Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Jaa-a, kokeilin itse vielä tyrkätä reilu 4 baria mutta ei tapahtunut mitään. Voiko muka noin pieneltä alalta jäädä nousematta? Pitää huomenna käydä näyttämässä rengasliikkeessä mitä mieltä ovat.

    No kyllähän noi matalat kumit voi sen 5bar vaatia. Joskus pitää samalla painaa päältä eikä se tykkikään taida kovin harvinainen olla..

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onkos tuo nyt varmasti noussut kunnolla vanteelle?
    Jaa-a, kokeilin itse vielä tyrkätä reilu 4 baria mutta ei tapahtunut mitään. Voiko muka noin pieneltä alalta jäädä nousematta? Pitää huomenna käydä näyttämässä rengasliikkeessä mitä mieltä ovat.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onkos tuo nyt varmasti noussut kunnolla vanteelle?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Nyt kävi näin että camskilliltä tuli 2 kpl nankang NS-20 joista toisessa valmistusvirhe renkaan sivuprofiilissa. Eli on "lommollaan" saumakohdasta, en tiedä vielä haittaako ajossa mitään eikä rengasasentajankaan kommentteja päässyt kuulemaan kun isäukko haki pyörät pajalta. Onhan tuo ainakin saakelin tyhmän näköinen kun sattui vielä ulkopuolelle. Onko tietoa miten camskill suhtautuu näihin? Ajattelin laittaa kuvan kanssa palautetta. Takaisin en tuota kyllä ala lähettämään, joten jos eivät suostu laittamaan uutta kumia tilalle ja pyörii alla ok, niin saa olla.

    edit: ja koko oli 245/35/18 jos se nyt jotain sattuu kiinnostamaan. Laitetaan vielä kuva todisteeksi:

    Tänään sain vastauksen mailiin:

    I can´t tell from the photo is the bead actually damaged as when a tyre is slightly mis-shaped , once the tyre is inflated on a rim it usually corrects it .
    regards
    Michael

    Vaikea tuota on kuvassa saada näyttämään tuon pahemmalta.

    Originally posted by Hemi View Post
    "Rengasmiehen" kyllä ainakin pitäisi tietää että tuo voi johtua myös ryssitystä asennuksesta...
    Mites tuon voi ryssiä?

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Mika ,Osta vredersteinin renkaat. Tehty hollannissa ja itellä ollu 245/35/20 ja takana 275/30/20 eikä mitää kulumisen merkkejä 2 kesän jälkeen.. Maksaa vähän enemmän ku jotku nangangit..

    Nyt tuola on joku special tarjouski näemmä..



    Edit. Ite maksoin muistaakseni tonnin koko setistä suomesta ostettuna, gangit oli kumminki jonku 750e ettei kauhee ero ollu näihin..
    Last edited by -challenger-; 28-08-2012, 15:36.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    e61:n Alla ollut toista kesää nankang ns2 edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 toiset takarenkaat menossa, edessä vielä n.6-7mm pintaa. Ekat kumit laitoin viimekesänä heinäkuussa ja takasilla ei keväällä päässyt kuin muutaman viikon.. ja nyt näyttää taas olevan pintaa n.3-4mm takana tasaisesti. Aika vauhdilla kuluu nuo takakumit. vaikka en ole revitellyt.

    Miten muilla on nuo kumit kestäneet? Halpojahan nämä on kuin mitkä mutta kuluvat näköjään ihan silmissä.
    Siis kuluvatko ne tasaisesti vai sisäreunoista?
    Entä onko alustakulmat asetettu 20" vannekoolle, vai onko alla tehtaalla säädetyt 16" vannekoon kulmat(mm.16" liiallinen takapään auraus syö 20":n renkaat nopeasti loppuun)?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    e61:n Alla ollut toista kesää nankang ns2 edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 toiset takarenkaat menossa, edessä vielä n.6-7mm pintaa. Ekat kumit laitoin viimekesänä heinäkuussa ja takasilla ei keväällä päässyt kuin muutaman viikon.. ja nyt näyttää taas olevan pintaa n.3-4mm takana tasaisesti. Aika vauhdilla kuluu nuo takakumit. vaikka en ole revitellyt.

    Miten muilla on nuo kumit kestäneet? Halpojahan nämä on kuin mitkä mutta kuluvat näköjään ihan silmissä.

    Leave a comment:


  • Naapuri81
    replied
    Hommasin elokuun alussa hercules raptis wr1:t 225/55r16

    Nyt joku 2000 kilometriä veivannu ja ei voi muutako kehua. On hiljaset, ei ravistele eikä vetele. Myös sateella pitää auton tiellä

    Ja autona e39 520i touring

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Rengaspaineet katsotaan tottakai ohjekirjasta. Renkaan vika jos ei kestä samalla paineellaa kuin kaikki muut maailman renkaat ja mitä autotehdas suosittaa.

    Tulee Focuksestakin kaamea kivireki jos laittaa 3bar 14" renkaisiin. Rengasliikkeessa naurettiin kun ehdotin moista.
    No jos näin menettelet, niin hyvin voi osa renkaista tuntua löysältä ja runkovaurioita ilmetä.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Rengaspaineet katsotaan tottakai ohjekirjasta. Renkaan vika jos ei kestä samalla paineellaa kuin kaikki muut maailman renkaat ja mitä autotehdas suosittaa.
    Samaa mieltä!
    Ja kyllä ne taas kerran johonkin perustuvat ne autovalmistajan suositukset myös niiden paineiden osalta. Eikä nykypäivän renkaat niin erilaisia ole..kun puhutaan tavallisista autoista ja tavallisista renkaista..että ne suositukset ihan pieleen menisi, oli se rengas mikä tahansa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post

    Nykyaikaisten nokialaisten runkovika on aika suurella todennäköisyydessä liian alhaisesta paineesta johtuvaa, varsinkin talvirenkaissa. Ihmiset katsovat kaikessa suuressa viisaudessaan auton ohjekirjasta paineet, ja noudattavat niitä. Vaikka todellisuudessa ei ne auton tehtaalla tiedä mitä renkaan valmistaja haluaa niiden olevan. Ellen väärin muista, niin nokian renkaat ohjeistaa kaikille talvirenkaille vähintään 2.6 vai oliko 2.7bar painetta koosta riippumatta.
    kka.
    Rengaspaineet katsotaan tottakai ohjekirjasta. Renkaan vika jos ei kestä samalla paineellaa kuin kaikki muut maailman renkaat ja mitä autotehdas suosittaa.

    Tulee Focuksestakin kaamea kivireki jos laittaa 3bar 14" renkaisiin. Rengasliikkeessa naurettiin kun ehdotin moista.

    Leave a comment:


  • Petri
    replied
    Originally posted by jva View Post
    No Hankookit tietenkin.. vai mitä Hemi

    Riippuu siitä mikä on budjetti ja sen jälkeen vain valitsemaan.. Omasta puolestani sanoisin että jätä halvin hintaluokka pois laskuista ja etsi keskihintaisista tai premiumeista mieltymyksiäsi vastaava rengas.

    Mä tilasin eräältä foorumilaiselta rengasmieheltä sigun pakuun aluvanteet ja Hankookin nastat, saas nähä mistä ne on kotosin.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    No Hankookit tietenkin.. vai mitä Hemi

    Riippuu siitä mikä on budjetti ja sen jälkeen vain valitsemaan.. Omasta puolestani sanoisin että jätä halvin hintaluokka pois laskuista ja etsi keskihintaisista tai premiumeista mieltymyksiäsi vastaava rengas.

    Leave a comment:


  • JermuS
    replied
    Originally posted by scheisse View Post
    No niin sanokaas oi suuret rengasgurut minkämerkkiset renkaat ostaisin tuohon mun toukkaan?

    - Koko 17"
    - Merkillä ei mitään väliä kunhan on hiljaiset ja hyvät.

    Ehdotuksia?
    tietysti miseliinit... eihän niitä muita ookkaan...

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post



    Velttorunkoisia Nokian renkaat olleet kauttaaikain. Sopii ilmeisen hyvin Suomeen, tosin runkovikoja tuppaa olemaan vanhemmiten.
    Tuostakin ollaan montaa mieltä. Jossain mm. Z G2 on haukuttu löysäksi rungoksi, kun taas monessa muussa lähteessä on kehuttu jämäkäksi. Eli paha mennä sanomaan, omakohtaista kokemusta ei ole.

    Nykyaikaisten nokialaisten runkovika on aika suurella todennäköisyydessä liian alhaisesta paineesta johtuvaa, varsinkin talvirenkaissa. Ihmiset katsovat kaikessa suuressa viisaudessaan auton ohjekirjasta paineet, ja noudattavat niitä. Vaikka todellisuudessa ei ne auton tehtaalla tiedä mitä renkaan valmistaja haluaa niiden olevan. Ellen väärin muista, niin nokian renkaat ohjeistaa kaikille talvirenkaille vähintään 2.6 vai oliko 2.7bar painetta koosta riippumatta.

    Mutta runkoviat taitaa johtaa juurensa hakkapeliitta 2 ajalta, jolloin ei ollut yhtään harvinaista että 1/3 pintaisessa renkaassa oli runko mutkalla ja kaikki nastat lentänyt jo pois. Ja onhan niitä jonkin verran ollut vielä hakkapeliitta 5 mallissakin, tosin tässäkin epäilen osaksi vääriä ilmanpaineita kun nokia niistä on todella tarkka.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎