Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JKK
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Bridgestone Blizzak WS80 hintaan 460 eur vai

    Goodyear UltraGrip Ice 2 hintaan 560 eur?
    Tuo GoodYear on hemmetin hyvä kumi. Mulla on ollut noita kahdessa autossa ja on varmasti kitkarenkaiden parhaimmistoa. Pidon lisäksi myös ajettavuudeltaan. Sitä samaa oli jo ko. renkaan ykkösversio aikoinaan.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mikä auto? Tehoa liikaa, jotta pehmeä kumiseos pitäisi :think?
    Auto on M6, mutta en kyllä mitään rajuja kiihdytyksiä kyllä tehnyt, eli normi ajossa käyttäytyy tuolla tavalla.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mikä auto? Tehoa liikaa, jotta pehmeä kumiseos pitäisi :think?

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Vetopidon ihmettelyä

    Eli laitoin autooni talvirenkaat jo alle, jotka ovat takana hkpl 8 aivan uudet. Koko noissa takarenkaissa on 295/35x19. Ajoa ei ole kertynyt vielä nimeksikään, alle 200km, mutta tänään märkää asvallti pinta ja lämpöä +5,5C ja kevyemmätkin kiihdytykset saavat luistoneston puuttumaan etenemiseen todella herkästi.
    Voiko tuo ominaisuus parantua yhtään renkaan hieman vanhetessa vai onko noi vaan niin paskat renkaat, eihän noilla oikeasti tee mitään liukkaalla kelillä jos tuo vetopito ominaisuus ei parane lainkaan. Vai onko tuo märkä asvallti vaan se kaikista huonoin keli noille. Nuohan ovat kyllä sellaiset piikkisiat kun katsoi nastojen määrää.

    Kellään samoja tuntemuksia näistä kumeista, vai onko ne nyt vaan "tuollaiset"

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Onko suomessa/virossa myytävissä hankookin winter iPike w419 nastarenkaissa pyöree nasta vai joku torxi/hex tms?:think
    Ruottista (renkaatvaihtoon.com -sivustolta) tulleet iPiket W419 olivat pyöreillä nastoilla. Onko tullut virhe vai nuukuus ettei laittaneet parempia nastoja
    Pitää seurata miten pysyvät, jos ei niin reklamaation paikka.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    rehvid24 renkaassa näytti ainakin joku 6-kulmanen olevan.
    Vaiko sittenkin viisisakarainen.. :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Onko suomessa/virossa myytävissä hankookin winter iPike w419 nastarenkaissa pyöree nasta vai joku torxi/hex tms?:think
    rehvid24 renkaassa näytti ainakin joku 6-kulmanen olevan.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Onko suomessa/virossa myytävissä hankookin winter iPike w419 nastarenkaissa pyöree nasta vai joku torxi/hex tms?:think

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Bridgestone Blizzak WS80 hintaan 460 eur vai

    Goodyear UltraGrip Ice 2 hintaan 560 eur?

    Koossa 225/55-16.

    Auto OEM 525i E34 Tourinki

    Saattaa olla että tulee ajeltuu ympäri vuoden nuilla..
    Goodyearista pelkkää hyvää kokemusta W124:n ja E38:n alla, joten sitä voin suositella. Toisesta ei ole kokemusta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Noissa halpis vanteissa tahtoo olla heittoja ja jos rengas ei ota paljoa painoa, niin pyörittely on turhaa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Ei mitään käytännön merkitystä onko painoja 10g vai 50g

    Ei niin. Kun puhutaan halpis renkaista ja vanteista, niin puhutaan monesti 50-100g painoista. Isoissa vanteissa jopa 100-200g. Silloin on jo merkitystä.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Ei mitään käytännön merkitystä onko painoja 10g vai 50g

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Kummat kitkat?

    Bridgestone Blizzak WS80 hintaan 460 eur vai

    Goodyear UltraGrip Ice 2 hintaan 560 eur?

    Koossa 225/55-16.

    Auto OEM 525i E34 Tourinki

    Saattaa olla että tulee ajeltuu ympäri vuoden nuilla..

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Täplillä ei mitään merkitystä, kun et tiedä vanteen painavinta kohtaa. Venttiilin kohta aika urbaani legenda hommaa.
    Eikös näissä alkupään F11-malleissa ole ne rengaspaineanturit siinä venttiilin kohdalla, jotka saattaa hyvinkin todennäköisesti tehdä siitä vanteen raskaimman pisteen?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi? Punainen täplä on renkaan suurin muodonmuutos eli korkein kohta. Keltainen täplä kevyin kohta. Keltainen siis siihen painavimman vastapuolelle tai venttiilin kohtaan jos ei vanteesta löydy merkkejä.
    Näinhän se olikin. Värit menee sekasi. Käytännössä silti se venttiilin kohdalle vääntäminen ei useinkaan ole se paras vaihtoehto, varsinkaan tarvikevanteissa.

    Leave a comment:

Working...
X