Kuivalla vai märällä? Onko uraherkkyydellä merkitystä tai kulumisnopeudella? Entä hintaluokka?
Kuivalla. Uraherkkyys ei haittaa.
Olisin ostanut Bridgestone RE050A jota on kehuttu kovasti, mutta kun käyttäjät ovat raportoineet sen olevan niin pehmeän, että ei kestä kun yhden - parhaassa tapauksessa kaksi kesää niin se ei ole tarpeeksi. Eli on kulumisnopeudella jonkinlaista merkitystä.
Hinta? no kai noista parisataa (kpl) jaksaa maksaa jos on hyvät.
Kuivalla. Uraherkkyys ei haittaa.
Olisin ostanut Bridgestone RE050A jota on kehuttu kovasti, mutta kun käyttäjät ovat raportoineet sen olevan niin pehmeän, että ei kestä kun yhden - parhaassa tapauksessa kaksi kesää niin se ei ole tarpeeksi. Eli on kulumisnopeudella jonkinlaista merkitystä.
Hinta? no kai noista parisataa (kpl) jaksaa maksaa jos on hyvät.
Käytännössä mikään korkean nopeusluokan kuivalla "pitävä" kesärengas ei kestä kahta kesää kauempaa mikäli kilometrejä tulee jonkin verran.
Eli sen kulutuskesyävyyden ja pidon suhteen on jo tehtävä ensimmäinen kompromissi.
Käytännössä mikään korkean nopeusluokan kuivalla "pitävä" kesärengas ei kestä kahta kesää kauempaa mikäli kilometrejä tulee jonkin verran.
Eli sen kulutuskesyävyyden ja pidon suhteen on jo tehtävä ensimmäinen kompromissi.
Ensimmäinen kompromissi on jo tehty, kun tuo Bridgestone on raakattu pois.
On kai jollakin hyviä kokemuksia laaturenkaista? Saa kertoa
Ensimmäinen kompromissi on jo tehty, kun tuo Bridgestone on raakattu pois.
On kai jollakin hyviä kokemuksia laaturenkaista? Saa kertoa
Ei kait se Bridgestone niin hyvä ole, ainakin pirun meluisa kumi on mitä nyt oon arvosteluja lukenut ja kuullut juttua..
Itellä oli viime kesänä Nokian Hakka Z 225/45/17 koossa ja ihan ok kumit mielestäni mutta ei tod. niin hyvät, että selittäisi niin paljon korkeamman hinnan.
Nyt ens kesäksi tulossa Contin Sport Contact 3 18" koossa mutta kokemukset taitaa tulla liian myöhään.
ehkä hieman OT mutta mulla oli taannoin eräässä 200heppasessa civicissä nuo bridgestonet vai olisiko ollu vanhempi malli mutta kutakuinkin ne renkaat kestivät, kestivät ja kestivät, eivät kuluneet juuri nimeksikään vaikka radalla ajo, tajuton pito, hyvä kestävyys mutta ehkä hiukka äänekkäät varmaankin kovemman kumiseoksen takia :think
Olen ennenkin hehkuttanut Uniroyalin Rainsport 2:sten puolesta, ja hehkutan edelleen. Omiin autoihini olen tilannut Camskillistä ko. rengasta neljä eri satsia, ja tuttaville toisen mokoman. Jokainen on muistanut kehua kumien ominaisuuksia. Ja juuri viikko sitten tilasin uuden setin omaan E46:seen. Rengas on hiljainen, mielestäni erittäin vetelemätön, ja lyömätön sadekelin kumi. Ja nimenomaan kahdessa ensinmainitussa ominaisuudessa esim. suora vertailu Kumhon KU31:seen toi pisteet selkeästi Uniroyalille. Ero noiden välillä oli suuri. Yhden Uniroyalin 18" satsin ajoin E36:ssa 5mm kulutuspinnoille saakka, eikä mielestäni vetelyominaisuuksissa tapahtunut minkäänlaista muutosta huonompaan. Mielestäni kyseessä on laatukumi kohtuuhinnalla. Varaukseton suositus:
17" setti kotiin toimitettuna karvan alta 400 euroa Camskillistä.
Olen ennenkin hehkuttanut Uniroyalin Rainsport 2:sten puolesta, ja hehkutan edelleen. Omiin autoihini olen tilannut Camskillistä ko. rengasta neljä eri satsia, ja tuttaville toisen mokoman. Jokainen on muistanut kehua kumien ominaisuuksia. Ja juuri viikko sitten tilasin uuden setin omaan E46:seen. Rengas on hiljainen, mielestäni erittäin vetelemätön, ja lyömätön sadekelin kumi. Ja nimenomaan kahdessa ensinmainitussa ominaisuudessa esim. suora vertailu Kumhon KU31:seen toi pisteet selkeästi Uniroyalille. Ero noiden välillä oli suuri. Yhden Uniroyalin 18" satsin ajoin E36:ssa 5mm kulutuspinnoille saakka, eikä mielestäni vetelyominaisuuksissa tapahtunut minkäänlaista muutosta huonompaan. Mielestäni kyseessä on laatukumi kohtuuhinnalla. Varaukseton suositus:
niin ja 15-tuumaisiin vielä halvemmalla, mutta kun mun koko tulee maksamaan sen melkein 700€. Tietysti jos rengas on hyvä niin ei siinä mitään. Pitää tutkia vähän arvosteluja...
Kiitos vinkistä. Minäkin olen katsellut po. renkaita sillä silmällä.
Asiaa sivuten: Millaisia ajokilometrimääriä kesärenkailla olette yleensä ajelleet? Minä rullasin viime kesänä E39 530i:llä 12 tkm melkein uusilla Dunlop Sport Maxx:eella ja syksyllä oli eturenkaissa pintaa 6-6.5 mm ja takana milli vähemmän. Kuluminen kaikin puolin täysin tasaista ja muutenkin olen renkaisiin aika tyytyväinen, vaikka ovatkin kohtuu kovat (Y).
Millaisia ajokilometrimääriä kesärenkailla olette yleensä ajelleet? Minä rullasin viime kesänä E39 530i:llä 12 tkm melkein uusilla Dunlop Sport Maxx:eella ja syksyllä oli eturenkaissa pintaa 6-6.5 mm ja takana milli vähemmän. Kuluminen kaikin puolin täysin tasaista ja muutenkin olen renkaisiin aika tyytyväinen, vaikka ovatkin kohtuu kovat (Y).
Nelikolla olen ajanut Michelin Piloteilla 225/45-17" koossa yli 80tkm. Ylivoimainen ennätykseni ja pintaa jäi vielä 2mm renkaat hylätessäni. Kovathan ne on, mutteivät vedelleet edes kuluneina. Vanhemmiten äänekkäät, mutta niin ovat kaikki madalletussa E46:ssa. Nelikossa tietysti renkaat kuluvat tasaisemmin ja mulla on 80-90% maantieajoa. Kiihdyttelyt maltillisia kuten jarrutuksetkin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
e61:een tarvis kesäpalleroo ja olinkin jo tilaamassa gy eagle f1 mutta ongelmaks tulee, että eturengasta saa jo uudella kuviolla ja takarengasta ei olla vielä tehtykään.
mitäs nyt? halvimmat paskat alle mistä löytyy kokoja? saatavuudesta ei ole tietokaan. ei kehtais kovin paljon noita hkpl7 kumia raaputella kuivalla asfaltilla. on tässä pari viikkonen aikaa vielä, mutta ei kovin paljon kauempaa
edittiä 245/35r19 ja 275/30r19 rengastuksellla oli tarkotus.
Viime kesänä 15000 KM Nokian Hakka Z G2 225/45R17 ja pintaa jälellä 7-6.5mm. Neliveto tekee ihmeitä kumien kestävyydelle, vaikka tulee otettua ns. viivoja valoista turhankin usein.....
Comment