Originally posted by Jaskalla
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by MikeDry View Posteikö bc-racing käy tilalle:think Tästä en oo varma, mutta minusta ei tarvii muutoskatsastaa alkuperäiseksi, senkun heittää orkkis alusta kiinni.
Ei alkuperäisiä jousia/iskareita saa ilman muutuskatsastusta takaisin laittaa. Mietin vaan toimiiko homma niin että ostaa vaikka romuttamolta iskarit ja jouset ja säädättää kulmat. Sitten vie konttorille muutoskatsastukseen. Vaaditaanko näistä alkuperäisistä tai tarvikeosista TüV todistus ja valmistajan kirjallinen todistus sopivuudesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostPojan Hondasta takanta D2 iskarit loppu ja jousi poikki. Uutta samanlaista tuohon ei ainakaan Suomesta löydy. Millä tuon korvaa.
Millainen homma on muutos katsastaa takaisin alkuperäiseksi. Tarviiko iskarit ja jouset mitään papereita että ne hyväksytään. Voiko ostaa vaikka motonetista tarvike osat tai romuttamolta alkuperäiset.
Leave a comment:
-
-
Pojan Hondasta takanta D2 iskarit loppu ja jousi poikki. Uutta samanlaista tuohon ei ainakaan Suomesta löydy. Millä tuon korvaa.
Millainen homma on muutos katsastaa takaisin alkuperäiseksi. Tarviiko iskarit ja jouset mitään papereita että ne hyväksytään. Voiko ostaa vaikka motonetista tarvike osat tai romuttamolta alkuperäiset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostMoni ei tätä tiedä.
Leave a comment:
-
-
Jos autoon on muutoskatsastettu aiemmin alustasarja niin uutta sarjaa ei voida edes vaatia katsastettavaksi. Eli kun kerran on vaihtanut jonkun muutoksella niin sen jälkeen niitä voi sen enempää tarkastamatta muutella uudestaan.
Moni ei tätä tiedä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostMikä kastastusasemaketju on BC-racingin tiedotteissa kyseessä? Osaapahan välttää kun vie oman muutosleimalle. Bc-racingin Ds-sarja zetaan tilattu pari viikkoa sitten.
Originally posted by VilleP View PostSaksalaiselta foorumilta löysin lainauksen BC Racingin sivuilta otettuna vuodelta 2009:
BC Racing products are TUV certified so you are safe in the knowledge that the coilovers are of the highest
quality and standards. The TUV certificate is your guarantee that the BC Racing coilovers are 100% fit for
purpose.
TÜVs (short for Technischer Überwachungs‐Verein, Technical Monitoring Association in English) are German
organizations that work to validate the safety of products of all kinds to protect people and the environment
against hazards.
As an independent consultant, they examine monitoring‐needy plants, motor vehicles, energy installations,
devices and products (e.g consumer goods).
The many subsidiaries of the TÜVs can also appear as project developers for energy and traffic concepts,
problem solutions in the area of environmental protection and as certification bodies. Many of the TÜV
organizations also provide registration to various standards such as, ISO9001:2000 quality management system
and ISO/TS16949 automotive quality management system.
Kieltämättä outoa että tehdas ei tuotteitaan sertifio Euroopan markkinoille. Vai eikö enää saa sertiä vai eikö halua maksaa siitä?
Mutta outoa on, koska se varmasti olisi lisännyt vielä myyntiä, ehkä
Originally posted by VilleP View PostHetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?
Leave a comment:
-
-
Miten -01 autossa korotuspalat orkkis tolpan ja korin välissä ja toisessa päässä autoa jousen alla, noin niin kuin laillisuuden näkökulmasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostHetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?
Leave a comment:
-
-
Hetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?
Leave a comment:
-
-
Olisin yllättynyt jos kyse olisi muusta kuin rahasta
Mutta ongelmaahan ei nähdäkseni ole kuten bc-racingin tiedotteessa lukee.
Näillä tämäntapaisilla jutuilla on aina taipumus päättyä samalla tavalla, jumpittelemaan ryhtynyt konttori/ketju palaa ruotuun ja tekee kuten kaikki muutkin.Last edited by Urpo_rotta; 14-06-2023, 12:46.
Leave a comment:
-
-
Juu Suomen- ja eulsinsäädäntöä se traficom tulkitsee ja tekee määräyksensä niiden mukaan. Välillä erittäin sekavasti.
Saksalaiselta foorumilta löysin lainauksen BC Racingin sivuilta otettuna vuodelta 2009:
BC Racing products are TUV certified so you are safe in the knowledge that the coilovers are of the highest
quality and standards. The TUV certificate is your guarantee that the BC Racing coilovers are 100% fit for
purpose.
TÜVs (short for Technischer Überwachungs‐Verein, Technical Monitoring Association in English) are German
organizations that work to validate the safety of products of all kinds to protect people and the environment
against hazards.
As an independent consultant, they examine monitoring‐needy plants, motor vehicles, energy installations,
devices and products (e.g consumer goods).
The many subsidiaries of the TÜVs can also appear as project developers for energy and traffic concepts,
problem solutions in the area of environmental protection and as certification bodies. Many of the TÜV
organizations also provide registration to various standards such as, ISO9001:2000 quality management system
and ISO/TS16949 automotive quality management system.
Kieltämättä outoa että tehdas ei tuotteitaan sertifio Euroopan markkinoille. Vai eikö enää saa sertiä vai eikö halua maksaa siitä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostKyllähän sen katsastus konttorin/inssin tehtävä on nimenomaan tulkita traficomin ohjeita ja asetuksia, kuten tässäkin tapauksessa on tehty. Se että tuv on vakiintunut ei varmaan johdu siitä että katsuri luulee niin, vaan valmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi hakea hyväksyntää muilta tahoilta. Kuten mainittua, on muitakin tahoja joiden todistus kelpaa, mutta niistä pitää selvitä hieman enemmän asioita kuin se että tämä alusta käy tähän. Itse tehty lupalappu ei kelpaa.
Usein Ongelmana on ollut traficomin tekemät omapäiset määräykset, jotka eivät millään muotoa pohjaudu lakiin. Pahoin pelkään, että tässäkin tapauksessa on asia näin.
Se mitä ja kenen kirjoittamia lappuja sitten vaaditaan, ei taida olla traficomin päätettävissä. Siitäkin on omat pykälänsä ja määräyksensä.
Näin Euroopan näkökulmasta ajateltuna olisi kyllä aika outoa bisnestä bc racingiltä, jos alusta on tarkoitettu vain kilpailukäyttöön. Kai niitä muuallakin myydään kuin Suomessa ja ihan tieliikenteeseen?
Leave a comment:
-
-
Mikä kastastusasemaketju on BC-racingin tiedotteissa kyseessä? Osaapahan välttää kun vie oman muutosleimalle. Bc-racingin Ds-sarja zetaan tilattu pari viikkoa sitten.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän sen katsastus konttorin/inssin tehtävä on nimenomaan tulkita traficomin ohjeita ja asetuksia, kuten tässäkin tapauksessa on tehty. Se että tuv on vakiintunut ei varmaan johdu siitä että katsuri luulee niin, vaan valmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi hakea hyväksyntää muilta tahoilta. Kuten mainittua, on muitakin tahoja joiden todistus kelpaa, mutta niistä pitää selvitä hieman enemmän asioita kuin se että tämä alusta käy tähän. Itse tehty lupalappu ei kelpaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: