Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteen korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarhead
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2007
    • 1323
    • Kalajoki

    #91
    15" vanteet 5cm huulella kaks oli kierosa ja toinen repesi oikaistessa tämä vanne hitsattiin ja molemmat oiottiin. Tämä revennyt vanne oli jotain 1-2cm painunut ulkoreunalta ja oli hieman ilmeisesti sivuttainkin heittänyt. Tuli hyvät. Ajossa ei huomaa mitään ja työn jäli on ok. Hinta oli yht 80€

    4kpl 17" 7cm huullokset kiillotettiin semmoseksi "harjatuksi" pinnaksi koska olivat hapettuneet. Paria näistä piti oikoa sisäreunalta. yht. 150€

    Kaikki vanteet oiottiin ågrenilla kokkolassa.

    Ainoa huono puoli oli että vanteita sai odotella ~1kk en kyllä pahemmin hoputellut.
    sigpic
    -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
    Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      #92
      Pienten lohkeamien korjaus vanteista

      Laitatin takakesäkiekoille uudet kumit rengasliikkeessä viime alkutalven alesta. Kahteen kertaan mainitsin renkaat jättäessäni että jos ottaisivat vanhat kumit varovasti pois ettei tule lohkeamia maaliin, kun olen saanut pidettyä vanteet melkein uuden veroisina. No eipä ollut yllätys, että molemmissa vanteissa oli sitten mukavat lohkeamat kun olivat rusikoineet gummeja irti.

      Vanteet on bemarin alkuperäiset 17" tyyppiä Star Spoke 138. Käsittääkseni noissa on joku anodisoitu tms. pinta...tai voin olla väärässäkin?

      Miten noita parin sentin lohkeamia kannattaisi yrittää paikata ennen kuin laitan alle ja lähtevät hapettumaan ja lohkeilemaan isommalta alueelta? Koko vanteen maalaus ei liene järkevää. Onko olemassa jotain "paikkamaalia", joka myös pysyy?
      Maalista on siis mennyt pintakerros. Jotain pohjamaalia siellä näyttäisi vielä olevan. Lohkeamat ei ole menneet kumin reunojen alle eli jos jotain paikkasysteemiä on olemassa niin paikkaus onnistunee ilman kumien irrottamista.
      Last edited by Pex; 23-07-2013, 01:07.
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3105

        #93
        Originally posted by Pex View Post
        Laitatin takakesäkiekoille uudet kumit rengasliikkeessä viime alkutalven alesta. Kahteen kertaan mainitsin renkaat jättäessäni että jos ottaisivat vanhat kumit varovasti pois ettei tule lohkeamia maaliin, kun olen saanut pidettyä vanteet melkein uuden veroisina. No eipä ollut yllätys, että molemmissa vanteissa oli sitten mukavat lohkeamat kun olivat rusikoineet gummeja irti.

        Vanteet on bemarin alkuperäiset 17" tyyppiä Star Spoke 138. Käsittääkseni noissa on joku anodisoitu tms. pinta...tai voin olla väärässäkin?

        Miten noita parin sentin lohkeamia kannattaisi yrittää paikata ennen kuin laitan alle ja lähtevät hapettumaan ja lohkeilemaan isommalta alueelta? Koko vanteen maalaus ei liene järkevää. Onko olemassa jotain "paikkamaalia", joka myös pysyy?
        Maalista on siis mennyt pintakerros. Jotain pohjamaalia siellä näyttäisi vielä olevan. Lohkeamat ei ole menneet kumin reunojen alle eli jos jotain paikkasysteemiä on olemassa niin paikkaus onnistunee ilman kumien irrottamista.
        Merkkiliikkeen varaosatiskiltä saa paikkamaalisetin vanteille. on samantyyppinen setti kuin auton maalipinnallekin eli pieni pullo maalia jossa pensseli ja samanlainen jossa kirkasta lakkaa. Niitä vaan "töpöttää" vauriokohtiin. Tietenkin kannattaa kevyesti rapsutella irtomaalit pois kolhujen reunoilta.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • wta
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 641
          • ------

          #94
          Alumiinivanteen korjausta, missä?

          Vähän searchilla löytyi tietoa aluvanteiden korjauksesta mutta onko tilanteeseen tullut päivitystä?

          Eli ajoin vanteen kanttareeseen ja vanteeseen tuli pienimuotoinen kolhu. Vanteessa on pienimuotoinen painauma kolhun seurauksena. Searchilla löytyi Järvenpäästä Amrif josta netin mukaan porukalla on huonoja kokemuksia. Sitten olisi vähän kauempaa parikin lafkaa mutta oisko PKS:lla muita kuin tuo Amrif, joka saisi tällaisia vaurioita korjattua?

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14452
            • Oulu

            #95
            Tampereella R. Sunila tai L-Weld: http://www.l-weld.fi/vanteet.html

            Itse viime kesänä oikaisutin sunilalla 2 vannetta ja suorat tuli. Hintakin kohtuullinen, työlle tuli hintaa n. 45e. Matkahuolto kulut ees taas vaan nosti hintaa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #96
              Originally posted by zener View Post
              Tampereella R. Sunila tai L-Weld: http://www.l-weld.fi/vanteet.html

              Itse viime kesänä oikaisutin sunilalla 2 vannetta ja suorat tuli. Hintakin kohtuullinen, työlle tuli hintaa n. 45e. Matkahuolto kulut ees taas vaan nosti hintaa.
              Äkkiäkös stadista tuohon Pirkkalaan heilahtaa. Kesällä käytin myös yhden vanteen Sunilalla. Oli sisäkehässä halkeama/särö ja hitsasivat sen kahtapuolta, sekä sorvasivat siistiksi. Kolhuja jättämättä.
              Hinta taisi olla jotain 40-50€ ja soittivat, kun sai hakea - toisin kuin moni muu firma. Asioin jatkossakin, jos tulee tarvetta.

              L-Weld kuulemani mukaan myös erittäin hyvä valinta.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Metalgod
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Helsinki

                #97
                Amrif hoiti oman 18" alun suoraksi, ja oli muuten mutkalla alkuaan.
                100€ maksoi ja 2h meni.
                Hyvä palvelu.
                -530dA 600 Nm
                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #98
                  Onko totta ettei pääkaupunkiseudulta löydy yksi lafka joka tekee näitä?

                  Comment

                  • *makke*
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 884
                    • Klaukkala

                    #99
                    Hienosti amrif hoiti täälläkin vanteen korjauksen.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      entäs kun ulkoreuna on vain noin 5-10mm taipunut ulospäin n.5-10cm alueelta? millä nämä firmat oikoo vanteet? maalit ja lakat ei saisi vaurioitua. kyseessä BBS:n erittäin luja vanne. meneekö pienellä lämmityksellä ja jollain prässillä puristamalla?
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        entäs kun ulkoreuna on vain noin 5-10mm taipunut ulospäin n.5-10cm alueelta? millä nämä firmat oikoo vanteet? maalit ja lakat ei saisi vaurioitua. kyseessä BBS:n erittäin luja vanne. meneekö pienellä lämmityksellä ja jollain prässillä puristamalla?
                        Alumiinivannetta ei saa oikoa prässillä..se pitää oikoa takomalla koska muuten alumiini murtuu. Oletettavasti ei saa korjattua ilman maalivaurioita.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Robi View Post
                          Alumiinivannetta ei saa oikoa prässillä..se pitää oikoa takomalla koska muuten alumiini murtuu. Oletettavasti ei saa korjattua ilman maalivaurioita.

                          ok. no sitten voi unohtaa. vanteessa on ulkoreunassa 5mm levyinen paksunnos mikä on kiilloitettu. siitä alaspäin valkoinen. tuo paksumpi osa menee lyttyyn jos sitä alkaa takoa ja kokonaan on vannetta mahdoton maalata. ei kyllä onneksi täristä yhtään noi.

                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Deckki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 500
                            • Rovaniemi/Kuusamo

                            Ihan mielenkiinnosta, kuinka kieroja ja paskoja vanteita nämä alan firnat saa vielä pelastettua? Kuvat olis jees.
                            Originally posted by T3
                            E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                            Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                            E21 1972 m10b20

                            ex. Bmw E38 Navarra violett
                            ex: E34 520
                            ex: E34 530iA Touring -95
                            ex: E32 735i -88

                            Autokuume 24/7

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              Originally posted by Deckki View Post
                              Ihan mielenkiinnosta, kuinka kieroja ja paskoja vanteita nämä alan firnat saa vielä pelastettua? Kuvat olis jees.
                              Kuvaa ei ole mutta mulle on korjattu 10x18 vanne josta ulkoreunasta puuttui puolet huulesta 15cm matkalta...se toteutettiin niin että leikattiin toisesta samanmoisesta vantesta kierosta vanteesta pala huulta ja hitsattiin paikalleen...eli about kaikki on tehtävissä mutta jotain tusinavanteita nyt ei ehkä kannata edes korjauttaa.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • Deckki
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 500
                                • Rovaniemi/Kuusamo

                                Originally posted by Robi View Post
                                Kuvaa ei ole mutta mulle on korjattu 10x18 vanne josta ulkoreunasta puuttui puolet huulesta 15cm matkalta...se toteutettiin niin että leikattiin toisesta samanmoisesta vantesta kierosta vanteesta pala huulta ja hitsattiin paikalleen...eli about kaikki on tehtävissä mutta jotain tusinavanteita nyt ei ehkä kannata edes korjauttaa.
                                Okei, mutta mistä syystä ei ennemmin oikaistu sitä kieroa vannetta josta se pala leikattiin? Luulisi että niin olisi päässyt helpommalla. Mitä muuten maksoi moinen korjaus?

                                Muotoillaan tuo minun ensimmäinen kysymys vielä niin että minkälaisia vaurioita olette korjauttaneet ja mitä on tullut maksamaan? Ihan vaan kartoitukseksi minkälaisia vanteita kannattaa vielä lähteä korjauttamaan ettei operaatiolle tule hintaa enemmäin kuin esim uudelle vanteelle.
                                Originally posted by T3
                                E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                                Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                                E21 1972 m10b20

                                ex. Bmw E38 Navarra violett
                                ex: E34 520
                                ex: E34 530iA Touring -95
                                ex: E32 735i -88

                                Autokuume 24/7

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎