Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla on 3kpl Nankang sv-1 225/55-16 kitkarengasta, kaikissa pystyheittoa ja pahasti. Pompottaa yli 100 vauhdissa. Paineet kun laskee 2bar tai alle, niin pystyy ajamaan. Isommilla paineilla pahenee. Vaihdettu vanteita ja painotettu pariin kertaan, ei auta. Seuraavaksi ne menee veneen ja laiturin väliin.
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostRenkaat on tilattu rengas-onlinesta ja liikkeessä asentaja sanoi, että yhdessä renkaassa on lievää pystyheittoa, mutta tuskin vaikuttaa ajossa. Edelliset renkaat ei täristänyt, että liekkö vanteessa heittoa.
Ei tunnu ratissa, vaan "pompottaa" lievästi ja en tiedä tuntuuko vaan vai oisko jo lähes loppunut tuo pompotus, kun tänään ei juuri edes huomannut asiaa.
Kulmista ei ole mitään käryä, mutta edelliset saman kokoiset nokian renkaat kului todella tasaisesti, ei yhtään enempää sisäreunasta kuin muualtakaan. Ja tästä syystä en ole kiirettä pitänyt kulmien tarkastuksen suhteen, varsinkaan kun pitää vaihtaa tukivarsia kohta puoliin.
Toisaalta, näissähän on hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden suhteen. Että siltä osin kyllä olen tyytyväinen.
edit: nämä taisi olla xl mallia.
Epäilen että ko.rengas ei vain istunut kunnolla vanteelle varsinkin jos/kun se oli XL ja jos asialle ei mitään tehty, niin varmasti ainakin pari ensimmäistä päivää voi hieman täristää.
Sitten kun se loppuu, on puolestaan tasapaino hieman pielessä, mutta yleensä sen verran vähän että se ei juuri vaikuta, mutta toki näkyy koneessa.
Tuota vanteelle nousua voi nopeutaa kun pudottaa paineet alle kiloon ja ajaa varovaisen kilometrin/parin lenkin.
Se nykyisten Nankangien mahdollinen selkäheitto EI VARMASTI johdu itse renkaasta, vaikka jopa "ammattimiehet" näin usein tietämättömyyttään väittävät.
Nimittäin tiedän 100% varmuudella ainakin yhden rengasliikkeen tässä maassa jossa ei ole asenneltu "selkäheittoisia Nankangeja", vaan mahdollinen syntynyt selkäheitto on AINA peräisin jostain muualta kuin itse renkaasta.
Tämä on toki loogistakin, koska Nankang:lla valmistettavien renkaiden selkäheiton tarkistaa robotit joissa on ohjelmoituna vastaavat toleranssirajat kuin eurooppalaisilla "premium valmistajilla".
Ok, jos/kun muualta hankitussa "Kiinalaisessa" NS2:ssa on Michelinin tai Nokian omistamassa rengasliikkeessä selkäheittoa(Euromaster tai Vianor), mitäpä luulet, johtuuko "selkäheitto" renkaasta....vai sen asentajan ammattitaidosta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostPerusrunkoinen NS-2 17" kokoluokassa on varsinkin uutena suhteellisen löysän oloinen, mutta kun kulutuspinnasta on saatu milli pois ja rengas sisäänajantuu autosi alustakulmille, se "pintalöysyys" kyllä kutakuinkin katoaa.
Näin varsinkin jos taas alustakulmat ovat 15"-16" kokoluokkien camberarvoissa ja rengas kulkee pääosin pelkkien sisäkanttien varassa?
Se tärinän ja varsinkaan pystyheiton syy tuskin on itse renkaassa(Nankangilla laadunvalvonta oikeasti tässä kohtaa kuitenkin samaa luokkaa kuin premiumalmistajillakin) , eli onko vanteet varmasti suorat, onko vanteiden sovitteet kunnossa/paikallaan ja yritettiinkö rengasta kääntää vanteella tai/ja saada sitä nousemaan vanteelle kunnolla(vain ilmanpaineella rengas vanteelle "ampumalla" se helposti vanhalla kuluneella vanteella asettuu väärin josta lievä selkäheitto)?
Onko renkaat ostettu jostain muualta kuin niitä asentaneesta ja muita merkkejä myyvässä Michelinin tai Nokian omistamassa liikkeestä?
Tosin sitä todellista selkäheittoa saa olla pehmeällä 17" NS:llä todella paljon, ennen kuin se alkaa tuntua ratissa tärinänä.
Ei tunnu ratissa, vaan "pompottaa" lievästi ja en tiedä tuntuuko vaan vai oisko jo lähes loppunut tuo pompotus, kun tänään ei juuri edes huomannut asiaa.
Kulmista ei ole mitään käryä, mutta edelliset saman kokoiset nokian renkaat kului todella tasaisesti, ei yhtään enempää sisäreunasta kuin muualtakaan. Ja tästä syystä en ole kiirettä pitänyt kulmien tarkastuksen suhteen, varsinkaan kun pitää vaihtaa tukivarsia kohta puoliin.
Toisaalta, näissähän on hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden suhteen. Että siltä osin kyllä olen tyytyväinen.
edit: nämä taisi olla xl mallia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostEilen tuli laitettua uudet nankang ns-2:set e34:sen alle koossa 225/45R17.
Onhan ne hiljaiset ja "pehmeät" renkaat, mutta myös melkoisen veltot verrattuna edellisiin loppuunajettuihin nokian nrz:hin. Näyttivät myös vähän matalemmilta vaikka koko oli sama. Paineita 2,8 joka nurkassa. Pitäisikö olla vielä enemmän?:think
Ja yhdessä renkaassa oli lievää pystyheittoa, joten täristää pikkusen 110km/h jälkeen.
Näin varsinkin jos taas alustakulmat ovat 15"-16" kokoluokkien camberarvoissa ja rengas kulkee pääosin pelkkien sisäkanttien varassa?
Se tärinän ja varsinkaan pystyheiton syy tuskin on itse renkaassa(Nankangilla laadunvalvonta oikeasti tässä kohtaa kuitenkin samaa luokkaa kuin premiumalmistajillakin) , eli onko vanteet varmasti suorat, onko vanteiden sovitteet kunnossa/paikallaan ja yritettiinkö rengasta kääntää vanteella tai/ja saada sitä nousemaan vanteelle kunnolla(vain ilmanpaineella rengas vanteelle "ampumalla" se helposti vanhalla kuluneella vanteella asettuu väärin josta lievä selkäheitto)?
Onko renkaat ostettu jostain muualta kuin niitä asentaneesta ja muita merkkejä myyvässä Michelinin tai Nokian omistamassa liikkeestä?
Tosin sitä todellista selkäheittoa saa olla pehmeällä 17" NS:llä todella paljon, ennen kuin se alkaa tuntua ratissa tärinänä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostJep. Vertailupohjaa ei itselläni ihmeemmin ole, ja profiilinakin 60-sarjalainen on ollut matalin, mutta tajusinpa juuri, että kaikki kumit, joita on autojen alle tullut ostettua viimeiset 15 vuotta, on haettu HML:n Euromasterilta (paitsi nyt nää viimeiset Primacy3:t foorumin myyntipalstalta). Michelinejä olleet kaikki kesäkumit.
Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)
Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.
Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
Kokeileppa tuota +18" kokoluokkaa siinä 1K€:n "premiumissa" niiden KOKO käyttöelinkaaren ja palataan sitten uudestaan näihin perusteisiisi renkaan valinnasta, sen valmistajan persteella?Last edited by Hemi; 23-04-2012, 14:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nupe68 View PostJep. Vertailupohjaa ei itselläni ihmeemmin ole, ja profiilinakin 60-sarjalainen on ollut matalin, mutta tajusinpa juuri, että kaikki kumit, joita on autojen alle tullut ostettua viimeiset 15 vuotta, on haettu HML:n Euromasterilta (paitsi nyt nää viimeiset Primacy3:t foorumin myyntipalstalta). Michelinejä olleet kaikki kesäkumit.
Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)
Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.
Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by r.w. View PostMonellako on ollut noita laatupoikkeamia Nankangien kanssa? Rehellisesti?
Ikävästi pompsahtaa Kumhojen ja Hankookien hinta kun pitäisi siirtyä 18" kokoluokkaan, se löysä runkokin kieltämättä hieman houkuttaa kun 7-sarjasta on kyse. Tulee tänä vuonna kilometrejä huomattavasti aiempaa vähemmän joten tekisi tässä kohtaa mieli säästää, ei kuitenkaan niin paljoa, että jaksaisi mahd. reklamaatioiden kanssa puljata. :think
Kaikissa noissa halvimmissa on joskus laatupoikkeamia. Nankangissa mun mielestä kaikista vähiten. Kumhoa on joskus vaivannut flat spot ilmiö, mitä taas nankangeissa ei ole juuri ollut. Hyvät renkaat ne on hintaisekseen, osta pois vaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEn ole ikinä nähnyt esim. uutta Micheliniä joka olisi oikeasti kiero.
Kertaaakaan ei ole tarvinnut mennä valittamaan tärinöistä tai vapinoista, satsit on ajettu loppuun asti eikä yhtään pyörää ole koko käyttöaikana tarvinnut painottaa uudelleen. Hyvin vähän painojakin niissä on ollut. Nyt on ollut ensimmäiset misukan nastat alla Volvossa 4 vuotta; sama juttu niissä, eikä nastojakaan ole irronnut (Kokeilen ehkä silti seuraavaksi hkpl7:aa)
Mulla tulee silloin tällöin olosuhteiden pakosta jopa kahden-kolmen viikon seisokkeja (tarkoitan siis autoa), enkä minkäänlaiseen flatspot -ilmiöön - edes hetkelliseen - ole törmännyt, vaikka paineet on olleet vain hiukan yli autovalmistajan suosituksen. Tää on mulle aika oleellinen juttu; tunteettomus urille on tietysti tärkeä asia, mutta sellaiset kumit lentäisi vanteilta huutonettiin välittömästi, joissa törmäisin flatspot -ilmiöön. Ja uusia samanmerkkisiä tuskin ostaisin.
Status-/katu-uskottavuus tms. syistä itselleni ei ole mitään merkitystä sillä mitä renkaan kyljessä merkkinä lukee, mutta kyllä michelin on laatukumi, ei siitä mihinkään pääse.
Leave a comment:
-
-
Monellako on ollut noita laatupoikkeamia Nankangien kanssa? Rehellisesti?
Ikävästi pompsahtaa Kumhojen ja Hankookien hinta kun pitäisi siirtyä 18" kokoluokkaan, se löysä runkokin kieltämättä hieman houkuttaa kun 7-sarjasta on kyse. Tulee tänä vuonna kilometrejä huomattavasti aiempaa vähemmän joten tekisi tässä kohtaa mieli säästää, ei kuitenkaan niin paljoa, että jaksaisi mahd. reklamaatioiden kanssa puljata. :think
Leave a comment:
-
-
Moro!
Kellään kokemuksia Kormoran Gamma renkaista, kokoa olis 225/45R17...
Miten toimisi e36 328 coupessa?
Hinta ei olisi päätä huimaava kun alle kolmensadan irtoaisi sarja...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostItsellä ei kokemusta noista, mutta mitä olen tätä foorumia lukenut niin 17" koossa nuo ei ilmeisesti ole kauhean tukevan oloiset. Toimii paremmin 18"-> kokoluokissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostEilen tuli laitettua uudet nankang ns-2:set e34:sen alle koossa 225/45R17.
Onhan ne hiljaiset ja "pehmeät" renkaat, mutta myös melkoisen veltot verrattuna edellisiin loppuunajettuihin nokian nrz:hin. Näyttivät myös vähän matalemmilta vaikka koko oli sama. Paineita 2,8 joka nurkassa. Pitäisikö olla vielä enemmän?:think
Ja yhdessä renkaassa oli lievää pystyheittoa, joten täristää pikkusen 110km/h jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Eilen tuli laitettua uudet nankang ns-2:set e34:sen alle koossa 225/45R17.
Onhan ne hiljaiset ja "pehmeät" renkaat, mutta myös melkoisen veltot verrattuna edellisiin loppuunajettuihin nokian nrz:hin. Näyttivät myös vähän matalemmilta vaikka koko oli sama. Paineita 2,8 joka nurkassa. Pitäisikö olla vielä enemmän?:think
Ja yhdessä renkaassa oli lievää pystyheittoa, joten täristää pikkusen 110km/h jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WnBasisti View PostE91:seen tarvitsisi edullisia 19" renkaita ja tarkoitus oli ostaa ennestään tutut Nankangit Camskillistä mutta eturenkaat loppu koossa 225/235-35-19. Taakse olisi 265-30-19 kokoa. Rengasonlinesta nämä 540e ovelle tuotuna joten toista sataa hintaeroa Englantiin. Onko nuo Achilles atr sportit(360e ovelle) minkälaiset vai pitäydynkö NS-2:ssa?
Mun pitäis tilata ihan samat kumit, mut eipä ole kiirettä niin odotellaan.
Leave a comment:
-
-
E91:seen tarvitsisi edullisia 19" renkaita ja tarkoitus oli ostaa ennestään tutut Nankangit Camskillistä mutta eturenkaat loppu koossa 225/235-35-19. Taakse olisi 265-30-19 kokoa. Rengasonlinesta nämä 540e ovelle tuotuna joten toista sataa hintaeroa Englantiin. Onko nuo Achilles atr sportit(360e ovelle) minkälaiset vai pitäydynkö NS-2:ssa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: