Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Varmasti bc-racing käy tilalle mutta joutuu ostamaan koko alustasarjan joka maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on. .
    Mut tarkoitin, kun d2 ja bc on sama, eri väri, nimi ja kun bc myy varaosia erikseen, iskareita jousia. Et jos jousessa on merkintöjä, niin kattoisi bc varaosa listalta samat jouset, sit vaik googlettaa et jos sattuu olemaan sama kierre iskarissa tai no voit ostaa iskarin kiinnityksenkin erikseen jos ei käy d2:seen

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    eikö bc-racing käy tilalle:think Tästä en oo varma, mutta minusta ei tarvii muutoskatsastaa alkuperäiseksi, senkun heittää orkkis alusta kiinni.
    Varmasti bc-racing käy tilalle mutta joutuu ostamaan koko alustasarjan joka maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on.

    Ei alkuperäisiä jousia/iskareita saa ilman muutuskatsastusta takaisin laittaa. Mietin vaan toimiiko homma niin että ostaa vaikka romuttamolta iskarit ja jouset ja säädättää kulmat. Sitten vie konttorille muutoskatsastukseen. Vaaditaanko näistä alkuperäisistä tai tarvikeosista TüV todistus ja valmistajan kirjallinen todistus sopivuudesta.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Pojan Hondasta takanta D2 iskarit loppu ja jousi poikki. Uutta samanlaista tuohon ei ainakaan Suomesta löydy. Millä tuon korvaa.

    Millainen homma on muutos katsastaa takaisin alkuperäiseksi. Tarviiko iskarit ja jouset mitään papereita että ne hyväksytään. Voiko ostaa vaikka motonetista tarvike osat tai romuttamolta alkuperäiset.
    eikö bc-racing käy tilalle:think Tästä en oo varma, mutta minusta ei tarvii muutoskatsastaa alkuperäiseksi, senkun heittää orkkis alusta kiinni.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Pojan Hondasta takanta D2 iskarit loppu ja jousi poikki. Uutta samanlaista tuohon ei ainakaan Suomesta löydy. Millä tuon korvaa.

    Millainen homma on muutos katsastaa takaisin alkuperäiseksi. Tarviiko iskarit ja jouset mitään papereita että ne hyväksytään. Voiko ostaa vaikka motonetista tarvike osat tai romuttamolta alkuperäiset.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Moni ei tätä tiedä.
    käy kertomassa; Sukkahousuniksejä yms.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Jos autoon on muutoskatsastettu aiemmin alustasarja niin uutta sarjaa ei voida edes vaatia katsastettavaksi. Eli kun kerran on vaihtanut jonkun muutoksella niin sen jälkeen niitä voi sen enempää tarkastamatta muutella uudestaan.

    Moni ei tätä tiedä.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Mikä kastastusasemaketju on BC-racingin tiedotteissa kyseessä? Osaapahan välttää kun vie oman muutosleimalle. Bc-racingin Ds-sarja zetaan tilattu pari viikkoa sitten.
    Voisin kuvitella että kyse on A-katsastuksesta, ei tavallaan olisi ihme, mitä tässä lukenut sosiaalisesta mediasta, niin aika usein tuon ketjun konttorissa jotain ongelmia, voin toki olla väärässä

    Originally posted by VilleP View Post
    Saksalaiselta foorumilta löysin lainauksen BC Racingin sivuilta otettuna vuodelta 2009:

    BC Racing products are TUV certified so you are safe in the knowledge that the coilovers are of the highest
    quality and standards. The TUV certificate is your guarantee that the BC Racing coilovers are 100% fit for
    purpose.
    TÜVs (short for Technischer Überwachungs‐Verein, Technical Monitoring Association in English) are German
    organizations that work to validate the safety of products of all kinds to protect people and the environment
    against hazards.
    As an independent consultant, they examine monitoring‐needy plants, motor vehicles, energy installations,
    devices and products (e.g consumer goods).
    The many subsidiaries of the TÜVs can also appear as project developers for energy and traffic concepts,
    problem solutions in the area of environmental protection and as certification bodies. Many of the TÜV
    organizations also provide registration to various standards such as, ISO9001:2000 quality management system
    and ISO/TS16949 automotive quality management system.

    Kieltämättä outoa että tehdas ei tuotteitaan sertifio Euroopan markkinoille. Vai eikö enää saa sertiä vai eikö halua maksaa siitä?
    Mä löysin myös googlesta englannissa olevan edustajan vanhat sivut missä oli myös tuosta TUV bc:n sarkoissa, oisko jopa sama. Siis kopiotu sinne..
    Mutta outoa on, koska se varmasti olisi lisännyt vielä myyntiä, ehkä

    Originally posted by VilleP View Post
    Hetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?
    Tosta oli silloin juttua gti-lehdessäkin. Muistelisin että ne sai runnottua läpi noita asetuksia noista sarjoista, sitten tässä välissä taisi tulla uudelleen esille että ei saa leimattua, mutta senkin oikaistiin

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Miten -01 autossa korotuspalat orkkis tolpan ja korin välissä ja toisessa päässä autoa jousen alla, noin niin kuin laillisuuden näkökulmasta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Hetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?
    Tavallaan. Virallinen nimi on THE-Enterprise Oy:

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Hetken kun googlettelee niin näemmä tämä saaga on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Mamasan ilmeisesti nykyinen bcfinland?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Olisin yllättynyt jos kyse olisi muusta kuin rahasta

    Mutta ongelmaahan ei nähdäkseni ole kuten bc-racingin tiedotteessa lukee.

    Näillä tämäntapaisilla jutuilla on aina taipumus päättyä samalla tavalla, jumpittelemaan ryhtynyt konttori/ketju palaa ruotuun ja tekee kuten kaikki muutkin.
    Last edited by Urpo_rotta; 14-06-2023, 12:46.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Juu Suomen- ja eulsinsäädäntöä se traficom tulkitsee ja tekee määräyksensä niiden mukaan. Välillä erittäin sekavasti.

    Saksalaiselta foorumilta löysin lainauksen BC Racingin sivuilta otettuna vuodelta 2009:

    BC Racing products are TUV certified so you are safe in the knowledge that the coilovers are of the highest
    quality and standards. The TUV certificate is your guarantee that the BC Racing coilovers are 100% fit for
    purpose.
    TÜVs (short for Technischer Überwachungs‐Verein, Technical Monitoring Association in English) are German
    organizations that work to validate the safety of products of all kinds to protect people and the environment
    against hazards.
    As an independent consultant, they examine monitoring‐needy plants, motor vehicles, energy installations,
    devices and products (e.g consumer goods).
    The many subsidiaries of the TÜVs can also appear as project developers for energy and traffic concepts,
    problem solutions in the area of environmental protection and as certification bodies. Many of the TÜV
    organizations also provide registration to various standards such as, ISO9001:2000 quality management system
    and ISO/TS16949 automotive quality management system.

    Kieltämättä outoa että tehdas ei tuotteitaan sertifio Euroopan markkinoille. Vai eikö enää saa sertiä vai eikö halua maksaa siitä?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Kyllähän sen katsastus konttorin/inssin tehtävä on nimenomaan tulkita traficomin ohjeita ja asetuksia, kuten tässäkin tapauksessa on tehty. Se että tuv on vakiintunut ei varmaan johdu siitä että katsuri luulee niin, vaan valmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi hakea hyväksyntää muilta tahoilta. Kuten mainittua, on muitakin tahoja joiden todistus kelpaa, mutta niistä pitää selvitä hieman enemmän asioita kuin se että tämä alusta käy tähän. Itse tehty lupalappu ei kelpaa.
    Juu, katsastus tulkitsee traficomin, joskus hyvinkin epämääräisiä ohjeita. Traficom ei kuitenkaan ole yhtä kuin laki ja Traficom on myös lain alapuolella, kuten me normaalit kuluttajatkin.

    Usein Ongelmana on ollut traficomin tekemät omapäiset määräykset, jotka eivät millään muotoa pohjaudu lakiin. Pahoin pelkään, että tässäkin tapauksessa on asia näin.

    Se mitä ja kenen kirjoittamia lappuja sitten vaaditaan, ei taida olla traficomin päätettävissä. Siitäkin on omat pykälänsä ja määräyksensä.

    Näin Euroopan näkökulmasta ajateltuna olisi kyllä aika outoa bisnestä bc racingiltä, jos alusta on tarkoitettu vain kilpailukäyttöön. Kai niitä muuallakin myydään kuin Suomessa ja ihan tieliikenteeseen?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Mikä kastastusasemaketju on BC-racingin tiedotteissa kyseessä? Osaapahan välttää kun vie oman muutosleimalle. Bc-racingin Ds-sarja zetaan tilattu pari viikkoa sitten.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kyllähän sen katsastus konttorin/inssin tehtävä on nimenomaan tulkita traficomin ohjeita ja asetuksia, kuten tässäkin tapauksessa on tehty. Se että tuv on vakiintunut ei varmaan johdu siitä että katsuri luulee niin, vaan valmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi hakea hyväksyntää muilta tahoilta. Kuten mainittua, on muitakin tahoja joiden todistus kelpaa, mutta niistä pitää selvitä hieman enemmän asioita kuin se että tämä alusta käy tähän. Itse tehty lupalappu ei kelpaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎