Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Kuule Hemi..lähetä tuo teksti Hankookin markkinointiosastolle - ties vaikka pääsisit sinne kohta töihin..

    Tuo teksti on jo sitä tasoa että aikamoiset "Hankook-lasit" on Hemin silmillä olleet tuota tekstiä vääntäessä
    Tuossahan sanotaan suurinpiirtein että Hankook on ylivoimainen rengas maailmassa.. jota se ei todellakaan ole..
    No, BMW allekirjoittaa myös tuon edellisen ja kertoo ko.renkaan teknisten ominaisuuksien ja kuitenkin mukavuuden yhtälön täyttymisen olevan syynä valintaan.
    Ok, mehän emme kaikkia muita valintaan vaikuttavia seikkoja+politiikkaa+bisnestä tiedetä, mutta se on varmaa että aika noloon asemaan joutuu niin BMW kauin Hankook:kin mikäli sadat tulevat eri testit ympäri maailman kertoisivatkin aivan päinvastaisesta.
    Tähän ilmoitukseen/mainokseen voi sikäli hyvinkin uskoa, koska ko.rengas on jo parisen vuotta kerännyt kymmenistä eri testeistä maailmalla testivoittoja/+3 sijoituksia ilman yhtäkään testinotkahdusta.
    Lisäksi ainakin me "ammattikuluttajat" olemme jo pitkään tienneet Hankookin S1:n loistavat tekniset ominaisuudet yhdistettynä kuitenkin oikeasti täysin poikkeukselliseen mukavuuteen.
    Katsotaan millä tahansa oikeasti mitattavalla mittarilla, niin hankook S1 on kuin onkin aivan kiistatta tämän hetken paras rengas markkinoilla ja jossa pn tehty vähiten kompromissejä teknisten ominaisuuksien ja mukavuuden suhteen.
    Jos tämän esiin tuominen on sitten sitä "Hankook lasien" kanssa olemista, niin mitähän näiden faktojen kieltäminen oikein on?

    Originally posted by teropa View Post
    Niin hyvä rengas kuin tuo Hankook varmasti onkin, niin ei voi olla mitenkään välttymättä ajatukselta, että miksi juuri nyt kun Bemari tekee noiden kanssa yhteistyötä niin yllättäen TM:n testivoittajaksi nousee aivan puskista ns. halppisrengas . Tuommosta pyhäinhäväistystä ei ole kyllä koskaan ennen rengastesteissä varmaan sattunut, että aivan yks kaks rengas, joka aiemmin painiskellut middle-class sarjassa onkin yhtäkkiä parasta A-ryhmää.

    Minä siis ihan oikeasti ihmettelen tuota asiaa.

    Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.

    Tero
    Hankook on ollut jo pitkään ympäri maailman tehtyjen eri lehti ja kuluttajatestien absoluuttisesti suurin menestyjä.
    Eli yksi/kaksi TM:n testiä vain tukee sitä samaa mihin tuloksiin sadat maailmalla tehdyt muut testit ovat päätyneet.
    Eli Hankookin menestys alkoi jo kauan ennen esim.BMW:n yhteistyösopimusta.
    Korostan nyt kuitenkin sitä, että mm.tämä oma jo kolmisen vuotta täälläkin kestänyt "Hankook missio" on perustunut ihan puhtaasti omakohtaisiin kokemuksiin ja jatkuvaan lähes päivittäiseen "livevertailuun" eri rengastuotteiden ominaisuuksista.
    Se että ajat aamupäivällä käytetyllä 19" contilla, päivällä 19" kinkkikumilla, iltapäivällä 19" Marangonilla ja illalla 19" Hankookilla....ja seuraavalla viikolla uusi kierros taas eri merkkejä/malleja..jne.jne, antaa aivan väkisinkin jonkinlaista perspektiiviä siitä minkälaisia tuotteita nämä käytännön tasolla ovat.
    Lisäksi kun vuosia ja taas vuosia näihin lähes jokaisiin eri rengaskierroksiin etsii ja pyrkii säätämään oikeat optimialustakulmat, lähtee päästä viimeistään siinä kohtaa ne minkä tahansa väriset lasit jos tuote oikeasti ei ole hyvä.
    Tällä hetkellä vain on niin...ja täysin ilman minkään värisiä laseja on niin että missään muussa tämän hetken korkean nopeusluokitusten tuotteissa ei vain yksinkertaisesti yhdisty huippuluokan tekniset ominaisuuden vastaavan tason mukavuuteen kuin Hankookin S1:ssä.
    Kaikissa muissa vastaavissa tämän hetken tuotteissa on jokin tai joitakin ominaisuuksia joka Suomen uraisissa tyyppiolosuhteissa pudottavat sen riman alle suhteessa S1:een.
    Ei S1:kään tietenkään ole joka ominaisuudeltaan ylivoimainen, mutta pakettina se sitä tällä hetkellä on.
    Se kuka ei tätä allekirjoita, istuu oikeasti omien ennakkoluulojensa kanssa jonkin muun väriset lasit päässään.
    Korostan nyt kuitenkin sitä, ettei perusajatus kesärenkaasta unohdu, että suurin osa kuluttajista saa kuitenkin rahalleen ihan tarpeeksi vastinetta myös esim.NS2:sta ja kaikki lopusta maksettu on tuuleen revittyjä euroja....myös S1:n kohdalla.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Tuulilasissa joku rengas saattaa olla kärjessä ja TM:ssä taas viimeinen. Näin käy lähes aina. Siitä voi miettiä jotain näistä "testeistä".. Eiköhän testin voita se, joka tarjoaa parhaat saunaillat Levillä.
    Kyllä mä vähän näin luulen..

    Rengastestin tulos on todella helppo vääntää painotuksilla halutunlaiseksi.
    Vaikka esim TL ja TM tekisi kaikki samat osatestit ja mittakset ja saisi niistä täysin samat numeraaliset tulokset, on testin kokonaistulos painokertoimilla hyvin helposti muokattavissa melkein millaiseksi tahansa.

    Juuri sen vuoksi näitä testejä ei kannatakaan lukea siten kuin moni kuluttaja varmasti lukee - eli vain loppupisteet ja sijoitukset.

    Sieltä löytyy kyllä oikeaa ja kuluttajallekin käyttökelpoista tietoa paljonkin, mutta se ei useinkaan löydy siitä loppusijoitus- ja -pistetaulukosta..

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Tuulilasissa joku rengas saattaa olla kärjessä ja TM:ssä taas viimeinen. Näin käy lähes aina. Siitä voi miettiä jotain näistä "testeistä".. Eiköhän testin voita se, joka tarjoaa parhaat saunaillat Levillä.

    Kannattaa muuten katsoa vähän noita mm. TÜV tekemiä testejä, on hieman erilaisia tuloksia kuin "riippumattoman lehdistön" tulokset.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.
    Ei varmaankaan ihan tuulesta temmattu ajatus.. Näissäkin rengaskeskusteluissa on mm. Hemin toimesta tuotu esiin - ihan oikein onkin - sitä miten suuri merkitys rengastesteillä on kuluttajien mielipiteiden muokaamiseen ja miten monet rengasvalmistajat viilaavat renkaitaan juuri testien painottamien ominaisuuksien suuntaan tavoitteenaan hyvä testitulos ja sitä kautta markkinointietu kilpailijoihin nähden.
    Miksei yhtä hyvin joku rengasvalmistaja voisi aivan yhtä hyvin "varmistaa hyvän tuloksen" jollain muullakin tavalla?!
    Me Suomessa suhtaudumme kaikenlaiseen "voiteluun" varsin kielteisesti, mutta monissa muissa maissa ja kulttuureissa voimakaskin "voitelu" bisneksessä on aivan normaalia toimintaa missä ei edes nähdä mitään väärää.

    Ja onhan noita kikkailuja nähty vuosien varrella jos jonkinlaisia muutenkin näissä asioissa. Muistan yhden tapauksen, vuosien takaa kylläkin, missä joku rengasvalmistaja toimitti testiin ihan eri renkaan kuin mikä piti..tosin fiksattuna näyttämään siltä mitä oli sovittu..
    Ja muistanpa myös erään Saksalaisvalmistajan, joka toi uuden turbokoneen markkinoille..joku USA:lainen alan media halusi sitten tietenkin tämän kiinnostavan uutuuden testiin.. Ilmeisesti varmistaakseen hyvät arviot, testiin toimitettiin moottori, jonka softa oli jotakin ihan muuta kuin myyntiin tulevissa koneissa oli.. ja tulos testissä sen mukainen..

    Ja muistanpa itsekin erään toisen Saksalaisautovalmistajan, joka taas on tunnettu turbokoneiden ja nelivetojen valmistaja.. Heillä oli jokasyksyinen nelivetokiertue menossa. Menin koeajamaan erästä heidän malliaan - ja sehän kulki kuin pieni perkele - ihan kiva..paitsi että oma autoni sattui olemaan samanlainen, eikä kulkenut läheskään samalla tavalla. Paikalla ollut maahantuojan ja myyjäliikkeen edustaja kiisti jyrkästi softamuutokset..

    Mutta näinhän se menee - myös rengastestimaailmassa..

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Niin hyvä rengas kuin tuo Hankook varmasti onkin, niin ei voi olla mitenkään välttymättä ajatukselta, että miksi juuri nyt kun Bemari tekee noiden kanssa yhteistyötä niin yllättäen TM:n testivoittajaksi nousee aivan puskista ns. halppisrengas . Tuommosta pyhäinhäväistystä ei ole kyllä koskaan ennen rengastesteissä varmaan sattunut, että aivan yks kaks rengas, joka aiemmin painiskellut middle-class sarjassa onkin yhtäkkiä parasta A-ryhmää.

    Minä siis ihan oikeasti ihmettelen tuota asiaa.

    Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.

    Tero

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post

    Hankookin Ventus S1 evo² -rengas tuotiin markkinoille keväällä 2012. Jo testausvaiheen aikana se erottui edukseen, koska siinä yhdistyivät korkeatasoinen ajomukavuus ja alhainen vierinvastus sille luonteenomaisiin dynaamisiin ajo-ominaisuuksiin"....

    Eli eihän BMW:ltä itseltään ole tietenkään koskaan tullut julkista virallista tiedotetta siitä että heidän aiemmin käyttämät ensiasennusrenkaat ovat syypäitä eri puolilla maailmaa eri lehtien testeissä/maisteissa havaitsemalle epämukavuudelle.
    BMW:llä varmasti on myös huomattu nykyinen Hankookin valtava testimenestys varsinkin nimenomaan korkean nopeusluokan tuotteissa.
    Eli nytkin vaikka kyse on vain 16" kokoluokan renkaasta, pitää aivan erityisesti huomioida että nyt on nimenomaan kysymys korkean
    W-nopeusluokan renkaista, eli toiseksi nopeimman luokituksen/270kmh renkaista(yleensä nämä nopeusluokat löytyvät vasta +18" kokoluokista).
    Nimenomaan tällä alueella eurovalmistajilla on ollut lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia rakentaa tuotteita joiden ominaisuuksiin kuuluu korkea nopeusluokka, yhdistettynä mukavuuteen.
    Kuule Hemi..lähetä tuo teksti Hankookin markkinointiosastolle - ties vaikka pääsisit sinne kohta töihin..

    Tuo teksti on jo sitä tasoa että aikamoiset "Hankook-lasit" on Hemin silmillä olleet tuota tekstiä vääntäessä
    Tuossahan sanotaan suurinpiirtein että Hankook on ylivoimainen rengas maailmassa.. jota se ei todellakaan ole..

    Aikaisemmin on jo keskusteltu näistä ensiasennusrengashommista. Ei ne siten mene että autovalmistajan insinöörit etsivät tuskassa maailmalta hyviä renkaita autoihinsa. Kyllä se homma menee niin, että kyse on autovalmistajan ja rengasvalmistajan välisestä bisneksestä jossa kummankin on tarkoitus hyötyä tavalla tai toisella. Tässä Hankook - BMW yhteistyössä kysymys voi hyvinkin olla juuri siitä, että BMW hyötyy siinä että Hankook toimittaa heille renkaita edullisesti - Hankook hyötyy aivan varmasti ja todella paljon imagomielessä siitä että se voi käyttää markkinoinnissaan sanoja "BMW:n ensiasennusrengas.."

    Kun Hankook on päätynyt BMW:n joiden mallien ensiasennusrenkaaksi, se kertoo laadullisesti siitä, että Hankookin laatu on BMW:lle riittävä -mutta ei sitä kerro että Hankook olisi paras.. Se kertoo nimenomaan sen, että laatu on riittävä ja Hankook ja BMW ovat neuvotelleet yhteistyösopimuksen josta kumpikin hyötyy.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Ihan sivuhuomautuksena, mistä tiedät bmw valintaperusteet? Eiköhän bemarinkin osista ihan merkittävä osa tule kauko idästä (elektroniikka?, kankaat?, moottorin osat yms?), joten renkaan merkillä ei useimmille kuluttajille ole juurikaan merkitystä. Voisikohan taustalla olla kulusäästöt? Hankook tarjoaa edullisempia renkaita, mutta kuitenkin riittävän hyviä?

    Onko uraherkkyyttä valiteltu Suomen tai pohjolan ulkopuolellakin? Onko todellinen syy siis kustannukset vai uraherkkyyden minimointi. Ja toiseksi, itse puhut lähes aina +19" renkaista kun suurin osa ensiasennusrenkaista on 16-18". Onko contit yms. myös tässä kokoluokassa heikkoja (etenkin se yleisin 16").

    Mutta kuitenkin, myös itsella Hankookit alla ja ihan kelpo renkaat, mutta vaikea verrata jos ei ole useita merkkejä, yhtäpaljon kuluneina samassa autossa alla.

    Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan. Siihen aikaan Nokiaa myytiin 50x Samsungiin verrattuna, joten vikojakin luonnollisesti enemmän. Softabugit sitten tietysti oma lukunsa.
    No siis Hankookilta ja BMW:ltä itseltään on annettu tämä syy valintaan:

    ...."Minin ja uuden BMW 1-sarjan jälkeen 3-sarja on BMW-yritysryhmän kolmas automalli, johon asennetaan Hankook-renkaat.

    Hankookin Ventus S1 evo² -rengas tuotiin markkinoille keväällä 2012. Jo testausvaiheen aikana se erottui edukseen, koska siinä yhdistyivät korkeatasoinen ajomukavuus ja alhainen vierinvastus sille luonteenomaisiin dynaamisiin ajo-ominaisuuksiin"....

    Eli eihän BMW:ltä itseltään ole tietenkään koskaan tullut julkista virallista tiedotetta siitä että heidän aiemmin käyttämät ensiasennusrenkaat ovat syypäitä eri puolilla maailmaa eri lehtien testeissä/maisteissa havaitsemalle epämukavuudelle.
    BMW:llä varmasti on myös huomattu nykyinen Hankookin valtava testimenestys varsinkin nimenomaan korkean nopeusluokan tuotteissa.
    Eli nytkin vaikka kyse on vain 16" kokoluokan renkaasta, pitää aivan erityisesti huomioida että nyt on nimenomaan kysymys korkean
    W-nopeusluokan renkaista, eli toiseksi nopeimman luokituksen/270kmh renkaista(yleensä nämä nopeusluokat löytyvät vasta +18" kokoluokista).
    Nimenomaan tällä alueella eurovalmistajilla on ollut lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia rakentaa tuotteita joiden ominaisuuksiin kuuluu korkea nopeusluokka, yhdistettynä mukavuuteen.

    Originally posted by Vanquish View Post
    Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan.
    Tuota...jos pääset nyt livenä vertaamaan laadullisesti niin rakenteellisesti kuin toiminnallisestikkin vuoden 2007 markkinoille tullutta iphone:a tuon ajan Nokian pariin saman hintaisiin E-sarjan lippulaivoihin, ymmärrät varmasti hyvin itsekkin mitä tarkoitan:


    ...versus:
    Last edited by Hemi; 21-08-2012, 00:15.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Se että eurooppalaiset autonvalmistajat alkavat valita ensiasennusrenkaansa muualta kuin euroopasta, kertoo siitä että tuotteen pitää oikeasti olla vähän pirusti parempi jotta tällaiseen imagosyistä ryhdytään.
    Kaikki kuluttajat kun eivät todellakaan vielä ymmärrä niitä faktoja mitä autotehtaat jo tietävät ja uskovat edelleenkin vanhojen eurobrändien ylivoimaisuuteen...samoin kun uskoivat v.2004 Nokian ylivoimaisuuteen.
    Eurovalmistajilla toki olisi resurssit ja keinot tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti toimivampia, pitkäikäisempiä ja halvempia tuotteita, mutta niin kauan kun brändiuskovaisia riittää ja he ovat valmiita maksamaan selvää ylihintaa heikommasta tuotteesta, niin kauan sitä saa mitä pyytää.
    Ok, nämäkin tuotteet toki jollain lailla toimivat testipisteominaisuuksien ulkopuolella keskisessä euroopassa jossa tiet eivät ole nastojen karhentamat ja urauttamat ja testut tehdään urattomilla moottoriradoilla.
    Kuitenkin kaikki ne ominaisuudet mistä testipisteitä EI JAETA kuten uraherkkyys, jätetään kylmästi totaalisesti kehittämättä.
    Ihan sivuhuomautuksena, mistä tiedät bmw valintaperusteet? Eiköhän bemarinkin osista ihan merkittävä osa tule kauko idästä (elektroniikka?, kankaat?, moottorin osat yms?), joten renkaan merkillä ei useimmille kuluttajille ole juurikaan merkitystä. Voisikohan taustalla olla kulusäästöt? Hankook tarjoaa edullisempia renkaita, mutta kuitenkin riittävän hyviä?

    Onko uraherkkyyttä valiteltu Suomen tai pohjolan ulkopuolellakin? Onko todellinen syy siis kustannukset vai uraherkkyyden minimointi. Ja toiseksi, itse puhut lähes aina +19" renkaista kun suurin osa ensiasennusrenkaista on 16-18". Onko contit yms. myös tässä kokoluokassa heikkoja (etenkin se yleisin 16").

    Mutta kuitenkin, myös itsella Hankookit alla ja ihan kelpo renkaat, mutta vaikea verrata jos ei ole useita merkkejä, yhtäpaljon kuluneina samassa autossa alla.

    Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan. Siihen aikaan Nokiaa myytiin 50x Samsungiin verrattuna, joten vikojakin luonnollisesti enemmän. Softabugit sitten tietysti oma lukunsa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jva View Post
    Tuo on totta, muttei ehkä sittenkään ihan yksiselitteistä..
    Kuten jo todettiin, Kiinalaisilla on valtiota myöten suuri halua päästä eroon "laaduton piraattituotevalmistaja" - maineestaan.
    Varmuudelle he tulevat jo suhteellisen piankin tuottamaan laadullisesti huipputuotteita. Se kuitenkin väkisin tarkoittaa myös hintatason nousua..joka tosin liittyy myös Kiinan yhteiskunnalliseen kehitykseen jne jne..mutta jokatapauksessa siis siinä vaiheessa kun Kiinalainen tuote on huippulaatua, se on myös yhtä kallis kuin muukin huippulaatu.
    Tällöin törmätään markkinoinnin kannalta samantien imago-ongelmaan. Se kyllä hoituu sekin, mutta se on pitkä ja kivisen hankala tie.
    Hyvä esimerkki on Skoda. Skoda on autovalmistaja ja kauan sitten alkanut tuottaa täysin vertailukelpoisia autoja. Mutta kuinka pitkään menikään, että se pääsi vanhasta imagostaan eroon? Todella pitkään - jos ihan täysin on päässyt vieläkään.
    Kiinalaisilla renkailla ja muilla tuotteilla tulee olemaan se sama ongelma edessään siinä vaiheessa kun laatu on jo huippua.

    Kiinalaisilla renkailla varmasti imagopuolella vie todella pitkään ennen kuin kuluttajien luottamus yleisesti on sillä tasolla että tuotteista myös maksetaan jotain.
    Kuten kuitenkin totesin, niin itse tuotteet varmasti alkavat muutaman vuoden kuluttua olemaan teknisesti hyvinkin kilpailukykyisiä, vaikka imago vielä olisikin mitä on.
    Kysehän ei ole siitä etteikö Kiinassa osattaisi tehdä aidosti premumtuotteita, koska niitä siellä tehdään jo nyt...ja tehtiin jo tuhansia vuosia sitten.
    Nyt ne valmistuttajat ja itse tuotekehitys vain tulee muualta.
    Eli heti kun Kiinalaiset alkavat valmistaa ja kehittää omia tuotemerkkejään tosissaan, pystytään siellä varmasti tuottamaan kuluttajille huipputuotteita.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Onneksi siinä kohtaa mm.Kiinasta varmasti alkaa itsessään tulla jo kilpailukykyistä tuotetta myös laadullisesti.
    Tuo on totta, muttei ehkä sittenkään ihan yksiselitteistä..
    Kuten jo todettiin, Kiinalaisilla on valtiota myöten suuri halua päästä eroon "laaduton piraattituotevalmistaja" - maineestaan.
    Varmuudelle he tulevat jo suhteellisen piankin tuottamaan laadullisesti huipputuotteita. Se kuitenkin väkisin tarkoittaa myös hintatason nousua..joka tosin liittyy myös Kiinan yhteiskunnalliseen kehitykseen jne jne..mutta jokatapauksessa siis siinä vaiheessa kun Kiinalainen tuote on huippulaatua, se on myös yhtä kallis kuin muukin huippulaatu.
    Tällöin törmätään markkinoinnin kannalta samantien imago-ongelmaan. Se kyllä hoituu sekin, mutta se on pitkä ja kivisen hankala tie.
    Hyvä esimerkki on Skoda. Skoda on autovalmistaja ja kauan sitten alkanut tuottaa täysin vertailukelpoisia autoja. Mutta kuinka pitkään menikään, että se pääsi vanhasta imagostaan eroon? Todella pitkään - jos ihan täysin on päässyt vieläkään.
    Kiinalaisilla renkailla ja muilla tuotteilla tulee olemaan se sama ongelma edessään siinä vaiheessa kun laatu on jo huippua.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MSam View Post
    Vastahan joku sivu sitten totesin, että Contin SC5 on selvästi mukavampi, mitä edellinen käyttämäni (Hankook)rengassarja? Toisaalta, S1 näyttää nousseen myöskin hinnaltaan ilmeisesti laadun mukaiseen luokkaan, joten maksaa se korealainenkin rengas, kun ominaisuudet ja paino laitetaan kohdalleen. Tämä tuskin yllätti ketään.

    Se, että jostain Euroopan ulkopuolelta saadaan lisää kilpailua, on kyllä kuluttajien etu.
    Odota sitä hetkeä kun siinä CS5:ssakin on 3mm kulutuspintaa.
    Palataan siinä kohtaa uudelleen aiheeseen.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bemaristi74 View Post
    Ei kait ne korealaisetkaan enää niin kommunisteja ole, että tekisivät hyväntekeväisyyttä varsinkaan länsimarkkinoilla.
    Etelä-Koreassa on tainnut kommunistinen puolue/liike ollut jopa kielletty maailman sivun, toisin kuin esim.Suomessa.
    Eli sieltä ei löydy nyt eikä aiemminkaan ainakaan avointa kommunistia=maanpetturi.
    Ja tottahan toki myös Hankook tekee renkaita puhtaasti bisneksen vuoksi, mutta heidän kulttuurinsa/tapansa tehdä tuotteita on aina ensisijaisesti kuluttajalähtöistä...ei osakkeenomistajalähtöistä.
    Tästä tietenkin kouriintuntuvin esimerkki on kännykkäpuolelta Samsung vst. Nokia, joiden yritysfilosofiat ovat täydellisen erilaiset.
    Ok, kun vuosia kuluu, niin toki Koreassakin yrityskulttuuri pikku hiljaa luisuu nimenomaan osakkeenomistajien etua palvelevaksi, samalla kun pyllistetään kuluttajalle. Kuitenkin osakkeenomistajien ja kuluttajien edut ovat helposti hyvinkin jopa vastakkaiset.
    Onneksi siinä kohtaa mm.Kiinasta varmasti alkaa itsessään tulla jo kilpailukykyistä tuotetta myös laadullisesti.
    Muistan aikoinaan 2000-luvun puolivälissä kun Nokia mobile piti kokousta osakkeenomistajille ja Ollila ilmoitti että he pystyvät valmistamaan keskimäärin jopa 30% halvemmalla tuotteitaan kuin kilpailijat....saaden tästä kommentista raivoisat suosionosoitukset.
    Samalla kun osakkeenomistajat nauttivat tuloksista, kuluttajat painivat Nokian tuotteiden kanssa joiden muotoilullinen elinkaari oli reilun vuoden, mekaaninen laatu oli saippualaatikkotasoa, jatkuvasti vikoja ja lopulta totaalipimeneminen oli alta kahden vuoden.
    Silti monella luluttajalla oli kuitenkin rajaton luotto ja usko Nokian erinomaisuuteen, koska brändi oli niinkin vahva ja uskottava.
    Tuote itsessään oli kuitenkin ihan kuraa, mutta pää pysyi pinnalla vahvan brändin avulla...siihen asti kunnes markkinoille tuli oikeasti laatutuotteita.
    Rengaspuolella ollaan maailmalla ihan tismalleen samanlaisessa murroskohdassa jossa moni kuluttaja vielä sokeasti uskoo pelkän vanhan brändin voimaan, vaikka halvempia ja oikeasti parempia tuotteita on jo markkinoilla.
    Se että eurooppalaiset autonvalmistajat alkavat valita ensiasennusrenkaansa muualta kuin euroopasta, kertoo siitä että tuotteen pitää oikeasti olla vähän pirusti parempi jotta tällaiseen imagosyistä ryhdytään.
    Kaikki kuluttajat kun eivät todellakaan vielä ymmärrä niitä faktoja mitä autotehtaat jo tietävät ja uskovat edelleenkin vanhojen eurobrändien ylivoimaisuuteen...samoin kun uskoivat v.2004 Nokian ylivoimaisuuteen.
    Eurovalmistajilla toki olisi resurssit ja keinot tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti toimivampia, pitkäikäisempiä ja halvempia tuotteita, mutta niin kauan kun brändiuskovaisia riittää ja he ovat valmiita maksamaan selvää ylihintaa heikommasta tuotteesta, niin kauan sitä saa mitä pyytää.
    Ok, nämäkin tuotteet toki jollain lailla toimivat testipisteominaisuuksien ulkopuolella keskisessä euroopassa jossa tiet eivät ole nastojen karhentamat ja urauttamat ja testut tehdään urattomilla moottoriradoilla.
    Kuitenkin kaikki ne ominaisuudet mistä testipisteitä EI JAETA kuten uraherkkyys, jätetään kylmästi totaalisesti kehittämättä.
    Korealaiset pärjäävät sillä ihan samalla menttaliteetillä millä Nokiakin maailmanmaineeseen aikoinaan nousi, eli yksinkertaisesti tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti parempia/laadukkaimpia tuotteita ja vasta sen jälkeen katsotaan mitä jää osakkeenomistajille jaettavaa....ei päinvastoin.
    Last edited by Hemi; 19-08-2012, 16:15.

    Leave a comment:


  • MSam
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Näin siis mikäli nämä bändiuskovaiset ei saa pidettyä oikeasti huonompien eurotuottajien päätä pinnalla ja kehitystä vetkuteltua.
    Se että eurovalmistajatkin oikeasti joutuvat panostamaan tuotekehityksessään isojen vannekokojen renkaiden mukavuuteen ja hintaan, ei ole ollenkaan huono juttu kuluttajien näkökulmasta
    Vastahan joku sivu sitten totesin, että Contin SC5 on selvästi mukavampi, mitä edellinen käyttämäni (Hankook)rengassarja? Toisaalta, S1 näyttää nousseen myöskin hinnaltaan ilmeisesti laadun mukaiseen luokkaan, joten maksaa se korealainenkin rengas, kun ominaisuudet ja paino laitetaan kohdalleen. Tämä tuskin yllätti ketään.

    Se, että jostain Euroopan ulkopuolelta saadaan lisää kilpailua, on kyllä kuluttajien etu.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Omasta kokemuksesta ainakin Michelin ja Bridgestone on liian jäykkä runkoisia Suomen uraisille teille. Etenkin Bridgestone on kuluneena hengenvaarallinen.
    Allekirjoitan osittain. Muistaakseni taisin kokemuksia joskus 2007 kirjoitellakin kun sain 335i:n RF Potenzoilla..

    Runflat potenzoilla E92 saattoi joskus vetäistä niin rajusti uraan, että pahimmillaan joka onnettomuusriski oli jonkinlaisena olemassa. Rengas oli todella uraherkkä ja veti pahimmillaan todella rajusti uriin.
    No, sitten kävi tavallaan tuuri.. Yhdestä renkaasta meni naula läpi ja meni vielä sen verran pahasti ettei korjaaminen ollut mahdollista, eikä rf:a kai mielellään edes korjata.
    Kyselin sitten uutta rf Potenzaa tilalle. Siihen aikaan rf:n hinta oli vielä niin huima, että totesin parin satasen lisäpanostuksella saavani koko sarjan muuten samaa Potenzaa, mutta ilman rf-ominaisuutta.
    Niin sitten ostinkin kokonaan uuden sarjan.
    Yllätys oli aika suuri sen suhteen miten paljon auto muuttui kun renkaasta jäi rf-ominaisuus pois. Auton uraherkkyys väheni dramaattisesti ja se yllättävä, raju vetely katosi täysin jne jne.
    Kyseessä oli siis Bridgestone Potenza RE050 asymmetric sekä runflatina että ilman rf-ominaisuutta. TODELLA suuri ero noilla kahdella renkaalla kyllä oli.

    Uraherkkyydesta kun puhutaan niin täytyy muuten huomioida myös se, että rakenteen lisäksi siihen tuntuu vaikuttavan aika paljon se, millainen on renkaan reunan profiili. Jyrkkä-/teräväreunainen rengas on uraherkkä, pyöreäreunainen rengas on huomattavasti tunnottomampi urille. Jos auton alustageometria on sellainen että se aiheuttaa uraherkkyyttä, niin kannattaa rengasvalinnoissa kiinnittää hiukan huomiota myös tuohon renkaan reunan muotoon.
    Tosin ei sekään mikään autuaaksi tekevä asia ole. Alustageometrialla on iso merkitys. Yksikään kolmesta Porschemallista ei ole ollut uraherkkä, vaikka rengastuksen puolesta jokaisen olisi pitänyt sitä ehdottomasti olla. BMW E92 oli rf-rengastuksella todella urherkkä, ilman rf:ää suhteellisen tunnoton urille. CLK puolestaan oli oikeastaan kaikilla mahdollisilla eriparirengastuksilla lähes mahdoton uraveturi - tasarengastuksella tunnoton urille, SLK samoin.
    Last edited by jva; 19-08-2012, 14:28.

    Leave a comment:


  • slickwill
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nankang on Taiwanista.

    Kiinasta saa priimaa ja huippu tavaraa jos haluaa maksaa. Eurooppaan vaan tuodaan halvin mahdollinen romu.
    Juurikin näin, kiinalaiset olivatkin jossain haastattelussa sanoneet, että voivat tehdä vielä halvemmalla ja vielä heikompaa, ja voivat tehdä parempaa jos vain ymmärretään että se ei ole myöskään niin halpaa.. eli ostaja saa ihan vapaasti valita

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎