Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thuppu
    replied
    Vai on nyt värilläkin väliä. Seuraavaksi varmaan pitää vääntää rautalangasta malli mukaan.

    Leave a comment:


  • Juhiz1
    replied
    En nyt osaa lainata edellistä tekstiä mut niin mä inssin jutut käsitin.
    Ens viikolla ollaan viisaampia kun omaan autoon saadaan tai ei saada leimaa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Juhiz1 View Post
    Niin mä käsitin inssin jutuista et laput menee trafiin tarkistettavaksi
    Epäilen suuresti. Mutta tiedot jotka inssi kirjaa menee trafin tiedostoon kyseisen auton tietojen alle, alustan korkeus keskinavasta pyöränkaaren ylimpään kohtaan niistäkin. Loput laput ehkä skannataan ja taltioidaan ko auton tietojen alle, kuten valokuvat esim. turvakaarista.

    Leave a comment:


  • Juhiz1
    replied
    Niin mä käsitin inssin jutuista et laput menee trafiin tarkistettavaksi ni kai sen takia tarvii olla laput vihreenä et ne tajuaa lukemansa

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Itse käytin äsken sigun autoa pyörien suuntauksessa... koneen näytöllä lopputulos paistoi vihreänä mutta yllätyin että lappu olikin mustavalkoinen !!
    Uskon silti että paperi kelpaa, oli sen verran uudet vehkeet millä säädettiin...
    No ei kai luulis ns värillä olevan väliä näkyyhän ne ohjearvot, toki jos inssi/Trafi ei niitä osaa lukea. Se että värillisenä nopeella vilkasulla saa selvän,et ohjearvojen sisällä..

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Itse käytin äsken sigun autoa pyörien suuntauksessa... koneen näytöllä lopputulos paistoi vihreänä mutta yllätyin että lappu olikin mustavalkoinen !!
    Uskon silti että paperi kelpaa, oli sen verran uudet vehkeet millä säädettiin...

    Leave a comment:


  • Juhiz1
    replied
    Itelle pitäs muutoskatsastaa e28:siin säädettävä alusta ni soitin paikalliselle konttorille ja kysyin mimmosen lapun inssi haluu nähdä, vastauksena sain että valmistajan ohjearvoihin ja vihreällä värillä eli vanhempien kulmakoneiden musta-valko lappu ei kuulemma kelpaa. Pari kaveria kumminki on musta-valko lapulla alustan saanut otteeseen. Kai nääki on vähän konttorikohtasia juttuja.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Tarkoitatko mysteryshoppaajaa lintta-autoineen vai mitä tarkastajaa
    lähinnä näitä korjaamotestaajia, en tiedä testaavatko juuri tuota osa-aluetta milloinkaan :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by juha77 View Post
    Mulla on Eibach ProKit asennettu omistamiini e36×2, e46x2 ja nyt e90. Kaikissa kulmat on menneet vihreälle, joskin toisen e36 kanssa oli aluksi ongelmia kun alustassa oli muuta häikkää. Täällä paikallisessa merkkihuollossa suuntaus säätöineen max 105€. Viimeksikin meni 2,5h kun paikkoja jumissa mutta hyvä tuli. Muutoskatsastuksessa tuo suuntauslappu sai olla max 3kk vanha ja mullahan tämä meni kyllä yli niin joutu tekeen uuden suuntauksen
    42€/h :think Mutta hyvä että viitsivät oikeasti nähdä vaivaa asian eteen ja tulee vieläpä kuntoonkin.

    Leave a comment:


  • juha77
    replied
    Mulla on Eibach ProKit asennettu omistamiini e36×2, e46x2 ja nyt e90. Kaikissa kulmat on menneet vihreälle, joskin toisen e36 kanssa oli aluksi ongelmia kun alustassa oli muuta häikkää. Täällä paikallisessa merkkihuollossa suuntaus säätöineen max 105€. Viimeksikin meni 2,5h kun paikkoja jumissa mutta hyvä tuli. Muutoskatsastuksessa tuo suuntauslappu sai olla max 3kk vanha ja mullahan tämä meni kyllä yli niin joutu tekeen uuden suuntauksen

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Saahan ne varmaan jokaikinen korjaamo vihreällä.. yleensä vaan asiakas ei ole valmis maksamaan tehdystä työstä. Esim aikaa kulutettu 2-3h et hieroo kulmat ja laput niin hinta ei taida olla normi 79-120€ toki onhan niitäkin ketkä tekee tuolla hintaa mut ei se enää ole kannattavaa->helpompi sanoo vie muualle

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by hjpl View Post
    En tiedä miten sitten Eibach prokit 30/15mm jousilla ilman muiden osien vaihtoa mahtaa säätyä ohjearvoihin
    saattaapi olla mallikohtaista. Esim E66 30mm pudotuksella meni heittämällä arvoihin, kun edestä yläpään tukikumien ohjauspinnit poistettiin. Jos yläpäätä ei olisi päässyt yhtään liikuttamaan, niin olisi jäänyt punaiselle.

    jossain toisessa autossa voi tietty mennä taas ilman ongelmia vihreälle, ja kolmannessa autossa ei taas saa millään vihreälle.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Vaikeaahan se ei loppujen lopuksi ole. Mutta ketä sen suostuu tekemään on eri asia, kun korjaamo ei voi ikinä tietää mikä pistotarkastaja milloinkin on kyseessä.
    Tarkoitatko mysteryshoppaajaa lintta-autoineen vai mitä tarkastajaa

    Leave a comment:


  • hjpl
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Leskinen ei kyllä käyttänyt eikä tarvinnut mitään ”innovatiivisyyttä” viimeviikolla, auton sai vihreälle (tehtaan ohjearvoille) ja niiden ulkopuolelle reilusti miten halusi. Alustasarjana BC-Racing BR. Sehän on selvä että pelkillä madallusjousilla -50mm vakioalustasta loppuu varmasti säätövarat vakio yläpäillä ja taka-alatukivarsilla.
    En tiedä miten sitten Eibach prokit 30/15mm jousilla ilman muiden osien vaihtoa mahtaa säätyä ohjearvoihin

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Kaikenhan saa "vihreälle", kun kikkailee projektorien kanssa mutta kuinka moni korjaamo sen tekee tai edes osaa niin on kokonaan eri juttu.
    Vaikeaahan se ei loppujen lopuksi ole. Mutta ketä sen suostuu tekemään on eri asia, kun korjaamo ei voi ikinä tietää mikä pistotarkastaja milloinkin on kyseessä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎