hankalahkosta asentamisesta ja uudempien autojen kohdalla on enemmän kuin todennäköistä että scriptit on saksaksi.
Leave a comment:
-
-
Laitetaanpa sopivampaan ketjuun. Onko Inpa jotenkin täysin ylivoimainen vai käykö iCarsoft BMM v 2.0 yhtä hyvin uudehkoihin Bemareihin?
Verrattuna aikaisempaan iCarsoft i910 malliin, uusia ominaisuuksia BMM V2.0 mallissa ovat esimerkiksi sähköisen käsijarrun auki- ja kiinniajo, huoltovälin nollaus, ratin anturin kalibrointi sekä hiukkassuodattimen (DPF) pakkopoltto. Lisäksi laitteessa on isompi värillinen 4,0" TFT näyttö.
Leave a comment:
-
Leave a comment: