Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Sellaista päivää ei varmasti tulla näkemään, että halvempi merkki voittaisi rengastestin. Ihan jo sen takiakin, että siitä nousee varmasti sellainen meteli isojen rengasmerkkien maahantuojien toimesta ja mainoseurot lähtee varmasti.
    Ihan vasta tuulilasissa jonkun jutun yhteydessä toimittaja harmitteli kuinka RF-renkaat eivät ole hyvä valinta suomen uraisille teille. Eli homma menee juuri noin kuin Hemi mainitsi.
    Last edited by Antsah; 05-04-2011, 08:16.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      Originally posted by Micce///M View Post
      Michelin= Ajo-ominaisuudet, hiljainen, märkäpito, jarrutuspito, laatu. Toki tuoden mukanaan huonoja ominaisuuksia mm. kulutuskestävyys, uraherkkyys jne.
      Eikös Michelin ollut juuri todettu kaikkein kulutuskestävimmäksi jossain saksalaisessa testissä? Erot oli aika isoja, siinä missä Michelinillä ajeli jotain 37+ tkm kesti heikoimmat 20+ tkm.

      EDIT: Tässähän ne olikin, eli AutoBildin tulokset TM:n foorumilta lainattuna:

      1.Michelin= 37372 km
      2.Pirelli=35059km
      3.Vredestain=29258km
      4.Goodyear=27723km
      5.Dunlop=26379km
      6.Bridgestone=26307km
      7.Yokohama 25041km
      8. Fulda=23139km
      9.Uniroyal=22380km
      10,Toyo=21475km
      11.Firestone=21038km
      12.Gislaved=20963km
      13.Continental=20729km Premium Contact 2 koko 205/55R16
      14.Hankook =20596km
      15.Syron=17583km
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Eikös Michelin ollut juuri todettu kaikkein kulutuskestävimmäksi jossain saksalaisessa testissä? Erot oli aika isoja, siinä missä Michelinillä ajeli jotain 37+ tkm kesti heikoimmat 20+ tkm.

        EDIT: Tässähän ne olikin, eli AutoBildin tulokset TM:n foorumilta lainattuna:
        Minkä luokan renkaista testissä on kyse?

        Itse tarkoitin näitä hintavempia, kovan nopeusluokan renkaita +17 tuumaisina. Esimerkiksi pilot sport kuluu ihan silmissä, kun vertaa esimerkiksi nangkang ns-2. Mikä on ihan ymmärrettävää, kun toinen on pinnaltaan kova kun kivi ja toinen taas huomattavasti pehmeämpi. Mikä tuntuu jo selvästi ajossa, mm märkäpito.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Antsah View Post
          Ihan vasta tuulilasissa jonkun jutun yhteydessä toimittaja harmitteli kuinka RF-renkaat eivät ole hyvä valinta suomen uraisille teille. Eli homma menee juuri noin kuin Hemi mainitsi.
          Kuka tässä nyt RF-renkaista on puhunut? Eikai niillä aja suomessa kun uusien autojen omistajat ja tyhmät?

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7434
            • Oulu

            Originally posted by Micce///M View Post
            Minkä luokan renkaista testissä on kyse?
            Noi oli siis 205/55R16 eli ihan perusrenkaita.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by Micce///M View Post
              Kuka tässä nyt RF-renkaista on puhunut? Eikai niillä aja suomessa kun uusien autojen omistajat ja tyhmät?
              No Hemi puhui ja siihen liittyen kommentoin. Eikai kukaan sinun niistä väittänytkään puhuvan.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Eikös Michelin ollut juuri todettu kaikkein kulutuskestävimmäksi jossain saksalaisessa testissä? Erot oli aika isoja, siinä missä Michelinillä ajeli jotain 37+ tkm kesti heikoimmat 20+ tkm.

                EDIT: Tässähän ne olikin, eli AutoBildin tulokset TM:n foorumilta lainattuna:
                Juuri näillä "testeillä" luodaan mielukuvia kuluttajille joilla on tosielämässä kokonaisuutena joko hyvin vähän tai ei lainkaan todellisuuspohjaa.
                Kaikki tässäkin listatut valmistajat valmistavat samassakin koossa kymmeniä eri rengasmalleja, kantavuusluokkia ja eri nopeusluokkia sekä satoja/tuhansia näiden eri kombinaatioita.
                On aika hauskaa siis puhua ihan vaavalla naamalla ..."Michelin on todettu kaikkein kulutuskestävämmäksi"... pelkän yhden rengasotannan suhteen.
                Eli jokaisen testiin otetun renkaan kohdalla tulos on yhtä kuin kolikon heitto, riippuen mikä malli, nopeusluokka, kantavuus ja jopa mikä valistuserä nyt kulloinkin on testiin poimittu.
                Lisäksi, miten määritellään "loppuunkulunut"?
                Eri renkaat kestävät eri pyöränkulmia (camber+auraus) täysin erilailla, täysin riippuen niiden runkorakenteesta. Eli tietyn tyyppisen jäykän runkorakenteet rengas ei kestä runsaasti negatiivista camberia ja löysärunkoinen taas kestää. Eli onko testi tehty etuvetoisella VAG konsernin autolla jossa takacamberit voivat olla lähes 3.00`-astetta vai takavetoisella BMW:llä jossa camberit takana jää helposti asteen jopa puolitoista pienemmiksi?
                Myös eri akselipainot kuluttavat eri renkaita erilailla, vaikka kantavuus olisikin sama. Raskaskeulainen 60/40 etuveto kuluttaa renkaita ihan erilailla kuin muuten kokonaispainoltaan identtinen 50/50 painosuhteen BMW, jossa yksittäistä akselimassa on vähemmän.
                Sekin on selvää että heti kun mennään eri kokoluokkaan ja yhdenkin pykälän eri nopeusluokkaan, voi tilanne taas muuttua aivan täydellisesti.
                Koska renkaan silicapitoisuus+laatu sekä renkaan rakenne myös sen runko-osan suhteen muuttuu täydellisesti(yhteenlaskettuna miten cambervaikutus muuttuu), on kuluminen taas kerran täysin erityyppistä.
                Eli tämä todellakin on taas kerran näitä....

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10058
                  • KVLA

                  Ulkomailla tehtyjen rengastestien renkaat yleensä toimittaa rengastehdas suoraan testaajalle.Tällöin testiin voidaan valmistaa renkaat sellaisia ominaisuuksia parantaen,joita kulloinen tetaaja eniten painottaa.Näin ei ihan olisi jos kumit haettaisiin suoraa rengasliikkeitä,joissa myydääkin sitä ihan tavallista rengasta,mitä renkaan "tyyppikilvessä" lukee.Eikä muokatuin ominaisuuksin varustettua kumia.
                  Näin taisi aikoinaan olla Suomessakin,mutta nyt testattavat kumit hankitaan jostain muualta kuin maahantuojan keskusvarastolta/tehtaan toimituksina.

                  Tämän vuoksi itse luotan ulkomaisiin rengastesteihin vielä vähemmin,kuin kotimaisiin.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Ulkomailla tehtyjen rengastestien renkaat yleensä toimittaa rengastehdas suoraan testaajalle.Tällöin testiin voidaan valmistaa renkaat sellaisia ominaisuuksia parantaen,joita kulloinen tetaaja eniten painottaa.Näin ei ihan olisi jos kumit haettaisiin suoraa rengasliikkeitä,joissa myydääkin sitä ihan tavallista rengasta,mitä renkaan "tyyppikilvessä" lukee.Eikä muokatuin ominaisuuksin varustettua kumia.
                    Näin taisi aikoinaan olla Suomessakin,mutta nyt testattavat kumit hankitaan jostain muualta kuin maahantuojan keskusvarastolta/tehtaan toimituksina.

                    Tämän vuoksi itse luotan ulkomaisiin rengastesteihin vielä vähemmin,kuin kotimaisiin.
                    Nimenomaan vielä tämäkin.
                    Contihan jäi tästä housut nilkoissa jokin aika sitten kiinni, mutta onhan tätä samaa epäilty ja tiedettykin muidenkin sojen valmistajien harrastavan.
                    Eli katsotaaan minkälainen on testipisteytys ja painotetaan niitä ominaisuuksia testirenkaissa.
                    Conti joka on perinteisesti on ollut testeissä aiemmin se testivoittaja ja on perustanut markkinointinsa nimenomaan testivoittoihin, on tämän kärähtämisen jälkeen pärjännyt testeissä "jostain syystä" jopa yllättävänkin heikosti.
                    Eli tässä muuten huuhaa kulutustestissäkin Conti ennen vanhaan olisi 100% varmuudella ollut kärki kolmikossa, mutta nyt ei enään, vaan jopa top3 heikoimmat? Miksiköhän?

                    Comment

                    • mupelo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1022
                      • Helsinki

                      Heei.

                      Pakko vielä täältäkin tehdä viime hetken kyselyitä. Menin tilaamaan Englannista 19" vanteet (leveydet 8,5" ja 10") ja nyt pitäisi löytää niille kumit kokoa 225/35 ja 265/30. Vaihtoehtoja on käyty läpi Cooper Zeoneista lähtien, tänään vielä pohdin Hankookin Ventus V 12 Evoja, mutta niitä ei saanut 225/35 -koossa. 235/35 taitaa olla hieman liian iso rengas Z4:sen alle. Nyt sitten honasin että Hankookin Ventus S1:set ovat pärjänneet sporttiautotestissä suhteellisen hyvin edulliseen hintaan nähden ja lähdin saalistamaan halvinta kombinaatiota.

                      Harlinesta löytyi edellämainituissa koissa eturenkaat hintaan 180e/kpl ja takarenkaat hintaan 230e/kpl, eli yhteensä 820e. Camskillistä Englannista olisi irronnut eturenkaat yhteensä 20e halvemmalla, mutta rahdithan maksaa enemmän. Jos jollain on vielä heittää viime hetken vinkkiä tai kommenttia, niin otan mieluusti vastaan. Saalistan oikeasti ensi kertaa omatoimisesti renkaita muualta kuin marmoritiskiltä, niin on vähän haasteellista touhua tämä. =)

                      Comment

                      • Kaivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 866
                        • Helsinki/Nurmijärvi

                        Originally posted by mupelo View Post
                        Heei.

                        Pakko vielä täältäkin tehdä viime hetken kyselyitä. Menin tilaamaan Englannista 19" vanteet (leveydet 8,5" ja 10") ja nyt pitäisi löytää niille kumit kokoa 225/35 ja 265/30. Vaihtoehtoja on käyty läpi Cooper Zeoneista lähtien, tänään vielä pohdin Hankookin Ventus V 12 Evoja, mutta niitä ei saanut 225/35 -koossa. 235/35 taitaa olla hieman liian iso rengas Z4:sen alle. Nyt sitten honasin että Hankookin Ventus S1:set ovat pärjänneet sporttiautotestissä suhteellisen hyvin edulliseen hintaan nähden ja lähdin saalistamaan halvinta kombinaatiota.

                        Harlinesta löytyi edellämainituissa koissa eturenkaat hintaan 180e/kpl ja takarenkaat hintaan 230e/kpl, eli yhteensä 820e. Camskillistä Englannista olisi irronnut eturenkaat yhteensä 20e halvemmalla, mutta rahdithan maksaa enemmän. Jos jollain on vielä heittää viime hetken vinkkiä tai kommenttia, niin otan mieluusti vastaan. Saalistan oikeasti ensi kertaa omatoimisesti renkaita muualta kuin marmoritiskiltä, niin on vähän haasteellista touhua tämä. =)
                        n. 800e:llä saat alle pyörimään NÄMÄ renkaat mainitsemassasi koossa, kun tilaat rengas-onlinestä. Itsellä on moiset alla, eikä nyt parin päivän aikana mitä on ollut alla, niin ole moitteen sijaa, käyttäjäkokemukset ympäri nettiä puhuvat myös omaa kieltään :>
                        E39 530iA 2001

                        Comment

                        • Tuokki2
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 377
                          • hamina

                          Originally posted by mupelo View Post
                          Heei.

                          Pakko vielä täältäkin tehdä viime hetken kyselyitä. Menin tilaamaan Englannista 19" vanteet (leveydet 8,5" ja 10") ja nyt pitäisi löytää niille kumit kokoa 225/35 ja 265/30. Vaihtoehtoja on käyty läpi Cooper Zeoneista lähtien, tänään vielä pohdin Hankookin Ventus V 12 Evoja, mutta niitä ei saanut 225/35 -koossa. 235/35 taitaa olla hieman liian iso rengas Z4:sen alle. Nyt sitten honasin että Hankookin Ventus S1:set ovat pärjänneet sporttiautotestissä suhteellisen hyvin edulliseen hintaan nähden ja lähdin saalistamaan halvinta kombinaatiota.

                          Harlinesta löytyi edellämainituissa koissa eturenkaat hintaan 180e/kpl ja takarenkaat hintaan 230e/kpl, eli yhteensä 820e. Camskillistä Englannista olisi irronnut eturenkaat yhteensä 20e halvemmalla, mutta rahdithan maksaa enemmän. Jos jollain on vielä heittää viime hetken vinkkiä tai kommenttia, niin otan mieluusti vastaan. Saalistan oikeasti ensi kertaa omatoimisesti renkaita muualta kuin marmoritiskiltä, niin on vähän haasteellista touhua tämä. =)
                          rengas-onlinesta vaan nankangin ns2 alle. hyvät on ollu ajaa sanokoon kuka mitä vaan niin tuohon hintaan hyvät renkaat. nuo mainitsemasi koot 225/35+265/30 maksaa yhteensä 559€ kotiovelle tuotuna.
                          Skyline R33 GT-R v-spec
                          Subaru legacy GT spec B -03
                          e39 528ia
                          ski-doo x600rs -07

                          Comment

                          • k3kvuori
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 116
                            • Valkeakoski

                            Originally posted by Tuokki2 View Post
                            rengas-onlinesta vaan nankangin ns2 alle. hyvät on ollu ajaa sanokoon kuka mitä vaan niin tuohon hintaan hyvät renkaat. nuo mainitsemasi koot 225/35+265/30 maksaa yhteensä 559€ kotiovelle tuotuna.
                            itse tilasin juuri kuukausi takaperin camskillistä juurikin nangkang ns2 225/35R19 ja 265/30R19 kotio tuotuna 370 € ei kalllista
                            BMW 330e f30
                            Tesla MYP
                            Ford Sierra Cosworth 4x4
                            Tunturi Pappa -78

                            Comment

                            • mupelo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1022
                              • Helsinki

                              Juu noita Vredesteinin Ultrac Sessentoja katselin kanssa, tosin löysin yhden Auto Bildin testin jossa oli ihan viimeisten joukossa, kun taas Hankookin Ventus Evo V12 oli kakkosena. Eihän noihin testeihin sokeasti pitäisi luottaa, mutta jotain osviittaa varmaan antaa.

                              Nankangit lähtisi tosiaan reippaasti alle neljän sadan Camskillistä, mutta kyllä sanonnassa "halvalla ei saa hyvää" ainakin joku perä täytyy olla. Ja kun mulla tulee sellaset 8000 km vuodessa ehkä, niin ehkä sitä haluaa panostaa Z4:sen alle vähän jotain ei-niin-halpista. Mutta kiitoksia vinkeistä.

                              Comment

                              • Kaivo
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 866
                                • Helsinki/Nurmijärvi

                                Originally posted by mupelo View Post
                                Juu noita Vredesteinin Ultrac Sessentoja katselin kanssa, tosin löysin yhden Auto Bildin testin jossa oli ihan viimeisten joukossa, kun taas Hankookin Ventus Evo V12 oli kakkosena. Eihän noihin testeihin sokeasti pitäisi luottaa, mutta jotain osviittaa varmaan antaa.

                                Nankangit lähtisi tosiaan reippaasti alle neljän sadan Camskillistä, mutta kyllä sanonnassa "halvalla ei saa hyvää" ainakin joku perä täytyy olla. Ja kun mulla tulee sellaset 8000 km vuodessa ehkä, niin ehkä sitä haluaa panostaa Z4:sen alle vähän jotain ei-niin-halpista. Mutta kiitoksia vinkeistä.
                                No, sen verran voin sanoa, että ainakin pitoa löytyy aika saatanasti noista verdesteineistä.. Tuli tänään testattua se, kun olin jo rampilla ja edestä alkaa kampeamaan paku eteen -> jarrupoljin pohjaan eikä absit rutisseet ollenkaan vaikka keli oli märkä ja viileä. Auto on myös kovin rauhallinen ajaa näillä suomen urateillä, vaikka takana on tosiaan juurikin tollanen mieto 265/30/19. Aina sitä ajattelee, että esim. sinä märkäpitoa ei tarvitse, niin ei tarvitse kun kerran käydä "läheltä piti" tilanne, joka ei olekaann enää "läheltä piti".. Ne mustat pyörylät kun sattuu olemaan sen lainkin mukaan parhaimmillaan 120km/h liikkuvan esineen ainoa kontakti tien pintaan..
                                Vaikka ultrac tosiaan on UHP-rengas (ultra high performance) niin se on kyllä myös todella mukava ajettava. http://www.youtube.com/watch?v=KyWMTiXPbLQ
                                E39 530iA 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎