Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tää on niin mielenkiintoinen case, että odotan oikeasti innolla mitä tässä tulee käymää.

    Kun jotenkin toikin kuulostaa jo niin oudolta, että sulla alusta sarjasta jousi poikki, sitten et saa enään saman merkkistä jousta mistään, laitat vaikka tilalle bc:n jousen, niin kyllä vähän ihmetystä heräisi, jos katsuri alkaisi vaatimaan jotain lappuja jousesta tai että ei tää jousi oo se mikä on tiedoissa ja vielä se että sekin tieto tulee epäselvistä kuvista tai vastaavasta, kyl on jotenkin erikoinen case:think
    Itsellä ei aikaisempaa kokemusta näistä alustasarjoista ja niiden katsastuksesta. Niin tuo katsastaja väitti että vaihdettavat osat pitää olla samat kuin muutoskatsastuksessa on hyväksytty. D2:n jousen tilalle ei saa laittaa BC:n jousta koska sitä ei ole muutoskatsastettu. Saattaa seuraavalla katsastus kerralla mennä hermot jos D2 jouset ovat täysin mustat eikä niissä ole katsastajan vaatimaa numeroa joka 8 vuotta sitten asennetuisa jousissa oli. Se on varmaa että A-Katsastus vaihtuu johonkin muuhun ettei vaan sama katsastaja satu kohdille. Kouvola A-Katsastuksen eri konttoreissa kiertää nuo samat katsastajat.

    Originally posted by aae30 View Post
    mua kiinnostais katsastustarina osien osto-ilmoituksista löytyvien etutolppien takana,
    että miten vanhus(e24 oletan) on tänäpäivänä voinut bc:n tolpista hylyn ottaa:think?
    Totta kai tulee hylky jos alkuperäisten tolppien tilalle on ilman muutoskatsastusta laitettu säädettävät BC Racing tolpat.
    Last edited by Jaskalla; 01-10-2023, 14:32.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    mua kiinnostais katsastustarina osien osto-ilmoituksista löytyvien etutolppien takana,
    että miten vanhus(e24 oletan) on tänäpäivänä voinut bc:n tolpista hylyn ottaa:think?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tää on niin mielenkiintoinen case, että odotan oikeasti innolla mitä tässä tulee käymää.

    Kun jotenkin toikin kuulostaa jo niin oudolta, että sulla alusta sarjasta jousi poikki, sitten et saa enään saman merkkistä jousta mistään, laitat vaikka tilalle bc:n jousen, niin kyllä vähän ihmetystä heräisi, jos katsuri alkaisi vaatimaan jotain lappuja jousesta tai että ei tää jousi oo se mikä on tiedoissa ja vielä se että sekin tieto tulee epäselvistä kuvista tai vastaavasta, kyl on jotenkin erikoinen case:think

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    En tiedä onko alunperin katsastajalla ollut paperilaput käsissä joiden perusteella on muutoskatsastuksen hyväksynyt. Tämän jälkeen konttorilla tiedot on paperilta siirretty digitaaliseen muotoon ja laatu on kärsinyt niin pahasti ettei tiedoista saa mitään selvää. Veikkaan kunnon perusteella että alunperin asennetut ovat edelleen alla.

    Sitä en ymmärrä kun toinen katsastaja sanoo ettei numerot täsmää eikä hän koneeltaan saa niitä minulle näyttää. Toisen konttorin katsastaja taas näyttää koneelta tiedot ja toteaa ettei numeroista saa mitään selvää eikä niistä todellakaan saanut. Minä en kuitenkaan noista tiedoista tulostetta saanut joka perusteella olisi edes jonkinlainen mahdollisuus maailmalta löytää samanlaiset osat. Auto on pukkien päällä pihassa toista kuukautta. Saksasta on tilattu D2 racingiltä osat muuta niitäkin on odotettu tuo kuukausi eikä edelleenkään tietoa milloin pystyvät osat lähettämään. Romuttamolta on tulossa alkuperäiset osat joka kulmaan. Katsotaan nyt lähdetäänkö muutoskatsastukseen noilla romuttamon alkuperäisilla osilla vai yritetäänkö toisella konttorilla katsastusta D2 Racingin osilla jos ne joskus minulle saapuua. Hankalaa tämä joka tapauksessa on.

    Outoa tosiaan että auton alkuperäisten osien tilalle saa asentaa ihan minkälaiset tarvikeosat tahansa. Ei tässä olisi ollut mitään ongelmaa jos olisin itse huomannut että takakulmasta on jousi poikki ja olisin katsastanut auton ajallaan enkä myöhässä. Nyt ei tullut ajoaikaa päivääkään. Olisin voinut laittaa tilalle minkä tahansa ruosteisen jousen eikä katsastajalla olisi ollut mitään tietoa onko jousi oikea vai väärä.
    Last edited by Jaskalla; 01-10-2023, 14:03.

    Leave a comment:


  • yason
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Korjaan nuo iskarit miten tahansa joudun muutoskatsastuksen tekemään. Vaikka laittaisin saman merkkiset jouset ja iskari alle niin noista tyyppinumeroista mulla ei ole mitään tietoa. Jos ne ei täsmää tulee hylkäys vaikka katsastusmies itsekkään ei tiedä pitä osia pitäisi olla. Kun ei tiedä onko oikeat niin silloin ne on väärät.

    Millähän ne alunperin muutoskatsastetut jouset muuten ovat menneet katsastuksesta läpi, jos se kyseinen valokopio on ollut vuosikaudet yhtä huono... Eihän katsastajalla ole silloinkaan ollut tätä tietoa, että onko siellä alla nyt ne alunperin asennetut tai kertaalleen uusitut samanmalliset.



    Kummallista on sekin, että voin ostaa varaosaliikkeistä kymmeniä erilaisia OE-yhteensopiviksi speksattuja jousia ja iskareita, mutta niissäkin on hurjasti eroavaisuuksia eikä niistä ole käytännössä saatavilla edes speksejä (tyyliin jousivakioita tai vaimentimen kaasunpainetta tai reikien pinta-alaa). Auton alle voi päätyä siis mitä vaan ja tämä on ok eikä ketään kiinnosta, kunhan auto on suunnilleen normaalikorkeudessa.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Auto jo kerran tyyppihyväksytty niillä vakiotolpilla/jousilla niin miksi pitäisi enää muutoskatsastaa?
    Koska rekisteriotteessa ja katsastajan tiedoissa on eri osien tiedot. Ei noiden tyyppihyväksyttyjen osien tiedot. Aina jos muutoksia tehdään suuntaan tai toiseen tiedot pitää kirjata järjestelmään ja tämä onnistuu vai muutoskatsastuksessa

    Lukeeko kenelläkään rekisteriotteessa kahden eri alustasarjan tiedot?
    Last edited by Jaskalla; 30-09-2023, 20:19.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Auto jo kerran tyyppihyväksytty niillä vakiotolpilla/jousilla niin miksi pitäisi enää muutoskatsastaa?

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Olet Urpo_Rotta aivan oikeassa. Sitä kun on ihan liikaa henkilökohtaisia ongelmia ja murheita niin sitä sitten kohtelee muita ihan paskasti. Enkä nyt tarkoita näitä auto murheita. Ei sitä kuitenkaan pitäisi olla täysi mu…ku. Anteeksi.

    Korjaan nuo iskarit miten tahansa joudun muutoskatsastuksen tekemään. Vaikka laittaisin saman merkkiset jouset ja iskari alle niin noista tyyppinumeroista mulla ei ole mitään tietoa. Jos ne ei täsmää tulee hylkäys vaikka katsastusmies itsekkään ei tiedä pitä osia pitäisi olla. Kun ei tiedä onko oikeat niin silloin ne on väärät.

    Jos asennan toisen merkkisen alustasarjan joudun tässäkin tapauksessa muutoskatsastamaan auton tälle sarjalle.

    Jos asennan alkuperäiset jouset ja iskarit mitkä ovat autossa olleet joudun tekemään muutoskatsastukset.

    Tämä tapaus opetti sen ettei autoon kannata koskaan asentaa alustasarjaa ja muutoskatsastaa autoa.
    Last edited by Jaskalla; 30-09-2023, 16:36.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Aika rohkeasti sanonut. Ei noudata sääntöjä. Kyllä katsastusmieheen pitäisi voida luottaa että hän toimii joka tilanteessa oikein.

    ”Kuulemma harvoin puuttuvat asiaan jos vakiohilut laitettu takaisin, mutta se on eri asia kuin säännöt”
    En enempää kommentoi tähän mutta jotenkin todella ikävä tapa sinulla kirjoittaa, tuntuu että tahallinen väärinymnärtäminen vahvasti läsnä ja muukin asenne luotaantyöntävä

    Sen voin 100% varmuudella sanoa, että katsastusmieheltä ET saa mitään varmaa tietoa oikeen mistään asiasta noin keskimäärin. Monet ovat niin yössä oman ammattinsa kanssa kuin voi olla.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Hyvä kuulla, että muutoskatsastetun alustan jälkeen vakio ei käy enään..Kun mä oon aina luullut, että se vakio on siellä edelleen, siis papereissa ja vaan todistat jollain että vakio on takaisin. Sitten se muutoskatsastettu alusta on se optio, niin kuin vanteissa. Sulla on se orkkis optio edelleen ja sitten sulla on se muutoskatsastettu. Tiedän sitten muissa muutoskatsastuksissa, että joutuu muutoskatsastaa uudelleen, jos on muutettu vakioksi, mutta luulin että alusta puolella on sama juttu kuin esim vanteissa.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Velipoika katsurina ja tämän kommentin hän antoi, oikeellisuuteen en sen enempää ota kantaa.
    Aika rohkeasti sanonut. Ei noudata sääntöjä. Kyllä katsastusmieheen pitäisi voida luottaa että hän toimii joka tilanteessa oikein.

    ”Kuulemma harvoin puuttuvat asiaan jos vakiohilut laitettu takaisin, mutta se on eri asia kuin säännöt”

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Mistä tämmöinen kuulemma tieto on lähtöisin ja mistä -98 on saatu selville?
    Velipoika katsurina ja tämän kommentin hän antoi, oikeellisuuteen en sen enempää ota kantaa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Mistä tämmöinen kuulemma tieto on lähtöisin ja mistä -98 on saatu selville?
    Luulin että -96 on raja.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    -98 Ja uudemmat vaatii muutoskatsastuksen.

    Kuulemma harvoin puuttuvat asiaan jos vakiohilut laitettu takaisin, mutta se on eri asia kuin säännöt.
    Mistä tämmöinen kuulemma tieto on lähtöisin ja mistä -98 on saatu selville?
    Last edited by Jaskalla; 29-09-2023, 20:53.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    -98 Ja uudemmat vaatii muutoskatsastuksen.

    Kuulemma harvoin puuttuvat asiaan jos vakiohilut laitettu takaisin, mutta se on eri asia kuin säännöt.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎