Itellä F11 alla uudet Kumhon Wintercraft Wi31+ nastarenkaat ja olen tykännyt näillä ajoilla tähän asti. Pitoa ei paljon ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta ajo-ominaisuudet yllätti positiivisesti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostOk, hyvä olisi saada vielä lisää kommentteja. Nimittäin nykykunnossaan nuo renkaat ovat myös todella liukkaat. Pidon rajamaillakaan ei kuulu ropinaa eli ennustettavuuskin kärsii. F11 omistusaikani ehtoopuolella, joten talvirenkaat ovat ns. lisäajalla.
E81:ssä myös talvisin samat renkaat viidettä vuotta. Tosin ajosuorite on ollut 2-3000km per talvi, joten ne ovat käytännössä yhä virheettömässä kunnossa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tuli uusi työpaku pariviikkoa sitten ajoon ja siinä alla Continental IceContact 3, on kyllä todella hyvä pito jäisellä ja lumisella tiellä, ja ei muutakaan moitittavaa. Rengasmelusta en osaa sanoa kun pakuissa sitä aina on enemmän tai vähemmän.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSellainen lisäys ja lisähuomio vielä yo. F11 Hankookeihin, että maantienopeuksilla tasainen "jollotus / ulina". Onko tällaisia kokemuksia niistä kuluneinta? Uuttena ja aiempina talvina en tällaista ole havainnut.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSellainen lisäys ja lisähuomio vielä yo. F11 Hankookeihin, että maantienopeuksilla tasainen "jollotus / ulina". Onko tällaisia kokemuksia niistä kuluneinta? Uuttena ja aiempina talvina en tällaista ole havainnut.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostEikös tuo oo ihan perus ominaisuuksia (kuluneissa) nastarenkaissa. :think
Originally posted by Heguli 31 View PostVoi toki johtua kuluneisuudesta. Myös nastojen ulkonema saattaa muuttua. Eli nastat näkyy enemmin kuin uutena. Mutta lisäksi kun kumi kovettuu vuosien saatossa,niin runkojen ja kulutuspintojen kovettuessa myös kulutuspinnan/nastojen äänet resonoi herkemmin läpi ja kulkeutuu silloin kabiiniin helpommin. Rengasmerkeissä on varmaan eroja. Olen samaa huomannut vaimon autossa vaikka kumit ei ole sanottavasti kuluneetkaan vähäisestä ajomäärästä johtuen. Kuitenkin suola ja ikä hiljalleen kovettaa renkaat.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostTuli uusi työpaku pariviikkoa sitten ajoon ja siinä alla Continental IceContact 3, on kyllä todella hyvä pito jäisellä ja lumisella tiellä, ja ei muutakaan moitittavaa. Rengasmelusta en osaa sanoa kun pakuissa sitä aina on enemmän tai vähemmän.
Comment
-
-
Ei itsellä näistä Nokian kitkarenkaista ainakaan ole pahaa sanottavaa.
Eivät ainakaan näin runflattina liian löysät ole ja ajettavuus mielestäni erinomainen, vähän turhankin jäykät ovat kun lyö esim liikuntasaumat kovasti läpi.
Nyt kun kolmas talvi käynnistyi niin ehkä tuossa kovaksi pakkautuneessa lumijäässä pito hieman heikentynyt, mutta ei ratkaisevasti.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostMaxxis-sp-02 malliset kitkapyörät 225/45r17
Nyt talvikelillä, oikeestaan hyvät, yllätyksetön lumella ja jäällä.
Kun kelit huononee, niin rengas paranee.
Plussa keleillä se on pehmeä, veltto, epämääräinen.
Eli kyllä keväällä vaihdan ne eurokitkat takaisin, heti kun kelit sallii, mutta oikeaan talveen toimivat.Originally posted by Calypsocoupe View PostTunnettu myös Maxxis Artictrekkerinä, pärjäsi jonain vuonna hyvin kotimaisten lehtien testissä, mutta mainoseuroja ei vissiin ole tullut niin on jätetty pois kuluttajia häiritsemästä. Pystyykö niistä sanomaan onko kyseessä Continentalin vanha teknologia vai vaan kopioitu CVC3 pintamalli?
Mulla menee aina tää vihkoon ja ihmettelen että olis pitänyt vaihtaa paljon aikaisemmin.Originally posted by jluoma View PostKieltämättä muistuttaa hieman vanhempaa vikingcontactia näöltään, mutta ei se ihan suora kopio ole.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Tuli aikoinaan kehuttua vaimon auton alle iskettyjä Hankook Winter I*Pike rs2 nastarenkaita hinta/laatusuhteestaan. Nyt parin talven seurannalla on polttoaineen kulutus n.0,5-0,7l/100km suurempaa,kuin aiemmilla Nokian HKPL8 nastarenkailla. Tämä siis huomioituna tankkauksien yhteydessä tehdyissä laskutoimituksissa. Mitään 1:1 suoraa verrokkiajoa ei kuitenkaan ole tehty. Muuttujia on kuitenkin paljon kuun asennosta lähtien.
Comment
-
-
Tuli ostettua talveksi samankokoiset vanteet mitä käytän kesällä ajatuksella että pistän samankokoiset kitkat mitä kesäkumit No eipä löydy taakse nordic kitkoja koossa R19/255/30. 35 profiilia löytyy muttei mahdu pyörimään kunnolla. Edessä 225 niin ei ongelmaa siellä.
Onko kokemusta jos sotkee nordicia ja euroa että olisi edes etupäässä pitoa? Rengasliike oli kauhuissaan tästä ajatuksesta kun on sitten niin erilaista kumia edessä kuin takana että suosittelivat vetämään eurot ympäriinsä.E92 335d & F31 318d
Ex:
E30 316, E81 116d, E91 320d
Comment
-
-
Originally posted by Bafelo View PostTuli ostettua talveksi samankokoiset vanteet mitä käytän kesällä ajatuksella että pistän samankokoiset kitkat mitä kesäkumit No eipä löydy taakse nordic kitkoja koossa R19/255/30. 35 profiilia löytyy muttei mahdu pyörimään kunnolla. Edessä 225 niin ei ongelmaa siellä.
Onko kokemusta jos sotkee nordicia ja euroa että olisi edes etupäässä pitoa? Rengasliike oli kauhuissaan tästä ajatuksesta kun on sitten niin erilaista kumia edessä kuin takana että suosittelivat vetämään eurot ympäriinsä.
Talvikelissä sitten asetelma pidon ja tuntuman osalta kääntyisi toisin päin.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJoo en kyllä itsekään sotkisi normaaliajoon tuollaisia todnäk hyvin erityyppisiä renkaita noin. Oman kokemuksen mukaan eurokitkat monesti on tuntumaltaan asvaltilla aika lähellä jopa kesärengasta ja nordic kitkat sitten jotain ihan muuta.
Talvikelissä sitten asetelma pidon ja tuntuman osalta kääntyisi toisin päin.E92 335d & F31 318d
Ex:
E30 316, E81 116d, E91 320d
Comment
-
-
Originally posted by zener View Post235/35 taakse, niin helpottanee.E92 335d & F31 318d
Ex:
E30 316, E81 116d, E91 320d
Comment
-
Comment