Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by awwwshit View Post
    Tossa tarkka malli renkaista Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/40R18 92Y XL

    Laitoin just myyjälle sähköpostia kysyäksee että onko toi "normaalia" kulumaa.. Tiedänpähän ainakin etten toista kerta kyseisiä kumeja osta.
    Kyllähän tuo vielä on näillä korkean nopeusluokan "premiumkumeilla" normaalin rajoissa, varsinkin mersun takapäässä.

    Leave a comment:


  • awwwshit
    replied

    Mikä renkaidesi tarkka malli on?
    Tossa tarkka malli renkaista Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/40R18 92Y XL

    Laitoin just myyjälle sähköpostia kysyäksee että onko toi "normaalia" kulumaa.. Tiedänpähän ainakin etten toista kerta kyseisiä kumeja osta.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by awwwshit View Post
    Nostetaan tätä vähän ja kysytään teiltä kun tänään huomasin jännän jutun. Ostin tuossa 28.4. 2kpl GoodYear Eagle F1 kesärenkaita koossa 225 40 18

    Renkaat olleen w124 250d mersun alla koko ajan käytössä takarenkailla. Päivittäin tullut n.20-50 km sekä viikonloppuisin pikkasen enemmän. 6kk mennyt tähän päivään asti ja tänään huomasin että renkaat ovat aivan sileät! Siis molemmat renkaat melkein kankailla! Rengaspaineet tarkistettu aina eikä muutenkaan poltettu kumia tai muuta (ei tolla autolla edes pysty)

    Onko tämä mielestäsi normaalia kulumaa että 6kk aikana renkaat menee loppuun? Eivät olleet edes mistään halvimmasta päästä, n.170€/kpl

    Ihmettelen vaan kun edellisessä bemarissa kumit samassa koossa, eri merkkiä tosin (halvemmat) kestivät sen 3 kesää ja kyllä nakki jauhoi välillä vähän rajumminkin!

    Kyllä vitutus käyrä nous kun huomasin tänään missä kunnossa nuo "huippu" kumit ovat..
    Itselläni on ämmän alla Eagle F1 as2, nyt niillä on ajettu n.3000km ja ei ainakaan vielä ole kuluneet käytännössä yhtään. Tai ainakaan kulumaa ei vielä viivamittarilla huomaa.

    Ajettu aika paljon mutkapätkää ja kerran muutama kierros radalla. Muuten normaalia ajoa.

    Mikä renkaidesi tarkka malli on?

    Leave a comment:


  • awwwshit
    replied
    Nostetaan tätä vähän ja kysytään teiltä kun tänään huomasin jännän jutun. Ostin tuossa 28.4. 2kpl GoodYear Eagle F1 kesärenkaita koossa 225 40 18

    Renkaat olleen w124 250d mersun alla koko ajan käytössä takarenkailla. Päivittäin tullut n.20-50 km sekä viikonloppuisin pikkasen enemmän. 6kk mennyt tähän päivään asti ja tänään huomasin että renkaat ovat aivan sileät! Siis molemmat renkaat melkein kankailla! Rengaspaineet tarkistettu aina eikä muutenkaan poltettu kumia tai muuta (ei tolla autolla edes pysty)

    Onko tämä mielestäsi normaalia kulumaa että 6kk aikana renkaat menee loppuun? Eivät olleet edes mistään halvimmasta päästä, n.170€/kpl

    Ihmettelen vaan kun edellisessä bemarissa kumit samassa koossa, eri merkkiä tosin (halvemmat) kestivät sen 3 kesää ja kyllä nakki jauhoi välillä vähän rajumminkin!

    Kyllä vitutus käyrä nous kun huomasin tänään missä kunnossa nuo "huippu" kumit ovat..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Te, joilla on kokemusta oikeasti hiljaisista 18" kesärenkaista, jakakaa kokemuksenne! E39 on hiljainen auto OIKEALLA renkaalla mutta en ole sellaisia vielä koossa 235/40 R18 löytänyt. Ainakaan Oulun karkeilla (surkeilla) teillä... Ainahan nuo uutena tuntuu hiljaisilta mutta pari tuhatta ajettuna metelöinti alkaa. Kokemusta on GY EfficientGripistä, Hankook S1 Evosta ja Nankang Ns2:sta. Noista hiljaisin oli Hankook ja meluisin Nankang (tosin koossa 235/45 R17). Mutta mikään noista ei ole ollut vähän kuluneena niin hiljainen kuin haluaisin. Eli nyt ehdotusta super-hiljaisesta renkaasta, joka vielä olisi mukava ja vetelemätön Suomen olosuhteissa! Pitänee taas vaihtaa rengasmerkkiä ensi kesäksi.
    Tähän on helppo vastata: Nexen N7000.
    Toki vanha Kumhon 712-Ecsta pääsee kyllä lähelle, jos kulmat (=lue camberit) on ko.rengaskoolle asetetut, eli edessä haarukassa 0.10`-0.25`ja takana 1.15`-1.35`astetta.
    Last edited by Hemi; 22-09-2011, 20:02.

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    Oikeasti hiljaiset kesärenkaat?

    Te, joilla on kokemusta oikeasti hiljaisista 18" kesärenkaista, jakakaa kokemuksenne! E39 on hiljainen auto OIKEALLA renkaalla mutta en ole sellaisia vielä koossa 235/40 R18 löytänyt. Ainakaan Oulun karkeilla (surkeilla) teillä... Ainahan nuo uutena tuntuu hiljaisilta mutta pari tuhatta ajettuna metelöinti alkaa. Kokemusta on GY EfficientGripistä, Hankook S1 Evosta ja Nankang Ns2:sta. Noista hiljaisin oli Hankook ja meluisin Nankang (tosin koossa 235/45 R17). Mutta mikään noista ei ole ollut vähän kuluneena niin hiljainen kuin haluaisin. Eli nyt ehdotusta super-hiljaisesta renkaasta, joka vielä olisi mukava ja vetelemätön Suomen olosuhteissa! Pitänee taas vaihtaa rengasmerkkiä ensi kesäksi.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Niiden kitkarenkaiden runko on huomattavasti elastisempi kuin kesärenkaiden, jolloin ne armahtavat urissa enemmän alustan välyksiä ja joko tästä johtuvia tai asetettuja vääriä pyöränkulmia.
    Eli renkaan rakenne vaikuttaa siihen onko se uraherkkä vai ei, jolloin myös väärät alustakulmat tuntuvat lisääntyneenä uraherkkyytenä.
    Vannekoko itsessään ei kerro kaikkea renkaan taipumuksesta uraherkkyyteen, vaan oleellista on sen runkorakenne ja minkälaisia renkaasta ulosmitattavia olinaisuuksia sillä on haluttu painottaa.
    Eli, minkä merkkiset+malliset kesärenkaat on kyseessä?
    Juuri näin. Eli teknisesti sanottuna kyse on siitä kuinka paljon rengas sortaa/pystyy sortamaan. Leveällä ja matalalla renkaalla yleensä halutaan mahdollisimman pientä sortokulmaa, eli kulmaa renkaan pyörimistäson ja auton kulkusuunnan välillä. Kun sortokulma on pieni, rengas vastaa välittömästi ohjausliikkeisiin ja tuntuma tiehen on muutenkin hyvä. Monesti matalia renkaita laitetaan autoon myös ihan ulkonäöllisistä syistä, vaikka täällä Suomessa periaatteessa auton ajo-ominaisuuksilta ensisijaisesti silti odotetaan ihan tavallisia, tien epätasaisuuksien ja urien suodattavia ominaisuuksia, eli käytännössä halutaan silti renkaisiin suuri sortokulma. Ratkaisuna tähän on pehmeärunkoinen kesärengas, joka näyttää sporttirenkaalta (ja saattaapa nimessäkin olla maininta "sport"), mutta silti käyttäytyy kuten korkeampiprofiilinen kesärengas. Tällainen rengas on tietenkin autourheilumiesten mielestä surkekn mahdollinen rengas, koska se saattaa räjähtää parin tunnin ajon jälkeen jos pitää matkanopeutena 250 km/h. Siitä huolimatta että se kallis sporttirengas on kuitenkin mitä suurin kompromissi katurenkaan, ratarenkaan ja sadekelin renkaan välillä, verrattuna oikeaan slicsiin. minun Pingpong nskakkoset saapauivat Saksasta juuri ennen pääsiäistä, joten dunlopit joutavat kierrätykseen aika pian.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by eskonpoika View Post
    Mistä mahtaa johtua, että e36 kesäkumeilla 225/40-18 ohjaus vetelee urissa ihan hemmetisti, ei mee suoraan sitten millään, mutta kitkakumeilla 225/45-17 menee ihan luotisuoraan joka paikassa urista välittämättä (näin karkeasti verraten). Voiko toi rengasprofiili vaikuttaa noin paljon vai onko kesäkumit vaan paskat??
    Niiden kitkarenkaiden runko on huomattavasti elastisempi kuin kesärenkaiden, jolloin ne armahtavat urissa enemmän alustan välyksiä ja joko tästä johtuvia tai asetettuja vääriä pyöränkulmia.
    Eli renkaan rakenne vaikuttaa siihen onko se uraherkkä vai ei, jolloin myös väärät alustakulmat tuntuvat lisääntyneenä uraherkkyytenä.
    Vannekoko itsessään ei kerro kaikkea renkaan taipumuksesta uraherkkyyteen, vaan oleellista on sen runkorakenne ja minkälaisia renkaasta ulosmitattavia olinaisuuksia sillä on haluttu painottaa.
    Eli, minkä merkkiset+malliset kesärenkaat on kyseessä?

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    mitä eroa on r ja zr renkaalla??

    r tarkoittaa radiaalia ja zr on nopeusluokka siinä yhdistettynä vielä.

    Leave a comment:


  • eskonpoika
    replied
    Mistä mahtaa johtua, että e36 kesäkumeilla 225/40-18 ohjaus vetelee urissa ihan hemmetisti, ei mee suoraan sitten millään, mutta kitkakumeilla 225/45-17 menee ihan luotisuoraan joka paikassa urista välittämättä (näin karkeasti verraten). Voiko toi rengasprofiili vaikuttaa noin paljon vai onko kesäkumit vaan paskat??

    Leave a comment:


  • erkki
    replied
    Renkaat mietinnässä 9/10x16-vanteille, vanhat kumit on 225/55 ja 245/45. Rengasvalikoima tossa koossa on aika pieni, vähän kapeempia ensin meinasin, mutta taitaa järkevin vaihtoehto olla 225/50 ja 245/45. Camskill:issä 418e rahteineen.

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    Kuinka paljon leveämpi rengas lisää kulutusta?
    Olen 225 ja 235 vaiheilla. Leveämpi olisi 60€ halvempi, joten jos kulutus lisääntyy 2dl /100 => 50L / 25000km ja ollaan tasoissa. Vai onko toi 2 dl sinnepäinkään?
    Onneksi otin sen 235:n, on nimittäin kapea kokoisekseen. Samanlevyinen kun vanha 225 Bridgestone.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    mitä eroa on r ja zr renkaalla??

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Rengasmyyjä suositteli tällasia: ContiSportContact 3 RZ 91Y kokoa 225-45R17, joten ne lähti tilaukseen uusille BMW-replicoille

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by contest View Post
    Onks kellään tietoa pitääkö noiden RFT-kumien vaihtoon olla jotkin omalaatuiset rengaskoneet että homman saa kunnolla tehtyä?
    Periaatteessa onnistuu vaikka bilteman koneella, mutta vaatii vaan enemmän varovaisuutta ja voimaa kun koneessa ei ole "apukäsiä" helpottamassa.

    Leave a comment:

Working...
X