Onkos kukaan kehdannut/uskaltanut ajella sellasilla kumeilla ku linglong? Tuossa vannekaupassa tuli sellaset mukana, joten vähän kyselen että onko niistä mihinkään..
Taisit ostaa RH:t 10 ja 9½x17" ZW1:t ? Ei pahanhintaiset...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Eilen ne sitten saapui. 235/40/18" Nexen 8000:t kotiin kannettuna.
Otin hieman ensituntumaa autotallissa:
- Kumi tuntuu kynnellä painettuna aikas kovalta verrattuna Hakka R:n. Tosin -2 astetta pakkasta ja kyseessä kuitenkin kesärengas.
- Rengas, vaikka 235:n vaan onkin, näyttää todella leveältä. Johtuneen tuosta mielestäni hyvästä vannesuojasta (mallia XL).
- Toisaalta rengas näyttää todella matalalta 40 profiiliseksi. Minkähänlainen kivireki autosta oikein tulee.
- Renkaan 'olkalinja' näyttää hyvän pyöreältä. Voisi kuvitella, että nuo ei vetelisi niin paljoa, mutta tuo leveys vähän huolettaa. Tuntuu aika uskomattoman leveältä kädessä pideltynä.
- Kosketuspinnan pinta-ala ylätti vähyydellään. Siis en tarkoita paksuutta vaan ylipäätänsä se kumin osa mikä tiehen osuu. Renkaassa on niin leveät urat, että ei enää paljoa kumia jää, joka tiehen osuu.
- Renkaan kuviointi yllätti myöskin. Kaiken maailman koloja ja lokosia suuntaan jos toiseen. Toisessa reunassa on kuin rahoille tehty semmoinen puolikkaan euron menevä monttu. Näitä siis on tietenkin tasaisin välein, mutta mietin vaan mikä hyöty noilla oikein saavutetaan. Noh, kait joku viisaampi on tämänkin ajatellut.
Tossapa näitä ensiajatuksia. Ajossahan sen sitten näkee miten nuo toimii.
Nyt ratkeaa ensikesän rengasmerkki. Kovan seulonnan jälkeen TOP3 on Seuraavanlainen:
Kumho ku31
Nankang NS-2
GT Champiro 328
Eteen 235/35R19
Taakke 265/30R19
Renkaalta haetaan seuraavia ominaisuuksia:Vetelemätön,Hiljainen,Kestävä. Onko kaikissa kolmessa merkissä muuten vannesuoja? Se täytyy myös ehdottomasti löytyä.
Itse olen jokatoinen päivä toista mieltä ja taas sitten jokatoinen päivä..
Nyt ratkeaa ensikesän rengasmerkki. Kovan seulonnan jälkeen TOP3 on Seuraavanlainen:
Kumho ku31
Nankang NS-2
GT Champiro 328
Eteen 235/35R19
Taakke 265/30R19
Renkaalta haetaan seuraavia ominaisuuksia:Vetelemätön,Hiljainen,Kestävä. Onko kaikissa kolmessa merkissä muuten vannesuoja? Se täytyy myös ehdottomasti löytyä.
Itse olen jokatoinen päivä toista mieltä ja taas sitten jokatoinen päivä..
Ehdota ja lisää pienet perustelut
nuo sun ominaisuudet ei sovi kaikki samaan renkaaseen. hiljainen kumi on pehmeä seoksinen ja vetelemätön on lisäksi löysärunkoinen. pehmeä kumi myös kuluu nopeasti. kova kumi kestää, mutta on äänekäs.
19" koossa ei kokemusta, mutta mun Nankang NS-2 oli kyllä löysyydestään huolimatta hyvinkin kestävä käytössä. Eikä kovin äänekäskään.
nankang ei edes ole kovin löysä kumi ja seos suht kova. ei myöskään ole ihan hiljaisin. esim. nexen on huomattavasti pehmeämpi ja kuluu nopeammin. hiljaisempi myös. kun ostaa markkinoiden halvimmat kiinalaiset kumit, tietää mitä tarkoittaa löysä kumi
Mulla oli GT Radialin 328:sit viime kesänä ja ihan hyviltä tuntui E34:sessa suht hiljaiset tai sitten ei vaan muu ajomelun seasta kuulu.
Kumi on suht kovaa joten kestävyyskin pitäisi olla ihan hyvä.
Pitoakin löytyy mielestäni hyvin.
Jos nuo GT:eet kiinnostaa niin pistä YV:tä niin laitan tarjouksen, jos vain täältä suomen päästä noita kokoja sattuu löytymään.
325i Coupe
Ex BMW:t
E34 530iA V8 touring
E36 316i
E34 535i
E30 316i
Nyt ratkeaa ensikesän rengasmerkki. Kovan seulonnan jälkeen TOP3 on Seuraavanlainen:
Kumho ku31
Nankang NS-2
GT Champiro 328
Eteen 235/35R19
Taakke 265/30R19
Renkaalta haetaan seuraavia ominaisuuksia:Vetelemätön,Hiljainen,Kestävä. Onko kaikissa kolmessa merkissä muuten vannesuoja? Se täytyy myös ehdottomasti löytyä.
Itse olen jokatoinen päivä toista mieltä ja taas sitten jokatoinen päivä..
Ehdota ja lisää pienet perustelut
Itsellä on ollut 2 rengassarjaa noita KU31. Hiljainen ja vetelemätön rengas, mutta ei mikään kulutuskestävin. Tosin kaikki ominaisuudet ei varmaan sovi yhteen renkaaseen
Vaikuttaa vähän, että tuo KU31 alkaa olemaan poistuva malli kun ei enään löydy omaan kokoluokkaan (225/45/17) enään esim camskillistä, tullut jotain uusia malleja tilalle. Noista muista renkaista ei itsellä kokemusta.
nankang ei edes ole kovin löysä kumi ja seos suht kova. ei myöskään ole ihan hiljaisin. esim. nexen on huomattavasti pehmeämpi ja kuluu nopeammin. hiljaisempi myös. kun ostaa markkinoiden halvimmat kiinalaiset kumit, tietää mitä tarkoittaa löysä kumi
Tämä ei ihan pidä paikkaansa jos nyt puhutaan 17" ja isommista vannekoon, korkean nopeusluokkien renkaista.
Kulumisnopeuteen pääsäntöisesti vaikuttaa näissä renkaan silicapitoisuus, eli haetttaessa maksimaalisia märkäpito-ominaisuuksia, kulutuskestävyys samalla heikkenee.
Vanha GT-Radial oli suhteellisen hiljainen rengas ja vetelemätön, mutta markkinoiden ehdottomasti kulutuskestävin rengas. Silicattomana "nokirenkaana" märkäpito-ominaisuuksiltaan ei sitten kovin kummoinen, mutta oikeilla camberkulmilla ei heikoimien Kiinalaisten tasollakaan.
Kumhot ovat perinteisesti kulumisnopeudeltaan keskitasoa tai hieman nopeammin kuluvaa tavaraa segmentistä riippuen (poikkeuksena Ku19 joka kuluu tosi nopeasti). Kumholta pienemmän silicapitoisuuden 712 Ecsta taas kuluu keskimääräistä hieman vähemmän.
Nexen on sikäli mielenkiintoinen, että saman renkaan saa Roadstone "halpis" merkkisenä, mutta pienemmällä silicapitoisuudella, jolloin kulutuskestävyyskin on kertaluokkaa parempi.
Nexen on kutakuinkin saman kulumisnopeuden tuote kuin kumhot.
Tämä ei ihan pidä paikkaansa jos nyt puhutaan 17" ja isommista vannekoon, korkean nopeusluokkien renkaista.
Kulumisnopeuteen pääsäntöisesti vaikuttaa näissä renkaan silicapitoisuus, eli haetttaessa maksimaalisia märkäpito-ominaisuuksia, kulutuskestävyys samalla heikkenee.
Vanha GT-Radial oli suhteellisen hiljainen rengas ja vetelemätön, mutta markkinoiden ehdottomasti kulutuskestävin rengas. Silicattomana "nokirenkaana" märkäpito-ominaisuuksiltaan ei sitten kovin kummoinen, mutta oikeilla camberkulmilla ei heikoimien Kiinalaisten tasollakaan.
Kumhot ovat perinteisesti kulumisnopeudeltaan keskitasoa tai hieman nopeammin kuluvaa tavaraa segmentistä riippuen (poikkeuksena Ku19 joka kuluu tosi nopeasti). Kumholta pienemmän silicapitoisuuden 712 Ecsta taas kuluu keskimääräistä hieman vähemmän.
Nexen on sikäli mielenkiintoinen, että saman renkaan saa Roadstone "halpis" merkkisenä, mutta pienemmällä silicapitoisuudella, jolloin kulutuskestävyyskin on kertaluokkaa parempi.
Nexen on kutakuinkin saman kulumisnopeuden tuote kuin kumhot.
eikös tuo nyt ollut juuri se mitä sanoin, mutta hienoilla materiaalinimillä kirjoitettuna
Comment