Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sailor
    replied
    Originally posted by cook View Post
    Kaverilla on ollu neliveto volvossa pari talvea ja kehu että miten hyvä pito niissä on:think
    Johtuu varmaan nelivedosta...itselläni tuli "petetty" olo kuluneiden GY::en jälkeen...siksi pieni oli ero. Renkaissa tosin nastoitus ja kumiseokset vaihtuu eli laita kokemuksia kun saat ne alle ja pääset testaamaan.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    205/55R16 ja 215/65R16 on + mallia, muihin kokoihin hankookki ei edes
    valmista sitä. .
    Kyllä, mutta tuota saa 205/55/16 molemmilla nastoitusvaihtoehdolla. Sitä tuossa kai
    tarkoitettiin.

Leave a comment:

• Tenox
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Itse vaihdan kitkat 2 talven jälkeen vaikka pintaa hyvin jäljellä...
    Joo, niin vaihtaisin minäkin jos olisi varaa. Parin tonnin autolla kun duunarina ajelee, niin sitä pitää sitten pärjätä sillä mitä pystyy ostamaan.

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    No, jos on niin kovat, ettei talvea pysty ajamaan, niin menee varmaan kesärenkaina muutamankin kesän.
    Riippuu ajomäärästä. Itse kun joskus jatkoin talvesta suoraan kitkoilla niin kesäajossa pinta katoaa nopeasti, varmaan 4-5mm yhdessä kesässä ilman mitään revittelyä.

Leave a comment:

• cook
    replied
    Originally posted by sailor View Post
    Toivottavasti laatu parantunut. Emännän etuveto autosta hävisi ekana talvena 20 nastaa. Edellisistä GY:sta ei 2 vuoden aikana ainuttakaan...
    Kaverilla on ollu neliveto volvossa pari talvea ja kehu että miten hyvä pito niissä on:think

Leave a comment:

• Mikiis
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Mistä halvimmalla nuo paljon kehutut Hankookin W419D mallit?

Rengas24 myy ilman D merkintää eli 40 nastaa vähemmän niin 280€ kotiovelle

Riekosta 330€ kotiovelle nuo D malliset ja oli halvin mitä löysin mutta onko vielä edullisemmin 205/55/16 koossa?

Paikalliset puljut 430€ asennettuna..
    205/55R16 ja 215/65R16 on + mallia, muihin kokoihin hankookki ei edes
    valmista sitä.

Mulle tuli tälläinen vastaus paikalliselta myyjältä, kun kyselin 245/40 18 kokoa omaan kulkineeseen. Haluttais kovasti ostaa kun sarja noita maksais alle laitettuna 650 , ja vastaavat muut merkit heti yli 800. Mutta kun sitten miettii toimiiko ne oikeasti alla tuossa 60 ssä.

Leave a comment:

• sailor
    replied
    Originally posted by cook View Post
    tuli ostettua gislavedin nordfrost 100, katsotaan miten ne käyttäytyy tossa m5 alla :think
    Toivottavasti laatu parantunut. Emännän etuveto autosta hävisi ekana talvena 20 nastaa. Edellisistä GY:sta ei 2 vuoden aikana ainuttakaan...

Leave a comment:

• cook
    replied
    tuli ostettua gislavedin nordfrost 100, katsotaan miten ne käyttäytyy tossa m5 alla :think

Leave a comment:

• Tenox
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Lamellit vain kovettuvat tuossa SuolaPaskaLiuoksessa ja varsinkin kitkoilla pito heikkenee huomattavasti.
    Noi on olleet lähinnä varastoituina, ei juurikaan ajossa.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Mistä halvimmalla nuo paljon kehutut Hankookin W419D mallit?

Rengas24 myy ilman D merkintää eli 40 nastaa vähemmän niin 280€ kotiovelle

Riekosta 330€ kotiovelle nuo D malliset ja oli halvin mitä löysin mutta onko vielä edullisemmin 205/55/16 koossa?

Paikalliset puljut 430€ asennettuna..

Leave a comment:

• jani
    replied
    Paljonko pitäisi olla paineita 225/45-17" kitkoissa E46 touringin alla?

Leave a comment:

• b mutteri kasa
    replied
    Itse vaihdan kitkat 2 talven jälkeen vaikka pintaa hyvin jäljellä,tai voin aloittaa 3. talven,mutta heti kun lunta maassa niin uudet alle...sama pätee nastarenkaisiin.Lamellit vain kovettuvat tuossa SuolaPaskaLiuoksessa ja varsinkin kitkoilla pito heikkenee huomattavasti.
    Last edited by b mutteri kasa; 28-10-2016, 11:47.

Leave a comment:

• Petteri75
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Oon tässä ensimmäisiä liukkaita odotellut, että tietää joutuuko tilaamaan jostain nastarenkaat noiden alla olevien kitkojen tilalle. Hyvässä kunnossahan nuo on, pintaakin 6-7mm ja nätisti auto menee kuivalla (ja märällä) asvaltilla. Aavistuksen kovilta vaan tuntuivat käteen kulutuspinnan osalta. Liekkö sitten paistovuodella (2004) jotain tekemistä asian kanssa. :think

No, jos on niin kovat, ettei talvea pysty ajamaan, niin menee varmaan kesärenkaina muutamankin kesän.
    Itse on tullut pyörittyä kohtalokkaasti ihan 8 vuotta vanhoilla kesärenkaillakin, joten kyllä 12v alkaa olemaan varmasti se hetki kun kumin ominaisuudet ovat menneet. Lisäksi tuon ikäluokan kumiseokset yleisesti ottaen vanhenivat nopeammin kuin nykyiset. Tästä on hyvä olla tietoinen koska kyllähän auto nyt suoraan menee ja ehkä varovasti pysähtyykin, mutta auton käyttäytyminen vähänkään ääriolosuhteissa on varmasti jo melkein vaarallista. Varmasti erinomaisia ns. välikausirenkaiksi, eli juuri talven jälkeen uraisille ja karkealle asvaltille, joka normaalisti syö renkaita kovasti.

Leave a comment:

• Jamppa81
    replied
    Itse tilasin äsken kokeeksi riekolta 225 55 R16 Goodyear Ultra Grip ICE 2 hintaan 125.24€ / kpl + 45€ toimituskulut ja 70€ asennuksen kera 615,96€. Katsotaan millaisella paistoleimalla ja toimitusajalla mahtaa tulla. Putiikki ainakin sijaitsee jossain Viljakkalassa, ehkä heidän varastokin.

Leave a comment:

• Tenox
    replied
    Oon tässä ensimmäisiä liukkaita odotellut, että tietää joutuuko tilaamaan jostain nastarenkaat noiden alla olevien kitkojen tilalle. Hyvässä kunnossahan nuo on, pintaakin 6-7mm ja nätisti auto menee kuivalla (ja märällä) asvaltilla. Aavistuksen kovilta vaan tuntuivat käteen kulutuspinnan osalta. Liekkö sitten paistovuodella (2004) jotain tekemistä asian kanssa. :think

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎