Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -J-T-A-
    replied
    Falken ZIEX 912 renkaat 225/40-18 ja 255/35-18 koossa olleet alla nyt n. 20tkm ja ei edelleenkään ole huonoa sanottavaa renkaista.

    Pitoa kuivalla hyvin, vetely varsin maltillista, melu ja pito märällä kohtalaista.

    Leave a comment:


  • jva
    replied
    Mulla on ollu nuo Falkenit alla vähän vajaat 10tkm 911:sta.
    Uraherkkyys suunnilleen samaa kuin samankokoisessa Continentalissa..onko se sitten uraherkkä vai ei, se on kai makuasiakin hiukan, ei ainakaan 911:sta häirinnyt mitenkään.
    Korvakuulolta arvioiden ehkä hiljaisempi kuin Conti oli, tuntui kuluvan nopeammin kuin Conti.

    Voisin harkita uudelleenkin.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Kokemusta kenelläkään näistä Falken ZE912 Ziex 235/50R18. Tuli viivyteltyä eturenkaiden hankinnan kanssa ja nämä saisi nyt nopeasti alle.

    Hakusessa vetelemätön ja hiljainen rengas.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Tätä ei kyllä nyt ihan voi uskoa.. Hakka Z on kuitenkin märälle painotettu UHP rengas.
    Ihan hyvinkin voi uskoa kun näkee Pazi88:n camberit ja renkaan venytyksen.
    Eli jo tällä yhdistelmällä taitaa olla märkäpidon osalta jo kutakuinkin yhdentevevää mikä rengas on alla.


    Last edited by Hemi; 30-08-2012, 13:23.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    edit.tupla
    Last edited by Hemi; 30-08-2012, 13:21.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Meikäläisellä oli alkukesästä takana uudet nankangin ns2:t 215/40 koossa ja nyt vaihtu loppukesäksi nokian hakka z:hin samassa koossa. Hintaa ko. renkailla on melkein triplasti nankangiin nähden, mutta ajossa ei huomaa mitään eroa renkaiden välillä. Sateella nuo nokialaiset pitää ihan yhtä huonosti mitä nankangitkin, ellei jopa huonommin. Toki nokialaiset on vuoden vanhemmat, mutta tuskin siinä ajassa mitään suurta eroa kumiseoksessa tapahtuu.

    Nankangissa kyllä hävisi kaikki ominaisuudet kun pintaa oli alle sakkorajan. Ihme vetelyä ja täryytystä oli, vaikka esim. falkenit ei sen kummempia ollu ajaa kaljunakaan.

    Tätä ei kyllä nyt ihan voi uskoa.. Hakka Z on kuitenkin märälle painotettu UHP rengas.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Meikäläisellä oli alkukesästä takana uudet nankangin ns2:t 215/40 koossa ja nyt vaihtu loppukesäksi nokian hakka z:hin samassa koossa. Hintaa ko. renkailla on melkein triplasti nankangiin nähden, mutta ajossa ei huomaa mitään eroa renkaiden välillä. Sateella nuo nokialaiset pitää ihan yhtä huonosti mitä nankangitkin, ellei jopa huonommin. Toki nokialaiset on vuoden vanhemmat, mutta tuskin siinä ajassa mitään suurta eroa kumiseoksessa tapahtuu.

    Nankangissa kyllä hävisi kaikki ominaisuudet kun pintaa oli alle sakkorajan. Ihme vetelyä ja täryytystä oli, vaikka esim. falkenit ei sen kummempia ollu ajaa kaljunakaan.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Tuhat kilometriä takana Hankook V12 evoilla 235/35/19 ja 265/30/19 E91:ssä sport alustalla. Ehkä hieman pehmoiset vielä uutena, saa nähdä miltä tuntuu ensi kesänä kun pintaa lähtee pari milliä. Koska alusta ei ole enää tikissä vajaa 200tkm takana, niin kyllä menee kuin juna, jos nyt ei ihan kammouria tiessä ole. Voin suositella!

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Seiskassa ns2?
    Diisselissä joo. En nyt älyttömästi ole tosin ajanut mutta eiköhän tästä kohta saa enemmän kokemuksia kun otan sen ajoon ihan lähiviikkoina.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kyllä mäkin haukun sateella liukkaaksi. Ainakin sivuttaispito on aika kauhea
    Seiskassa ns2?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä mäkin haukun sateella liukkaaksi. Ainakin sivuttaispito on aika kauhea

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Ei noissa ns2 mitään isompaa vikaa ole, jotkut haukkuu sateella liukkaaksi yms. mutta on noilla tiellä pysynyt. Tuo kuluminenkin luultavasti johtuu eniten noista pyöränkulmista, saattaa ne tietysti ohjelmoidussa diisselissä kulua hieman nopeammin muutenkin vaikka ei tarkoituksella sudittele.
    Todennäköisesti pyöränkulmissa vika. Itelläkin seiskan alla Nankang NS II ja hyvin ovat kulutusta kestäneet. Tietysti ajotyyli vaikuttaa myös paljon renkaan kulumiseen.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis kuluvatko ne tasaisesti vai sisäreunoista?
    Entä onko alustakulmat asetettu 20" vannekoolle, vai onko alla tehtaalla säädetyt 16" vannekoon kulmat(mm.16" liiallinen takapään auraus syö 20":n renkaat nopeasti loppuun)?
    Kulmat säädettiin vianorilla keväällä m sportin arvoilla ja olikohan 18" vai 19" vanteelle. Pitäisi nyt vaihtaa takakelkan puslat niin sen jälkeen säädättää uudestaan. Paljonko ne kulmat pitäisi noilla renkailla olla? että tietää niistä asentajalle sanoa? Ainakin takaset ilmeisesti mahdollisimman pystyyn?

    Originally posted by -challenger- View Post
    Mika ,Osta vredersteinin renkaat. Tehty hollannissa ja itellä ollu 245/35/20 ja takana 275/30/20 eikä mitää kulumisen merkkejä 2 kesän jälkeen.. Maksaa vähän enemmän ku jotku nangangit..

    Nyt tuola on joku special tarjouski näemmä..



    Edit. Ite maksoin muistaakseni tonnin koko setistä suomesta ostettuna, gangit oli kumminki jonku 750e ettei kauhee ero ollu näihin..
    Liekkö miten kova ääniset tuommoset kumit? Aika hassu kuvio ainakin Vois kai välillä muitakin merkkejä kokeilla. Olikohan viime kesänä satsi gänbängeja ~520€ että on nuo vielä aikapaljon edukkaammat ja nyt alkukesästä 2xtakakumit 320€ rengasonlinelta.

    Ei noissa ns2 mitään isompaa vikaa ole, jotkut haukkuu sateella liukkaaksi yms. mutta on noilla tiellä pysynyt. Tuo kuluminenkin luultavasti johtuu eniten noista pyöränkulmista, saattaa ne tietysti ohjelmoidussa diisselissä kulua hieman nopeammin muutenkin vaikka ei tarkoituksella sudittele.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Kokemustietoa:

    Nankang xr611 215/50/18 pyörinyt isäni autossa nyt kaksi kesää... Hän ei meinannut tuolloin olla valmis halpamerkkiin, mutta mutta. 360 euron sarjahintaan oli valmis kokeilemaan... Aiemmin ajanut Nokian 900 euron kumeilla, mutta tuo 18" koossa hintaerot jo tuntuvat. Nyt ollut siis tuo Nankkang xr611 alla noin 40tkm (2 kesää). Pintaa vielä reilu 3mm. Eipä ole moitetta tullut. Seuraavatkin Renkaat ostetaan siis samat, jos tuohon hintaan tai yleensä vielä saa... Suomestahan tuota kokoa ei taida edes löytyä...

    Itsellä puolestaan ollut Nankang Ns2 alla monessa koossa. Ei moitittavaa. Jostain syystä takaset tupanneet kulumaan etusia nopeammin... Etusia en ole kerinnyt kuitenkaan loppuun ajaa, kun autot vaihtuvat kulumista nopeammin....

    Nyt otin kokeeksi Nankang as-1 245/40/18. Saapi nähä mistä on tehty:think
    Last edited by jakeluvesimies; 28-08-2012, 20:20.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Jaa-a, kokeilin itse vielä tyrkätä reilu 4 baria mutta ei tapahtunut mitään. Voiko muka noin pieneltä alalta jäädä nousematta? Pitää huomenna käydä näyttämässä rengasliikkeessä mitä mieltä ovat.
    Harvemmin toki noin lyhyeltä alalta jää nousematta, mutta mutta... Missä lie paineet käytetty kun on vanteelle nostatettu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎